Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
jannek
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 39
Lauteille: Toukokuu 2006

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#76

Viesti jannek »

Eipä ollut kauheasti valinnanvaraa silloin aikoinaan kun aloittelin. Silloin oli kaupungissa mahdollisuus harrastaa nyrkkeilyä, painia, judoa, karatea.

Potku-lyöntilajit oli aina mua kiehtoneet, ja v 1982 menin karaten alkeiskurssille. Seura oli perustettu joskus n vuonna -77 eli siellä oli jo muutama hiukan kokeneempi vetäjä. Ainakin pari ruskeavöistä (Laasanen, Satulehto) oli treeninvetäjinä. Kovia treenejä vetivät, paljon punnerrus-vatsalihasjumppaa...

Vuonna 1987 tuli taekwon-do (ITF) kotikaupunkiini Ouluun ja sinne sitten hivuttauduin kun oli lehdessä juttua lajista. Laji kiehtoi kontaktiotteluine ja murskauksineen, ja ehkä siinä vaikutti olevan ripaus eksotiikkaakin suht askeettisen karate-treenin jälkeen. Ja myös uutuudenviehätystä. Ei silloin ollut mitään tietoa esim lajin jakautumisesta maailmanliittoihin (WTF, ITF). Mutta oli hyvä lajinvalinta näin jälkikäteenkin ajateltuna. Monipuolinen, kiinnostava ja kehittävä. MMA ym lukkopainit on tullu sitten vasta aikapaljon hyöhemmin kaupunkiin. Ominaisuudet olis voinu tosiaan sopia mulla judoon aika hyvin, mutta se jäi kokeilematta.

Joo hiihto on hyvä laji kaiken ikäsille ja kokosille. Itse aloin hiihtää jo ihan esikouluiässä. Isän (hiihtää nyt vielä 70-vuotiaanakin melkein 2 tonnia talvessa) kanssa tehtiin monen kympin lenkkejä Oulujokea pitkin ja Hiukkavaarat ja Sankivaarat tuli tutuiksi. Pakkasrajojakaan ei tunnettu. Reipasta hommaa. Laturetket on psyykkisestikin kehittäviä haasteita. Kun sippaa totaalisesti aivan liian lujaa hiihdetyn ensimmäisen 30km:n jälkeen ja 60km vielä jäljellä, niin se karaisee niin ruumista kuin sieluakin!
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#77

Viesti obmijoy »

jannek kirjoitti: Mulla päälajina TKD(ITF). Oheisharjoitteluna yleisurheilua, voimaharjoittelua. Lapsuusiällä hiihtoa, yleisurheilua, karatea.

Ennätykset testeissä:

Rive raakana 190kg, penkki 3x220kg, vauhditon pituus 340cm, vauhditon 3-tasaloikka 10,80m, 100m 11,2s, kiekonheitto (2kg) 58,32m, kuulanheitto päänyli taakse (7,26kg) 20,90m. Cooper 2700m (kehonpainolla 120kg, reilut 30-vuotiaana), puolicooper 1760m (kehonpainolla 80kg, 18-vuotiaana). Olen 193cm/120kg.

Nuorena tosiaan hiihdettiin paljon. Se antoi hyvää kestävyyspohjaa, ja ehkä myös lihaskuntoa. Tervahiihdon hiihdin 8-vuotiaana 40km ja 11-vuotiaana 75km. Oli kovia reissuja kasvavalle pojalle.
tuo hiihto on ensimmäisin ja aidoin voimaharjoittelutapa lapselle kehittää samalla kehonhallintaakin.
KOSKA hiihtoa voi tehdä täysillä jo mahdollisimman aikaisin ja lapsilla kun tuo voimaharjoittelu kuuluu olla kiertoharjoittelua ja monitoistoista HIIHTOHAN on kaikkea tuota. MYös nyrkkeily ja painilajit antavat apuja mutta niissäkin sykitään kokonaisuutena vähemmän kuin hiihdossa,. hiidossa kun kuuluu hiihtää kokokajan ja mäet erityisen lujaa.

Nuo tulokset jannek:lla on hurjat. SAIN tästä osviittaa, että VOIMATAULUKKONI tuntuu pitävän kutinsa isompienkin äijien kohdalla.
Tuollaisiin tuloksiin pääsee uskoakseni vain sillä että treenaa lapsesta asti monipuolisesti (piano) kaikkia kykyjä kehittäen jolloin ei ala niin helposti tympäseen missään vaiheessa.
Eli enemmän ja monipuolisesti HITAAMMIN = varmempaa ja pitkäjännitteisempää kehitystä = ehkä onnellisempi treenari = mielekästä elämää

Vaara kun tähtää yksipuoleisesti johonkin jättäen samalla muut mieleiset asiat tekemättä, voi tulla tavoitteen epäonnistuttua lopullinen lopettaminen. Tätä varmaan ajaa takaa periaate että lapsena ja nuorena pitää kokeilla paljon eri (kehittäviä)juttuja.

HIIHTÄJÄT ja entiset kovat hiihtäjät on kovia. Kaikki ne tarinat mitä hiihtäjistä olen kuullut menee lyhyesti ytimekkäästi näin:
"Lopetin hiihdon aloin voimaileen ja vedin rinnalle yli 1,5 x oman painon."
Tuo oli karrikoitue esimerkki ;)

tämä tulee tuolta http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 10#p586079" onclick="window.open(this.href);return false;

erään painonnostajakilpailijan voimataulukko mitä eroa olettamuuksiin???!!!!???HOX??

---painonnostaja-mies 75kg 22-24v--------------vahva kamppailija-------------painija-mies74

tempaus-----------------------130kg---------------------1xomapaino--------------------------------
tempausvala kyykky-------yli140kg-------------------yli1xop----------------------------------------
työntö--------------------------160kg-------------------1,5xop-----------------------------------------
rinnalleveto--------------------160kg----------------yli1,5xop-----------------------------------------
raakarinnalleveto-------------150kg--------------------------------------------------------3x140kg
etukyykky----------------------190kg-------------------yli2xop-----------------------------------------
voimanostokyykky-------------xxxkg------------------2,5xop------------------------------------------
maastaveto---------------------xxxkg--------------------3xop------------------------------------------
penkkipun-8x120kg kapeapp--150kg---------------yli1,5xop -----------------------------------------
alatalja--------------------------xxxkg---------------yli 1,5xop------------------------------------------
dippi-----------------------------xxxkg mukana nostajan paino--yli 1,5xop--------
leuanveto------------------------xxxkg mukana nostajan paino--yli 1,5xop-------
vauhditon pituus -------------3,25metriä---------------------------------------------------------------
cooper -------------------------2800m--------------------------------------------------------------------
viisloikka noin xxm---------------------------------------------------------------------------------------
40-50m xxxs-----------------------------------------------------------------------------------------------
loikat--------------------------------------------------------------------------------------------------------
pukillehyppy hartiankorkeuden lähistölle----------------------------------------------------------------


kysäisin noita tuloksia entiseltä pohjosen kaverilta (useita SM mitalleja painonnostosta) ja piti KOVINA eli nuoret hiihto ja yleisurheilukoulu ja monipuolinen kampittelu on ehdottomasti hyvä ja kannattava juttu
ja haistaahan tuosta raaka rivetuloksestakin että jonkinmoinen punttikoulu on tahkottu nuorena läpi luuleen vaan??
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#78

Viesti Kari Aittomäki »

Mä olen ite ollu kosketuksessa tohon vanhankoulun suomalaiseen atletismiin jossa hiihto todella onse perusjuttu.
Olen vedelly rautaa rinnalle jäällä, vanhat jäärät vei meiät naskalit sinne opetteleen tekniikkaa. Vanhankoulun painnonnosto on komia laji.
Mä olin se surkimus, sain ekavammani kolmivuotiaana kun olkapää meni sijoiltaan eikä tempasut koskaan oikeen sujuneet.
Eikä judo.
jannek kirjoitti: Ominaisuudet olis voinu tosiaan sopia mulla judoon aika hyvin, mutta se jäi kokeilematta.
Sama vika. Mä tosin kyllä treenasinkin judoo, mutta sain olkapääni sijoiltaan liian usein. Mutta ominaisuudet ois ollu kyllä omiaan.
Kyllä viilas myöhemmin kun lääkintäjumpan kautta olkapää pelitti jonkinaikaa (vammautuakseen uudelleen) ja kovanlukan judokat kerto jotta mulla ois ollu välineet tehdä sillätiellä kovaa jälkeä.
Tsah.

Jaa olet treenannut Laasasen ja Satulehdon kera. Ruusun Paten kans varmaanki myös?
Ehkä ollaan oltu samoilla leireillä, me alotettiin aluetoiminta parivuotta myöhemmin?
Mä sain danini niihinaikoihin ja olin kovasti aktiivi aluetoimija, Oulussa tuli käytyä tasaseen.

Et sattunu skabaileen, minähän se sitä alueskaba-kuviota kovasti ajoin?
Ja ihan kelpo matsikuvio saatiinkiin aikaan.
jannek
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 39
Lauteille: Toukokuu 2006

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#79

Viesti jannek »

Joo Paavo Ruusu oli mustavöinen jo silloin. Laasasen Jarmo oli sinivöinen silloin kun veti mullekin alkeiskurssia, syksyllä -82. Jouni Similä oli tullut Amerikasta mukanaan 1 dan. Näitä mustia vöitä tosin ei juuri treeneissä silloin näkynyt. Treenejä veti lähinnä Laasanen, Satulehto ja Kivelän Jomppe, kaikilla ruskea vyö silloin muistaakseni. Sitten vähän myöhemmin aloittivat Annuset, Hannu ja Harri. Jo edesmennyt Harri varsinkin jäi mieleen fanaattisena treenaajana. Hannu lienee aktiivi vieläkin (?). Stanislav Statsevich treenasi myös, ja treenaa vieläkin. Käy ainakin potkimassa uimahallilla lauantaisin tkd-porukan kanssa. Kovakuntoinen mies vaikka ikääkin alkaa jo olla. Sixpäkki ja kaikki. Ihan samannäköinen kuin 30v sitten. Hyvä esimerkki läpi elämän säilyneestä harrastuksesta ja kovasta kunnosta! Aika harva jää lajin pariin "pysyvästi". Olisko yksi sadasta?? Jos sitäkään.

Leirejä oli melko harvoin, hyvä jos kerran vuodessa. Rolf Koivumäki ainakin kävi joskus. Oli vaikuttava ilmestys, taisi olla silloin 4 dan. Kisoja ei juuri ollut. Kerran järjestettiin salikisat Merituulen koululla. Se jäi mun ainoaksi karate-kisaksi. Löin vastustajan nenän poikki ja hävisin diskauksella.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#80

Viesti Elina »

Mäpä tulen pilaamaan hyvin alkaneet kunnon punttifiilistelyt. Jos näistä ei tule kyynel silmään, niin en tiedä mistä. EDIT: ai niin, kymppiä juoksen nopeammin kyllä, mutta tossa taisi olla taukoa juoksusta aika paljon. Ja Pirkan Hölkkään valmistautuessa juoksin puoleen vuoteen kolme kertaa. Mutta siihen nähden varmaan ihan hyvä :smt003 Vitosella en kauheasti ton nopeampaa kyllä taida tälläkään hetkellä päästä.

Pirkan Hölkkä 33 km 4:13
Naisten KyNppi 10 km 59 min.
Port City Pacers Ghost Chase 5K 25:30
L'Arche Adventure Race (10K run, 10K canoe, 24K mountain bike) 3:40 (tarkkoja minuutteja ei tierossa)

Punttimaksimeja ei ole herranaikoihin otettu, pitänee koettaa kaivaa jostain tuloksia. Oliskohan laskennalliset 5RM otettu 2008? Mikalla voisi olla ylhäällä. Penkkimaksimi taitaa olla todella monen vuoden takaa 45 kg (ja silloin muuten painoin jotain 52 kg, että saisin nyt kyllä hävetä :oops: ).

Laahustanpa tästä nurkkaan häpeämään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#81

Viesti Mika »

Elina kirjoitti: Punttimaksimeja ei ole herranaikoihin otettu, pitänee koettaa kaivaa jostain tuloksia. Oliskohan laskennalliset 5RM otettu 2008? Mikalla voisi olla ylhäällä. Penkkimaksimi taitaa olla todella monen vuoden takaa 45 kg (ja silloin muuten painoin jotain 52 kg, että saisin nyt kyllä hävetä :oops: ).
Ihan oikeat ykkösethän me revittiin joskus 2001 SportPlexissa. Täytyy yrittää etsiä molempia jostain...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#82

Viesti Kari Aittomäki »

Heh, tuttuja nimiä..
Mehän otettiin Stanislavin kanssa kovasti yhteen PohjoisSuomen mestaruuskisoissa-85..
Se oli maineeltaan kova ja isokin mutta mä olin jo kokenut skabaaja.
Kunnon matsi, käytiin molemmat lattiassa. Minähän sen sitte sain lopulta vietyä.
Meininki oli helevetillinen.. Joka stimuloi molempia. Lyötiin oikeen miehekäällä tavalla, jo vain.
Eipä ollu hippaa, ei.

Me oltiin siis silloin saatu aluetoiminta kunnolla pelittään ja skabajia riitti sekä ylempiin että alempiin vyöarvoihin niin, että finalistit sai kaikki viis matsia..
Paitsi mä.
Oli se komiaa aikaa, meiltäki Kokkolasta lähti bussillinen jengiä, aivan umpeentupattuna. Suurin osa matsaajia.

Sano Slavalle terveisiä ku pääset näkeen.
Se muuten kuittas sen häviönsä joissain kansallisten pronssimatsissa, sillakertaa otettiin siististi. Jengi tuli oikeen kehumaan kun ne oli pelänny pahinta.

JA takas topicciin, me kerran Stanin ja muutaman muun kanssa katottiin kekä jaksaa 500 vatsaa.
Kaikki jakso ja tottakai jokatyttö nousi ilmeettömänä naureskellen.
Jotta ei tunnu missään (apua mä pyörryn justiin).
jannek
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 39
Lauteille: Toukokuu 2006

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#83

Viesti jannek »

Obmijoy: Kirjoitit tuolla että rive tulokset korreloi hyvin vauhdittoman pituuden tuloksen kanssa. Olen tuosta samaa mieltä: molemmissa mitataan koko kehon räjähtävää ekstensiovoimaa.

Käyttävät tuota hyvin yksinkertaista testiä mm ent Jugoslavian alueella raakatessaan mahdollisia koripallolahjakkuuksia esiin. Kiertävät kylät ja kauppalat läpi ja mittaavat yksinkertaisesti vain kehon pituuden ja vp:n tuloksen. Jos tulokset ovat 2m ja 3m niin on hyvät saumat päästä Partisanin tjm treenirinkiin. Myös NFL:n Combine-tilaisuudessa se on yhtenä testinä. Ja armeijan kuntotestissä. 240cm tais olla kiitettävän raja.

Aika paljon vp:n tulos on synnynnäinen ominaisuus, riippuen mm solusuhteesta ja tuki- ja liikuntaelimistön elastisen komponentin tasosta. Itse hyppäsin aikoinaan ilman voima- tai loikkatreeniä 290cm, 17-vuotiaana. Pituus oli silloin joku 190 ja paino 74kg. Sitten alkoi ominaisuustreeni ja kun rive oli 120kg, oli vp 300cm. Edelleen kun rive 150kg, meni vp 320cm, ja rive:n ollessa 190kg meni vp 340cm, tuolloin olin 193cm/132kg. Eli selkeästi korreloi tulokset. Jokainen 10cm on kyllä kovan työn takana tuossa lajissa. Epävirallinen ME taitaa olla jotain 372cm. Suomalaisista parhaan tuloksen 362cm on hypännyt Juha Isolehto (korkeushyppääjä, oliko rekka 230cm(?)). NFL Combinessa kaikkien aikojen paras tulos taitaa olla 348cm. Itse en aiemmin ollut oikein vakuuttunut jefu-miesten fyysisten ominaisuuksien tasosta, mutta kun noita Combine-tuloksia katsoo, niin on nykyään kyllä huippuatleettista porukkaa... Ehkä Northern Lightsien treenaamisesta Ouluhallilla ei oikein saanut kuvaa siitä mitä homma on huipputasolla maailmalla ;) Vp on Norjassa kai nykyäänkin ihan virallinen yu-laji. Olympialaisissakin se oli ohjelmassa joskus kauan aikaa sitten.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#84

Viesti obmijoy »

Olen wanabee harjoittelusta kiinnostuja ja tarkkailut /vertaillut tekemiäni jo vuosia (vuodesta 1984).
Tuo palautteesi oli aika tärkeä.
Luotan siihen mitä kirjoitan ja pystyn perustelemaankin mutta OTANTANI ON AIKA SUPPEA
TARKOITAN TESTIOTANTANI KOSKA en ole ammatti ohjaaja ja en työskentele liikunnan parissa työkseni.
Siksikin palauteesi oli tärkeä.
Kaupaan liikuntaa, soittoa ja laulantaa ELÄMÄNSISÄLLÖKSI pelastusrenkaaksi ajan vaihtuvissa olosuhteissa. Toisiin ihmisiin et voi luottaa heillä on omat murheet ja elämä. Ihmisenä olet yksin ja jos kehityt eteenpäin huomioiden toiset parannat pisaran tätä hetkeä ja huominen on edes hiukan helpompi hahmottaa.
Sekoilemaan voi alkaa milloin vain haluttaa, en ota kantaa kannattaako vai ei jokaisen oma asia.

Siinä motiivit ja jos joskus kulkeudun nuorisokotiin fysiikkaohjaajaksi ja oppimistekniikoiden opettajaksi olen pääsyt auttamaan niitä joista ei omat vanhemmat välittäneet. Heidänkään ei kuulu olla katkeria ei kuulu syyttää vaan mennä askel ja päivä kerralla eteenpäin kehittyen omana itsenään ja verraten kehitystä itseensä. Kun vertaamme itseämme eilisen itseemme näemme kehityksen olise sitten negatiivista joillakin alueilla tai positiivista toisilla alueilla ON SE OMAA KEHITYSTÄMME JOHON VOIMME ITSE OLLA TYYTYVÄISIÄ. Ja kun kehityksemme pysähtyy saamme mahtavan tilaisuuden mennä kysymään joltakin ja näin sosiaalisuuskin astuu kuvioihin.

Lapsuutesi ja kehitystarinasi on sitä johon olen NUOREN LIHASHARJOITTELUSSA yrittänyt nuoria kannustaa. Sillä tulee aika ja aikuisuus jolloin on ajoittain aikaa vain ylläpitävään ja kuntouttavaan liikuntaan ja soitantaa. Ne jotka on kehonsa hoitaneet sopuisinmmin keinoin pääsevät helpommalla siis kivuttomimmin ja arki läheisten kanssa on helpompaa ja unikin syvää ja rauhallista.

Tää on tarpeeksi rankaa jo ja aina tulee olemaan ei tätä tartte itte ehoin tahoin rankentaa
siis tää ELÄMÄ.

Ja tarkoitan vaikka asutaankin pullamössö hyvinvoinnissa.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#85

Viesti obmijoy »

Itellä oli vauhditon pit. 240cm kun se LJK:n testeihin vaadittiin OK tulos kun olin vain 169cm pitkä ja 65kg cooper oli 3400... kaikki oli yhtäku armeijan max vaatimukset fysiikan osalta.
Eivät ottaneet
aina ei voi voitaa ei ees joka asiassa.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
jannek
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 39
Lauteille: Toukokuu 2006

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#86

Viesti jannek »

Harmi ettet päässy LJK:uun. Kuulemma reipasta hommaa, jokasaralla aikalailla vaativampaa kuin perusjoukoissa.

Kaikilla ihmisilä pitäisi olla läpi elämän liikunnallinen harrastus. Monella on lapsena/nuorena mutta sitten se jää. Paitsi taitaa olla trendi siinäkin huonompaan päin, ainakin kun katsoo armeijan cooper-testien (ja lihaskunnon) laskevaa käyrää vuodesta toiseen. Tulokset huononee ja painokäyrä nousee. Tosi huono suuntaus. Ei ihme että diabetes II ym elintasosairaudet yleistyy...

Varsinkin herkkyysiässä treenaamalla olisi saavutettavissa tosi iso hyöty. Silloin treenaaminen heijastuisi pitkälle keski-ikään ja ehkä vanhuuteen saakka? Toisaalta koskaan ei ole liian myöhäistä. Mutta tärkeää olisi omaksua jo lapsena liikunnallinen elämäntapa. Paljonhan se on vanhemmistakin kiinni.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#87

Viesti obmijoy »

tässä taas sitä nuorten lihasharjoittelun perus ideaa
jannek
Varsinkin herkkyysiässä treenaamalla olisi saavutettavissa tosi iso hyöty. Silloin treenaaminen heijastuisi pitkälle keski-ikään ja ehkä vanhuuteen saakka? Toisaalta koskaan ei ole liian myöhäistä. Mutta tärkeää olisi omaksua jo lapsena liikunnallinen elämäntapa. Paljonhan se on vanhemmistakin kiinni.
itse esimerkkinä jonka näkee harjoituspäiväkirjastani
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 69#p602251" onclick="window.open(this.href);return false;

vuoden 2004 jälkeen olen vain epämääräisen epäsäännöllisesti Bjj- jutsunnut ja räty kyykkyillyt 1-3 kertaa vuodessa sinne 5x140 kiloon tuo on ottanut aikaa aina sen 4 viikkoa
tiukka tovi oli tuo 2008 kesä/syksy oli tiukaa yksinsveduilua kirvesmieheilyn ja bjj sivussa

eli hyvin epäfyysisestä elämästä pääsee mukaviin voimaarvoihin nopeastikkin vaikka ei säännöllisesti treenaa jos nuoruudessa on ollut yli vahvassa kunnossa 62kg ikä17,5 - 18v mave 200 kyykky 140 penkki 100
tärkein on siis herkkyyskausien mukainen oikea järkevä treeni ;)
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Jonttufantti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 119
Lauteille: Tammikuu 2011

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#88

Viesti Jonttufantti »

Mun voimannostotuloksia..Taitaa olla viimetalvena koitettuja. Penkki 140kg Kyykky 5x150. Huono. Mulla polvet rikki. Mave 190 ilman vyötä. Olen kuitenkin tullut tulokseen että tossa taitaa olla ihan tarpeekseen sitä voimaa. Olen nyt aloittanut 6 viikossa 100 punnerrusta ja 20 leukaa tyyppisen ohjelman. Koska omalla painolla treenaaminen on jäänyt turhan vähiin. En ole tosiaan punttaillut tammikuun jälkeen. Haittas aikas paljon tota lyömistouhua. Nyt jotenkin koitan löytää sen sopivan ohjelman sitä lajivoimaa siis. Irtopainot ja oma keho lie parhaita. Oon aina ollut kökkö juoksemisessa ja leuanvedossa. Leukoja joku 10 mennyt maksimissaan. Punnerruksia 50. Coopperi oli armeijassa joku 2550 maksimissaan kun parivuotta sitten tuli testailtua. Täydellämahalla tosin! Elisiis voimaa on jonkunverran mutta venytellä pitäis ja semmosta. Pituutta 191 ja painoo 105 kiloo.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11223
Lauteille: Kesäkuu 2008

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#89

Viesti Jorge »

Se on muuten voimanosto.

En nyt viitsi itse pistää nykyisiä tuloksia, kun ikä on se, missä tulee jo yli Potkun keskiarvotulos ja omalla painolla päässee kärkikastiin. Muut on sitten mitä on, mutta muisteleehan Kari A: kin mieluummin menneitä.

sen kunniaksi ja meidän kunniaksemme

[youtube][/youtube]
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#90

Viesti timppa000 »

Meneekös monella (kellään) näitä, montakin?

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pow ... aight.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Minulla näiden saaminen on edelleen tavoitteena, ollut jo jonkin aikaa. Suurin ongelma on ollut löytää leuanvetotankoa joka ei olisi liian lähellä kattoa, mutta tällä viikolla löytyi ihan kaksin kappalein! (työpaikalta ja yhdeltä treenisalilta) Eli eiku harjoittelemaan... Linkin perusteella kyseessä on aika pitkälle myös tekniikkalaji.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 10 kurkkijaa