Lähetetty: maalis 21, 2012, 22.27
Vaikka Shotokan ei ole ollut päälajini, on sitä koko ajan tullut pidettyä yllä. Eli nyt ei puhuta kaverista jolla on ollut dogi naftaliinissa vuosikausia. Mun Shotokan tekniikka kestää päivänvalon, (ja katat on muistissa, selkäytimessä itseasiassa), myös danien seurassa. Sen sijaan että minua laitettaisiin valkoiselle, on Sensei kysynyt suoraan että tahtoisitkos dan-kokeeseen. Vastasin jotta "tahdon", on tuo naru ollut sama jo yli 19 vuotta ja tiedän itsekin olevani sen tason ohittanut jo aikoja sitten. Ei vaan ole ollut tilaisuutta keskittyä asiaan ja ei oikeastaan edes kiinnostusta uusiin mustiin vöihin. Ortizin porukoissa en muuten ole ollut, enkä varmaan tule olemaankaan. Eli nyt vaan löytyi seura jossa viihdyn - mutta se ei tarkoita sitä että aloitin Shotokanin jotenkin uudestaan tai "alusta". Kun en ole sitä varsinaisesti lopettanutkaan, vaan treenannut kaikessa hiljaisuudessa kaiken muun ohessa ja odotellut sopivan seuran löytymistä. Nyt olen lopettanut kaikki muut harjoittelemani lajit, eli Shotokan on sitten nykyään se päälajini.