Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Järjestyksenvalvojien ja vartijoiden voimankäyttö

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 161
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#271

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Ei sitä missään laissa kielletäkkään. Vartijan ja järjestyksenvalvojan koulutusmateriaaleissa tosin on sanottu että sitä ei tule käyttää.
Näin on. Sitä ei ole LAISSA kielletty. Mutta tulkinnan mukaan kuristamista, lyömistä ja potkimista ei tulisi käyttää VOIMANKÄYTTÖNÄ, sillä niiden seurausten ennalta-arvattavuus ei ole koettu olevan riittävän hyvä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#272

Viesti tmm »

Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Ei sitä missään laissa kielletäkkään. Vartijan ja järjestyksenvalvojan koulutusmateriaaleissa tosin on sanottu että sitä ei tule käyttää.
Näin on. Sitä ei ole LAISSA kielletty. Mutta tulkinnan mukaan kuristamista, lyömistä ja potkimista ei tulisi käyttää VOIMANKÄYTTÖNÄ, sillä niiden seurausten ennalta-arvattavuus ei ole koettu olevan riittävän hyvä.
No joo, saivarrellaan vaan, mutta pointti nyt tuli varmaan selväksi. Eli sitä ei pidetä kovinkaan hyväksyttävänä ratkaisuna.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Portsarit

#273

Viesti suppulam »

Joskus kävi niin, että eräs nuori likka laitettiin rautoihin aivan mielettömän raivoamisen takia. Paikalle tullut poliisi alkoi kiroamaan, että miksi isot miehet laittaa tytön rautoihin ja vaatii niiden irroittamista välittömästi. Kun vastustin ajatusta ukko päätti ottaa raudat itse pois. Likka pääsi irti ja potkaisi kyseistä polliisia komeasti munille ja jatkoi maahan tippuvan miehen hakkaamista. Poliisin pari antoi likalle maistiaisia Nokian nuoriso-ohjaajasta ja väänsi tytön meidän avulla rautoihin. Kysyin vielä oliko vapauttaminen hyvä idea... käskivät suksimaan vit....n.

No se siitä, mutta tästä kaverin tapauksesta vielä. Jos olisi käynyt niin surkeasti, että menehtynyt olisi saanut kiinnioton yhteydessä kuolettavan vamman, tuomio olisi max. 2 vuotta josta ensikertalainen istuu hyvällä käytöksellä alle vuoden. Se on riittävän hyvä peruste menehtyneen omaisille ja medialle nostaa hirveä meteli, mutta kyseiselle portsarille tuo olisi kyllä hirvittävä kohtalo, koska kyseessä on ehdottomasti tarkoittamaton teko. Mitä tulee käytettyihin otteisiin, maalta on helppo huudella kun merellä myrskyää. Kun isot miehet painii, on pahankin vahongon riski aina olemassa. Toivon todellakin, että kuolinsyy olisi luonnollinen, sairaskohtaus tms.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 161
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#274

Viesti Mjölnir »

tmm kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Ei sitä missään laissa kielletäkkään. Vartijan ja järjestyksenvalvojan koulutusmateriaaleissa tosin on sanottu että sitä ei tule käyttää.
Näin on. Sitä ei ole LAISSA kielletty. Mutta tulkinnan mukaan kuristamista, lyömistä ja potkimista ei tulisi käyttää VOIMANKÄYTTÖNÄ, sillä niiden seurausten ennalta-arvattavuus ei ole koettu olevan riittävän hyvä.
No joo, saivarrellaan vaan, mutta pointti nyt tuli varmaan selväksi. Eli sitä ei pidetä kovinkaan hyväksyttävänä ratkaisuna.
No varmasti koulutettuna järjestyksenvalvojana tiedät, että normihierarkiassa laki on määräävämpi kuin esim joku hallinnollinen määräys. Sillä on merkitystä, mihin vetoat. Jos tilanne on sellainen, että kuristaminen oli lievin keino hoitaa tilanne, niin sitten sillä mennään.

En oikein osaisi kuvitella tuomiota, jos vaikka minä töissä hapettaisin puukkomiehen tajuttomaksi, kun perusteet käyttää ampuma-asettakin olisivat ehkä olleet.

On vain ymmärrettävä, että kuristaminen ei ole suositeltavaa, koska sen seuraukset voivat olla ennalta-arvaamattomat. Päähallinta ja jopa kaulan hallinta on voimankäyttötekniikkanakin hyväksyttyä, mutta varsinaisesti kuristamista tulee välttää. Tästä syystä kyseistä työkalua ei tulisi käyttää tilanteissa, joissa suojattava etu ei ole sellainen, että hyväksytään siihen liittyvät riskit. Esimerkiksi henkilön poisto tai sisäänpääsyn evääminen: ovatko ne niin tärkeitä juttuja, että sen vuoksi mahdollisesti tapetaan ihminen? Intressivertailu. Itsekään en ole täysin samaa mieltä siitä, mikä on vaarallista ja mikä ei, mutta yhteiskunta on näin päättänyt, että vaikkapa lyöminen ja potkiminen sekä kuristaminen, huulesta ja korvasta vetäminen ovat esimerkkejä keinoista, joita ei voida pitää hyväksyttävinä voimakeinoina. Kuristaminen on siksi terminä "bannattu", koska samaan alakategoriaan putoaa myös esim perinteinen suora kuristus edestäpäin kurkunpäähän jne.

Menee ehkä vähän yleisen voimankäytön puolelle, mutta kunhan lätisen lämpimikseni.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#275

Viesti Clancy B. »

niin kyllähän sille puristelulle/kuristelulle on aikansa ja paikkansa.
pari asiaa jotka tullut vastaan:
- kiristä ja löysää, pidä rajamailla, puhu. Tämä on sinänsä hallintaa ei kuristamista sanan varsinaisessa merkityksessä.

- ongelma on ihmisen panikoituminen kun tulee happivajetta
- toinen ongelma on ulkopuolisten silmin miltä näyttää, tullut kommentteja:
" mä näin kun toi järkkäri yritti repiä päätä irti mun kaverilta, uittu !! " :?
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#276

Viesti tmm »

Mjölnir kirjoitti:
tmm kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Ei sitä missään laissa kielletäkkään. Vartijan ja järjestyksenvalvojan koulutusmateriaaleissa tosin on sanottu että sitä ei tule käyttää.
Näin on. Sitä ei ole LAISSA kielletty. Mutta tulkinnan mukaan kuristamista, lyömistä ja potkimista ei tulisi käyttää VOIMANKÄYTTÖNÄ, sillä niiden seurausten ennalta-arvattavuus ei ole koettu olevan riittävän hyvä.
No joo, saivarrellaan vaan, mutta pointti nyt tuli varmaan selväksi. Eli sitä ei pidetä kovinkaan hyväksyttävänä ratkaisuna.
No varmasti koulutettuna järjestyksenvalvojana tiedät, että normihierarkiassa laki on määräävämpi kuin esim joku hallinnollinen määräys. Sillä on merkitystä, mihin vetoat. Jos tilanne on sellainen, että kuristaminen oli lievin keino hoitaa tilanne, niin sitten sillä mennään.

En oikein osaisi kuvitella tuomiota, jos vaikka minä töissä hapettaisin puukkomiehen tajuttomaksi, kun perusteet käyttää ampuma-asettakin olisivat ehkä olleet.

On vain ymmärrettävä, että kuristaminen ei ole suositeltavaa, koska sen seuraukset voivat olla ennalta-arvaamattomat. Päähallinta ja jopa kaulan hallinta on voimankäyttötekniikkanakin hyväksyttyä, mutta varsinaisesti kuristamista tulee välttää. Tästä syystä kyseistä työkalua ei tulisi käyttää tilanteissa, joissa suojattava etu ei ole sellainen, että hyväksytään siihen liittyvät riskit. Esimerkiksi henkilön poisto tai sisäänpääsyn evääminen: ovatko ne niin tärkeitä juttuja, että sen vuoksi mahdollisesti tapetaan ihminen? Intressivertailu. Itsekään en ole täysin samaa mieltä siitä, mikä on vaarallista ja mikä ei, mutta yhteiskunta on näin päättänyt, että vaikkapa lyöminen ja potkiminen sekä kuristaminen, huulesta ja korvasta vetäminen ovat esimerkkejä keinoista, joita ei voida pitää hyväksyttävinä voimakeinoina. Kuristaminen on siksi terminä "bannattu", koska samaan alakategoriaan putoaa myös esim perinteinen suora kuristus edestäpäin kurkunpäähän jne.

Menee ehkä vähän yleisen voimankäytön puolelle, mutta kunhan lätisen lämpimikseni.
Boldattu kohta on sellainen, joka ei selitä tai takaa vielä mitään. Koska se koulutus nyt on mitä on.

Anyhow...

Olen kyllä hapettanut älliöitä ja muuten vaan puritellut niitä urpoja, jotka sen ansaitsivat. Totta mooses. Eikä se väärältä ole tuntunut.

Jos nyt ajatellaankin sitten näin;

Urpo-Tapani riehaantuu syystä tai toisesta kellari-pubissa. On henkisesti murhaavan rasittava ja tympeä venkoilija. Eli ei varsinaisesti vahingoita ketään, mutta on kuspäinen luikero kun sitä taluttelee kohti kierreportaita, jotka johtavat vapahdukseen. Koska JV ei saa pidettyä Urpo-Tapania hanhenkalulassa tahi jossain muussa ultimate-hallintaotteessa, niin olisiko järkevintä

a) Vetää U-T:ltä happikortille ja roudailla sitten se vetkula ulkoilmaan niitä portaita myöten. (Done that btw....)
b) Lähtä rymyämään ja repimään U-T ulos niitä helvetin kierreportaita pitkin, joissa kulkee muitakin.
c) Pyyhkäistä sankari tonttiin, vetää rautoihin ja talutella niistä ohjaillen ulos, jossa raudat pois ja potku perseelle?

Vaihtoehtoja ja toimintatapoja on monia, ja uset niistä yhtä hyviä. enkä väitä, että raudoissa ulos vieminen olisi teh ratkaisu, vaan joissain tilanteissa se voi olla se turvallisin.

Voin olla toki myös ihan hukassa, vaikkin korkeasti koulutettu JV olenkin ;)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 161
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#277

Viesti Mjölnir »

Niinkuin huomasit, niin boldattu kohta oli sarkasmia. Vaatimukset eivät välttämättä korreloi aina koulutuksen kanssa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Portsarit

#278

Viesti suppulam »

Menee saivarteluksi taas, mutta kuristamisella on niin monta tasoa. Olen usein vain hakenut tiukan otteen niskan alueelta ja useimmat ovat ymmärtäneet, että kiinni on ja pysyy. Joissakin tilanteissa olen tehnyt ihan sekunnin hapetuksen viestiksi siitä, että nyt alkaa riehuminen riittää. Äärimmäinen tapaus on erään toisen portsarin teko, jolloin hän toi asiakkaan ulos ravintolan kauimmaisesta nurkasta ja kuristi enemmän tai vähemmän koko matkan, oli syke aika korkealla, kun ukko ei ollut palata tähän hiippakuntaan. Sen on varmasti kaikille selvää, että tapaturman riski on AINA olemassa, mutta terveellä järjellä ja kohtuudella käytettynä kyseinen tekniikka säästä paljon vaivaa ja mustelmia.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#279

Viesti Clancy B. »

Clancy B. kirjoitti: niin kyllähän sille puristelulle/kuristelulle on aikansa ja paikkansa.
pari asiaa jotka tullut vastaan:
- kiristä ja löysää, pidä rajamailla, puhu. Tämä on sinänsä hallintaa ei kuristamista sanan varsinaisessa merkityksessä.

- ongelma on ihmisen panikoituminen kun tulee happivajetta
- toinen ongelma on ulkopuolisten silmin miltä näyttää, tullut kommentteja:
" mä näin kun toi järkkäri yritti repiä päätä irti mun kaverilta, uittu !! " :?
suppulam kirjoitti: Menee saivarteluksi taas, mutta kuristamisella on niin monta tasoa. Olen usein vain hakenut tiukan otteen niskan alueelta ja useimmat ovat ymmärtäneet, että kiinni on ja pysyy. Joissakin tilanteissa olen tehnyt ihan sekunnin hapetuksen viestiksi siitä, että nyt alkaa riehuminen riittää. Äärimmäinen tapaus on erään toisen portsarin teko, jolloin hän toi asiakkaan ulos ravintolan kauimmaisesta nurkasta ja kuristi enemmän tai vähemmän koko matkan, oli syke aika korkealla, kun ukko ei ollut palata tähän hiippakuntaan. Sen on varmasti kaikille selvää, että tapaturman riski on AINA olemassa, mutta terveellä järjellä ja kohtuudella käytettynä kyseinen tekniikka säästä paljon vaivaa ja mustelmia.
sitähän minä tuossa koitin jo aiemmin sanoa...
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Portsarit

#280

Viesti Paha Kani »

On myös syytä muistaa, että kun hapett... eikun hallitsee pään alueelta ja kohdehenkilö valittaa, ettei saa happea, tulee välttää toteamuksia kuten "hukkaan se happi sussa meneekin". Herättävät pahaa verta yleisössä ja joutuu selittelemään.
Vaikka tietynlaisesta paradoksista onkin kysymys, kun hapen vähyydestä huudetaan.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Portsarit

#281

Viesti suppulam »

Clancy B. kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti: niin kyllähän sille puristelulle/kuristelulle on aikansa ja paikkansa.
pari asiaa jotka tullut vastaan:
- kiristä ja löysää, pidä rajamailla, puhu. Tämä on sinänsä hallintaa ei kuristamista sanan varsinaisessa merkityksessä.

- ongelma on ihmisen panikoituminen kun tulee happivajetta
- toinen ongelma on ulkopuolisten silmin miltä näyttää, tullut kommentteja:
" mä näin kun toi järkkäri yritti repiä päätä irti mun kaverilta, uittu !! " :?
suppulam kirjoitti: Menee saivarteluksi taas, mutta kuristamisella on niin monta tasoa. Olen usein vain hakenut tiukan otteen niskan alueelta ja useimmat ovat ymmärtäneet, että kiinni on ja pysyy. Joissakin tilanteissa olen tehnyt ihan sekunnin hapetuksen viestiksi siitä, että nyt alkaa riehuminen riittää. Äärimmäinen tapaus on erään toisen portsarin teko, jolloin hän toi asiakkaan ulos ravintolan kauimmaisesta nurkasta ja kuristi enemmän tai vähemmän koko matkan, oli syke aika korkealla, kun ukko ei ollut palata tähän hiippakuntaan. Sen on varmasti kaikille selvää, että tapaturman riski on AINA olemassa, mutta terveellä järjellä ja kohtuudella käytettynä kyseinen tekniikka säästä paljon vaivaa ja mustelmia.
sitähän minä tuossa koitin jo aiemmin sanoa...
Niin, tulit ymmärretyksi. Kunhan vain taustoitin asiaa omilla kokemuksillani, toivottavasti ei haittaa.

Mutta tuossa mainitsemassani tapauksessa oli lähellä käydä kylmät ja myös muutama muu tuttu on joutunut tilanteeseen jossa varsin normaali painikisa oli lähellä muuttua kuolemantuottamukseksi tai pahoinpitelyksi. Joissakin tilanteissa syy on ollut portsarin harkitsematon toiminta, mutta kyllähän asia vaan on niin että isojen miesten painiessa sattuu helposti vahinkoja. Eikä tämä myöskään mikään ainutlaatuinen tapahtuma ole, vasta jokunen vuosi sitten asiakas menehtyi portsarin työnnettyä miehen kumoon. Äkkiseltään ajatellen kyseessä oli lievä voimankäyttö, mutta mahdollisesti tulkinnassa painottuu enemmän tekniikan seuraus kuin sen keskimääräinen vaarallisuus. Haastavia tapauksia tuomioistuimille....
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#282

Viesti Kari Aittomäki »

Paha Kani kirjoitti: On myös syytä muistaa, että kun hapett... eikun hallitsee pään alueelta ja kohdehenkilö valittaa, ettei saa happea, tulee välttää toteamuksia kuten "hukkaan se happi sussa meneekin". Herättävät pahaa verta yleisössä ja joutuu selittelemään.
Vaikka tietynlaisesta paradoksista onkin kysymys, kun hapen vähyydestä huudetaan.
:D :badgrin: :D
Voi jesus kuinkahan monesti mä olen vit..saillut hallinnoimalleni kakkiaiselle. Eihän voine ajatellakaan ettei elämänkoulima saisi jakaa viisautta tyhmemmilleen, etenkään päänhallintatilanteissä.
Mä kerran vetelin rättikuristusta siten jotta possukan poski oli lattiassa ja toisenposken päällä lepäs mun vaatimaton elopaino polven välittämä'nä, olin rullannu sen öhkiäisen naaman niinku totaaliruttuun jotta...
Pakkohan siinä oli vähä hyräillä, ain laulain työtäs tee.. Kun oli niin hyvä mieli.
Lauloin hälle Puttepossun nimipäiviä, lapsuuteni iloista renkutusta.
En muistanu sanoja joten keksin ite.
- Ja mulla ainaski on helevetin muu-kaa-vaa / ootkospossu sielä-vielä muu-kaa-na, hä?

Oi niitä aikoja.
Mitä Tampereen tapaukseen tulee, toivon totisesti että kyse on sairaskohtauksesta. Miltei pakkohan se on.
HITB
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 47
Lauteille: Joulukuu 2006

Portsarit

#283

Viesti HITB »

suppulam kirjoitti: Äärimmäinen tapaus on erään toisen portsarin teko, jolloin hän toi asiakkaan ulos ravintolan kauimmaisesta nurkasta ja kuristi enemmän tai vähemmän koko matkan, oli syke aika korkealla, kun ukko ei ollut palata tähän hiippakuntaan. Sen on varmasti kaikille selvää, että tapaturman riski on AINA olemassa, mutta terveellä järjellä ja kohtuudella käytettynä kyseinen tekniikka säästä paljon vaivaa ja mustelmia.
Tuossa noin vuosi sitten eräässä Helsingin isossa yökerhossa jollain nuorella miehellä ja naisella oli pieni sanaharkka menossa ja siinä huutelivat toisilleen. Yksi paikan järkkäreistä tuli sitten sen miehen viereen kysymään jotain että mitä tääl tapahtuu, johon tuo mies tiuskaisi takaisin "pipari ei kuulu sulle!". Järkkäri otti noin 2 sec tämän jälkeen verisuonikuristuksen ja kuristi tuon hepun tajuttomaksi jonka jälkeen lähti raahaamaan yökerhosta ulos.

Oli myös aika mielenkiintoinen tapa hoitaa tilanteet. Eipähän tarvitse paljon puhua töissä, kun jokaisen asiakkaan voi kuristaa tajuttomaksi jos tulee väärä vastaus. \:D/
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 89
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#284

Viesti L.K. »

tmm, mielestäni itse sekä moni muukin jo todennut että rautoja VOI myös käyttää voim.käytöllisesti ilman kiinniottoa, mutta näin EI YLEENSÄ tehdä. Ehkä tässä on myös koulutuksellinen seikka?

Kursseilla,treeneissä jne ei puhuta asiasta vaan yleensä puhutaan asiakkaan rautoihin laittamisesta sen kiinnioton yhteydessä. Eli rautojen käyttökynnys muuhun kuin kiinniottoon on korkea.
Ehkä vähän sama kuin monella kaasun käyttö voim.käytöllisesti, käytetään usein vasta hätävarjeluun.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#285

Viesti tmm »

Niinpä, mutta itseäni nyt vaan ärsytti parin viestin sävy ja viesti, joten hieman jankkasin. Ei niistä sen enempää. Näissä netti-väännöissä kun nyt vaan on liian helppo olla sormi pystyssä takertumassa epäolennaisiin asioihin.

Enkä tarkoita nyt Mjölnirin viestiä. Paitsi vähän, koska kyseessä on kumminkin fiksu mies. Herra varmasti ymmärsi pointtini, vaikkakin erehdyin toteamaan hapettamisen olevan lailla kiellettyä. Parempi versio olisi ollut demonisoitu. Silti se sormi nousi takertuen tähän, mutta varsinaiseen kysymykseen ei vastattu.

Tyhmähän se kysymys oli, mutta voisihan joku edes hivellä herkkää egoani, eiks jeh?

Tämänkin kirjoittaminen on ihan turhaa, mutta huvittaa just nyt hieman avautua, joten sallin tämän itselleni 8-)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa