Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#1

Viesti Sitav Abdullah »

Terve, niin mistä Suomesta(mieluiten joko Tampere,Vantaa,Helsinki tai Espoosta) surffaus opetusta. Ihan sama onko jossain sisä uimahallissa, jossa on jotain keinotekoisia aaltoja, vai ulkona.
Mutta tietäisittekö mistä tuota opetusta löytyisi?
(Etsin suomalaisilta surffi sivuilta, mutten löytänyt tietoa noista paikoista jossa surfausta opetettaisiin).
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#2

Viesti MtJ »

Lahdessa toimii surffiseura. Työkaveri on pitkän linjan surffari ja käy vielä joskus surffaamassa. Ajelee nykyisin pääosin motocrossia.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#3

Viesti Tyttö »

Mulla on tuttu, joka opettaa surffausta Helsingissä. En kyllä yhtään muista, mikä mahtaa olla paikan nimi. Voin kysäistä sitten kun törmään ko. kaveriin. Googlettamalla (surffaus Helsinki) sain tulokseksi useammankin surffipaikan pääkaupunkiseudulta...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#4

Viesti Janney »

Mullon työkaveri joka järjestää sm-kisoja ja on käsittääkseni yli 30 vuotta surffannut. Voin häneltä kysellä huomenissa töissä.
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#5

Viesti Jussi Häkkinen »

1: (nipotusta)...laji on lainelautailu. Surfaus (yhdellä f:llä) on Suomessa yleisimmin purjelautailua (windsurfing). Purjelautailuseuroja löytyy, samoin kuin purjehdusseurojen purjelautailujaostoja.

2: Lähin "keinoaalto" lainelautailuun on käsitykseni mukaan Ruotsissa. Hauska peli.

3: Suomessa lainelautaillaan joskus mm. laivojen peräaalloilla. Mikäli lainelautailu kiinnostaa, suosittelen käymään esim. Quiksilverin myymälässä Helsingissä kyselemässä alueen seuroja ja porukoita. Käytännössä hyvä lainelautailuharjoittelu vaatii kuitenkin matkoja ulkomaille.


Lisävinkki: Suosittelen leija- tai purjelautailua tai wakeboardingia. Talviaikaan myös lumilautailua.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#6

Viesti Tyttö »

Suattaapi olla, että itsellä on mennyt purjelautailut ja lainelautailut sekaisin (ei ole ihan mun ominta aluetta :oops: ), mutta kysäisen kuitenkin siltä tutultani, että mikä se heidän puljunsa lajitarjonta on. Yritti mua viime kesänä värvätä harjoittelemaan...mitä se nyt oli... :smt003
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#7

Viesti Kari Aittomäki »

Oon surffannu.
Eli uinu koiraa sen sattans laudan ympärillä.
On se kivaa jos tykkää pärskiä suolavettä ja kaatuilla.

Purjelautailuun riittää kun osaa puhua käsittämättömillä termeillä ja pitää yllä yrmeää ilmettä. Vähä sama ku purjehduspuolella.

Lumilautailu tuli esille silloin kun yritin ottaa laskettelua harrasteeksi ja huomasin hoitaneen laskemiskiintiön pulkkaiässä täyteen.
kokeilin, tylsää sekin.

Eli hommaa pulkka ja laske johonkin rääsikköön niinkovaa ku kehtaat.
Lähtee leikkimisen tarpeet.
Mitä tollasia lapsellisuuksia, tosimiehet on tuossa iässä varastelemassa autoja ja keittelemässä kiljua.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#8

Viesti tohtorismies »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mitä tollasia lapsellisuuksia, tosimiehet on tuossa iässä varastelemassa autoja ja keittelemässä kiljua.
:smt043 Kilju on parasta, suosittelen perunasitruuna kiljua, 25l vettä 7-8kg sokeria,pussillinen turbohiivaa ja ei tartte käyttää kuin kaksi päivää. Erinomainen harrastus kaikinpuolin, kyllä se surffauksen aina voittaa.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Yin
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#9

Viesti Yin »

tohtorismies kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Mitä tollasia lapsellisuuksia, tosimiehet on tuossa iässä varastelemassa autoja ja keittelemässä kiljua.
:smt043 Kilju on parasta, suosittelen perunasitruuna kiljua, 25l vettä 7-8kg sokeria,pussillinen turbohiivaa ja ei tartte käyttää kuin kaksi päivää. Erinomainen harrastus kaikinpuolin, kyllä se surffauksen aina voittaa.
+1
Mutta kerrostaloasunnossa kiljun teko on hieman hankalaa johtuen hajuhaitasta, joka syntyy jalon harrastuksen ikävänä sivutuotteena. :lol:
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#10

Viesti J. Suojanen »

Yin kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Mitä tollasia lapsellisuuksia, tosimiehet on tuossa iässä varastelemassa autoja ja keittelemässä kiljua.
:smt043 Kilju on parasta, suosittelen perunasitruuna kiljua, 25l vettä 7-8kg sokeria,pussillinen turbohiivaa ja ei tartte käyttää kuin kaksi päivää. Erinomainen harrastus kaikinpuolin, kyllä se surffauksen aina voittaa.
+1
Mutta kerrostaloasunnossa kiljun teko on hieman hankalaa johtuen hajuhaitasta, joka syntyy jalon harrastuksen ikävänä sivutuotteena. :lol:
Noh noh eipäs mennä oftopikkiin. :lol: Olen tehnyt kiljuakin, mutta useimmiten sitä kuuluisaa kotiviiniä kerrostalossakin. Kämppä haisee makealta, ruplatus on mukava vaikkei häiritsevä (paitsi kylässä käyvien mielestä) Makea haju tunkeutuu oven taakse... no parempi sekin oveni takana kuin naapurin kissan kusj mikä lemppaa pari kerrosta alemmaksin. brushteeth

Jos hajuhaittoja pelkää niin vesilukkoja myydään kuulemani mukaan aktiivihiilisuodattimellakin varustettuina hajuhaittojen vähentämiseksi. Eli uljas harrastus ei lopu kerrostalossa nyrpeisiin naapureihin. :smt003

Itse mitään aktiivihiilihärpäkkeitä jaksanut ostaa koskaan... se haju kuuluu vähintäänkin asiaan! Kuten kassaneidin hymyily, kun olet ostamassa samalla kertaa muutamaa pussia sokeria ja millä ikinä sitten maustatkaan viinisi. :D Hiivahan otetaan legendaarisesti vanhoja sukkia ämpärissä liottamalla. ;) Tai unohtamalla se tuoremehu pöydälle liian pitkäksi ajaksi. :oops:

Myöskin muuttomatkalla edestakaisin pitkää päivää tehdessä olen päivän päätteeksi mitannut 1.3% ilmestyneen hyvin sokeroituun luonnonmarjasta tehtyyn mehuun. :D

Joo-o täällä päin noi aallot taitavat olla vähän turhan pieniä ihan siihen legendaariseen surffailuun? Purjeella varustettuja lautoja näkyy tasaiseen tahtiin järvien pinnoilla sen sijaan, mutta niistä ei tainnut tällä kertaa olla kysymys? Keinuttavan meon saa sillä kiljullakin aikaiseksi turvallisesti maanpäällä. brushteeth
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#11

Viesti navajas »

Itse olen aina inhonnut termiä lainelautailu. Minulle se puuha on kyllä surfausta. Purjelautailu on sitten erikseen.

Olen itse kokeillut vaan kokeillut bodyboardausta Afrikassa. Se oli niin törkyvaikeaa, että en edes halua surfaamaan. Meinasin hukuttaa itseni Atlantiin ihan jo silläkin laudalla, saati että olisin yrittänyt seisomaan. Ja pelottikin niin pirusti,kun alueella oli mukavasti valkohaita ja merivirtoja. Tosin unohtui se valkohaipelko, kun pyörin siinä aaltojen pesukonesimulaattorissa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#12

Viesti Jussi Häkkinen »

navajas kirjoitti: Itse olen aina inhonnut termiä lainelautailu. Minulle se puuha on kyllä surfausta. Purjelautailu on sitten erikseen.
Kieli on jännä juttu. Ymmärrän tosin hyvin - halfpipen kutsuminen lumikouruksi tökkii aika kovasti.

Surfauksen kohdalla on mielenkiintoista se, että suomessa se on tarkoittanut purjelautailua.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Olli V
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 105
Lauteille: Maaliskuu 2006

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#13

Viesti Olli V »

Kävin syksymmällä kattelees Porin yyterissä syysmyrskyn pärskyjä. Oikeestaan sinne oli mainostettu epävirallisia lainelautailun SM-kisoja. Tais joku nuokaisista jopa hypätä sen lautansa kanssa. Mutta muuten touhu oli vaivalloisen näköistä 18 m/s luodetuulessa.
Harvoin ne kokeneet nuoret miehet niitä aaltoja sai, tuskin lainkaan. Ja sitte ku sai niin liuku oli lyhyt.
Paremmalt näytti vanhenpien Äijien touhu syrjemmällä. Ne sai pitkiä aaltoja kun liukuivat kivikossa.
Ykskin laskeutu aallolto metrin vinoon törröttävästä kalliosta. Huh.

En oikeen jaksa uskoa Itämeren tarjoavan pärskyjä kuin omistautuneille, ja siltikin vain muutaman kerran vuodessa.

Innostuneena lähen koht etelään kokeileen pesunkestävyyttä. Jos vaikka kuudessa viikossa oppisin pystyyn, ja nauttiin siit voimast sekä nopeudest.
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#14

Viesti Olppaemi »

Jussi Häkkinen kirjoitti: 1: (nipotusta)...laji on lainelautailu. Surfaus (yhdellä f:llä) on Suomessa yleisimmin purjelautailua (windsurfing). Purjelautailuseuroja löytyy, samoin kuin purjehdusseurojen purjelautailujaostoja.
Oikeastiko toi kirjoitetaan noin?

Aika paljon yleisemmin käytössä tuo 'ff' ainakin:
http://www.googlefight.com/index.php?la ... d2=surfaus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lainelautailu" onclick="window.open(this.href);return false;
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mistä surffausopetusta (Suomesta)?

#15

Viesti Mika »

Olppaemi kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: 1: (nipotusta)...laji on lainelautailu. Surfaus (yhdellä f:llä) on Suomessa yleisimmin purjelautailua (windsurfing). Purjelautailuseuroja löytyy, samoin kuin purjehdusseurojen purjelautailujaostoja.
Oikeastiko toi kirjoitetaan noin?

Aika paljon yleisemmin käytössä tuo 'ff' ainakin:
http://www.googlefight.com/index.php?la ... d2=surfaus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lainelautailu" onclick="window.open(this.href);return false;
Yleisemmästä en tiedä enkä edes välitä :D Mutta Jussi on oikeassa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 126 kurkkijaa