Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Intialainen kamppailulaji

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

#11

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Kyynikko kirjoitti:
Kari MK kirjoitti:
HarriN kirjoitti:Oli jotenkin liikuttavaa lukea nykypäivänä miten kamppailulajien harrastaja voi käyttää taitojaan yhteiskunnan hyväksi ottamalla kiinni roistoja ja pahoinpitelijöitä.
Mahdollisesti olen väärässä, mutta tuossa maailmankolkassa ei se ole liikuttavaa vaan edelleen nykypäivänäkin lähempänä todellisuutta kuin täällä turvallisessa pohjolassa.
Eli olet sitä mieltä että Intiassa ihmiset oikeasti nykyään aloittavat kamppailulajin vähentääkseen rikollisuutta? Harjoitusasuna viitta ja naamio..sempai/kohain sijaan hero and sidekick :badgrin:
Mahdollisesti olen väärässä, mahdollisesti olen oikeassa. Jos tietäisin olisinkin UKU. Vai onkohan tuo rasistinen nimitys? :D
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#12

Viesti Kyynikko »

Vastaus on kätkettynä kysymykseen.

Enemmän henkistä harjoittelua, vähemmän brutaalia negatiivisuutta.

Sitäpaitsi sinä olet rasisti ja tyhmä.


niinkus jo tiiät..

:bow:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

#13

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Jos et löydä totuutta juuri siitä missä olet,
mistä muualta odotat löytäväsi sen?

Ehkä Intiasta?

muokattu: Taisi mennä vähän off-topiciksi, anteeksi, toivottavasti en pilannut asiallista ketjua...
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#14

Viesti Kyynikko »

Joo, mun mielestä tän ystävällisen leikinlaskun jonka tarkoitus ei ollut loukata ketään vaan satirisoida toista käynnissä olevaa keskustelua voi vaikka poistaa.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

#15

Viesti Nauses »

Tässä linkissä kun selaa ehkä parin näytön verran alaspäin(numeroitu kuudeksi) on pieni video Surul Pattain käytöstä, ei ihan helpoimman mahollisen aseen näkönen, jos toi siis on se mistä puhuit mronkain. Ainakin minä silppuisin noilla varmaan ensin itseni jos sellaiset saisin käyttöön :D. Yllättävän vaikea kyllä löytää edes kuvaa monista mielenkiintoisista aseista.
Kuvake
Boozehound
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 883
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#16

Viesti Boozehound »

Tässä artikkeli Austraalialaisesta jiu-jitsukasta jolla kokemuksia intialaisesta painista. Tuli vaan tämä juttu mieleen tätä ketjua lukiessa.
It's like a game of chess, but your ass is in the line...
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#17

Viesti mronkain »

Nauses kirjoitti: Tässä linkissä kun selaa ehkä parin näytön verran alaspäin(numeroitu kuudeksi) on pieni video Surul Pattain käytöstä, ei ihan helpoimman mahollisen aseen näkönen, jos toi siis on se mistä puhuit mronkain.
Juu, sama vehje. Sitä näkee myös BBC:n Way of the Warrior -sarjan Kalari-jaksossa.

- Marko
kyy
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 260
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#18

Viesti kyy »

Ma olen kokeillu Intialaista painia nimelta Kushti, hauskaa ja kivuliasta.
UFCfighter
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 206
Lauteille: Marraskuu 2007

#19

Viesti UFCfighter »

"Reissu" senkun lähestyy eli syyskuun 4 päivä lähtö Delhiin ja takaisin tulo toivonmukaan kaukana edessä :)
Eräältä tutulta kuulin että erittäin halvalla intiassakin treenaus onnistuu kunhan vähän kyselee.
Tuo paini on heti päästävä kokeilemaan mutta kaikkea mahollista tietty vähintään tulee katsottua.
Saa nähdä onko intialaiset miten kiinnostuneita ulkomaalaisen taidoista kun ainakin kambodzassa porukka oli vilpittömästi kiinnostunut potkunyrkkeilytekniikoista vaikka heillä erittäin pitkälle vietyä Khmer Nyrkkeilyä onkin (miltei identtistä thainyrkkeilyyn ja onkin puhetta että thaikut Khmereiltä aikanaan lajin oppi).

Jos joku on tulossa intiaan lähivuosina ja on kiinnostunut treenaamaan ja ei itsellä ole aikaa/halua etsiskellä jne. paikkaa niin kannattaa tälle foorumille laittaa viestiä koska useissa paikoissa intiassakin nettiin pääsen. Siitä en sitten tiedä missä päin intiaa olen milläkin hetkellä mutta tosiaan Delhistä aloitetaan.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#20

Viesti Mika »

Lykkyä pyttyyn! :peukku:

Ja yritä vähän useammin sieltä Intiasta sitten kertoa kuulumisia... :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#21

Viesti Sitav Abdullah »

UFCfighter kirjoitti: "Reissu" senkun lähestyy eli syyskuun 4 päivä lähtö Delhiin ja takaisin tulo toivonmukaan kaukana edessä :)
Eräältä tutulta kuulin että erittäin halvalla intiassakin treenaus onnistuu kunhan vähän kyselee.
Tuo paini on heti päästävä kokeilemaan mutta kaikkea mahollista tietty vähintään tulee katsottua.
Saa nähdä onko intialaiset miten kiinnostuneita ulkomaalaisen taidoista kun ainakin kambodzassa porukka oli vilpittömästi kiinnostunut potkunyrkkeilytekniikoista vaikka heillä erittäin pitkälle vietyä Khmer Nyrkkeilyä onkin (miltei identtistä thainyrkkeilyyn ja onkin puhetta että thaikut Khmereiltä aikanaan lajin oppi).

Jos joku on tulossa intiaan lähivuosina ja on kiinnostunut treenaamaan ja ei itsellä ole aikaa/halua etsiskellä jne. paikkaa niin kannattaa tälle foorumille laittaa viestiä koska useissa paikoissa intiassakin nettiin pääsen. Siitä en sitten tiedä missä päin intiaa olen milläkin hetkellä mutta tosiaan Delhistä aloitetaan.
Öö mun kuulemman mukaan intiassa on alkamassa mma nousta julisuuten.
Ainakin siellä on jo ammatilais matseja käyty ja siellä on paljon hyviä kisaajia.
MMA in India
Sivu:MMA sali intiassa
Toinen HL
Tigers Gym India MMA training
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
UFCfighter
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 206
Lauteille: Marraskuu 2007

#22

Viesti UFCfighter »

Sitav kirjoitti:
UFCfighter kirjoitti:"Reissu" senkun lähestyy eli syyskuun 4 päivä lähtö Delhiin ja takaisin tulo toivonmukaan kaukana edessä :)
Eräältä tutulta kuulin että erittäin halvalla intiassakin treenaus onnistuu kunhan vähän kyselee.
Tuo paini on heti päästävä kokeilemaan mutta kaikkea mahollista tietty vähintään tulee katsottua.
Saa nähdä onko intialaiset miten kiinnostuneita ulkomaalaisen taidoista kun ainakin kambodzassa porukka oli vilpittömästi kiinnostunut potkunyrkkeilytekniikoista vaikka heillä erittäin pitkälle vietyä Khmer Nyrkkeilyä onkin (miltei identtistä thainyrkkeilyyn ja onkin puhetta että thaikut Khmereiltä aikanaan lajin oppi).

Jos joku on tulossa intiaan lähivuosina ja on kiinnostunut treenaamaan ja ei itsellä ole aikaa/halua etsiskellä jne. paikkaa niin kannattaa tälle foorumille laittaa viestiä koska useissa paikoissa intiassakin nettiin pääsen. Siitä en sitten tiedä missä päin intiaa olen milläkin hetkellä mutta tosiaan Delhistä aloitetaan.
Öö mun kuulemman mukaan intiassa on alkamassa mma nousta julisuuten.
Ainakin siellä on jo ammatilais matseja käyty ja siellä on paljon hyviä kisaajia.
MMA in India
Sivu:MMA sali intiassa
Toinen HL
Tigers Gym India MMA training
Aivan mahtavaa.

Ja juu yritän muistaa heti kertoa kuulumisia kun on vähän enemmän kerrottavaa.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#23

Viesti Sitav Abdullah »

UFCfighter kirjoitti:
Sitav kirjoitti:
UFCfighter kirjoitti:"Reissu" senkun lähestyy eli syyskuun 4 päivä lähtö Delhiin ja takaisin tulo toivonmukaan kaukana edessä :)
Eräältä tutulta kuulin että erittäin halvalla intiassakin treenaus onnistuu kunhan vähän kyselee.
Tuo paini on heti päästävä kokeilemaan mutta kaikkea mahollista tietty vähintään tulee katsottua.
Saa nähdä onko intialaiset miten kiinnostuneita ulkomaalaisen taidoista kun ainakin kambodzassa porukka oli vilpittömästi kiinnostunut potkunyrkkeilytekniikoista vaikka heillä erittäin pitkälle vietyä Khmer Nyrkkeilyä onkin (miltei identtistä thainyrkkeilyyn ja onkin puhetta että thaikut Khmereiltä aikanaan lajin oppi).

Jos joku on tulossa intiaan lähivuosina ja on kiinnostunut treenaamaan ja ei itsellä ole aikaa/halua etsiskellä jne. paikkaa niin kannattaa tälle foorumille laittaa viestiä koska useissa paikoissa intiassakin nettiin pääsen. Siitä en sitten tiedä missä päin intiaa olen milläkin hetkellä mutta tosiaan Delhistä aloitetaan.
Öö mun kuulemman mukaan intiassa on alkamassa mma nousta julisuuten.
Ainakin siellä on jo ammatilais matseja käyty ja siellä on paljon hyviä kisaajia.
MMA in India
Sivu:MMA sali intiassa
Toinen HL
Tigers Gym India MMA training
Aivan mahtavaa.

Ja juu yritän muistaa heti kertoa kuulumisia kun on vähän enemmän kerrottavaa.
Mikset aloittaisi matka/treeni päiväkirjaa tonne treeni ja vihko alueelle.
Kirjottelisit kokemuksia yms. eikä varmaankaan iskis niin helposti koti-ikävä.?
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#24

Viesti JanneM »

Mitä ja missä sä treenaat täällä suomessa?

Yleensä oman harrastuspiirin kautta löytyy yllättäviäkin kontakteja. Nekin kannattaa tarkastaa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Sven Kornie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 147
Lauteille: Huhtikuu 2006

#25

Viesti Sven Kornie »

kyy kirjoitti: Ma olen kokeillu Intialaista painia nimelta Kushti, hauskaa ja kivuliasta.
Kuva

5.8. - Pakistanilaiset Kushti-painijat harjoittelevat Lahoren kaupungissa Pakistanissa elokuun 2. päivä. Kushti on monta tuhatta vuotta vanha urheilulaji, joka on Pakistanissa kansallislajin asemassa.

Lähde: HS

Äijämäisen näköistä hopailua.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa