Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Intialainen kamppailulaji

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

UFCfighter
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 206
Lauteille: Marraskuu 2007

Intialainen kamppailulaji

#1

Viesti UFCfighter »

Onko intiassa lajia/lajeja?

Olen menossa muutamaksi vuodeksi ensi vuonna intiaa kiertelemään ja kiinnostaisi myös tämä puoli nähdä ja kokeilla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#2

Viesti Mika »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=3455" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=255" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=6326" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#3

Viesti Kari Aittomäki »

Intialaisilla on hyvin rikas painiperinne nimeltä Pehlwani.
Saleja löytyy käsittääkseni aika runsaasti, ainakin Pakistanista löyty kun kyselin. Treenaamaan en ehtiny.

Intianpaini on hyvin moni-ilmeistä, catchpaini on itseasiassa juurikin pehlwania. Intialaiset painijat järisytti ammattipainimaailmaa jokin vuosi sitten eli viime vuosisadan alkupuolella.

Vajramushti oli mulle hiukan liian eksoottista mutta vinkeetä kiemurtelua.
Intialaisten teräaseet on varsin pirullista sorttia, suorastaan sadistisia.
Mutta myös mukavantuntusia käteen, etenkin bunditikari.
Tai miekka se enenmmänkin on, paksuhko kakspuolinen terä poikittaiskahvalla ja pitkillä kädensuojilla.
Hirmupeli.
Nimestä en ole varma, oli siinä olevinaan kiire kun.. no, oli kiire.

Onnea reissuun, se ainoa kerta kun sinne pääsin ois kyllä saanu jatkua pitempään ja sisältää vapaa-aikaa enempi.

Missasin voimamiesesityksenkin, tekevät kuulemma aika huimia temppuja ja ovat pelottavansorttista sakkia.

Jos mienaat parikin vuotta viettää niin otapa neuvosta vaari ja pidä päiväkirjaa. Mua rasittää että tajusin sentempun taianomaisuuden vasta reilusti yli kolmikymppisenä.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Intialainen kamppailulaji

#4

Viesti mronkain »

UFCfighter kirjoitti: Olen menossa muutamaksi vuodeksi ensi vuonna intiaa kiertelemään ja kiinnostaisi myös tämä puoli nähdä ja kokeilla.
Kiirettä pitää sitten sinullakin jos vuodessa meinaat muutaman vuoden ehtiä kierrellä... :D

Erityisesti Etelä-Intia, eli tamilialueet ovat taistelulajien kannalta antoisia. Kalari(ppayat)(tu), Vajramushti, Silambam, Kuttu Varisai, Varma Kalai, Sarit Sarak, Gatka, Lathi, But Marma Atti, Adithada, Mulyatham, Mallayuddha... Siinä muutamia nimiä joita kannattaa katsastaa. Ja Pehlwani, jonka Kari jo mainitsikin. Kalari erityisesti on suuressa suosiossa, Vajramushti ja Silambam samoin. Myöskään noita painilajeja ei pitäisi olla vaikea löytää.

Kari, tarkoittanet kataria?
(linkki)

Toinen aika uniikki on Surul Pattai, eräänlainen ruoskan ja miekan välimuoto, aseessa on kahva ja lukuisia taipuisia, reunasta teräviä teriä, joilla sivalletaan. Pirun hankala torjua, oikeastaan kilpi on ainoa järkevä metodi. Kalarissa sitä ainakin käytetään.

- Marko
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

#5

Viesti HarriN »

Noissa Mikan linkeissä jo mainittiinkin muutamaan otteeseen Kerala ja sikäläinen kamppailumuoto Kalarippayat.

Selailin äsken omaa suttuista Lounariani ja oikeinhan mä muistin, Keralan osuudessa on pieni juttu Kalarippayatista ja ohessa kerrottiin vielä yhden harjoitussalin osoite ja aukioloajatkin.
Tästä sitten aloin miettiä, että mitenköhän yleistä turistien harjoittelu noilla saleilla oikein on.
Järjestetäänkö turisteille omia (kalliimpia) treenejä thaikku-tyyliin vai mikä mahtaa olla käytäntö? Lounarin mukaan treenit ovat avoinna katselijoille, eivät ulkomaalaisille harjoittelijoille. Toisaalta noissa tän sivun kuvissa näkyi pari länsimaalaista hikoilemassa.
http://www.kalarippayat.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mä kiertelin Mumbaissa kirjakauppojen sporttiosastoja, enkä kyllä törmännyt kuin muutamaan kamppailukirjaan. Lajivalikoima tuntui jumittavan alkeistason judossa ja karatessa, ei siis puhettakaan maan omista vääntölajeista. Mutta todennäköisesti mä en vaan löytänyt tai osannut etsiä oikeasta paikasta. Riossa sentään myytiin Gracie Magazinea katukioskeissa, prkl.
Kaksi löytämistäni kirjoista oli niin hauskoja ja kökköjä, että mun oli pakko ne ostaa. Toisessa maastoasuinen barettipäinen viiksivallu esitteli maailman jäykimpiä taistelutekniikoita, joissa lähes kaikissa ylätorjunta, tappava kämmensyrjäisku ja syvä kamppailuasento näyttelivät tärkeintä osaa.
Toinen kirja puolestaan oli esittelyopas judoon ja karateen. Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä. Harrastus myös auttaa työllistymisessä, sillä työnantaja arvostaa fyysisesti reipasta ja pelotonta työnhakijaa. Tottahan toi on.

UFCfighter! Sun kannattais ehkä käväistä pallontallaajien foorumilla kyselemässä myöskin noista vääntöhommista. Tai luultavasti oot jo käynytkin.
UFCfighter
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 206
Lauteille: Marraskuu 2007

#6

Viesti UFCfighter »

Kiitos.

Enköhän lajeja pääse harrastamaan ihan kunnon porukoihinkin pienemmällä rahalla.

Ainakin 5 vuotta sitten 7kk reissullani jonka aikana kiersin 3 maata Kambodzassa Khmer nyrkkeilyä pääsin harrastamaan käytännössä ilmaiseksi vaikka minulle ensin huhuttiin että eivät länsimaalaisia päästä harjoutuksiin.

Laossa harjoittelin nyrkkeilyä.

Vietnamissa sitten ei kerennyt edes tutustua kamppailukulttuuriin koska oli vain 1.5kk aikaa jänyt Kambodzan ja Laosin jälkeen.

Nyt etenkin kun on tarkoitus oleskella intiassa ehkä jopa 5 vuotta mahdollisimman pienellä budjetilla niin ei tule kysymykseenkään maksaa turistilisiä juuri mistään ensimmäisten päivien jälkeen.

Intiassa uskon olevan jopa helpompaa koska englanti on yksi äidinkielistä intialaisilla.
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

#7

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

HarriN kirjoitti: Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä.
Mahdollisesti olen väärässä, mutta tuossa maailmankolkassa ei se ole liikuttavaa vaan edelleen nykypäivänäkin lähempänä todellisuutta kuin täällä turvallisessa pohjolassa.
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

#8

Viesti HarriN »

Kari MK kirjoitti:
HarriN kirjoitti:Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä.
Mahdollisesti olen väärässä, mutta tuossa maailmankolkassa ei se ole liikuttavaa vaan edelleen nykypäivänäkin lähempänä todellisuutta kuin täällä turvallisessa pohjolassa.
Turha meidän on nyt tässä hurskastella ja voivotella Intian oloja.

Mua lähinnä huvitti sen kirjoituksen kirkasotsaisuus yhdistettynä hassuun kuvitukseen ja eriskummalliseen kamppailutekniikkaan, mutta ilman suoraa lainausta tuota hauskuutta on todellakin hitusen vaikea muille potkulaisille tyhjentävästi selittää.

Ukemilla vaan niskaan pankkiryöstäjiä ja itsepuolustajat sheriffeiksi.
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

#9

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

HarriN kirjoitti:
Kari MK kirjoitti:
HarriN kirjoitti:Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä.
Mahdollisesti olen väärässä, mutta tuossa maailmankolkassa ei se ole liikuttavaa vaan edelleen nykypäivänäkin lähempänä todellisuutta kuin täällä turvallisessa pohjolassa.
Turha meidän on nyt tässä hurskastella ja voivotella Intian oloja.
Hurskastelijaksi minua ei olekaan ennen syytetty, voi voi voi. :shock:
Pessimistiksi ovat kyllä sanoneet. Omasta mielestäni olen realisti :D
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#10

Viesti Kyynikko »

Kari MK kirjoitti:
HarriN kirjoitti:Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä.
Mahdollisesti olen väärässä, mutta tuossa maailmankolkassa ei se ole liikuttavaa vaan edelleen nykypäivänäkin lähempänä todellisuutta kuin täällä turvallisessa pohjolassa.
Eli olet sitä mieltä että Intiassa ihmiset oikeasti nykyään aloittavat kamppailulajin vähentääkseen rikollisuutta? Harjoitusasuna viitta ja naamio..sempai/kohain sijaan hero and sidekick :badgrin:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

#11

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Kyynikko kirjoitti:
Kari MK kirjoitti:
HarriN kirjoitti:Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä.
Mahdollisesti olen väärässä, mutta tuossa maailmankolkassa ei se ole liikuttavaa vaan edelleen nykypäivänäkin lähempänä todellisuutta kuin täällä turvallisessa pohjolassa.
Eli olet sitä mieltä että Intiassa ihmiset oikeasti nykyään aloittavat kamppailulajin vähentääkseen rikollisuutta? Harjoitusasuna viitta ja naamio..sempai/kohain sijaan hero and sidekick :badgrin:
Mahdollisesti olen väärässä, mahdollisesti olen oikeassa. Jos tietäisin olisinkin UKU. Vai onkohan tuo rasistinen nimitys? :D
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#12

Viesti Kyynikko »

Vastaus on kätkettynä kysymykseen.

Enemmän henkistä harjoittelua, vähemmän brutaalia negatiivisuutta.

Sitäpaitsi sinä olet rasisti ja tyhmä.


niinkus jo tiiät..

:bow:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

#13

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Jos et löydä totuutta juuri siitä missä olet,
mistä muualta odotat löytäväsi sen?

Ehkä Intiasta?

muokattu: Taisi mennä vähän off-topiciksi, anteeksi, toivottavasti en pilannut asiallista ketjua...
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#14

Viesti Kyynikko »

Joo, mun mielestä tän ystävällisen leikinlaskun jonka tarkoitus ei ollut loukata ketään vaan satirisoida toista käynnissä olevaa keskustelua voi vaikka poistaa.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

#15

Viesti Nauses »

Tässä linkissä kun selaa ehkä parin näytön verran alaspäin(numeroitu kuudeksi) on pieni video Surul Pattain käytöstä, ei ihan helpoimman mahollisen aseen näkönen, jos toi siis on se mistä puhuit mronkain. Ainakin minä silppuisin noilla varmaan ensin itseni jos sellaiset saisin käyttöön :D. Yllättävän vaikea kyllä löytää edes kuvaa monista mielenkiintoisista aseista.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa