Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#61

Viesti Mika »

Juu, niitäkin on. Nämä ovat siis niitä päälle vedettäviä. :D

En muuten vieläkään oikein ymmärrä, mikä siinä on sen hauskempaa kuin kypärissä, hanskoissa tai säärisuojissa. Päällä, alla, sama kai se on, jos ne suojaavat. Mutta en vain ymmärrä, siitä se johtuu...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#62

Viesti Andy »

Niin. Ehkäpä ne housujen päälle vedetyt alasuojat eivät suojaa kovin hyvin, kun kangas vetää niiden reunat irti kehosta. "Parhaassa" tapauksessa kives jää suojan reunan ja kehon väliin, kun potku osuu. Tämä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta. :?

Housujen alla pidettävien alasuojien lainaaminen sitten kuuluu jo mielestäni samaan sarjaan kimppahammassuojien ja kondomien uusiokäytön kanssa. :shock:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#63

Viesti bodyguard »

Andy kirjoitti: Niin. Ehkäpä ne housujen päälle vedetyt alasuojat eivät suojaa kovin hyvin, kun kangas vetää niiden reunat irti kehosta. "Parhaassa" tapauksessa kives jää suojan reunan ja kehon väliin, kun potku osuu. Tämä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta. :?
Tätä olen itsekkin monasti miettinyt, en kyllä viitsisi kokeilla :?

Yhteiskäytössä olevissa hanskoissa tai kypärissä en sensijaan näe mitään pahaa. Tosin on melko luonnollista että aktiivisimmat harrastajat haluavat omansa hankkia...

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#64

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti: Niin. Ehkäpä ne housujen päälle vedetyt alasuojat eivät suojaa kovin hyvin, kun kangas vetää niiden reunat irti kehosta. "Parhaassa" tapauksessa kives jää suojan reunan ja kehon väliin, kun potku osuu. Tämä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta. :?
Just keskiviikkona potkaisin superyllätyssektorille yhtä henkilöä, jolla oli munarit verkkareitten päällä. Kevyt kontakti, mutta jamppa kiemurteli muutaman minuutin sen jälkeen. Alasuojissa on eroja, nyrkkeilytyyppinen alasuoja ei ole paras alaviistosta tulevia potkuja vastaan, varsinkaan jos sitä pidetään housujen päällä.

Thaikkukuppi ja elastinen riittävän tiukka kiinnitys.. Tosin ei liity kypärätopikkiin mitenkään...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#65

Viesti Jarppa »

Viestejä kopsattu kypärä- ketjusta.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#66

Viesti Verr »

Mika kirjoitti: Juu, niitäkin on. Nämä ovat siis niitä päälle vedettäviä. :D

En muuten vieläkään oikein ymmärrä, mikä siinä on sen hauskempaa kuin kypärissä, hanskoissa tai säärisuojissa. Päällä, alla, sama kai se on, jos ne suojaavat. Mutta en vain ymmärrä, siitä se johtuu...
Valkoisen puvun kanssa eivät olekaan kovin hauskat. Tummempien kamojen kanssa tulee kieltämättä mielikuva siitä suojattavasta tavarasta.

Twins saisi muuten antaa paremmat ohjeet alasuojien sitomiseen, eivät todellakaan pysy tuolla tavalla. narut pitää ristiä kahdesti ja vetosolmun sijaan tehdään tuplarusetti.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#67

Viesti Mika »

Sellaisia isoja munareita on joskus jopa mukavampi pitää housujen päällä. Meillä nuo housut ovat melko ohutta kangasta, joten sekin vaikuttaa (gi-kankaaseen verrattuna) eli kangas ei vedä reunoja juurikaan irti. Jotkin thai-kupit on ihan eri asia, niitä ei varmaan kukaan pidä housujen päällä. Eikä varsinkaan shortsien.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#68

Viesti johannes »

Verr kirjoitti:
Mika kirjoitti:Juu, niitäkin on. Nämä ovat siis niitä päälle vedettäviä. :D

En muuten vieläkään oikein ymmärrä, mikä siinä on sen hauskempaa kuin kypärissä, hanskoissa tai säärisuojissa. Päällä, alla, sama kai se on, jos ne suojaavat. Mutta en vain ymmärrä, siitä se johtuu...
Valkoisen puvun kanssa eivät olekaan kovin hauskat. Tummempien kamojen kanssa tulee kieltämättä mielikuva siitä suojattavasta tavarasta.

Twins saisi muuten antaa paremmat ohjeet alasuojien sitomiseen, eivät todellakaan pysy tuolla tavalla. narut pitää ristiä kahdesti ja vetosolmun sijaan tehdään tuplarusetti.
Siis nimenomaan vetosolmu on paras.Rusetit löystyy. Umppari on myös hyvä. Sitä voi sitten seurakaverien kanssa yhdessä irrotella harkkojen jälkeen :/
"There's no business like ho business" :pimp:
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#69

Viesti fatman »

Verr kirjoitti: Twins saisi muuten antaa paremmat ohjeet alasuojien sitomiseen, eivät todellakaan pysy tuolla tavalla. narut pitää ristiä kahdesti ja vetosolmun sijaan tehdään tuplarusetti.
Häh! En edes hyvänä päivänä väitä olevani näppäräsorminen, mutta Twinsin ohjeilla olen sitonut eikä propleemeja ole ollut. Harjoitteluakaan ei ole takana kuin n. 10 treenin verran.

Olen harkinnut suojan alaosaan toista narua. Saisi narut kulkemaan muualta kuin perzvaosta.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#70

Viesti Verr »

johannes kirjoitti:
Verr kirjoitti:
Mika kirjoitti:Juu, niitäkin on. Nämä ovat siis niitä päälle vedettäviä. :D

En muuten vieläkään oikein ymmärrä, mikä siinä on sen hauskempaa kuin kypärissä, hanskoissa tai säärisuojissa. Päällä, alla, sama kai se on, jos ne suojaavat. Mutta en vain ymmärrä, siitä se johtuu...
Valkoisen puvun kanssa eivät olekaan kovin hauskat. Tummempien kamojen kanssa tulee kieltämättä mielikuva siitä suojattavasta tavarasta.

Twins saisi muuten antaa paremmat ohjeet alasuojien sitomiseen, eivät todellakaan pysy tuolla tavalla. narut pitää ristiä kahdesti ja vetosolmun sijaan tehdään tuplarusetti.
Siis nimenomaan vetosolmu on paras.Rusetit löystyy. Umppari on myös hyvä. Sitä voi sitten seurakaverien kanssa yhdessä irrotella harkkojen jälkeen :/
Onko vetosolmu rusetti yhdellä lenkillä? Ainakin siltä se näytti, ei toiminut; jouduin repimään munareita lahkeesta kesken treenien. Aika härskiä. :oops:
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#71

Viesti kenttiensankari »

Häh, jätkät ei osaa edes muniaan suojata ilman ohjeita :lol: Minä ainakin sain nuo thaikupit hyvin päälle ilman mitään ongelmia eikä mitään ohjeitakaan ollut.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#72

Viesti fatman »

kenttiensankari kirjoitti: Häh, jätkät ei osaa edes muniaan suojata ilman ohjeita :lol: Minä ainakin sain nuo thaikupit hyvin päälle ilman mitään ongelmia eikä mitään ohjeitakaan ollut.
Sä oot pukkarissa zoomannu muitten jätkien periä ja vakoillu samalla sitä sitomistapaa! :badgrin:
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#73

Viesti kenttiensankari »

Taisin jäädä tässä sanan säilällä kamppailussa heti kakkoseksi :oops:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Olli V
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 105
Lauteille: Maaliskuu 2006

#74

Viesti Olli V »

Twinsin sivuilla mainostetaan kahta mallia teräskuppeja ja vain XL kokoisia suojapusseja, ( http://www.twinsfinland.com/index.php?cPath=250_269" onclick="window.open(this.href);return false; )
Bluecornerissa vain yhdenkokoiset suojapussit sekä ththaikupit ( http://www.bluecornersport.com/bluecorn" onclick="window.open(this.href);return false; ... t&Itemid=4 )
Olisikos jollakullla suosituksia johonkin kuppi ja suojapussimalleihin edellämainituista?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#75

Viesti Mjölnir »

Mulla on noi BlueCornerin Thaikuppi ja elastinen pussi. Ne ovat olleet hyvät
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa