Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#21

Viesti Polvi »

Asia selvä, uskon kokemuksen ääntä.

Kuvittelisin vain, että olisi olemassa mukavampiakin (niin käyttäjälle kuin kaverillekin) alasuojia kuin thaikupit.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#22

Viesti kenttiensankari »

Polvi kirjoitti: Asia selvä, uskon kokemuksen ääntä.

Kuvittelisin vain, että olisi olemassa mukavampiakin (niin käyttäjälle kuin kaverillekin) alasuojia kuin thaikupit.
Olen käyttänyt lätkäsuojia, adidaksen muovisia (karate?)suojia, ja thaikkusuojia. Thaikkusuojat ovat 10 kertaa paremmat kuin nuo joita ennen käytin. MMA Imatran jannuistakin suurin osa käyttää naruilla varustettuja thaikkusuojia, ja MMA Imatran varastostakin myydään ainoastaan thaikkukuppeja. Eli luulisi että ne on parhaat, oli laji mikä tahansa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2908
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#23

Viesti terssi »

Kyllä ne thaikupit on parhaat. Ne kestää lähes ikuisesti ja saa tarpeeksi kireälle. Tuossa ne tärkeimmät ominaisuudet. Ja niihin tottuu nopeasti, mukavuus ei tuota minkäänlaisia ongelmia. Kuminauhahärpäkkeet ovat yleensä aanuksesta. Ne heiluvat ja kuminauhat venyvät ja lopuksi katkeavat. Ja taas saa marssia kauppaan.

Mä kyllä mieluusti pitäisin munasuojia vastaisuudessakin. Sen verran tulee vahinko-osumia vauhdilla painiessa. Varsinkin half guardissa ja guardin ohituksissa. Ja sitten, kun kaveri pitää butterflyguardia, potkii hän helposti kulkusille. Ei kiva.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
chamos
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 189
Lauteille: Tammikuu 2006

#24

Viesti chamos »

Tarkennetaanpas nyt kuitenkin sen verran, että ihan suomalaisesta keljuudesta tässä munariasiassa ei ole kysymys. Kansainvälinen liitto (IBJJF) on näin linjannut, ja Suomessa, erityisesti arvokisoissa, pyritään noudattamaan kansainvälistä linjaa mahdollisimman täsmällisesti. Ensimmäisen kerran tämä kovien munareiden kieltäminen tulee eteen kuitenkin aikaisintaan Finnish Openissa, joten älkää nyt vielä menettäkö yöunianne kulkustenne puolesta.
JuusoH
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 293
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#25

Viesti JuusoH »

Pitkään jo ilman alasuojia vääntäneenä voin tosiaan sanoa että niitä ilman oppii painimaan melko helposti. Sanoisin että kun painin niin painin kovaa ja hyvin on kulkuset pysyneet kuosissa. Asia mikä auttaa huomattavasti on "tukevat" alushousut (esim tuollaiset normaalit faitteripöksyt). Jos siellä gi-housujen alla pitää löysiä boksereita niin aivan varmasti kolisee ;)
Alliance Helsinki
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#26

Viesti Verr »

JuusoH kirjoitti: Pitkään jo ilman alasuojia vääntäneenä voin tosiaan sanoa että niitä ilman oppii painimaan melko helposti. Sanoisin että kun painin niin painin kovaa ja hyvin on kulkuset pysyneet kuosissa. Asia mikä auttaa huomattavasti on "tukevat" alushousut (esim tuollaiset normaalit faitteripöksyt). Jos siellä gi-housujen alla pitää löysiä boksereita niin aivan varmasti kolisee ;)
oli tossa yks päivä sellaset lähes läpinäkyvät puuvillapoksyt noiden potkurättien alla niin en kyllä yhtään tykännyt kaverin butterfly yrityksistä :D
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#27

Viesti Polvi »

Mua ainakin häiritsee thaikupeissa se mm kumartuessa persvakoon porautuva naru, mutta ilmeisesti bjj-puolella tämä on enemmänkin positiivinen efekti.. ;)

Nojoo, kyllähän nuo melko huomaamattomat ovat ja mielellään niitä käyttää. Pari kertaa olen saanut polvesta suojaamattomille kasseille ja kyllä se tekee sen verran kipeää, että mielummin suojaudun kunnolla.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
chamos
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 189
Lauteille: Tammikuu 2006

#28

Viesti chamos »

Itse olen kehitellyt siinä määrin nerokkaan thai-kupin sitomismenetelmän, että tuota kräkkinaruefektiä ei enää pääse esiintymään. Ei se kuitenkaan niin mukavaa ollut.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#29

Viesti Andy »

Miksette te käytä elastisia thaikupinpidikkeitä? Maksavat luokkaa kympin, ovat ylivoimaisen mukavat verrattuna narukiinnitykseen eivätkä löysty.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#30

Viesti kenttiensankari »

chamos kirjoitti: Itse olen kehitellyt siinä määrin nerokkaan thai-kupin sitomismenetelmän, että tuota kräkkinaruefektiä ei enää pääse esiintymään. Ei se kuitenkaan niin mukavaa ollut.
Juu, selän taakse pari narua, ja reisien ympäri pari narua. Ihan mukava sitomistapa, ja kupit pysyy hyvin paikallaan.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#31

Viesti Simpanssi »

Judossa ei käytetä alasuojia olllenkaan, vaikka esim heittojen takia voisi kuvitella että tarvitsee.
Kuvake
chamos
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 189
Lauteille: Tammikuu 2006

#32

Viesti chamos »

kenttiensankari kirjoitti:
chamos kirjoitti:Itse olen kehitellyt siinä määrin nerokkaan thai-kupin sitomismenetelmän, että tuota kräkkinaruefektiä ei enää pääse esiintymään. Ei se kuitenkaan niin mukavaa ollut.
Juu, selän taakse pari narua, ja reisien ympäri pari narua. Ihan mukava sitomistapa, ja kupit pysyy hyvin paikallaan.
Oma systeemini on yksinkertaisempi. Ylänarut rusetilla yhteen. Solmu ei saa olla keskellä alaselkää, vaan pikemminkin jommankumman pakaran yläpuolella. Tämän jälkeen alanaru kiinni ylänaruihin yksinkertaisella solmulla niin, että ylänarujen solmu estää sen liukumisen keskelle (kräkkiin). Kupin saa hyvin tiukasti paikalleen, eikä kertaakaan ole solmut pettäneet.

Melkoisen offtopic jo tämä munarikeskustelu.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#33

Viesti Jarppa »

Mod: Viestejä siirretty Rodan "Ison alla vai päällä"- ketjusta.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#34

Viesti Polvi »

Andy kirjoitti: Miksette te käytä elastisia thaikupinpidikkeitä? Maksavat luokkaa kympin, ovat ylivoimaisen mukavat verrattuna narukiinnitykseen eivätkä löysty.
Perinteet. Jo muinaiset shaolin-ninja-samurait käyttivät..jadda jadda.. no kun en jaksa ostaa. Helpompaa itkeä netissä. ;)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#35

Viesti Andy »

No mutta eikö se perinteinen alasuoja thainyrkkeilyssä ole kaarnanpala? Käytä toki sellaista ja hanskojen sijasta kiinnität käsisiteisiin lasimurskaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa