bandwidth test
tracert
Ilmanala
Säätila nyt
Ratio
Potkun ratio
Potku-postit
Potkun postit

Tänään on touko 20, 2013, 04.02

M: Paljasjalkakenkiä

[ Facebook-kommenttia]

Lajeihimme liittyvien tuotteiden osto-, myynti- ja vaihtopalsta

Ylipotkijat: M. Vilenius, Ari

Viesti flammee » tammi 21, 2012, 11.48

Parin viime vuoden aikana on kertynyt aika läjä paljasjalkakenkiä kaappiin, jos kelpais jollekin..

VFF KSO 44 (musta) 25€
VFF KSO 45 (musta-camo) 20€
-kumpiakaan kso:ta ei ole ihan kauheasti käytetty, kun 44:t on vähän liian pienet ja 45:t vähän liian isot, joskaan ei ne ihan uudenveroisiakaan ole, täysin ehjiä kuitenkin. :p

VB Neo 45 (musta-valko) 25€ (tässä on vähän harmahtavia läiskiä..)
VFF Flow 44 (harmaa-camo) 75€
-uudenveroiset

Stem natural origins 44/US 11-11,5 50€
-Mahtuu 45:een jalkaan siten että varpaiden eteen ei jää juurikaan ylimääräistä tilaa, joskin niin on vissiin tarkoitettukin. Tosi vähän käyttöä.

Runamoc lite 11A, street -pohjalla eli 2mm vibramilla (musta) 35€
-jokin näiden juoksutuntumassa ei toiminut mulla pohjallisten kanssa tai ilman. Se pohjallinen oli siis alunperin kiinni liimattuna, ei ole enää. Mutta kyllä se siinä paikallaan pysyy ja näppärä liimaa takaisin.

VB evo 2 45 (navy-dirty blue) 90€
-kylläpä nämäkin taitaa olla liian kapeat, vain pari lenkkiä juoksin niillä siis...

Lisäksi kaupan päälle saa halutessaan veloituksetta jotain näistä - epäonnistuneesti modatut VB achillekset, onnistuneesti modatut VB evo 1:t (ei hierrä enää varvasta, aiemmin hiertävä kohta leikattu poies), feelmax lappat 44&45(liian kapeat), isompaan jalkaan sopivaksi modatut VFF sprintit (44/blue-camo, eli siis varpaan kärjet leikattu irti). Moni tekemistäni modauksista saksilla on ollut ihan toimivia, mutta nää ei ehkä ole ihan parhaasta päästä.  brushteeth
    c
    Potkulaisen kuvake
    flammee

kaikki :: tämän ketjun

Tykkäykset: 0
    Tykätty: 0
    Lauteille: 1.1.2005
    Etulaji: Juokseminen
    Sivulajit: Taido
    Takalajit: Wado Ryu Karate-Do, Aikido, Judo, ITF Taekwon-Do

Viesti Kalle Koskinen » tammi 21, 2012, 12.45

Mikä on paljasjalkakenkä? Voitko laittaa kuvaa vaikka noista ensimmäisistä?
      Potkulaisen kuvake
      Kalle Koskinen

Lauteille: 6.1.2005
      Etulaji: Kalle-Do

Viesti flammee » tammi 21, 2012, 14.04

Kalle Koskinen kirjoitti:Mikä on paljasjalkakenkä? Voitko laittaa kuvaa vaikka noista ensimmäisistä?

Huono nimitys kengälle joka haittaa paljasjalkajuoksun tekniikkaa mahdollisimman vähän ja tarjoaa suojaa mahdollisesti kylmyyttä, likaa ja esim. teräviä kiviä tms. vastaan..

Kuva

Google löytää kyllä loputkin...
        c
        Potkulaisen kuvake
        flammee

Viesti nomad » tammi 21, 2012, 14.08

Tanan kääpiöjalkaset. Muuten ois voinut kokeilla nuita, mutta ei mahdu aikuisen käpälä noihin.
          T-T kirjoitti:Mehän voitaisiin pitää turva-alan humanismipäivät.
          Nomad pitää syväluotaavan analyysin kirjasta "Järjestyksenvalvojien oikeus minuuteen - Tarina välittämisestä, uhrautumisesta ja palavasta rakkaudesta"

Olen vastuussa vain siitä mitä kirjoitan. En siitä, miten sinä asian päässäsi ymmärrät. -Mä
          Potkulaisen kuvake
          nomad

Tykkäykset: 2
          Lauteille: 30.9.2010
          Etulaji: VK
          Sivulajit: IP

Viesti Andy » tammi 21, 2012, 15.57

Anteeksi, mutta miten ihmeessä olet ostanut kahdessa vuodessa 11 paria kenkiä, jotka eivät sovi jalkaasi? Minä olen samassa ajassa ostanut kahdet lenkkarit (joista toiset nastapohjaiset) ja koko juoksu-urallani ehkä sen kymmenkunta paria, joista kaikki on olleet vähintään kohtuullisen hyvin istuvia niin että ne on saatu käytettyä loppuun.
            Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
            Potkulaisen kuvake
            Andy

Tykätty: 8
            Etulaji: Potkunyrkkeily
            Takalajit: Karate, Ju-jutsu.

Viesti McKe » tammi 21, 2012, 17.16

Andy kirjoitti:Anteeksi, mutta miten ihmeessä olet ostanut kahdessa vuodessa 11 paria kenkiä, jotka eivät sovi jalkaasi? Minä olen samassa ajassa ostanut kahdet lenkkarit (joista toiset nastapohjaiset) ja koko juoksu-urallani ehkä sen kymmenkunta paria, joista kaikki on olleet vähintään kohtuullisen hyvin istuvia niin että ne on saatu käytettyä loppuun.

Toiset vaan ei tajua että juokseminen on välineurheilua jaloimmillaan. Keh..
              Rules are just helpful guidelines for stupid people.
              Potkulaisen kuvake
              McKe

Tykätty: 2
              Lauteille: 28.8.2008
              Etulaji: Combat Karate
              Sivulajit: Kwan Nyom Hapkido
              Kur Moo Tus,
              Takalajit: Aikido, MMA

Viesti flammee » tammi 21, 2012, 19.38

Andy kirjoitti:Anteeksi, mutta miten ihmeessä olet ostanut kahdessa vuodessa 11 paria kenkiä, jotka eivät sovi jalkaasi? Minä olen samassa ajassa ostanut kahdet lenkkarit (joista toiset nastapohjaiset) ja koko juoksu-urallani ehkä sen kymmenkunta paria, joista kaikki on olleet vähintään kohtuullisen hyvin istuvia niin että ne on saatu käytettyä loppuun.

Paljasjalkajuoksu on melkoista hifistelyä, varsinkin jos se tehdään kengät jalassa.. Mulla nivuset oireilee vääränlaisista (liian vähän tilaa varpaille) kengistä aika herkästi, eli yli 15 kilsan lenkeillä alkaa kipeytyä (tai jos juoksee joka päivä lyhempiä lenkkejä vääränlaisilla kengillä niin on koko ajan kipeenä), sitä varten on sitten pitänyt testata erilaisia vaihtoehtoja. Sanottakoon että viime kevään tullen koko talven vaivanneet kivut katosivat melko pian kun siirryin käyttämään juoksusandaaleja, mallia huaraches(ne on tosi hyvät kun pysyvät paikoillaan eivätkä tunnu epämukavilta mistään, mutta voi sitä säätämistä kun näin ei ole, eikä sitä aina saanut säädettyäkään). Ostin siis viime vuoden aikana 24 paria juoksukenkiä, osan olen jo aiemmin myynyt pois.. löysin yhden tosi hyvän kesäjuoksukenkämallin ja yhden ihan hyvän talvijuoksukengän ja viitisen sellasta joita voi periaatteessa käyttää mutta joissa olis kuitenkin toivomisen varaa. Mulla on "vähän" sellanen heräteostosluonne. ;)  Ja sitten on vielä sekin juttu että noita ei voi testata kunnolla etukäteen, koska niitä on aika heikosti saatavilla muuten kuin netistä tilaamalla, eikä noista vff:stä ollut ihan varma että miltä oikein sopivan kengän pitäisi tuntua, selvisi vasta testailemalla että kummatkaan noista KSO:ista ei sovi, toiset on liian pienet ja toiset liian isot.. Myös erilaisiin tarkoituksiin olisi hyvä olla vähän eri tyyppistä kenkää, esim. kunnon suunnistuskenkää mulla ei vielä ole, suunnistukseen tarkoitetut kengät ovat kaikki tavallisia kenkiä, eli liian kapeita, liikaa pohjaa, liikaa tukia. Ja kyllähän juoksu on muutenkin välineurheilua kuin kenkien suhteen, olen ostanut myös aika paljon teknisiä vaatteita, ja niitä kyllä myös tarvii kun juoksee jokainen arkipäivä kaksi kertaa. Hyvät välineet eivät ole mikään välttämättömyys, mutta kyllä niistä selkeää hyötyä on.

Kalle: Mikäli viittasit kuvalla enemmänkin kysymykseen että missä kunnossa kengät ovat, niin tuo kuva ei ollut siihen vastaus. Ajattelin että kysyit minkälaiset ne on... Koitan laittaa kuvaa noista jossain välissä.
                c
                Potkulaisen kuvake
                flammee

Viesti VHA » tammi 21, 2012, 20.26

Laitoin Yv;tä Vibramin kso (44) ja Vivo neoista.
                  VHA

potkutyyny

Lauteille: 25.5.2011

Viesti Kalle Koskinen » tammi 21, 2012, 20.35

Meikä olisi juuri tuollaisista kengistä kiinnostunut ja halusin nimen omaan selvittää että ovatko kenkäsi juuri tuon mallisia. Jos kengät ei ole priimakunnossa, niin se ei minua haittaa. Minulla kengät tuhoutuu kummiskin, hehe. Nyt vaan pitäisi selvittää, että kummat noista kahdesta ylemmästä kengistä olisi minun jalkaan sopivammat. 44 veikkaisin. Yksityisviestien kautta varmaan voidaan hoitaa neuvottelut ja pähkäilyt?
                    Potkulaisen kuvake
                    Kalle Koskinen

Lauteille: 6.1.2005
                    Etulaji: Kalle-Do

Viesti McKe » tammi 21, 2012, 23.14

flammee, sulla kun on kokemusta niin valaisehan vähän. Mä ostin Feelmaxit toissavuonna, lähettivät ensin väärää kokoa ja reklamaatioviestin jälkeen oikean kokoiset perään, sain siis 2 paria joista toiset oli inan liian pienet, toiset aavistuksen isot. Pienemmät meni puhki pohjasta muutaman käytön jälkeen, molemmissa vesi oli ongelma. Eli kun astui lätäkköön, niin loppulenkki mentiin likomärän kengän kanssa. Pitääkö noi yleensä vettä? Siis ulkopuolella, ei mukana kuten ne feelmaxit. Voisin harkita joidenkin ostamista ihan testimielessä jos näin on.
                    Kuivalla kelillä niillä oli paljon mukavampi juosta pururataa kuin täysin paljain jaloin.
                      Rules are just helpful guidelines for stupid people.
                      Potkulaisen kuvake
                      McKe

Tykätty: 2
                      Lauteille: 28.8.2008
                      Etulaji: Combat Karate
                      Sivulajit: Kwan Nyom Hapkido
                      Kur Moo Tus,
                      Takalajit: Aikido, MMA

kommentoi

Kerro eteenp\E4in

Seuraava

Paluu Basaari

Läsnä

Potkijoita lukemassa tätä aluetta: Ei kauniita ja rohkeita ja 2 kurkkijaa