Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eemeli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 258
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Vancouver

#51

Viesti Eemeli »

fatman kirjoitti: Tällä hetkellä alasuojinani sellainen muovikuppi pussissa. Ovat aivan hirveät; painavat nivusia varsinkin painiessa...
Mulla on ihan sama ongelma, mutta luulisi että se thaikuppi painaisi vielä enemmän koska on kovempi ?
MMA
"The only way to get smarter is by playing a smarter opponent" - Fundamentals of Chess 1883
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#52

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Yhdyn edelliseen kirjoittajaan.. :D
En ole ehkä ihan niin vapaamielinen...
Huomasithan hymiön? ;) Niin ja eikös kaikkea voi aina kokeilla kerran? :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#53

Viesti Mjölnir »

Eemeli kirjoitti: Mulla on ihan sama ongelma, mutta luulisi että se thaikuppi painaisi vielä enemmän koska on kovempi ?
Thaikkusuoja on paremmin muotoiltu ja siinä on kunnon nahkatoppaukset reunoissa, joten ne reunat ei paina.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#54

Viesti Mjölnir »

K.Maga kirjoitti: Niin ja eikös kaikkea voi aina kokeilla kerran? :D
Kaikkea paitsi kanaviillokkia kansantansseja. Tosin ala-asteikäisenä olin paikallisessa tanhuseurassa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#55

Viesti Jarppa »

Nyt en oo useampaan kuukauteen käyttänyt alasuojia (luulin että suojat ois kielletty finnish openissa, joten jätin ne pois treeneistäkin hyvissä ajoin), pari kertaa on kolahtanut sen verran että ilme värähtänyt, muttei onneksi mitään isompaa. Miitissäkään ei ollut suojia käytössä. Aika äkkiä on oppinut tekemään tekniikoita omaa kalustusta varoen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#56

Viesti Mjölnir »

Jarppa kirjoitti: Nyt en oo useampaan kuukauteen käyttänyt alasuojia (luulin että suojat ois kielletty finnish openissa, joten jätin ne pois treeneistäkin hyvissä ajoin), pari kertaa on kolahtanut sen verran että ilme värähtänyt, muttei onneksi mitään isompaa. Miitissäkään ei ollut suojia käytössä. Aika äkkiä on oppinut tekemään tekniikoita omaa kalustusta varoen.
Itse treenasin 11 päivää munillepotkimislajia Puolassa ilman alasuojia. Tosin täysipainoista suorittamista vähän häiritsi, kun piti välillä pelata vähän varman päälle.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#57

Viesti Polvi »

Kyllähän tuo "stingimalli" tuntuu aluksi heterosta* aika hassulta, mutta kyllä siihen tottuu. Potku-miitin paineissakin pidin noita, eivätkä häirinneet kertaakaan. En sitten tiedä häiritsevätkö osaavampiakin kavereita. Backmountissa varmasti ikävät kaverille.

*kaverit kertoi.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#58

Viesti MarkkuT »

Kertoisitko Polvi lisää tuosta Stingimallista?

Kuva

:p
Ain't no one.
Kuvake
p a
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 35
Lauteille: Elokuu 2006

#59

Viesti p a »

Mitenkähän nuo koot mahtaa mennä noissa "teräskuppipusseissa" ....?
Oli tampereella vaan XL, käsillä pikkusen venytin mutta eipä tosta nyt oikein osannut sanoa. Eli vielä en raaskinut ostaa.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#60

Viesti Andy »

Ette ole harkinneet hankkia hanmoodotyyliin myös yhteisiä munareita :?:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#61

Viesti Mika »

Juu, niitäkin on. Nämä ovat siis niitä päälle vedettäviä. :D

En muuten vieläkään oikein ymmärrä, mikä siinä on sen hauskempaa kuin kypärissä, hanskoissa tai säärisuojissa. Päällä, alla, sama kai se on, jos ne suojaavat. Mutta en vain ymmärrä, siitä se johtuu...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#62

Viesti Andy »

Niin. Ehkäpä ne housujen päälle vedetyt alasuojat eivät suojaa kovin hyvin, kun kangas vetää niiden reunat irti kehosta. "Parhaassa" tapauksessa kives jää suojan reunan ja kehon väliin, kun potku osuu. Tämä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta. :?

Housujen alla pidettävien alasuojien lainaaminen sitten kuuluu jo mielestäni samaan sarjaan kimppahammassuojien ja kondomien uusiokäytön kanssa. :shock:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#63

Viesti bodyguard »

Andy kirjoitti: Niin. Ehkäpä ne housujen päälle vedetyt alasuojat eivät suojaa kovin hyvin, kun kangas vetää niiden reunat irti kehosta. "Parhaassa" tapauksessa kives jää suojan reunan ja kehon väliin, kun potku osuu. Tämä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta. :?
Tätä olen itsekkin monasti miettinyt, en kyllä viitsisi kokeilla :?

Yhteiskäytössä olevissa hanskoissa tai kypärissä en sensijaan näe mitään pahaa. Tosin on melko luonnollista että aktiivisimmat harrastajat haluavat omansa hankkia...

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#64

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti: Niin. Ehkäpä ne housujen päälle vedetyt alasuojat eivät suojaa kovin hyvin, kun kangas vetää niiden reunat irti kehosta. "Parhaassa" tapauksessa kives jää suojan reunan ja kehon väliin, kun potku osuu. Tämä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta. :?
Just keskiviikkona potkaisin superyllätyssektorille yhtä henkilöä, jolla oli munarit verkkareitten päällä. Kevyt kontakti, mutta jamppa kiemurteli muutaman minuutin sen jälkeen. Alasuojissa on eroja, nyrkkeilytyyppinen alasuoja ei ole paras alaviistosta tulevia potkuja vastaan, varsinkaan jos sitä pidetään housujen päällä.

Thaikkukuppi ja elastinen riittävän tiukka kiinnitys.. Tosin ei liity kypärätopikkiin mitenkään...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#65

Viesti Jarppa »

Viestejä kopsattu kypärä- ketjusta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa