Tänään on touko 25, 2013, 05.56
[ Facebook-kommenttia]
Ylipotkijat: Mika, Elina
Sami Meisalmi » helmi 12, 2007, 23.32
Sami Meisalmi » helmi 12, 2007, 23.40
MikaelF » helmi 14, 2007, 14.35
Rami Niemi » helmi 14, 2007, 23.48
MikaelF kirjoitti:Näihin kommeteihin voi taas todeta että paljon mututietoa oli kylmän vaikutuksesta...
MikaelF kirjoitti:Kyllä kylmähoidon vaikutuksesta löytyy tutkittua tietoa, joka puoltaa sen käyttöä mm kivun ja akuuttien vammojen hoidossa, tosin aina löytyy vastakkaistakin tietoa. Kylmän kipua lievittävä vaikutus perustuu ainkin osittain ns kipuportin sulkeutumiseen selkäytimen takasarvessa.
MikaelF kirjoitti:Tämä että luonto ja keho osaa hoitaa asiat parhaiten itse, on minun mutu ja kohta 20v kliiniseen kokokemukseen perustuvaan tietoon myytti.
MikaelF » helmi 15, 2007, 08.56
Kylmällä ei myöskään ole mielestäni juuri mitään vaikutusta kivun lievittämisessä.
Ainoa hyöty mikä tuosta kylmästä on--> se pistää mustelmille kyytiä.
Kuhmu » helmi 15, 2007, 11.43
Sami Meisalmi » helmi 15, 2007, 14.48
MikaelF kirjoitti:Yksi esimerkki mututiedosta oli Samin kommenttiKylmällä ei myöskään ole mielestäni juuri mitään vaikutusta kivun lievittämisessä.ja toinenAinoa hyöty mikä tuosta kylmästä on--> se pistää mustelmille kyytiä.Taisi siinä olla muitakin.Se toinen asia mitä yritin nopeasti ja hämärästi ilmaista oli tämä: Ihmisillä on käsitys siitä että kyllä luonto / keho /elimistö hoitaa itse asiat parhaiten. Tämä on mielestäni myytti. Keho tarvitsee itse asiassa verrattain usein paljonkin apua ja paranemisprosessit häiriintyvät valitettavan usein spontaanisti (siis ilman mitään vääriä toimenpiteitä) -> tilanteiden kroonistuminen. Tosin tämä siis oli meikäläisen mututieto, joka perustuu vajaan 20v kliiniseen kokemukseen (ja koulutukseen)
Kuhmu » helmi 15, 2007, 20.36
Kuhmu: oot saanu vähän laimeeta kamaa
Warrior » helmi 15, 2007, 20.57
Sami Meisalmi » helmi 15, 2007, 21.44
Kuhmu kirjoitti:Kuhmu: oot saanu vähän laimeeta kamaakiven kovaan väittivät, että Stydiä lievittäjää olisi ollut. En sitten saanut mitään ennen kipsausta, sillä eivät lääkitse ennen hoitoa, joten kylmä auttoi. Toki kipsauksen jälkeen sainkin sitten kipupiikkejä, jotka tehosivat kyllä, mutta kylmä lievitti kipua tuossa tapauksessani niin, että oli siedettävää odottaa tuo kuusi tuntia sen murskavamman kanssa.
Paluu Mahanpururata
Potkijoita lukemassa tätä aluetta: Ei kauniita ja rohkeita ja 2 kurkkijaa