Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sitav

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Sitav

#691

Viesti Benu »

JanneM kirjoitti: Mä oon lähes varma, että oot ylikunnossa.
Kaikki merkit viittaa siihen. Huonosti nukkuminen, huonosti palautuminen jne... Ja sit tietenkin se, että treenaat lähes joka päivä ja liikaa.

Viikon parin pakkolepo ja sit pikkuhiljaa treenimäärän nostaminen. Ensin ihan vaikka pari treeniä viikossa ja sitten pikkuhiljaa nosta treenimäärän kovemmaksi. Kisaamisen saat unohtaa pitemmäksi aikaa.

Keskustele ylikunnosta ja siitä selviämisestä valmentajasi kanssa.
No ei kai ylikunto niin nopeesti tule?
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Sitav

#692

Viesti JanneM »

Benu kirjoitti:
JanneM kirjoitti: Mä oon lähes varma, että oot ylikunnossa.
Kaikki merkit viittaa siihen. Huonosti nukkuminen, huonosti palautuminen jne... Ja sit tietenkin se, että treenaat lähes joka päivä ja liikaa.

Viikon parin pakkolepo ja sit pikkuhiljaa treenimäärän nostaminen. Ensin ihan vaikka pari treeniä viikossa ja sitten pikkuhiljaa nosta treenimäärän kovemmaksi. Kisaamisen saat unohtaa pitemmäksi aikaa.

Keskustele ylikunnosta ja siitä selviämisestä valmentajasi kanssa.
No ei kai ylikunto niin nopeesti tule?
Voi tulla yllättävänkin nopeasti.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 394
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sitav

#693

Viesti Sitav Abdullah »

Benu kirjoitti: Epäilen että oot ylikunnossa. Mutta kannattaa lisätä sitä treenimäärää pikkuhiljaa, eikä vetää neljästä pk treenistä kahdeksaan lajitreeniin yhdessä viikossa... Lepopäivät tekee hyvä myös psyykkeelle.
Joo, mutta ongelma on se, että tavotteet, ei voi olla mulla ihan turhaan. Mä en kehittyisi koskaan, jos 2 kertaa viikossa treenaisin. Ja se ei edes olisi mulle hyödyllistä, kun tykkään kumminkin treenata. Mutta tietty aion pitää lepopäiviä fiiliksen mukaan, niinkuin nytkin aion pitää viikonlopun vapaata, ja kattella sunnuntaina tilanetta.
JanneM kirjoitti: Mä oon lähes varma, että oot ylikunnossa.
Kaikki merkit viittaa siihen. Huonosti nukkuminen, huonosti palautuminen jne... Ja sit tietenkin se, että treenaat lähes joka päivä ja liikaa.

Viikon parin pakkolepo ja sit pikkuhiljaa treenimäärän nostaminen. Ensin ihan vaikka pari treeniä viikossa ja sitten pikkuhiljaa nosta treenimäärän kovemmaksi. Kisaamisen saat unohtaa pitemmäksi aikaa.

Keskustele ylikunnosta ja siitä selviämisestä valmentajasi kanssa.

Mä en usko, että se noin vakavaa ole. Pientä yli-rasitusta vaan, ja luonnolista väsymystä. Mä katon nyt tosiaan viikonlopun jälkeen miten menee. Nytkin on olo paljon parempi, ja sain nukutua kunnolla, ilman että heräilin. Tosiaan, mäkään en usko, että mun tapauksessa on vielä kyseessä yli-kunto. Varmaan vaan semmonen pieni päiivän pari kestävä yli-rasitus tila. Ja nyt tekis jo mieli mennä treeneihin, mutta pidän viikonlopun vapaata :smt003 . Kirjottelen luultavasti tänne huomennakin, jos jotain häikkää on kehossa, tai nukkumisessa. Kun en itse pahemmin tiedä, onko jotain häikää(en luultavasti erota yli-kunnosta johtuva väsymystä, tavallisesta väsymyksestä :D ).


Mutta kiitokset neuvoista, ja vinkeistä! :) .
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sitav

#694

Viesti tmm »

BTW, turhaan sä mitään heel-hookeja trenaat, kun et saa niitä missään kisoissa käyttää. Äläkä ala tekemään niitä treeneissäkään "naurujen takia". Se nauru muuttuu ikävän herkästi itkuksi, kun toinen aloittelija pyörähtää vaikka väärään suuntaan sun coolin hiilaris aikana...
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sitav

#695

Viesti Totte »

Joo, itse sanoisin että jos ei lukko ja sen toimintamekanismi ole molemmille täysin selviä, niin älä käytä sitä. Sparraaminen on turvallista juuri sen takia että molemmat tietävät mitä tapahtuu.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 394
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#696

Viesti Sitav Abdullah »

Eilen BJJ tekniikka ja lukkopaini perään.

BJJ tekniikka 90min:
Tekniikkana guardin ohittamista. Sitten vähän guardin avaamis painia. Meni tosi huonosti.

Sitten hetken miettimisen jälkeen, menin heti perään lukkopaini treeneihin. Tekniikkana, oli avoimen guardin ohittamista. Sitten monta erää, että 20sekunttia yritetään täysiä viedä mattoon, ja toisin päin. Sitten jokunen erä sparria. No sparrit menivät hyvin, ja oli mukavaa päästä painimaan. Pitää kyllä ruveta kehittämään, tota ihan tavallista nilkkalukkoa. Olen ihan surkea siinä :D (mä harkitsen jotain rick rolleja, kun en edes onnistu nilkkalukossa :D :lol: ).
Nyt menen BJJ treeneihin(ei kyl tekis mieli, kun sinne on niin pitkä matka(tekosyitä) :D ).

Olo oli treenatessa, hyvä ja ei ollut minkäänlaista merkkiä yli kunnosta yms. Ja nukuin yön tosi hyvin, ja onnistuin jopa heräämään kunnolla :lol: . Lauantaina sitten niihin lukkopaini kisoihin.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 394
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#697

Viesti Sitav Abdullah »

Viddu kun ei jaksais mennä treeneihin tänää, vaan tekis mieli jäädä himaan lillumaan, ja kattomaan leffoja :D :lol: . Tekee mieli jäädä kotiin, mutta tiedän että rupee ottamaan omatunnosta jos jään :lol: .
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Sitav

#698

Viesti Janney »

Sitav Abdullah kirjoitti: Viddu kun ei jaksais mennä treeneihin tänää, vaan tekis mieli jäädä himaan lillumaan, ja kattomaan leffoja :D :lol: . Tekee mieli jäädä kotiin, mutta tiedän että rupee ottamaan omatunnosta jos jään :lol: .
No väkisellä treenaaminen ei pidemmän päälle oikeen onnistu. Tietenkin jos vaan laiskuutta on niin asia erikseen. Kylhän se välillä on hyvä lepuuttaa päätä kotona (puhuu vanha ja laiska mies).
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 394
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#699

Viesti Sitav Abdullah »

Janney kirjoitti:
Sitav Abdullah kirjoitti: Viddu kun ei jaksais mennä treeneihin tänää, vaan tekis mieli jäädä himaan lillumaan, ja kattomaan leffoja :D :lol: . Tekee mieli jäädä kotiin, mutta tiedän että rupee ottamaan omatunnosta jos jään :lol: .
No väkisellä treenaaminen ei pidemmän päälle oikeen onnistu. Tietenkin jos vaan laiskuutta on niin asia erikseen. Kylhän se välillä on hyvä lepuuttaa päätä kotona (puhuu vanha ja laiska mies).
Joo tänään teki kyllä hyvää vaan olla kotona löhöämässä :D . Saa huomisiin treeneihin, lisää energiaa.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#700

Viesti Totte »

Palautua tarvii paitsi fyysisesti, myös henkisesti. Joskus on kuitenkin niin että henkinen palautuminen voi alkaa vasta sitten kun on fyysinen palautuminen hoidettu alta pois. Liian tiukka aikataulu ei siis ole hyvästä vaikka tuntuisikin että keho olisi kunnossa. On joku raja miten paljon voi oppia tietyssä ajassa. On siis ehdottoman tärkeää pitää välipäiviä silloin kun tuntuu. Väkisin treenamalla huomaa kohta että menee maku koko hommasta jonka jälkeen olisi pakko pitää pidempi tauko ennen kun edes tekee mieli palata salille. Henkinen ylirasitustila tai mikä nyt lie.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 394
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#701

Viesti Sitav Abdullah »

Totte kirjoitti: Palautua tarvii paitsi fyysisesti, myös henkisesti. Joskus on kuitenkin niin että henkinen palautuminen voi alkaa vasta sitten kun on fyysinen palautuminen hoidettu alta pois. Liian tiukka aikataulu ei siis ole hyvästä vaikka tuntuisikin että keho olisi kunnossa. On joku raja miten paljon voi oppia tietyssä ajassa. On siis ehdottoman tärkeää pitää välipäiviä silloin kun tuntuu. Väkisin treenamalla huomaa kohta että menee maku koko hommasta jonka jälkeen olisi pakko pitää pidempi tauko ennen kun edes tekee mieli palata salille. Henkinen ylirasitustila tai mikä nyt lie.
Tuo on erittäin totta, ja yleensähän kamppailija itse saattaa tulkita henkisen ylirasituksen, jo mielten taistoksi. Että oma pää vaan vähän testaa motivaatiota. Mutta, ainahan näin ei ole, ja joskus on.


Ps:Tietäisikä kukaan, että mistä löytyis semmoset makiat mustat(tai no värillä ei ole väliä), shooto-pöksyt(semmoset ihon myötäiset, jossa taitaa olla pikku "säärisuojat" sisällä)?
Ne tykkäisin saada :smt003 .
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 394
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#702

Viesti Sitav Abdullah »

Vapaaottelu 90min

Alkuun lämmöt, ja sitten 5-6/3minuutin pysty-vapaaottelu erää. Sitten pari erää matto-painia, ja guardin avaamis piiriä. Pysty meni kohtalaisesti, matto hyvin. Tuli taas juuri ne perusvirheet, ja mun luonteen/asenteen/tahdon heikkous pysty sparissa esille. Hitto kun en omaa lainkaan kamppailijan asenetta. Ei ole pokkaa pistää päälle, ja vaikka olen vain ottava puoli sparrissa, en hyökkää, ja pakoilen. Noh kyllä se sit joskus ajan kanssa paranee :) . Mutta matto puoli, kyllä meni mukavasti :) . Ei olisi tänäänkän innostanut mennä treeneihin, mutta menin :D . Kait se laiskuus rupee nostamaan päätään mussa, kun oli toi 4-päivän tauko tossa vähän aikaa sitten :lol: . Olen ruvenut kelaamaan ,että olsii ihan makeaa mennä jossain vaiheessa sparraamaan MMA Vantaan jätkien kanssa. Vähän vaihtelua, ja pääsisi näyttämään naamansa taas siellä :D . Mutta suurilta osin, treenit meni hyvin.
Jostain syystä, ei kauheasti tee mieli kyllä mennä noihin katakombeihin(tai yleensäkään kisaamaan minnekään). Mutta tiedän, että fiilis tulee kyllä nousemaan mitä lähemmäs kisat tulee ;) .
Ps:ilmotelkaa sit jos tiiätte jotain noista shooto-pöksyistä.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sitav

#703

Viesti Totte »

Siis mikä tää teidän guardin avaaminen oikein on? Ollaan suljetussa guardissa ja taistellaan kunnes saadaan se auki? Alla oleva ei siis pyri sweeppaamaan eikä lukottamaan eikä päällä olevan tarvi tulla ohi?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Sitav

#704

Viesti JanneM »

SHootossa otellaan ihan shortseilla...
Mitähän sä nyt mahdat tarkottaa?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Epkor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 150
Lauteille: Toukokuu 2008

Sitav

#705

Viesti Epkor »

Totte kirjoitti: Siis mikä tää teidän guardin avaaminen oikein on? Ollaan suljetussa guardissa ja taistellaan kunnes saadaan se auki? Alla oleva ei siis pyri sweeppaamaan eikä lukottamaan eikä päällä olevan tarvi tulla ohi?
Yleensä GB:llä guardiavaamissparrissa toinen yrittää ohittaa guardin ja päästä parempaan positoon kun taas toinen yrittää sweepata ja/tai lopettaa.

Kuva
Tarkoitatko näitä housuja? Näitä ei taida saada mistään, muuten ostaisin heti.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 83 kurkkijaa