Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Capoeira ja kamppailu

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Kesäkuu 2008

Capoeira ja kamppailu

Viesti tohtorismies »

Sitä näkee mitä haluaa.
Tätä mä en enää tajunnut. :)
Naureskelin ihan vain itselleni että minä nyt näen sen itse sanan puolustus sanan yhteydessä automaattisesti vaikka kyseessä olisi futis pelin puolustus. Huvitti itseäni aivan suunnattomasti että miten on mahdollista lukea noinkin väärin, kiitos hyvästä vastauksesta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Lauteille: Maaliskuu 2006
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Capoeira ja kamppailu

Viesti Jasse »

Tormasin tallaiseen artikkeliin tutkiessani vapaaottelin historiaa:

Alussa hieman selostusta jiujitsu vs lutalivre rahinasta mutta lopussa mainitaan Capoeira miehesta joka veti kaikkia nenaan.

The cool thing was, in 1995 at the next Desafio event, the BJJ/Luta Livre rivalry ran smack dab into another native Brazilian style -- Capoeira in the form of Mestre Hulk. The tourny was set up very much according to a stock formula, one Lutra Livre guy (Pedro Otavio), one BJJ guy (Amaury Bitetti), a couple strikers and a couple brawlers (including legendary Rickson rival Rei Zulu). Hulk refused to play into the unprepared striker stereotype and surprised them all, especially Bitetti. Here's a Brazilian TV report from the time:
Osaako joku kertoa tapahtumasta lisaa? Kuka tama Hulkki onli/on ja millaista capoeiraa han tekee?
Brincadeira
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Lauteille: Marraskuu 2010

Capoeira ja kamppailu

Viesti Brincadeira »

Sidney Gonçalves Freitas eli Mestre Hulk aloitti 12-vuotiaana capoeiran harjoittelun Mestre Porteksen kanssa. Mestre Portes (Jorge Porte Ilídeo) edustaa capoeira regional linjaa johon on kuulunut tappeluun suuntautuneita capoeiristoja. Vuonna 1993 Mestre Hulk perusti oman ryhmänsä Grupo Terra Firmen Rocha Mirandassa, Rio de Janeirossa. Vuonna 1995 tosiaan tapahtui tämä ottelu Amaury Bitettin kanssa. Hulk on tunnettu kaverina joka ei kovia otteita juurikaan pelkää ja on valmis tekemään sakset lähes mistä tilanteesta tahansa. Alla peli jossa Hulk hiukan kyykyttää Mestre Ramosta.

Mestre Hulk (Confraria Carioca da Capoeira)
http://youtube.ng/watch?v=aSZkMnmtJP4&feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Linja:

Mestre Paizinho>Mestre Artur Emidio>Mestre Paulo Gomes>Mestre Valdir Sales>Mestre Portes>Mestre Hulk
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Lauteille: Maaliskuu 2006
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Capoeira ja kamppailu

Viesti Jasse »

"Maton" puolelle linkitettiin mahtava artikkeli jossa käsitellään lähinä jiujitsun rantautumista Braziliaan mutta siinä on myös hyvä tarina aikalaiskuvauksineen japanilaisen jiujitsu-taiturin ja capoeristan välisestä haasteottelusta vuodelta 1909. Hyviä kuviakin.

"With that last group sat one "Cyriac Francisco da Silva", a 38-year-old former street fighter from the Municipality of Campos dos Goytacazes, who now worked carrying sacks of coffee from the docks to downtown Rio. He was better known as "Macaco" ("Old Monkey"), one of the best, if not the best, capoeirista of the era.
He had been brought here by his pupils, the medical students, to challenge Miyako and defend Brazil's national honor from the foreign import. His presence was responsible for the night's considerable attendance, as both fight aficionados and the merely curious, crowded into the theater to witness this confrontation between two masters of jujutsu and Capoeira.
The fact the match was even taking place was itself a surprise to many, for at the time, Capoeira was illegal (outlawed by the Republican Criminal Code of 1890). Insistent requests were sent out for the law to be relaxed by Cyriac's supporters, while the Capoeirista himself argued he be given the chance to defend the nation's honor, stating:

"I am quite confident in my skills, if I have a shot, I will not disappoint".

Eventually the Federal authorities, military officials and owner of the International Pavilion, Segreto Pachoal, all agreed to permit the match to take place.

As soon as the nightly challenge was made on Miyako's behalf, Cyriac climbed on to the stage to accept. He then proceeded to remove his jacket, vest, cuffs, collar, and boots, revealing the 'gi' he was required to wear for the bout; this, before taking his place opposite Miyako.

Cyriac later described the match in the pages of the magazine "O Mahlo":

"I went up there, saluted the Japanese and began my ginga. I sized him up, faked a slap and applied a leg sweep that had him off balance. But he stood. The crowd yelled: ‘Go for it Cyríaco!' I resumed my ginga, leaning my body left, and unleashed a rabo de arraia (stingray tail) that made him eat dust. I saluted the audience, gazed towards the man holding the clock, but the gringo refused to continue." [EN2]

With his victory, Cyríac was hailed a hero, carried in triumph by the students along the newly built Concerto Avenida, as they sang "a Ásia curvou-se ante o Brasil" ("Asia bowed to Brazil"), a quadra that was repeated all through the streets of Rio de Janeiro. [EN3]

For Jujutsu, the loss was a setback.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa