Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jailhouse rock / 52 blocks

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Jailhouse rock/ 52 blocks

#131

Viesti tohtorismies »

Jäikös se 52 blocks elämään missään muodossa suomenmaalle 2012 seminaarin jälkeen?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Jailhouse rock/ 52 blocks

#132

Viesti tohtorismies »

tohtorismies kirjoitti: syys 16, 2014, 22.59 Jäikös se 52 blocks elämään missään muodossa suomenmaalle 2012 seminaarin jälkeen?
Niin että jäikö?

http://fightland.vice.com/blog/the-lege ... -52-blocks
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jailhouse rock/ 52 blocks

#133

Viesti Kari Aittomäki »

En ole tullut kertoneeksi näköjään ainakaan tässä ketjussa että tuo Jailhouse oli yksi lajeista joita Mel Gibsonille opetettiin leffaan Lethal Weapon.
Tämän pätkän shoot me - loppukekkailu on tiettävästi siltä puolelta tullut.



Jostain saattaa löytyä vanha Combat-lehden (brittijulkaisu) artikkali aiheesta, jossa Gibson näyttää kiemuroita Terry O'Nealille ja kertoo aiheesta.
Toinen leffassa ja varsin keskeisessä asemassa esiintyvä laji on brassijutsu, triangelillahan se Gibsoni pistää Gary Buseyn töttäröintikuntoon.
Löytyy seki pätkä muttaku tää on 52blocksketju..
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Jailhouse rock/ 52 blocks

#134

Viesti tohtorismies »

Dennis Newsome oli muistaakseni se opettaja. Taitaa vilahtaa tappavan aseen lopputeksteissäkin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jailhouse rock/ 52 blocks

#135

Viesti Kari Aittomäki »

Sehän se oli, tosin tuo on pelkkä nimi.
Silloin kun asiaa ikäänkuin tutkin, info oli sekavaa. Mutta myllytystyylissä paljon oivaltavuutta.

Niin, ja kolmas tyyli tossa LethalW:ssa oli capoeira.
En kyllä kekkaa missäkohtaa leffaa juttua sovellettaisiin?
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2981
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Jailhouse rock/ 52 blocks

#136

Viesti Antti »

Martial Arts Studiesin tämän kevään numerossa on ketjun aiheeseen liittyvä artikkeli otsikolla 'The 52 Hand Blocks, Sexual Dominance, and Mother Dear as Archetype.'

Artikkelin aineistoon kuuluu myös KungFuMiähen ketjun alussa siteeraama pätkä. Lajin legendaarinen perustaja Mother Dear ei ole ainutlaatuinen siinä mielessä, että amerikkalaisessa vankilaperinteessä tunnetaan muitakin hahmoja, joissa yhdistyy kamppailutaito fyysiseen voimaan, homoseksuaalisuuteen ja seksuaaliseen väkivaltaan. Yksi tällainen on Boxing Betty, nimensä mukaisesti (entinen) nyrkkeilijä. Mother Dear kytkeytyy kuitenkin ominaispiirteiltään erityisesti afroamerikkalaiseen kerrontaperinteeseen.

Alla itse lajin olemukseen liittyvä lainaus:
[...] while other fighting styles may be equally effective, much of the superiority of the 52s is attributed to the belief that it is, in the words of one resource person, ‘the “flyest” [most stylish] way of kicking ass’. The aesthetic dimension of the skills displayed by the highest level practitioners, such as Mother Dear, is an omnipresent motif in comments such as he ‘was so nice [polished/adept] with it’, and so on. An example of a ‘nice’ element would be the signature move of catching an opponent’s punch and kissing the fist before contemptuously throwing it back at the assailant. While this gesture may have only a hint of the homoeroticism central to the Mother Dear narratives, it places the opponent in a dominated relationship by means of an overtly sexual gesture. As such, it serves as a powerful ‘diss’.
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa