bandwidth test
tracert
Ilmanala
Säätila nyt
Ratio
Potkun ratio
Potku-postit
Potkun postit

Tänään on touko 25, 2013, 16.54

Harrastatko kalastusta?

[ Facebook-kommenttia]

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua lajiemme ulkopuolelta.

Ylipotkijat: M. Vilenius, TimoS, JanneM, Ari, Tyttö, Mjölnir, Elina, Questao

Kalastatko?

Hyi olkoon! En.
28
16%
Kyllä. Pakastealtaasta.
38
21%
Kyllä, mutta en uskalla itse laittaa matoa koukkuun.
2
1%
Kyllä. Olen intohimoinen mato-onkija ja särkien kauhu.
19
11%
Kyllä. Perhomostelen.
17
10%
Kyllä. Virvelöin.
67
38%
Kyllä. Uistelen lohta 30000 euron veneelläni, 40 vavalla yhtäaikaa.
4
2%
Kyllä. Kalastuskunnan sallimat 9 verkkoa ovat vedessä joka yö.
2
1%

Ääniä yhteensä : 177

Harrastatko kalastusta?

Viesti Samppa » elo 5, 2012, 15.18

Hyvä reissu oli kyllä haukien puolesta mökkijärvellä. 5 päivänä kävin uistelemassa. Isoimmat hauet 2,9kg, 3,9kg, 4,1kg, 5,5kg ja 10kg.

Kuva
    Potkulaisen kuvake
    Samppa

kaikki :: tämän ketjun

Tykkäykset: 0
    Tykätty: 0
    Lauteille: 22.9.2005
    Etulaji: Muay Thai

Harrastatko kalastusta?

Viesti MtJ » elo 5, 2012, 23.47

On sulla kohta komea kukkamaa, kun noin hyvää lannoketta tulee joka reissulla :D
      “If you have something that you don’t want anyone to know, maybe you shouldn’t be doing it in the first place.” - Eric Schmidt, Google Chief Executive.
      MtJ

Tykkäykset: 8
      Tykätty: 7
      Lauteille: 21.1.2006
      Etulaji: Thainyrkkeily

Harrastatko kalastusta?

Viesti Jorge » elo 6, 2012, 04.20

Mä luulen, että Mtj:n kanta haukeen on tullut melkoisen selväksi...
      Tästä ketjusta vielä puuttuu se elementti, että alettaisiin vastapainoksi mainitsemaan jotain kuhan talvehtimissyvänteiden verkottamisesta tyhjäksi ja siitä, miten se on maailman yksinkertaisinta ja helpointa ryöstökalastusta vuodesta toiseen - kunhan tuollaisen syvänteen kerran löytää  ;)

No leikki leikkinä; aika monta kalastusfoorumia on pilattu luutuneilla asenteilla ja vuosia jatkuneella asemasodalla - ei niitä jaksa enää lukea ja mielenkiintoiset kirjoittajatkin ovat kaikonneet samasta syystä :lol:

Mutta siis upea saalis Sampalla - moni vapaa-ajan kalastaja tavoittelee kymppihaukea, sellaista kuitenkaan saamatta. Ja niin kuin sanoit, melkoinen paksukainen, kun 109 pituudella painaa 10kg.

Ensi viikolla sitten pitäisi päästä itse kalaan taas ekan kerran vuoteen! Toivottavasti olisi kuhaakin liikkeellä ja syönnillään, kun niin harvoin nykyään sen makuun pääsee. Haukihan on toki aina todennäköinen ja mulle sekin kelpaa.
        Jorge

Tykkäykset: 2
        Tykätty: 6
        Lauteille: 8.6.2008

Harrastatko kalastusta?

Viesti Kari Aittomäki » elo 6, 2012, 05.54

Samaa mieltä!
        Jos tuo haukien dissaaminen ei kohta lopu...
        Se saa luvan jatkua! Perkelehnii!

Itten en muuten tykkää isoista haukisista.
        Etenkään nyt ku asustan soolona.
        Just tossa jokupäivä sitte sain pari jytkyä mutta pakko oli mennä joen syliin ja irrottaa koukku va-ro-vasti ja päästää leukava jatkaan olemistaan.
        Jännämiten ne muka lopettaa riehumisen kun ne koppaa vankasti kainaloon ja vaan stabiilisti taltuttaen puristaa..
        Kylkiaistillahan ne kaiketi pelaa.

Tänään sain muutaman ahvenan. Kävin melomassa. Näin kotkan, korkealla meni hän.
        Onsemaukas, vaikkakin piikikäs.
        Ahven siis.
          Kari Aittomäki

Lauteille: 24.2.2006

Harrastatko kalastusta?

Viesti MtJ » elo 6, 2012, 10.33

Jorge kirjoitti:Mä luulen, että Mtj:n kanta haukeen on tullut melkoisen selväksi...
          Tästä ketjusta vielä puuttuu se elementti, että alettaisiin vastapainoksi mainitsemaan jotain kuhan talvehtimissyvänteiden verkottamisesta tyhjäksi ja siitä, miten se on maailman yksinkertaisinta ja helpointa ryöstökalastusta vuodesta toiseen - kunhan tuollaisen syvänteen kerran löytää  ;)

No leikki leikkinä; aika monta kalastusfoorumia on pilattu luutuneilla asenteilla ja vuosia jatkuneella asemasodalla - ei niitä jaksa enää lukea ja mielenkiintoiset kirjoittajatkin ovat kaikonneet samasta syystä :lol:

Mutta siis upea saalis Sampalla - moni vapaa-ajan kalastaja tavoittelee kymppihaukea, sellaista kuitenkaan saamatta. Ja niin kuin sanoit, melkoinen paksukainen, kun 109 pituudella painaa 10kg.

Ensi viikolla sitten pitäisi päästä itse kalaan taas ekan kerran vuoteen! Toivottavasti olisi kuhaakin liikkeellä ja syönnillään, kun niin harvoin nykyään sen makuun pääsee. Haukihan on toki aina todennäköinen ja mulle sekin kelpaa.

:D Koitan pitää suuni soukemmalla hauesta...

Muuten, jos se haave on saada kymppikilon hauki, niin täällä olisi kaksikin järveä, joissa on poikkeuksellisen kohonnut riski saada se kymppikilo. Itse olen saanut kyseisestä järvestä 6 kiloisen, 8,5 kiloisen, 9 kiloisen ja useita 5 kilon tietämissä olevia haukia, vaikka en ole niitä varsinaisesti pyytänyt.

Joten jos iso hauki inspiroi, niin ei kun tänne E-Savoon lomailemaan. Tai kuha :)
            “If you have something that you don’t want anyone to know, maybe you shouldn’t be doing it in the first place.” - Eric Schmidt, Google Chief Executive.
            MtJ

Harrastatko kalastusta?

Viesti Jorge » elo 6, 2012, 11.06

Sain tuota E-Savoa ihan tarpeekseni Karkialammilla...

Kohta lomalle ja Pirkanmaalla olisi tarkoitus kalastaa vesillä mistä on saatu yli kymppikiloisia haukia useinkin, ja yli 8 kg kuhiakin joskus. (itse joskus lapsena vaarin kanssa rysää kokiessa saatin joku 9- kiloinen hauki  ja itse uistimella saamani suurin hauki 7.55 kg - sellaista varsinaisesti isoa kuhaa ei ole omaan veneeseeni asti tullut, vaikka epäilen sellaista hetken aikaa siiman päässä pitäneenikin)
              Jorge

Tykkäykset: 2
              Tykätty: 6
              Lauteille: 8.6.2008

Harrastatko kalastusta?

Viesti Samppa » elo 6, 2012, 12.41

Jorge kirjoitti:Ja niin kuin sanoit, melkoinen paksukainen, kun 109 pituudella painaa 10kg.

Juu todella paksuselkäinen yksilö. Edellinen painoennätys oli 9,75kg ja se oli 118cm pitkä. Tää oli ihan eri mallinen. Ja tuo 5,5kg minkä sain oli 94cm. +15cm ja paino melkeen tuplaten. Mutta niin oli pääkin lähes kaksinkertanen, kun noita kuvia vertaili. Tuollanen perus voimanostajan vartalo  :smt003  Mukavan vastuksen anto siiman päässä, kun yksin olin vielä liikkeellä, niin haaviin saaminen ei ollut ihan helppoa.
                Potkulaisen kuvake
                Samppa

Harrastatko kalastusta?

Viesti MtJ » elo 6, 2012, 14.35

Samppa, käytä venäjän poikien tapaa väsyttää hauki ;)

Näin saadaan kymppihauki nopeasti veneeseen;
                http://www.youtube.com/watch?v=xiGo6Dy9eso&t=52m6s
                  MtJ

Harrastatko kalastusta?

Viesti Samppa » elo 6, 2012, 14.56

Hahah :D Käyhän se noinkin ja ei tarvii haavia. Mä oon enemmän tällänen kalastuksen harrastelija kuin ruuan pyytäjä.
                    Potkulaisen kuvake
                    Samppa

Harrastatko kalastusta?

Viesti MtJ » elo 6, 2012, 15.14

Itsellä menee taas melkein tuohon ruuan pyyntiin, muuten ei kyllä tulisi tuonne selälle lähdettyä varmaan ikinä... Parhautta kaloista on tietysti taimen, lohi, kuha, muikku, siika ja ahven, sekä rautu. Onneksi niitä sentään lähijärviltä saa, paitti rautua pitää hakea kauempaa (Kainuusta, ellei Talvivaara ole jo tappanut kaikkia rautuja puroista, prkl)
                      MtJ

kommentoi

Kerro eteenp\E4in

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Läsnä

Potkijoita lukemassa tätä aluetta: Disturbed, Ikkyu, TeroS ja 7 kurkkijaa