bandwidth test
tracert
Ilmanala
Säätila nyt
Ratio
Potkun ratio
Potku-postit
Potkun postit

Tänään on touko 24, 2013, 16.26

Taide

[ Facebook-kommenttia]

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua lajiemme ulkopuolelta.

Ylipotkijat: M. Vilenius, TimoS, JanneM, Ari, Tyttö, Mjölnir, Elina, Questao

Taide

Viesti Vanhakankea » touko 5, 2012, 08.47

PDC kirjoitti:Oma lempiteokseni on Oscar Parviaisen Loppu

Eli amerikkalaiset sotilaat virtsaamassa raiskaamansa ja tappamansa irakilais/afgaaninaisten päälle?  :o

Näin se taide assosioituu. ;-)

Mun lempityöt on taidelainaamoista haettuja ja osamaksulla itselle ostettuja töitä, jotka ovat kotimme seinillä. Mä en oikein saa fiilareita julkisesti ylistetyistä töistä museoissa yms.
    * Ei pafkasta tule paineessa timanttia
    ** "Meillä on hyvä tiimi" sanoi paranoidi skitsofreenikko
    Potkulaisen kuvake
    Vanhakankea

kaikki :: tämän ketjun

Tykkäykset: 1
    Tykätty: 15
    Lauteille: 6.2.2010
    Etulaji: Treeniaikojen sovittelu kalenteriin
    Sivulajit: Shooto,Lukkopaini, Nassikkapaini, Kutituspaini, Ninjaus, Semanttinen kikkailu
    Takalajit: Lännestä itään ja takaisin

Taide

Viesti Vanhakankea » touko 5, 2012, 08.55

PDC kirjoitti:Jos joku ei näe Pollockissa mitään hienoa niin ei todellakaan ole juntti. Jos joku niin ajattelee niin niille taide on todennäköisesti enemmän politiikkaa ja statusta. Mitä itse olen taiteen ympärillä ollut töissä niin en koskaan muista tavanneeni, tai ainakaan keskustelleeni kenenkään kanssa joka olisi ylimielinen taidesnobi. Tai no, yksi oli sellainen mukasyvällinen, mutta sekin oli Hesarin taidekriitikko :)

Mä edes jaksa keskustella taiteesta, mulle se on niin henkilökohtainen juttu, että pidän fiilikset omana tietonani. Joku on joskus yrittänyt viritellä keskustelua meillä olevista tauluista. Mä olen aina vastannut, että "Mitä sä näet siinä? Miltä se tuntuu?" ja kiusallani en ole paljastanut teoksen nimeä tai tekijää. Taiteen pitää tuntua ja jos se ei tunnu, niin ei siinäkään mitään.

Verisestä lampaankallosta inspiraationsa saanut työ on ollut jonkun mielestä naisen sukupuolielin. ;-)

Taide on siistiä. ;-)
      Potkulaisen kuvake
      Vanhakankea

Sivulajit: Shooto,Lukkopaini, Nassikkapaini, Kutituspaini, Ninjaus, Semanttinen kikkailu

Taide

Viesti PDC » touko 5, 2012, 10.18

Vanhakankea kirjoitti:
      PDC kirjoitti:Oma lempiteokseni on Oscar Parviaisen Loppu

Eli amerikkalaiset sotilaat virtsaamassa raiskaamansa ja tappamansa irakilais/afgaaninaisten päälle?  :o

Näin se taide assosioituu. ;-)

Mun lempityöt on taidelainaamoista haettuja ja osamaksulla itselle ostettuja töitä, jotka ovat kotimme seinillä. Mä en oikein saa fiilareita julkisesti ylistetyistä töistä museoissa yms.

:D Sama virtsaamis fiilis mullekkin tullut joskus (tuo käyrä viiva näyttää todellakin kusemiselta).
        Potkulaisen kuvake
        PDC

Tykätty: 0
        Lauteille: 28.9.2008
        Etulaji: Aikido 2009 ->
        Sivulajit: Raudan pyhä kutsu, Mkunga Lalem (The Eel and the Sword)

Taide

Viesti PDC » touko 5, 2012, 10.28

Hollown viesti loistava!
          Potkulaisen kuvake
          PDC

Tykätty: 0
          Lauteille: 28.9.2008
          Etulaji: Aikido 2009 ->
          Sivulajit: Raudan pyhä kutsu, Mkunga Lalem (The Eel and the Sword)

Taide

Viesti Vanhakankea » touko 5, 2012, 12.17

Jorge kirjoitti:Jos taidetta kelpaavat arvioimaan ja ymmärtämään vain toiset taiteilijat, ei sillä ole yhteiskunnallista merkitystä, vaan tällaiset taiteilijat voivat taiteilla keskenään ja toisilleen, niin ettei siitä tarvitse kenenkään muun tietää ja kenenkään juntin ei tarvitse tällaista toimintaa tukeakaan.

Joo, kyllä Häkkinen ja Beorn tossa ampuivat tossa snobistisia takiaisia. On kyll'ä ihan hanurista, jos taiteilijoiden tai heidän töidensä arvottaminen vaatii taideopintoja tahi itse taiteen tekemistä.

Mä vetelen arvioita ihan peruskoulun ja lukion kuvaamataidon opintojen perusteella. Asteikko on kokolailla tykkään-en tykkää. Mulle on ihan sama on työn tehnyt lapsi tai Picasso. Jos työ ei kosketa, se ei kosketa.
            Potkulaisen kuvake
            Vanhakankea

Taide

Viesti Mika » touko 5, 2012, 12.24

Jorge kirjoitti:
            Hollow kirjoitti:Pointti kenties onkin lähestyä kyseisiä teoksia sen julkisen ilmenemismuodon kautta kohti perimmäistä ajatusta; taiteilijan mielenliikettä, jonka havaittuamme voi teos luoda hyvinkin voimakkaita tunteita ja havaintoja tästä kaikille tutusta ja arkisesta maailmasta.

Onko jollain tavoin erityisen tavoiteltavaa lähestyä kännikuskina itsensä ja matkustajan tappaneen rappioalkoholistin mielenliikkeitä :?:

Kukaan ei tainnut sanoa, että se olisi "erityisen tavoiteltavaa" (tietänet että tuolle on latinaksi termikin...), mutta onhan se mielenkiintoista yhtä kaikki.

Jos tuo jätkä ei olisi ollut jokin ylistetty kylttyyri, niin tälläkin palstalla tyydyttäisiin sanomaan, että ei voida käsittää, mitä tuollaisen päässä liikkuu.

Olet erityisen väärässä. Et voi muutenkaan juurikaan yleistää liki 6000 ihmisen mielenliikkeistä kovinkaan paljoa.
              Zen, I haz it.

"Ihmiset eivät tarvitse enää omia ajatuksia, kun jokainen voi googlata itselleen sopivan." - navajas

Potki etuja!
              Potkulaisen kuvake
              Mika

Tykkäykset: 68
              Lauteille: 24.12.2004
              Sivulajit: Tyttöily
              Takalajit: 螳螂門

Taide

Viesti Tyttö » touko 5, 2012, 12.51

No, ainakin niistä liki 6000 henkilöstä yksi on samaa mieltä Jorgen kanssa. Olen muutenkin hyvin pitkälti samoilla linjoilla Jorgen, Vanhakankean ja DeusVultin kanssa. He ovat osanneet kiteyttää omat ajatukseni aiheesta (ja hyvä niin, koska olen kovin laiska kirjoittaja nykyään).
                Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
                Method Putkisto ja Method Putkisto Pilates -ohjaaja
                Kahvakuulaohjaaja

Pään työntäminen hanuriin ei poista tosiasioita.
                Potkulaisen kuvake
                Tyttö

Tykkäykset: 5
                Tykätty: 11
                Lauteille: 25.4.2007
                Etulaji: Krav Maga
                Sivulajit: Judo, Defendo
                Takalajit: Shorinji-ryu Karate

Taide

Viesti Beorn » touko 5, 2012, 15.31

Vanhakankea kirjoitti:Joo, kyllä Häkkinen ja Beorn tossa ampuivat tossa snobistisia takiaisia. On kyll'ä ihan hanurista, jos taiteilijoiden tai heidän töidensä arvottaminen vaatii taideopintoja tahi itse taiteen tekemistä.

En tietääkseni ole esittänyt tällaista väitettä. Olen pyrkinyt sanomaan, että taideopinnot ja taiteen harrastaminen usein auttavat ymmärtämään kaikkinaisia taidejuttuja jossakin mielessä paremmin, tai ainakin laajemmin. Arvottamiseen ja arvioimiseen jokaisella on oikeus.

Vertaus:

Jos on sinnikkästi hankkinut tietoa ja maistellut lukuisia kahvilaatuja, paahtanut itse kahvia ja valmistanut kahvia lukuisilla tavoilla, niin tuskin on suurikaan snobi, jos arvelee tietävänsä kahvista hivenen enemmän kuin henkilö, joka on maistanut a) juhlakatriinaa ja b) saludoa. Kokeneen baristan arvio kahvin laadusta on pääsääntöisesti huomattavasti arvokkaampi kuin pelkkää saludoa ikänsä lipittäneen.

Kuitenkin, jos pelkkään bulkkikahviin tutustunut henkilö esittää väitteen, että Yirga on hirveätä kuraa, uskon kyllä, että hän ON tätä mieltä ja tätä mieltä SAA olla. Jos hän kuitenkin lisäksi väittää, että kaikki kahvi "suomalaisen makuun" tehdyn kahvin ulkopuolella on pelkkää snobbailua, pidän häntä suurena junttina ja rebublikaanina.
                  Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
                  kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
                  Ryōkan
                  Potkulaisen kuvake
                  Beorn

Tykkäykset: 0
                  Tykätty: 1
                  Lauteille: 28.2.2007

Taide

Viesti Aleksi T » touko 5, 2012, 17.10

Kai me voimme kaikki hyväksyä väitteen, että jos näkee X määrän vaivaa asian Y opiskelun/harjoitteluun/harrastamiseen, niin ymmärrys asiaa kohtaan kasvaa vaikka X/Z määrän. Ja toisaalta arvostamme tiettyjen ihmisten mielipiteitä yleisellä tasolla enemmän, koska heillä on huomattava määrä kokemusta ja ammattitaitoa alalla, jota maallikolla ei ole.

Eihän se ole sen kummempi asia kuin verrataan vaikka minun mielipiteitä nyrkkeilystä Pekka Mäen tai Amin Asikaisen mielipiteisiin ja näkemyksiin. On päivänselvää, että noilla henkilöillä on huomattavasti enemmän ymmärrystä lajia kohtaan ja näkevät yhdessä ottelussa paljon enemmän juttuja kuin minä ikinä pystyisin. Silti se ei tarkoita sitä, ettenkö voisi potkuun oksentaa näkemyksiäni matseista ja jutella lajista kavereiden kera. Kaikkien mielipide IMHO (jottei kukaan suutu) ei kuitenkaan ole saman painomusteen arvoinen juuri missään asiassa, vaikka näin olisi kiva kuvitella. Ei mulla tulisi mieleenkään soitella tv-yhtiöille, että onko nyrkkeilyasiantuntijalle tarvetta.

Eipä sillä että itsekään taidetta suuremmin ymmärtäisin. Vaikutun kuitenkin jatkuvasti hyvien Batman-albumien yksittäisistä kuvista ja kohtauksista. Ylempi kuva on Hushista ja alempi taas Arkham Asyulmista, joka on ainakin mulle jo melko raskasta pureskeltavaa. Dark Knight Returns-albumista löytyy tosi paljon kuvia, jotka tekisi mieli tulostaa seinälle tuijoteltavaksi ja toisaalta The Dark Knight Strikes Again on ainakin toistaiseksi "aukeamaton" teos mulle.
                  Kuva
                  Kuva

Myös Kingin Dark Tower-kirjojen kuvitukset ovat minua puhuttavaa taidetta. Varmaan konteksti ja juoni tekee niistä aika helppoja "lukea" minunkin rajalliselle ymmärrykselleni.
                    “When you’re out there partying and horsing around, somebody out there at the same time is working hard, somebody is getting smarter, and somebody is winning”
                    Potkulaisen kuvake
                    Aleksi T

Tykkäykset: 0
                    Tykätty: 1
                    Lauteille: 8.6.2009
                    Etulaji: TSM
                    Sivulajit: Lenkkeily & Voimailu
                    Takalajit: Judo, Potkunyrkkeily

Re: Taide

Viesti Vanhakankea » touko 5, 2012, 17.32

Ei taidetta tarvitse ymmärtää, se on nautintoaine mistä pitää nauttia. Jos et tykkää, et tykkää.
                      Potkulaisen kuvake
                      Vanhakankea

kommentoi

Kerro eteenp\E4in

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Läsnä

Potkijoita lukemassa tätä aluetta: PauliK, T-T ja 11 kurkkijaa