KungFuMiäs kirjoitti:Itse en näe mitään yhtäläisyyksiä, täysin eri keho metodit.
Rojola kirjoitti:+1
Kyllähän molemmissa lyödään ja potkitaan, mutta aikalailla eri dynamiikalla mielestäni.
Millaiset ovat näissä pätkissä nuo manitsemanne kehometodien tai dynamiikan erot? Voitteko hieman avata näitä? Itselläni kun on nuo Paturelin kaikki Boxe de Rue- ja Savate Défense-lätyt joten voisin niitä veivata ja koettaa katsella pointteja.
Minunkaan mielestäni, vaikka "näyttääkin samalta", joku perusjuttu noissa ei kohtaa (no onhan kyseessä tietysti eri lajikin mutta, mutta...).
Boxe de Rue ja Savate Défense ovat ymmärtääkseni Savate-pohjaisia hybridilajeja joissa on vaikutteita jujutsusta, kiinalaisista lajeista, Krav Magasta jne, jne. Systeman taustaa en tunne tai sitä mistä Systemassa idea voimantuottoon yms. tulee? Nimittäin varsinkin tuo säkkityöskentely oli iloista katsottavaa ja myös samanlaista jota olen nähnyt tiettyjen Savate Défense-harrastajien veivaavan.
Systema on kyllä kiehtova laji, olen aina ihaillut/ihmetellyt tuota niiden lyöntijuttua ja varsinkin Vladimir Vasilievin ajoitusta tekniikoissa. Ja kivaa tekniikkaa esittää myös se karun näköinen kaljupää Vadim Starov.
Tämä pätkä saa aina hymyn huulille:
TRU