Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jailhouse rock / 52 blocks

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Ossi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Lauteille: Marraskuu 2007

Jailhouse rock / 52 blocks

Viesti Ossi »

Karkauspäivän teemaan sopien, vankilalajit sekä vastaavat.

Tuossa lankakoria lukiessani ällistyin Keysi ketjusta
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=7218" onclick="window.open(this.href);return false;

Kauwan aikaa sitten Luin Jailhouse rock tyylistä, siis vankila ja kyynärpäät jne.. Jotenkin jäi kiehtomaan, naivi käsitys että pelkillä kyynärpäillä vatkataan, että pakkohan ton homman toimii, vankilassa kun on kaiketi varsin karua.

Ja siis se ei ollut fiilis että Thai tai muu kyynärpää, vaan joku mystinen linnataito?

Jahas, tällästä nyt löyty.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jailhouse_rock" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja siten tämä 52 Hand Blocks ..

Näin aluksi kyselisin onko täällä laudalla näitä puitu, tai onko nämä joillekin tutumpia?

Tässä olisi kyseessä, miten olen auttavasti netistä lueskellut/mulkoillut, jonkinlainen jatkumo afrikkalaisita lajeista?, ja sekä 40,50,60.. luvuilta
jotain nyrkkeily tietoa, katutappelu kisälliperinnettä sekä ohessa kehitetty hiphop/breakdance.. hum hmmm..

Tässä on hyvä/vakavakin.. introteksti..
" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related

Vaikea tosta youtubesta poimia mitään tolkkua, tässä eräs kohta.
Blocks Skull and Crossbones, tämä termi tulee vastaan..
Mut ite pätkä.

ja sitten tällästä perään..

Tässä uhum hmm, jotain,, " onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related

Ja tässä Joe Frazier sekoilee, vai sekoileeko?

On joo hämmentävää, kaiketi tarkoituskin.

kommentoikaa.
Ossi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Lauteille: Marraskuu 2007

Viesti Ossi »

Joe Frazier klippi täs..
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti KungFuMiäs »

Lueskelin tästä tyylistä jonkin aikaa sitten tuolla yhdellä kiinalaisella forumilla. Tässä hieman sisäpiirin tietoa hommasta, kirjoittajana Black Taoist:
Well in my opinion most of these on guys on youtube don't look much like the old timers. Their flow is different and in the old days it was all hands on. No gear. A few solo drills and get it on with any and everybody you could. You learned as you went along.

The 52's was never that widespread.
Even back in the days many just imitated what they saw. The ones who really knew it were Rare. Ok being you ask I going to drop the real 411 about the 52 blocks. I grow up around that shit and in my honest opinion a lot of what some of these cats on the youtube are performing is not the real method, they just doing bit and parts of the 52’s. And most of all the 52s did not come from any Africa as I hear some of these cats are proclaiming.

In my teens I use to hang out with a lot of five percenters that was very good with 52 blocks. Many of these individuals was from Jamiaca Queens that learn the style when they was in Rickersland from this cat that was called mother dear. This brother mother dear I was told was gay, but he was a killer with the 52 blocks because he was the individual that invented the style a GAY GUY!

From what I was told when a new jack come, if mother dear like him, that new jack had to freely give it up, or get ROCK" THE HARD WAY. Not many cats from brooklyn want to talk about these facts and truth about the true oriqinator of the style was a ass taker of this Jailhouse rock style!

Most older cats that had been too jail and been in some shit on the streets will tell you. that back in the days many of the brothers that learn the real 52 blocks got rock first,(got they ass hit from behind) by this big cat name mother dear!

They never tell you that because many back then had to keep playing
the hardcore roll, if brother on the outside knew that got punk, (rape) they knew that get no respect. Soon a brother get free out of jail and back in the streets in their urban community if if found out they got punk, they most likely get beat down bad, and god help you
if you was a God! (five percenter)

Many brothers in the hoods know mother dear was the true oriqinator of the 52 jailhouse fighting style. Many Gods use to tell me this cat mother dear was so nice with the 52
style that he could catch a person jab or punch and kiss the shit and at the same time counterattack. The tale that been running around for years of mother dear down fall in the hoods of NYC, is a New Jack terrified that mother dear was going to try and rape him bum rush mother dear out of fear while he was standing near a jail high balcony and
mother dear fall to his death!

Now as for the 52 blocks styles of Brooklyn, Queens, and the Bronx... these three NYC areas in my opinion and from the many brothers that Sifu
Rudy had me fight against to compare my skills with these cats, was
where the 52 style was best known on the streets for kicking
ass and beat downs!

Brooklyn cats was known for they aggressive fast crazy wild
attacks, these cats were mostly face hunters, always throwing wild blows to
the face trying to knock a person out, and most time they did, because of they fast aggressive attack. Many brothers from queens didn't like Brooklyn cats, because they was the kind of people that if you beat one of they boys in a one on one fight in they hood,
they still jump your ass!

Queens Cats that was nice with the 52 blocks was these four five
percenters by the name, Justice, born God, Life, and understanding.
Queens NY 52 blocks practitioners utilize more strategy, generally
they were more of counter fighters, they like to evade,
redirect and catch they opponents off balance then finish they opponent.
Queens cats were more of show men, when a queens cat fought using
the 52 style that like to look good kicking your ass, and some queens NY
cats was so nice with they hands that they would talk shit at the
same time kicking your ass.

The best 52 fighter I saw was this brother name Justice, I say
justice because I saw him beat down many Brooklyn cats that claim
to be nice with the 52 blocks as well I saw him beat down many martial
artist. You see these fights back then help me realize and learned about the mindset of hard-core fighting and the reality of real fighting. to the point that looking at justice beat down so many people open my eyes to see real fighting is truly unpredictable and
you have to learn how to change to circumstances. If you don't learn how to change your techniques in a fight fast and quick, you learn the hard way that fighting slow and unrealistic methods can be very painful and dangerous to your health or your life. LOL This is one
reason why I train my Ba Gua zhang realistic as hell!

Bronx 52 style in my opinion were more kickers, sweeps and street style
grappling. I say this because every God I saw and met from the Bronx that
fought using the 52 always try to apply low kicks to attack the legs of they opponent. I think the Bronx 52 style use they legs more because of all the hills they have to walk up in that area. In conclusion I can write a book of all the brothers I met in my younger years that was good at the 52 Style. The truth of the matter in my opinion the 52 style did not come from Africa or even Brooklyn NY. It truly stated in Rikersland jail with Mother dear! Mother dear is like theTung Hai Chuan of the 52 blocks style. Later on when cats got out
of jail many from different neighborhood community stated to add they
own style characteristics to the 52 styles, a lot of this
influencese also came from brothers that knew the 52 style, taking moves from
the two Chinese shaw brothers movies MASTER KILLER AND MASTER KILLER
(TheThirty sixth Chamber) starting Gordon Liu. Most of the 52 blocks techniques believe it or not have a lot of martial techniques taking from these two Gordon Liu movies, and a
lot of Gods later put they own fighting mindset and gangster style fighting influence to they 52 blocks style. When you get time rent Master Killer and also The Thirty sixth Chamber and you see just what I'm talking about.

Back in the days all the five percenters use to love to look at Gordon Liu Kung Fu movies, and Gordon Liu first movie Master Killer was the top of the list for the Gods. The reason was because of the knowledge the monks would drop in these movies. Thus later the five percenters come with they own Mathematics of knowledge of self and the world!

I truly believe the five percenters got most of they stuff from these two movies as well a few other shaolin shaw brothers kung fu movies that was dealing with not just fighting but seeking knowledge of self and the code of WuDe. And there was a lot of kung fu movies out around doing that time when the 52 style was invented, displaying the martial arts training process from beginning to end.

I was told by my brother Carl who been in and out of jail a few times,
who one of my Kung Fu teachers Sifu Rudy Curry Jr, can tell you was one of jamiaica Queens most fear street fighter and knew 52 style as well, they use to play nothing
but kung fu moves. Most of the inmates was five percenters. Believe me when I tell you I know of many brothers that want to jail with they famly giving name, and later came out Gods.(five percenter) Females that wanted to be Gods with be called earths.(Queens) And I saw some good hardcode thug out woman fighters too, that was good with the
52 style.

I one time saw this girl that was nice with her hands that beat the shit out of this brother because he didn't know the days Mathematics. You see the Gods and Earths had they own Mathematics. (knowledge of self and the world) It was kind of like a Philosophy of life base on on some metaphysical stuff, science, literature, geography, biology, earth science, algebra, and geometry.

The bottom line in the hood if one claim to call themself God, they had better know they shit! Individuals in the hood could not just call themself God or Earth and be dumb! These Gods in Earths were like the neighborhood philosophers and to be known as an God or
earth mean you got mad respect in your neighborhood as well other hoods
in NYC.

But the down fall was you better know your Mathematics if you claim to be God, it didn't
matter what hood you was from, if you didn't know your Mathematics, then you would get challenge to fight hand to hand combat, that when the 52 style would come in to play because of your poor understanding of the days Mathematics.

You see the Gods and Earth had a different Mathematic for each day
of the week, and if you didn't know the right Mathematics for that day then one of the gods or earth would challenge to fight you right on the street!

You can be walking with your girl, and you may walk pass a God,
that knows you are a five percenter,and they walk up to you and say: GOD
WHAT'S TODAYS MATHEMATICS? If you know the Mathematics for that
day, they give you big time respect, but if you didn't most likely you would get beat down. Man I tell you shit was crazy back in the days. LOL

Peace
BT
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija

Viesti KungFuMiäs »

Toinen viesti aiheesta kirjottana hieman vanhempi Maoshan:
To begin, I'm older than BT so I know a little bit more on this topic.

While it ended up being associated with the 5 Percenters, Jailhouse was created on Rikers Island during the late 60's early 70's.
None of those guys even heard of panatukan, The kung Fu movies Wern't doing Shaw Bros yet. Everything was still in the style of "5 Fingers of Death" and all they did was swing thier arms around and yell then go at thier opponent(s). There were no styles per say in the movies at that time.
Next,
Break Dancing had not evolved that far either, it was just being born in 75 and that was based on Caporaia's Jingga move.
Hell, Jailhouse was mostly extinct by 1980. Most of the Brothers that were really good at it couldn't be stopped and so were shot in most cases, like the legend I knew by the name of Tweety Love.

Jail house is based on the fast hands of boxing, and adaptation to small cut off places, this is why the elbows had so much play. Alot of that stuff on youtube is no Jailhouse I remember and I was there.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Lauteille: Marraskuu 2006
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Viesti Kyynikko »

Just.

Bronxin tyypit potkivat paljon koska sillä alueella on paljon mäkiä. Give me a fucking break. :lol:
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Viesti Mika »

Kyynikko kirjoitti: Just.

Bronxin tyypit potkivat paljon koska sillä alueella on paljon mäkiä. Give me a fucking break. :lol:
:smt003

No, sama ideahan on tuttu kungfu-legendoista. Pohjoisissa tyyleissä potkitaan paljon (aijaa? :D) kun siellä on niitä vuoristoja (jaa joka paikassa? :D) ja eteläisissä tyyleissä sitten taas jne...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija

Viesti KungFuMiäs »

No hei jos tyypit on kattonu tekniikoita kung fu leffoista niin eiköhän sieltä niitä legendojakin tule :) . Jos joku on kuunnellu wu tang clania joskus niin noissa viesteissä avautuu aika hyvin se niiden kotialueen sielunmaisema just noihin kung fu juttuihin liittyen :)
Viimeksi muokannut KungFuMiäs, maalis 1, 2008, 13.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Lauteille: Kesäkuu 2006

Viesti J. Suojanen »

Eksyin sitten Keysistäkin videoita katsomaan ja pakko kommentoida, että pikaiseltaan tuo tilan käyttö ja kyynärpäiden "vatkutus" tuo mieleen Waven...
http://www.fedin-master.com/founder_e.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa olisi linkkiä, jos sivut vaikkapa palaisivat takaisin toimintaan. :D

Edit: Tai siis ensimmäinen ajatus oli tuo, että muistuttaa kyynärpäineen wavea... Mutta kuitenkin. :)
Jossakin klipissä vilahti partakoneen terä. :D Tuli mieleeni, että jossakin rakkaassa 80 luvussa kertovasta kirjasta (elämänkerta) väitettiin, että sikäläiset jengit jopa liimaisivat partakoneen teriä sormiin kiinni... :? Onko kellään tästä mitään tietoa onko näin oikeasti tehty vai onko papparainen nähnyt omiaan. :)
Uskoisin hyvin, että tyypit ovat vain pitäneet lujasti teristä kiinni etteivät leikkaa samalla omia sormiaan ja näin ollen sivusta seuraavan on ollut helppoa ajatella niiden olevan esim liimatut.
jussip
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2006

Re: Jailhouse rock/ 52 blocks

Viesti jussip »

Ossi kirjoitti: Jahas, tällästä nyt löyty.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jailhouse_rock" onclick="window.open(this.href);return false;
Aiheesta tuli heti mieleen vanha Tuomari sarjakuva jonka innoittamana taisin joskus vähän enemmänkin etsiä aiheesta tietoa silloin joskus toistakymmentä vuotta sitten. Tuli vaan mieleen kun tuossa wiki-artikkelissakin mainitaan:
The style is featured in an issue of the Punisher comic book during the 1980s.
Muistan vielä suurinpiirtein tuon sarjiksen. Tuskin sillä nyt kuitenkaan hirveästi oli tekemistä tosielämän kanssa..
Kuvake
AkuraIchiban
polveenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2007

Viesti AkuraIchiban »

Mika kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti:Just.

No, sama ideahan on tuttu kungfu-legendoista. Pohjoisissa tyyleissä potkitaan paljon (aijaa? :D) kun siellä on niitä vuoristoja (jaa joka paikassa? :D) ja eteläisissä tyyleissä sitten taas jne...
En epäile ollenkaan etteikö nykynuoret olisi napannu noita legendoja Wu-Tang Clanin sanoitusten vaikuttamina, mutta käsitykseni kiinalaisista tyyleistä on se, ettei missään niistä käytetä noin paljoa kyynärpäitä plus kung-fua tunnettiin hyvin nihkeästi 60-70-luvuilla amerikan itärannikolla kun ja missä 52 blocks tyyli väitetysti kehitettiin.

Näyttää vaan kovasti, että nuo suht tuoreet clipit on aika pitkälti muay thain innoittamia, eikä noilla tekniikoilla ole välttämättä yhteyksiä paljonkaan niihin alkuperäisiin 52 blocks tekniikoihin. Muay thai oli 60-70-luvun itärannikolla vielä tuntemattomampaa kuin kung fu.
Welcome to my parlour, said the spider to the fly.

Turpaansaannin taito ja pään aukominen 1986 ->
PaavoH
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

Viesti PaavoH »

AkuraIchiban kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti:Just.

En epäile ollenkaan etteikö nykynuoret olisi napannu noita legendoja Wu-Tang Clanin sanoitusten vaikuttamina, mutta käsitykseni kiinalaisista tyyleistä on se, ettei missään niistä käytetä noin paljoa kyynärpäitä plus kung-fua tunnettiin hyvin nihkeästi 60-70-luvuilla amerikan itärannikolla kun ja missä 52 blocks tyyli väitetysti kehitettiin.

Näyttää vaan kovasti, että nuo suht tuoreet clipit on aika pitkälti muay thain innoittamia, eikä noilla tekniikoilla ole välttämättä yhteyksiä paljonkaan niihin alkuperäisiin 52 blocks tekniikoihin. Muay thai oli 60-70-luvun itärannikolla vielä tuntemattomampaa kuin kung fu.
Enpä tiiä, meidän tyylissähän esimerkiksi kyynärpää on pääase ja korkealla tasolla kuulemma pyritään käyttämään juuri suurimmaksi osaksi kyynärpäitä hyökkäyksissä, tosin en sitten tiiä miten se leffoissa on näkynyt... :p
Jopo
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2005

Viesti Jopo »

Mielestäni tämä kertoo kaiken tarpeellisen.
http://www.youtube.com/watch?v=3hCYLnd7 ... re=related
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Viesti Mika »

Jopo kirjoitti: Mielestäni tämä kertoo kaiken tarpeellisen.
http://www.youtube.com/watch?v=3hCYLnd7 ... re=related
Mahtaako nää jätkät ottaa itsekään tätä hommaa ja omaa heilumistaan kovin tosissaan?

Mutta hyvä biisi! :rr:
Vilenius?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija

Viesti KungFuMiäs »

En epäile ollenkaan etteikö nykynuoret olisi napannu noita legendoja Wu-Tang Clanin sanoitusten vaikuttamina,

Eikun minä tarkoitin lähinnä sitä että Wu tang clanin jäsenet elivät samoilla kulmilla kun mistä nuo kung fu leffa ym. vaikutteisiet jutut tulevat, että siitä heidän lyriikka sisältö tulisi, sen ajan "katukulttuurista"
mutta käsitykseni kiinalaisista tyyleistä on se, ettei missään niistä käytetä noin paljoa kyynärpäitä plus kung-fua tunnettiin hyvin nihkeästi
Bajissa käytetään ja painotetaan kyynärpäitä noin paljon. Painotus asioitahan tuo oikeastaan on, kyllä noita löytyy kiinalaisista tyyleistä, mutta sitä että mitä missäkin painotetaan on se juttu.
60-70-luvuilla amerikan itärannikolla kun ja missä 52 blocks tyyli väitetysti kehitettiin.
Juu eihän kukaan ole tarkoittanu että tyyli olisi kehitetty jostain kung fu pohjasta. Koskas se kung fu buumi lähti kunnolla käyntiin Amerikassa? 70 luvulla? Kyllähän sitä ennen harjoiteltiin paljon kiinalaista Amerikassa kuitenkin..
Viimeksi muokannut KungFuMiäs, maalis 2, 2008, 21.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija

Viesti KungFuMiäs »

Jopo kirjoitti: Mielestäni tämä kertoo kaiken tarpeellisen.
Mahtaako nää jätkät ottaa itsekään tätä hommaa ja omaa heilumistaan kovin tosissaan?
Sitähän nuo BT ja Maoshan yrittävätkin tuossa selittää että nämä youtubessa heilujat eivät edusta sitä 52 tyyliä minkä he tuntevat....
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa