Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sähkötupakka

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Oletko kokeillut sähkötupakkaa?

Kyllä, pidin tai pidän siitä
16
27%
Kyllä, mutta ei sopinut minulle
3
5%
En, mutta aion kokeilla
4
7%
En, enkä aio
2
3%
En ole korvaamassa savukkeita
1
2%
En tupakoi
34
57%
 
Ääniä yhteensä: 60

nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Sähkötupakka

#111

Viesti nipsuli »

McJanne kirjoitti:
nipsuli kirjoitti: Mutta oikeasti, vaikka sähkötupakkaa myytäisiin nikotiinittomalla nesteellä, on siihen kuitenkin mahdollista saada se nikotiinineste. Tuolla Super smokerin sivuilla vielä mainostetaan, että siihen saisi jonkun extra-vahvan nikotiiniliuoksen. Tällöin se totta kai luokitellaan muiden nikotiinikorvaustuotteiden mukaan lääkeaineeksi.
Toki. Samalla logiikalla maidon myynti alaikäisille pitäisi kieltää välittömästi (eipä sillä, kuinka monen aikuisen lehmän olette nähneet juovan maitoa?)
Voihan tuon logiikan väärin ymmärtää, jos oikein haluaa. Maidon kanssa ei myydä siihen kuuluvaa, lääkeaineeksi luokiteltua lisäosaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#112

Viesti Mika »

Janne, niin outo et sentään ole, että tosissasi tuollaisia kirjoittelisit. Ole siis hyvä ja lopeta trollaaminen. Kiitos.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#113

Viesti Puni »

nipsuli kirjoitti: Voihan tuon logiikan väärin ymmärtää, jos oikein haluaa. Maidon kanssa ei myydä siihen kuuluvaa, lääkeaineeksi luokiteltua lisäosaa.
Ei ole pitkä aika kun tapasin "C-vitaminoitua" maitoa, mielestäni pointti on validi.

edit: pikagooglaus: http://www.valio.fi/tuotteet/mehut-ja-m ... ango-hyla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Sähkötupakka

#114

Viesti MikaR »

Vertauksessa olisi enemmän mieltä, jos appelsiinimehua ei saisi myydä teineille viikonloppuna, kun kuitenkin kiljua siihen sekoittavat. :p

Mä mietin sitä, että voisikohan näitä härveleitä ajatella tulevaisuudessa laajemmassakin lääkekäytössä? Voisiko tiettyjen lääkkeiden teho olla optimaalisempi vaporisoituna? Nämä jos yleistyvät, niin tuossa olisi lääkefirmoille oiva markkinarako.
Vasara riivisi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sähkötupakka

#115

Viesti Totte »

McJanne kirjoitti: Ei ole pitkä aika kun tapasin "C-vitaminoitua" maitoa, mielestäni pointti on validi.
Pointtisi on validi mikäli sitä C-vitamiinia lisätään siihen niin paljon että se luokitellaan lääkeaineeksi. Luulen että ei lisätä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#116

Viesti Puni »

Totte kirjoitti: Pointtisi on validi mikäli sitä C-vitamiinia lisätään siihen niin paljon että se luokitellaan lääkeaineeksi. Luulen että ei lisätä.
Itseasiassa tulkintani mukaan vitamiinien annoskoolla ei ole merkitystä vitamiinien lääkeaineina myymiselle.

Kuitenkin nyt eksytään todella pitkälle aiheesta, kun lähtökohta oli väite, että ko. sähkötupangin nikotiinittoman version myynti on ihan yhtä lailla kiellettyä koska siihen voi moisen lisäkkeen hankkia (ft. maito, johon voi lisätä vaikka vodkaa ja kahvilikööriä, jolloin kyseessä on alkoholijuoma).
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sähkötupakka

#117

Viesti Totte »

McJanne kirjoitti:
Totte kirjoitti: Pointtisi on validi mikäli sitä C-vitamiinia lisätään siihen niin paljon että se luokitellaan lääkeaineeksi. Luulen että ei lisätä.
Itseasiassa tulkintani mukaan vitamiinien annoskoolla ei ole merkitystä vitamiinien lääkeaineina myymiselle.

Kuitenkin nyt eksytään todella pitkälle aiheesta, kun lähtökohta oli väite, että ko. sähkötupangin nikotiinittoman version myynti on ihan yhtä lailla kiellettyä koska siihen voi moisen lisäkkeen hankkia (ft. maito, johon voi lisätä vaikka vodkaa ja kahvilikööriä, jolloin kyseessä on alkoholijuoma).
Aika huono tulkinta, ottaen huomioon että C-vitamiinia ei luokitella lääkeaineeksi määrästä riippumatta, koska se on vesiliukoinen eikä siten kerry elimistöön.

Lisäksi uutisessa mainittiin että:
Nyt Lääkelaitos kielsi nikotiinia sisältävien versioiden sähkötupakan myynnin.
Jos nikotiinittomat versiot on kielletty, niin ne on sitten eri perustein.

Mutta myönnän nyt että nuo sun esimerkit rupeaa olemaan niin kaukaa haettuja, että en enää pysy perässä mitä pointtia yrität tuoda esille. Mielestäni on ihan selvä että jos nikotiini on luokiteltu lääkeaineeksi, niin se on, noh, lääkeaine. Silloin sitä ei saa myydä ilman lupaa, ja nikotiinia sisältäville sähkötupakkavalmisteille ei ole haettu lupaa. Eli niitä ei saa myydä. Onko tässä nyt jotain epäselvää?

Lisäksi kahviliköörin ja vodkan myyntiä ja markkinointia säätelee alkoholilaki, eli se ei nyt ole hirveän relevanttia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#118

Viesti Puni »

Kyllä tämä käsittely koskee nikotiinillista ja nikotiinitonta sähkötupangia.

Luontaistuotteilla ja vitamiineilla on eri käsittely, C-vitamiinia kontrolloidaan lääkkeen tavoin, humpuukkia (ft. homeopaattiset myrkyt) ei.

Pointti on siis siinä, että sähkötupakan myyntikiellon perusteina on käytetty mm. sen mahdollista vaarallisuutta terveydelle, joka on mielestäni varsin erikoista, kun ottaa huomioon sen myrkyn, jonka korvaajaksi sitä on kuvattu sekä toki tätä naurettavaa lääkeainehöpötystä.

Samalla tavalla C-vitamiinin lisääminen maitoon (joissa siis lukee x-y-z-% päivän saantisuosituksesta) voidaan pitää kyseisen nikotiinittoman sähkötupakan kaltaisena; molemmat tulisi kieltäää, koska niihin "on mahdollista lisätä" lääkeaineena käsiteltävää lisäainetta. Huomauttaisin myös, että myös nikotiini on vesiliukoista.

Kaikki pitäisi kieltää!

edit: humoristinen loppukaneetti
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sähkötupakka

#119

Viesti Totte »

McJanne kirjoitti: C-vitamiinia kontrolloidaan lääkkeen tavoin
Missäs näin lukee?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Sähkötupakka

#120

Viesti nipsuli »

Totte kirjoitti:
McJanne kirjoitti: C-vitamiinia kontrolloidaan lääkkeen tavoin
Missäs näin lukee?
Ja tämä oli siis mun kirjoittama...
Lähinnä siis kiinnostaa, kun en itse moista asiaa löytänyt mistään. Ainoastaan sen, että vitamiinit yleisesti luokitellaan ravintolisiksi, joita siis säätelee elintarvikelaki eikä suinkaan lääkelaki. Lukuunottamatta aikaisemmin kirjoittamaani poikkeustapausta. Lääkeaineiden maitoon lisääminen ei ole mahdollista elintarvikelain puitteissa, joten sitä ei nyt tähän sähkötupakkatapaukseen oikein voi rinnastaa.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#121

Viesti Puni »

Vitamiini- ja kivennäisainevalmisteista lääkkeitä ovat
  • vitamiinivalmisteet, joihin vitamiini on lisätty valmistuksessa;
  • lapsille tarkoitetut vitamiini- tai kivennäisainevalmisteet;
  • vitamiini- tai kivennäisainevalmisteet, joissa vuorokausiannokseen sisältyvän vitamiinin tai kivennäisaineen määrä ylittää lääkeluettelossa vahvistetun määrän.
Salamagoogletus, yllä oleva on tohtori.fi palvelun artikkelista. Totuusarvon jätän lukijan tulkittavaksi.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sähkötupakka

#122

Viesti Totte »

McJanne kirjoitti: Pointti on siis siinä, että sähkötupakan myyntikiellon perusteina on käytetty mm. sen mahdollista vaarallisuutta terveydelle, joka on mielestäni varsin erikoista, kun ottaa huomioon sen myrkyn, jonka korvaajaksi sitä on kuvattu sekä toki tätä naurettavaa lääkeainehöpötystä.
Jos mielestäsi meidän lääkevalvonta on jotain naurettavaa höpötystä ja vertaat nikotiinia C-vitamiiniin, niin en usko että päästään hirveään hedelmälliseen keskusteleen. Mä lopetan siis tämän osakeskustelun osaltani tähän.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#123

Viesti Puni »

Totte kirjoitti: Jos mielestäsi meidän lääkevalvonta on jotain naurettavaa höpötystä ja vertaat nikotiinia C-vitamiiniin, niin en usko että päästään hirveään hedelmälliseen keskusteleen. Mä lopetan siis tämän osakeskustelun osaltani tähän.
Asia selvä, harmillista etten ehtinyt ensin, olisin sanonut jotain tälläistä: "Koska käytät liikaa vokaaleja viesteissäsi ja tuulen suunta on liikaa pohjoisesta, olen päättänyt keisarillisessa itseydessäni nousta takaisin ylevälle omalle tasolleni poistumalla tästä keskustelusta."
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sähkötupakka

#124

Viesti Totte »

McJanne kirjoitti:
Totte kirjoitti: Jos mielestäsi meidän lääkevalvonta on jotain naurettavaa höpötystä ja vertaat nikotiinia C-vitamiiniin, niin en usko että päästään hirveään hedelmälliseen keskusteleen. Mä lopetan siis tämän osakeskustelun osaltani tähän.
Asia selvä, harmillista etten ehtinyt ensin, olisin sanonut jotain tälläistä: "Koska käytät liikaa vokaaleja viesteissäsi ja tuulen suunta on liikaa pohjoisesta, olen päättänyt keisarillisessa itseydessäni nousta takaisin ylevälle omalle tasolleni poistumalla tästä keskustelusta."
No koska tuossa on vain kahdeksan minuutin heitto, niin mielestäni sopii kyllä että poistutaan vaikka molemmat omalle tasollemme. Vapautetaan ketju muiden käyttöön.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Sähkötupakka

#125

Viesti Puni »

Totte kirjoitti: Vapautetaan ketju muiden käyttöön.
Näin teemme. Pahoittelut jos paatokseni aiheutti jolle- tai joillekuille muuta kun positiviista närää ja kiitos kaikille vänkääjille tunnelman ylläpidosta.

(viimeinen sana oli siis suunnattu piilonokkelasti Mikalle)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 94 kurkkijaa