Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Questão

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1231

Viesti Questao »

Tiistaina pidin vielä yhdet treenit nuorille. Iltasella kävin Sinebrykoffin museossa katsomassa Italialaiset yöt-vaatenäyttelyä. Iltapalakaakaon ja salaatin jälkeen käytiin vielä R & A-festivaaleilla katsomassa Lovesickness-elokuva. Se oli eteläamerikkalainen ja ihan viihdyttävä. Väsytti kyllä aivan älyttömästi.

Keskiviikko 24.9.

Melkoinen päivä. Aamulla kävin taas laboratoriossa testauttelemassa itseäni. Sitten vielä kouluun pitämään liikuntatuntia. Se meni tosi huonosti ja muutenkin on vähän väsynyt fiilis koulun suhteen. Tai ehkä pikemminkin niin, etten oikein ole tehnyt parastani tuntien pitämisen suhteen ja sen lisäksi olen vielä aika väsynyt; siis huonosti nukkunut.

Koulun jälkeen menin kuitenkin Cirkus Helsingille treenaamaan ja venyttelemään. Ihme, että jaksoin, mutta meninpä kuitenkin. Rakensin taas hyvät telineet taitto-puolivoltti-voltin harjoittelua varten, mutta ensi kerralla pitää vielä vähän parantaa.

417. akrobatia, 2 h - Cirkuksella omaa treeniä - ihan hyvä tsemppaaminen väsyneenä

Illalla oli sitten maajoukkuetreenit taas Myllyssä. Siellä olin päättänyt vihdoin tehdä taaksetuplan arabi-flikistä ja aikomus oli myös parantaa eteenpätkää, sitä samaa jota treenasin siis töiden jälkeen Cirkuksella. Treenit menivät hyvin, vaikka keskittymistä haittaavia seikkoja olisi ollut useita. Venyttelin jalat vielä lopuksi ihan hyvin ja ehkä se notkeus alkaa sieltä taas tulla pikku hiljaa. Siistiä!

418. telinevoimistelu, 4 h - maajoukkue - tosi hyvää keskittymistä ja tavoitteiden pitämistä
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1232

Viesti Questao »

Torstai 25.9.

419. venyttely, 1 h 20 min - Circus Helsingillä ja todella kevyesti

Sormien kunto aamulla herätessä oli ikävä yllätys. Kuusi sormea tuntuivat aivan sijoiltaanmenneiltä, enkä koko päivänä ole oikein pystynyt suorittamaan mitään kovin erityisiä motorisia toimintoja käsillä; esimerkiksi avaimen kääntäminen lukossa on ollut aivan ylivoimainen tehtävä. Kipu nivelissä on ollut siis ihan kohtalaista. Toivottavasti eivät ole kuitenkaan huomenna kipeät, sillä aikomuksena on ollut kuitenkin ihan treenata.

Aamulla oli "yllättäen" opettajainkokous, joten vähän pidemmät yöunet jäivät taas haaveeksi. Joka tapauksessa koulupäivä meni aika lailla normaaleissa merkeissä. Joko lapset tai minä, joku oli kuitenkin vähän väsynyt.

Koulun jälkeen vääntäydyin taas puoliväkisin Cirkus Helsingille venyttelemään. Ajattelin kuitenkin pitää tänään ihan väkisin lepopäivän, joten venyttely oli t o d e l l a rauhallista. Kotona olen lähinnä tehnyt ruokaa ja lueskellut kirjaa. Ihan jees. Kerran näinkin.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1233

Viesti Questao »

Perjantai 26.9.

420. capoeira, 2 h 30 min - Capoeira Capitalin avoimessa rodassa - olin omiin peleihin ihan tyytyväinen

Koulussa oli todella väsyttävä päivä. Onneksi siitä sitten päästiin viikonlopun viettoon. Mentiin tosiaan Capitalin rodaan pelaamaan. Siellä oli jonkin verran tuttuja ja aika paljon täysin tuntemattomiakin capoeiristoja.

Capitalilla näyttää olevan aika Senzala-tyylistä ja ei niin kovin temppuisaa peliä. Ihan tosi hyviä pelureita siellä kuitenkin oli ja rodassa sai pelata aika paljonkin, joten tuli ihan kuuma jossain vaiheessa. Potkulaisista paikalla oli ainakin A.A.

Omat pelit olivat välillä ihan onnistuneita ainakin omasta mielestäni. Peleissä oli kuitekin muutamia nopeita tilanteita, joissa reagoin nähdäkseni ihan capoeiramaisesti, vaikka ymmärsin vasta jälkeenpäin, mitä olin tehnyt. Tällainen spontaani ja nopea, mutta silti onnistunut reaktio on jotain uutta pään sisällä tapahtuvaa, ja lisää mielenkiintoani tätä ilmiötä ja capoeiraa kohtaan.

Rodan jälkeen mentiin yhdelle mehulle ja oli vallan mukavaa.

Lauantai 27.9.

421. telinevoimistelu, 2 h - Myllyssä lähinnä kuntoutusta; hyvää treeniä huonosta salitilasta huolimatta

Illalla käytiin R & A-festivaaleilla katsomassa dokumentti Flow Mosta.

Sunnuntai 28.9.

422. Montparnasse-näytös, 2 h - tosi hyvin meni näytös, Hesarin arvostelijakin oli paikalla
423. venyttely, 2 h 30 min - pitkäkestoisia venytyksiä junassa, ihan hyvin koko kroppa
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1234

Viesti Questao »

Maanantai 29.9.

424. akrobatia, 2 h - Circus Helsingillä omatoimista; väsymyksestä huolimatta ihan reipasta tsemppiä
425. telinevoimistelu, 3 h 30 min - Myllyssä volttiradan vääntämistä ja venyttelyä; tosi huonosta fiiliksestä huolimatta sain minimitavoitteet tehtyä


Oli kyllä jotenkin tosi nihkeä päivä. Olin vaan aamusta iltaan pahalla tuulella, ja tuntui, että mikään ei oikein natsannut. Hermostuneena on tosi vaikea keskittyä. Ja minusta tuntuu, että muuten kaikki sujuisi ihan hyvin, mutta oma pää estää tekemästä kunnolla.

Tiistai 30.9.

426. voimistelu, 1 h 30 min - aamuseitsemältä omatoimisesti; überhajoituksesta huolimatta väänsin itseni salille ja treenasin, vaikka ei hyvin mennytkään
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1235

Viesti Questao »

Keskiviikko 1.10.

427. telinevoimistelu, 4 h - maajoukkue Myllyssä; oli hyvät treenit ja tein hyvää eteenpätkää + voimat + hyvät venyttelyt ja silti jäi hyvä olo - mitä ihmettä?! :)

Olin kyllä aivan järjettömän väsynyt aamulla, kun menin kouluun. Ei ollut edes hauskaa. Kuitenkin pidin jotain ihan fiksuja oppitunteja ja varsinkin koripallotunti oli mielestäni asiallinen, vaikka itse sanonkin.

Koulun loputtua kävin kaupungilla vaihtamassa voimistelushortsit pienempiin, kun olinkin hoikempi kuin luulin :D. Seuraava etappi oli VESO-koulutus luokanopettajille. Aiheena oli tunneälykkyys. Kolmen tunnin luento oli yllättäen oikein hyvä ja pysyin hereillä alusta loppuun. Sieltä sitten suoraan treeneihin.

Jostain aivan ihmeellisestä syystä treeneissä oli tänään ihan hyvä päivä, vaikka en taakse tuplia tehnytkään. Vähänkö siistiä. Aion fiilistellä. Ai niin, ja Hesarissa oli tänään arvostelu Montparnassesta. Se oli suitsutusta alusta loppuun. Ette usko, miten hyvältä tuntui, kun Hesari noteeraa meidän pikku puuhastelua ja sen jälkeen kriitikon palaute on vielä noin positiivista. I feel GOOD! :D
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Re: Questão

#1236

Viesti Tohtori Krabola »

:thumbsup:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
JCoo
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Huhtikuu 2007

Re: Questão

#1237

Viesti JCoo »

Isot kunnioitukset siitä, että jaksat opettamisen ohella reenata vielä noin paljon. Meigä taistelee päivän yläasteen ja lukion liikkaopena ja illalla kotona just ja just jaksaa fooumeille kirjottaa. Noh, hyvät et joku jaksaa painaa pitkää päivää..

Ja se kriitikon ylistys on paikallaan, on meinaa sen verran hyvä setti tuo teidän pikku "puuhastelu"..
Kivusta nautintoon on lyhyt matka....
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1238

Viesti Questao »

Kiitokset tsemppaamisesta. Esimerkiksi tänään mulla oli treeneissä sellainen olo, että mä en pysty enää keskittymään; että ei jaksa enää tehdä. Jostain(ehkä tuollaisesta kannustuksesta) sain kuitenkin sen verran virtaa, että tein vielä viimeisetkin jutut.

Mutta toisaalta, enhän mä jaksais siellä töissä käydä, jos en voimistelis tai treenais näin paljon. Itse mä oon tän tietty valinnut, mutta siksi, että tykkään tällaisesta(treenistä) tosi paljon.

Torstai 2.10.

428. voimistelu, 2 h - omaa treeniä Circus Helsingillä, tein ainakin tosi reippaasti ja rohkeasti, vaikka olin kyllä tosi väsynyt. Parhaat puolivoltti-voltit ikinä! :)

Töissä on alkanut olla enemmän rutiinia lasten kanssa puuhaamiseen. Pidin identtisen koripallotunnin toiselle samankokoiselle ryhmälle kuin keskiviikkona, eikä siitä tullut mitään. Voisiko sanoa, että opettaja tarvitsee ymmärrystä ryhmänmuodostumisesta?

Perjantai 3.10.

429. voimistelu, 3 h - maajoukkueleiri Jyväskylässä, vapaaohjelmatreeniä

Tosiaan, lähdin töistä suorinta tietä Jyväskylään. Töistä, jossa oli vaihteeksi aika väsyttävää. Lapset sekoilivat normaalia enemmän. Yritin opettaa samalla tunnilla suunnistusta ja koripalloa, huonolla menestyksellä...

Jyväskylässä pääsin vihdoin ja viimein treenaamaan oman joukkueen kanssa. Oli tosi mukavaa, ja vapaaohjelman tekeminenkin tuntui sujuvan. Lämmittely oli kyllä ihan puutteellinen.

Lauantai 4.10.

430. voimistelu, 3 h 30 min - maajoukkueleirin aamutreenit
431. voimistelu, 3 h 30 min - maajoukkueleirin iltatreenit


Aamulla heräsin aivan kohtalaisen väsyneenä. Nukkumapaikassani pidettiin nimittäin jatkoja noin kahden aikaan yöllä. Söin kuitenkin hyvän aamupalan ja painelin telinesalille. Treenattiin aika tiiviisti vapaata ja muistaakseni trampoliinia, jotka menivät jotenkuten. Parin tunnin ruokatauon jälkeen jatkettiin samaa tiivistä tahtia. Jyväskylässä treenataan kyllä todella paljon rajummin kuin Helsingissä... Treenit menivät siis ihan hyvin, mutta varavoimistelijan uhka kelluu siltikin ilmassa - tosi ärsyttävää. Minä aion kilpailla, en istua katsomossa.

Illalla näin Jyväskylän capoeiristoja, joita oli tosi hyvä nähdä. Olikin ollut jo ikävä. Ei kyllä tehty mitään muuta, kuin istuttiin pizzeriassa ja käytiin Mingaulla maailman parhaalla suklaakakulla.

Sunnuntai 5.10.

432. voimistelu, 2 h - maajoukkueleirin aamutreenit
433. voimistelu, 2 h - maajoukkueleirin iltapäivätreenit


Olin sunnuntaina kyllä vielä väsyneempi. Treenit menivät silti oikeastaan vielä paremmin, sain vihdoin tehtyä sen kriittisen eteenpätkän. Ensi viikonlopun kilpailuissa kuitenkin katsotaan, kuka on Belgiassa varavoimistelija(eli kisoissa täytyy jossain määrin onnistua...).

Alkuillan istuin junassa ja torkahtelin, luin jotain lehteä ja venyttelin. Huomennakin on vielä pakko mennä treeneihin, mutta tiistaina pidän sitten lopulta lepopäivän.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Re: Questão

#1239

Viesti Tohtori Krabola »

Tsemppiä kisoihin, muista että liike lähtee lantiosta :smt040
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1240

Viesti Questao »

Maanantai 6.10.

434. telinevoimistelu, 3 h 30 min - maajoukkuetreenit, meni tosi hyvin ja venyttelinkin reippaasti, nyt on hyvä fiilis!

Kouluunmeno oli melko lailla väsyttävää. Viikonloppu painoi ehdottoman pahasti päälle, enkä jaksanut oikein olla muuta kuin väsynyt. Koulun jälkeen kävin Sirin kanssa kahvilla ja sitten lähdin vetämään lasten capoeiratuntia. Ei ollut helppoa, enkä tiedä jaksanko vetää näitä lastenryhmiä mitenkään suurissa määrin. Ala-asteella puuhaaminen riittää.

Tänään oli myös pyykkipäivä. 2 h pyykkäämistä, huoh!

Treenit sen sijaan! Olin ilmeisesti jossain määrin lämmennyt jo siellä capoeiratunnilla ja siitähän se ilo sitten irtosi; alkulämmittelykään ei sattunut mitenkään erityisen pahasti. Olin sitäpaitsi jo siinä venyttelyvaiheessa aika notkea. Aloin tekemään Matin FIG:n koulutuksessa oppimia harjoituksia puolivoltille ja arabi-flikille ja ne olivat toimivampia kuin mikään aiemmin kokeilemani. Kun siirryttiin radalle tekemään, oli jo valmiiksi sellainen olo, että nyt kulkee hyvin. Tein sitten lopulta: arabi-flikki-tuplia (!), arabi-flikki-tuplakierteen suoraan volttiin (!) ja jopa oikein hyvän eteenpätkän. Olin kyllä sikahyvällä tuulella. Treenin loppuun oli hyvä venytellä ja tein vielä vähän loppuverryttelyäkin. Hienoa, kannattaa jatkaa tätä fiksujen treenien sarjaa... :D

Lisäys vielä. Ajattelin pitää tiistaina lepopäivän, sillä en muista, milloin lepäsin oikeasti viimeksi. Lepopäivän pitäminen on kuitenkin melkoinen haaste, sillä minun tulisi pitää yksi akrobatiatunti ja yksi capoeiratunti. Jotenkin älytöntä, sillä en oikein haluaisi pitää mitään lepopäiviä, kun treenit kerran nyt sujuvat ja tärkeät kisat ovat tulossa. Mutta kai se on nyt pakko uskoa. Paikat olivat kyllä niin kipeät illalla, että ei se lepääminen varmaan haittaakaan tee...

Toinen lisäys vielä, kiitos tsempistä, herra tohtori.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1241

Viesti Questao »

Tiistai 7.10.

Ihan oikeasti lepopäivä. En tehnyt mitään liikunnallista. Menin töihinkin raitiovaunulla. Tätä ei Sami kyllä varmasti usko.

Keskiviikko 8.10.

435. telinevoimistelu, 4 h - maajoukkuetreenit + kevyt voima + venyttely; meni tosi hyvin ja olen innoissani!

Olin koko päivän Askeleittain-tunneälykoulutuksessa Opetusvirastossa. Oli mielenkiintoinen koulutus, varsinkin se aamupäivän puolisko. Tein hyvät muistiinpanotkin.
Käytiin ennen treenejä Polacan kanssa kaakaolla. Mahtavaa!

Treeneissä oli ensin pikainen voimatreeni ja venyttely ja sitten alettiin tekemään kisasuorituksia. Tein taaksepäin arabi-flikki-kerätuplan ja arabi-flikki-1.5 kierteen ja eteenpäin taitto-puolivoltti-kerävoltin. Meni hyvin, olin fiiliksissä. Sitten tein isoa trampoliinia jonkin verran ja sitten kävin tekemässä virtaan yhden taittotuplan puolella kierteellä kisamatoille minitrampetilta. Tulin alaskin vielä ihan paikkaan.

Treenien loputtua jäin vielä tunniksi tekemään perusharjoituksia ja omaa voimatreeniä ja sen jälkeen vielä tunniksi venyttelemään. Notkeuskin on taas lisääntynyt viime päivien aikana. Siistiä. Muutenkin on treenien suhteen nyt tosi hyvä fiilis. Toivottavasti sama meno jatkuu vielä sunnuntainakin, kun on ne harjoituskisat Jyväskylässä. :)
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1242

Viesti Questao »

Torstai 9.10.

436. telinevoimistelu, 2 h 30 min - omatoimista treeniä, tein kaikki kisasuoritukset kerran tai pari läpi ja alkutreeni meni oikeastaan ihan hyvin, mutta lopputreenistä meni fiilikset. Joka tapauksessa varmaan syytä olla tyytyväinen, kun tein kuitenkin ihan kohtalaisesti tosi väsyneenäkin.

Huono fiilis, ei kiinnosta kirjoittaa mitään. Sattuu ja ärsyttää.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1243

Viesti Questao »

Perjantai 10.10.

437. venyttelyä junassa 1 h 30 min

Lauantai 11.10.

438. telinetalkoot ja treenit, 4 h

Sunnuntai 12.10.

439. harjoituskisat, 5 h

Volttirata meni tosi hyvin, trampoliini ei niin hyvin(otin väärät askeleet), vapaaohjelma taas onnistui. Kirjoitan myöhemmin lisää.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
sami
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 407
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: JKL

Re: Questão

#1244

Viesti sami »

Questao kirjoitti: Perjantai 10.10.

437. venyttelyä junassa 1 h 30 min
Hä? Kyllä sinä Mikko olet sekaisin...
-Oman elämänsä sankari-
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1245

Viesti Questao »

Ite oot sekaisin. :D Mitä siellä junassa voi muka muuta tehdä kuin venytellä? Junassa on ihan sikahyvä venytellä, siellähän on kaikkia telineitäkin just sitä varten. Ärsyttää vaan ne kaikki ihmiset, kun niitä joutuu väistelemään kun makailee lattialla oudoissa asennoissa... ;)

Maanantai 13.10.

440. voimistelu, 2 h 30 min - Circus Helsingillä lähinnä puolivoltti-voltin tahkoamista. Taisin tehdä yhden puolivoltti - suora + 360.

441. telinevoimistelu, 3 h 30 min - maajoukkuetreenit Liikuntamyllyssä, tosi väsyneenäkin tein taaksetuplat ja jotain järkeä oli välillä eteenpäin pätkässäkin, hyvähyvä ja venytyksetkin tein

Vähän väsyttäis, mä meen nyt syömään ja kirjoitan tosiaan lisää. Mut pitäisi siis sunnuntain näyttöjen perusteella olla kuitenkin kisapaikka nyt siellä EM-kisoissa. Jes.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa