Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

5000 dollarin haasteottelu

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

JKOO
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 147
Lauteille: Elokuu 2010

5000 dollarin haasteottelu

#1

Viesti JKOO »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Rispektiä kaverille siitä, että yritti.
Niin..., ei ole tarkoitettu provoksi, mutta jäin kaipaamaan jatkoa McKe:n kommenttiin.
Etätyrmäys.. Olen juuri lukenut pari teosta aiheesta 'hypnoosi ja suggestio', kolmas odottelee yöpöydällä. Olen 100% vakuuttunut että etätyrmäys voi toimia esim. omiin oppilaisiin. Siis niin, että uke tuntee aidosti pyörtyvänsä, jähmettyvänsä tmv. Itsesuggestiostahan siinä vain on kysymys. Kokemus saattaa tuntua niin voimakkaalta, että sen voisi kuvitella jopa johtuvan mestarin maagillisista kyvyistä, mutta oma mieli vaan tekee temput itselleen. Tämä on vain äärimmäinen muoto, eikä käsittääkseni mitenkään käyttökelpoinen sellaisenaan "ulkopuoliselle" (en nyt tähän löytänyt sitä videota jossa joku ki-master läpsii naistoimittajaa poskeen ja jengi ihmettelee kun se ei putoakkaan, vaan valittaa kipeää poskeaan. näitähän riittää).

Kuitenkaan suggerointi ip-tilanteessa ei ole mitään salatiedettä, vaan varsin arkipäiväistä kontrollialan ammattilaisille (joka itse en ole, korjatkaa jos ihan tårta på tårta puhun ). Esimerkkinä raivostuneen, viittävaille väkivaltaiseksi käyvän hemmon rauhoittaminen. Siinä touhussa merkitsevät sanavalinnat, äänenpainot, kehonkieli jne, puhejudoksi jotkut kutsuvat. Siinähän annetaan kohteelle suggestioita "et lyö ihmistä" "lasket nyrkit alas ja hengität syvään" "kävelet pois ja rauhoitat itsesi" jne. Ei varmasti toimi joka tilanteessa ja aina yhtä hyvin, mutta väitän että osaava tyyppi puhuu, tai jopa tuijottaa, epävarman riehujan rauhalliseksi todennäköisemmin kuin osaamaton. Etätyrmäykset ja muu liibalaaba on tapa harjoitella niiden suggestioiden syöttämistä toisen ihmisen mieleen. Jos osaat huijata toisen mielen tyrmäämään itsensä, osaat todennäköisesti horjuttaa tai ohjata myös tuntemattoman ihmisen mieltä tehokkaammin kuin Average Joe?

En usko hetkeäkään että kukaan Andyn vissatasta vie (itse en lähtisi kokeilemaan vaikka saisin lyödäkin ).
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

5000 dollarin haasteottelu

#2

Viesti Paanari »

Näistä aiheista kiihkottomasti keskustelu lie mahdotonta.
Toisilla on tarve hihtellä ja toisilla ilmenee tarvetta vastahihittelyyn ja keitos lähtee kuohumaan ihan omaa elämäänsä ja jokainen vetelee itselleen sopivia johtopäätöksiä.
Takavuosina koitin avata asiallisesti mutta huuteluksi meni.
Mitä näistä sano sulhanen häistä :D
Hypnoosi/suggessio on hyvä lähtökohta kun lähtee pohtimaan kaikkia markkinoilla näkemäänsä huuhaata.
Jaska
Väkevä kiai huuhaan puolesta
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

5000 dollarin haasteottelu

#3

Viesti Jussi Häkkinen »

Paanari kirjoitti: Näistä aiheista kiihkottomasti keskustelu lie mahdotonta.
Päinvastoin. Viedään meininki tieteen havainnointimenetelmien ja vertaisarvioinnin piiriin niin ei tarvitse hihitellä eikä kiihkoilla. Jos ilmiö on olemassa, sitä voidaan tutkia. Tunteita itse prosessiin on turha liittää.

Toki ensin ilmiön on oltava olemassa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
JKOO
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 147
Lauteille: Elokuu 2010

5000 dollarin haasteottelu

#4

Viesti JKOO »

Juu semmonen on homosapiensin toinen luonto, mitä ei ymmärrä tai halua ymmärtää, alkaa hihityttää.
Tavalla ja toisella. Harmi, jos ilmiön tarkastelu menee puskista huuteluksi.
Jotakinhan ihmisen mielessä tapahtuu, kun alkaa pikkusormen heilautuksesta voltteja heittelemään.

Yleisesti olen pannut merkille, että "ilman kosketusta" heittely onnistuu useimmiten vetäjän omille oppilaille, harvemmin, jos koskaan ulkopuolelta repäistylle. Ellei sitten ole ollut jossain muussa lajissa voltteja harjoittelemassa.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

5000 dollarin haasteottelu

#5

Viesti Paanari »

Muistatko mikä meteli nousi kun yritettiin nätisti tämän aiheen kautta lähestyä kehi/auroja/chakroja millä nimellä nyt ilmiötä kutsutaakin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirliankuvaus" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo vain löytyi molemmille puolille kova ääniset huutelijat ja toinen toistaan parempia vasta väitteitä ja vastaväitteen vastaväitettä.
Kokeillaanko nyt suggession kautta.
Suomessa tietämäni mukaan nk. loitsuaminen/ saunotus oli suggessiohoitoa perinteisessä muodossa,
lähdetäänkö tästä etenemään kohti kipu/kiista kohtaa?
Tämän kerran kiltisti ja kiihkottomasti.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
JKOO
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 147
Lauteille: Elokuu 2010

5000 dollarin haasteottelu

#6

Viesti JKOO »

Kannatan Jaskan ehdotusta. Jos yritettäisiin ilman p..kan heittoa puolin ja toisin hakea pöytään mitä erilaisimpia näkökulmia ja mielipiteitä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

5000 dollarin haasteottelu

#7

Viesti Jussi Häkkinen »

JKOO kirjoitti: Kannatan Jaskan ehdotusta. Jos yritettäisiin ilman p..kan heittoa puolin ja toisin hakea pöytään mitä erilaisimpia näkökulmia ja mielipiteitä.
Miksei siis suoraan esim. jonkin neutraalin tahon (esim. yliopistot) toimiessa tutkijoina? Mielipiteitä ei tässä tarvita - jos ilmiö on olemassa, sen tutkiminen taatusti kiinnostaa. En näe, että tässä asiassa olisi maallikkokeskustelulla mitään saavutettavaa - vain sitä kiihkoa, joka onneksi puuttuu hyvästä tutkimuksesta.

Kiriliankuvausta on jo tarkasteltu tieteellisin keinoin. Ilmiö on, kauniisti todettuna, puhdasta huuhaata.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

5000 dollarin haasteottelu

#8

Viesti Paanari »

JKOO kirjoitti: Kannatan Jaskan ehdotusta. Jos yritettäisiin ilman p..kan heittoa puolin ja toisin hakea pöytään mitä erilaisimpia näkökulmia ja mielipiteitä.
Kiitos, mulle passaa mainiosti ja avaan näin...
Muista kun oli viikonlopun mittanen leiri sisäsuomessa ja siellä aiheena oli yi quan ja kaspin seisonnat.
Siellä sitten pähkäiltiin näitä syntyneitä tuntemuksia käsissä ja kiroiltiin kipeytneitä pohkeita :D
Joo, Leino (muistaakseni) ensin seisotutti tunti tolkulla ja selitti ja sitten seisotti Kalle ja selitti saman kaspinin kautta.
Leiri antoi itselleni paljon näistä "aistimisista" ja löysin monta hyvää ja loogista selitystä ilmiölle.
Esmerkkinä vaikka kutina/muurahaiset käsissä = suonet/jänteet/lihakset saavat "luonnollisen" kokonsa ja veri virtaa hymmm vapaantuneesti vailla esteitä :D
Joo markkina ajoilta olis paljon juttuja mutta...jos ei mene huutelun puolelle voin kertoa temppuja mitä ukot selitti ja näytti nk kaupan edistämis mielessä.
Koska ainut syy ettei markkinoilla asiakas osta on se että asiakas on kuollu ja sitten puhutaankin jo perikunnan kanssa.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

5000 dollarin haasteottelu

#9

Viesti Paanari »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
JKOO kirjoitti: Kannatan Jaskan ehdotusta. Jos yritettäisiin ilman p..kan heittoa puolin ja toisin hakea pöytään mitä erilaisimpia näkökulmia ja mielipiteitä.
Miksei siis suoraan esim. jonkin neutraalin tahon (esim. yliopistot) toimiessa tutkijoina? Mielipiteitä ei tässä tarvita - jos ilmiö on olemassa, sen tutkiminen taatusti kiinnostaa. En näe, että tässä asiassa olisi maallikkokeskustelulla mitään saavutettavaa - vain sitä kiihkoa, joka onneksi puuttuu hyvästä tutkimuksesta.

Kiriliankuvausta on jo tarkasteltu tieteellisin keinoin. Ilmiö on, kauniisti todettuna, puhdasta huuhaata.
Pitäisi löytää taho joka olisi valmis kustantamaan ko tutkimukset.
Ja tiede maailma on aivan yhtä riitaista porukkaa täynnä kuin mikä muukin yhteisö jotenka tutkimuksiankin tulkataan miten milloikin :smt003
Parhaana vaihtoehtona näen kokemusten vaihtamisen ja niistä keskustelemisen jos, vaikka löytyisi jotain...
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
JKOO
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 147
Lauteille: Elokuu 2010

5000 dollarin haasteottelu

#10

Viesti JKOO »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
JKOO kirjoitti: Kannatan Jaskan ehdotusta. Jos yritettäisiin ilman p..kan heittoa puolin ja toisin hakea pöytään mitä erilaisimpia näkökulmia ja mielipiteitä.
Miksei siis suoraan esim. jonkin neutraalin tahon (esim. yliopistot) toimiessa tutkijoina? Mielipiteitä ei tässä tarvita - jos ilmiö on olemassa, sen tutkiminen taatusti kiinnostaa. En näe, että tässä asiassa olisi maallikkokeskustelulla mitään saavutettavaa - vain sitä kiihkoa, joka onneksi puuttuu hyvästä tutkimuksesta.

Kiriliankuvausta on jo tarkasteltu tieteellisin keinoin. Ilmiö on, kauniisti todettuna, puhdasta huuhaata.
Jep, luulen ymmärtäväni turhautumisesi. Kiihko on mielestäni aivotonta typeryyttä, mutta ilman mielikuvitusta ja sinnikkyyttä olisi moni asia jäänyt keksimättä ja tutkimatta.
Tottahan joukossa on aina turhuuksia ja uskomuksia eli silkkaa huuhaata.
Tuskinpa akateemista maailmaa tällainen kiinnostaa jo pelkästään sen takia, että rahoittajaa olisi varmasti vaikea löytää.

Siksipä ehdotinkin mielipiteiden ja näkökulmien esille tuomista, kiihkottomasti.
JKOO
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 147
Lauteille: Elokuu 2010

5000 dollarin haasteottelu

#11

Viesti JKOO »

Paanari kirjoitti:
JKOO kirjoitti: Kannatan Jaskan ehdotusta. Jos yritettäisiin ilman p..kan heittoa puolin ja toisin hakea pöytään mitä erilaisimpia näkökulmia ja mielipiteitä.
Kiitos, mulle passaa mainiosti ja avaan näin...
Muista kun oli viikonlopun mittanen leiri sisäsuomessa ja siellä aiheena oli yi quan ja kaspin seisonnat.
Siellä sitten pähkäiltiin näitä syntyneitä tuntemuksia käsissä ja kiroiltiin kipeytneitä pohkeita :D
Joo, Leino (muistaakseni) ensin seisotutti tunti tolkulla ja selitti ja sitten seisotti Kalle ja selitti saman kaspinin kautta.
Leiri antoi itselleni paljon näistä "aistimisista" ja löysin monta hyvää ja loogista selitystä ilmiölle.
Esmerkkinä vaikka kutina/muurahaiset käsissä = suonet/jänteet/lihakset saavat "luonnollisen" kokonsa ja veri virtaa hymmm vapaantuneesti vailla esteitä :D
Joo markkina ajoilta olis paljon juttuja mutta...jos ei mene huutelun puolelle voin kertoa temppuja mitä ukot selitti ja näytti nk kaupan edistämis mielessä.
Koska ainut syy ettei markkinoilla asiakas osta on se että asiakas on kuollu ja sitten puhutaankin jo perikunnan kanssa.
Jaska
Jaha kerkisitkin väliin jo kommentoimaan.
Yksinkertainen ja looginen selitys on yleensä se oikeaan osuva, useimmiten.
Yi Quanissa mestarit runoilevat hyvinkin orientaaliin tapaan ja kulttuuriinsa sopivasti kokemuksistaan
ainakin minulle mystisin sanakääntein ja runon tai laulun muodossa. Ilmankos meillä länkkäreillä alkaa mielikuvitus juoksemaan villisti tai sitten torjunta ja kieltäminen astuvat areenalle.

Tiedätkös Jaska miten nuo legendat ovat selitettävissä? :)
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

5000 dollarin haasteottelu

#12

Viesti Jussi Ekholm »

Minulla nyt taisi jäädä oikein kirjoitteluvaihde päälle, kun nyt tähänkin intoonnun kirjoittamaan... Mutta minä ainakin aion edetä herrasmieslinjalla, kuten minulla on aina tapana.

Minähän en todellakaan ole mikään psykologi, mutta ihmisten seuraus ja analysointi on niin kivaa, että on mukava leikkiä keittiöpsykologia. :) Ja mitä tulee tosi/ip-tilanteisiin, olen hyvin hyvin harvoin edes joutunut niihin, ja satun olemaan aika hyvä tuossa puhejudossa, omaksi onnekseni koska olisin surkea tappelija...

Sattumoisin aiheeseen hyvin vahvasti liittyvä dokumentti Lahkot tuli eilen 5:selta. Tulee varmaan ennemmin tai myöhemmin jostain uusitana, mutta siinä käsiteltiin paljolti samantyylistä asiaa.

Ihmisen mieli on todellakin kiinnostava, ja nämä kaato/ki/parantamis-jutut ym. yliluonnollisuudet vaikuttavat varmasti paljon. Kyllähän täällä meillä kotimaassakin on ollut vaikka mitä kaatajia (en nyt tarkoita kamppailulajeja). Näille nyt ei ainakaan minulla ole mitään tieteellisiä todisteita esittää, ja hyvin suuri osa on varmasti täyttä huijausta. Mutta ihmismieli voi vaikuttaa yllättävänkin paljon omaan kehoon. Tätä on uskoakseni jonkin verran ihan tieteellisestikin tutkittu.

No sitten analyysiä kamppailullisesta näkökulmasta, otan tähän rinnastukseksi tuossa Lahko-dokumentissa esiintynyttä. Uskon että kaikille foorumilaisille McDojo on tuttu käsite. Kirjoitan lyhyen esimerkin, jota vähän sitten avaan, toivon mukaan kaikki ymmärtävät esimerkkini pointin, ei pitäisi olla ylivaikeaa. Kaikki on ihan päästäni keksittyä, eikä tarkoitukseni ole loukata ketään.

Pekka on dojon päämies. Hänen dojollaan opetetaan kiutsujitsua, yli 1000 vuotta vanhaa japanilaista kamppailutaitoa, josta samurait ottivat oppinsa. Taidon pääkohdat ovat katanan ja wakizashin tekniikat sekä erittäin kuolettava lähitaistelu, jota ei kuitenkaan voida demonstroida kuolettavuuden takia, koska tekniikat ovat niin vaarallisia. Pekalla on noin 10 oppilasta, jotka ovat erittäin uskollisia hänelle. Oppilaat tekevät paljon työtä kiutsujitsun eteen.

Tämän alkaisi jo hieman täyttää lahkon/kultin esimerkkejä, vaikkakin niille tyypillistä on niistä lähtemisen vaikeus, jota ei tässä esimerkissä ole. Tämä esimerkki rakentuu täysin Pekan persoonan, sekä oppilaiden "herkkyyden" varaan, tässä tulee esiin itsesuggestio. Koska opettajan persoona on vahva ja hän hallitsee "puhejudon", eivät mitkään historialliset ja järjellä selitettävät epäkohdat aukene oppilaille, jotka ovat lumoutuneet opettajasta. Tätä tapahtuu usein lahkoissa, ja monet pienet rakentuvat juurikin johtajan persoonan ympärille. Koska he ihailevat opettajaansa he uskovat täysin kertomukset kuinka katanaa käytettiin Japanissa 900-luvulla, ja heille saattaa tulla alitajuisesti tarve osoittaa opettajansa erinomaisuus esim. pariharjoittelussa. Opettaja tekee pienen eleen ja oppilas kaatuu, sitten opettaja selittää kaikille kuinka täydellä voimalla tehtynä tämä olisi hengenvaarallista. Kun oppilaat myötäilevät opettajaa täysin, saattaa hänellekin helposti kehittyä liiallinen usko omiin kykyihinsä vrt. 5000$ haasteottelu. Dokumentissa eräs naishenkilö kertoi miltä tälläinen "aivopesu" tuntui. Hänellä oli koko ajan euforinen ilo ja kultti täytti hänen koko elämänsä, eikä hän ymmärtänyt miten häntä johdateltiin koko ajan. Usein nämä kultteihin ajautuneet olivat mielestäni "helposti vastaanottavaisia", en nyt paneudu tähän kohtaan enempää, mutta toivottavasti moni tajuaa tämän.

Kaikki kultit eivät minusta ole pahoja. Minä en näe sitä negatiivisena, että joku osaa/tai luulee osaavansa vaikka noitua, parantaa, tapella jne. Kunhan tästä ei koidu harmia kenellekään minusta siinä ei ole mitään pahaa. Sitten kun joku kertoo parantavansa 99,9% todennäköisyydellä kuolevan sairaan ja lupaa perheelle ummet ja lammet, tai joku menee esim. puukkomiestä vastaan opettajansa "kuolettavin" opein alkaa tilanne lähteä käsistä ja mennä rumaksi.

Usein tälläiset "lume"taidot saattavat täyttää jonkun tyhjiön ihmisen elämässä ja tehdä hänestä ainakin hetkeksi onnellisemman. Ehkäpä se olisi hienoa oppia 1000 vuotta salaisia kuolettavia taitoja, joista kukaan muu ei tiedä mitään, saisit kadulla kävellessä lisää itsevarmuutta, ja elämäsikin mahdollisesti paransi. Kuka tietää kuinka paljon positiivisia seuraamuksia jollain jutulla saattaakaan lopulta olla.

Minusta näissä ei välttämättä olekaan olennaista se "oikean" kamppailutaidon kehittyminen, vaan se yleisvaikutus, mikä tässä saattaa olla harrastajan koko muuhun elämään. Sitten tässä mennään kai jo eettisten kysymysten pariin valheessa elämisestä, ja tiedostamatta valheessa elämisestä... Tämä on erittäin hankala aihe kyllä. :)

Toivottavasti joku tajuaa edes jotain tästä...
Jussi Ekholm
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

5000 dollarin haasteottelu

#13

Viesti Paanari »

JKOO kirjoitti: Tiedätkös Jaska miten nuo legendat ovat selitettävissä? :)
Arveluita on :lol:
Aika liki lie se arvio että hyvän ja hauskan nuotio tarinan kautta muistat paremmin harjoituksen ja sen perimmäisen tarkoituksen.
5-6 tuntia kun aloittelija seisoa jäpittää niin, juttua tai joikua pitää lyödä että toinen jaksaapi.
Olen ollut huomaavinani että vain avoin ja ja valpas mieli kykenee seuraamaan ja muistamaan monimutkaisia opetustapoja. Esim, Kallen opit tulee niin ovelasti savolaisittain että, muistin pitää pelata ja yhdistää asioita.
Aiheeseen, on ollut pulinaa toisen mieleen menemisestä/mielen kaappaamisesta.
Nähdäkseni tämä on samankaltaista kuin esim pölyimurikauppiaan sisälle saapuminen.
Jotta kauppa syntyisi pitää toinen saada liki koomaan jutuilla koska kuka ostaa ovelta 1000euron imurin,olkookin vaikka kuinka hyvä, kun marketista saa toimivan pelin alta satasen.. Aika moni ostaa kun myyjälle on selitetty miten se myynti puhe pidetään. Tili tulee vasta vuoden päästä kun käydään myymässä imuriin pusseja joopa joo sitä toimintaa minä kutsun etätyrmäämiseksi.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
JKOO
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 147
Lauteille: Elokuu 2010

5000 dollarin haasteottelu

#14

Viesti JKOO »

Mielestäni puhut asiaa Jussi E. Olen törmännyt "ehdottomaan ainoan oikean tavan" harjoitteluun tai "ainoaan alkuperäiseen" joitakuita kertoja :). Se toinen puoli ilon ja euforian lisäksi on herkästi aivoton kiihko ja sokeus yhden asian puolesta.

Jos palailen "koskettamatta heittämiseen", niin tuon haitallisen suggestion lisäksi on olemassa luonnollisempi tapa "heittää koskettamatta" harhautuksen ja ajoituksen avulla samaan tapaan kuin jalkapallossa peippaillaan.

Eettinen pohdinta saakin olla hankalaa tai ainakin monisävyistä. Kannatan sitä kaikesta huolimatta. Voin olla vanhaa(ikäloppua) kaartia siinä mielessä, että kamppailuharjoittelun pitäisi ennenkaikkea kasvattaa tervettä harkintaa, itseluottamusta ja kontrollia eli kykyä seistä molemmilla jaloilla ja tukevasti.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

5000 dollarin haasteottelu

#15

Viesti Mjölnir »

Minullakin on etäpysäyttämiskykyjä: kun esimerkiksi alkeiskurssilla demoan uskottavan käskyttämisen merkitystä, niin sanon jollekin oppillaalle, että tule lyömään minua nyrkkeilyhanskalla päähän. Ja kun se tulee, otan uskottavan ilmeen ja sanon "PYSÄHDY SIIHEN!". Ja yleensä ne pysähtyvät.

Tähän on kuitenkin luonnollinen selitys: nämä vasta-alkajat pelkäävät ja pitävät minua kuitenkin auktoriteettina, ja siksi haluavat totella sitä, mitä minä käsken. Ja tämä etäpysäytys ei toimikaan enää kaikille pidempään harrastaneille, jotkut heikomman luonteen omaavat pysähtyvät, mutta ne, jotka ovat riittävän paskiaisia, eivät näin tee.

Suggestio toimii niihin, jotka haluavat sen toimivan, tai ovat riittävän "heikkoja" mieleltään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa