Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Rokotteiden vastustajat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1725
Lauteille: Elokuu 2011

Rokotteiden vastustajat

#16

Viesti Taijin harjoittaja »

Totte kirjoitti:
Taijin harjoittaja kirjoitti: Samaan aikaan yhä pahemmat bakteerit ja virukset kehittävät kestävyyttään näille rokotteille ...
Kerrotko muutaman esimerkin, mielellään jollain lähteellä? Varsinkin bakteerit kiinnostaa, mutta jos nyt sais vaikka esimerkin yhdestä kumpaakin.
No tässä on yksi esimerkki viruksen muuttumisesta ja rokotteen tehottomuudesta v. 2015. Tämä on Iltalehdestä joten aika moni on varmaan lukenut tämän.
Tuoreen brittitutkimuksen mukaan influenssarokotukset tarjoavat harvinaisen huonon suojan muuntunutta A (H3N2) -virusta vastaan. Public Health England (PHE) -viraston tekemän selvityksen mukaan rokote toimii vain kolmessa tapauksessa sadasta, kertoo BBC.

Toisin sanoen 97 prosenttia rokotteen ottajista ei saa suojaa muuntunutta A-virusta vastaan. Tavallisesti rokote on tarjonnut suojaa noin puolelle sen ottaneista, kertoo The Guardian.

PHE:n mukaan H3N2 onkin levinnyt Britanniassa tänä talvena laajalle. Samankaltaisia tutkimustuloksia on saatu myös Yhdysvalloista ja Kanadasta.

BBC:n mukaan rokotteen tehottomuus A(H3N2) -virusta vastaan on erityisen huolestuttavaa, koska on koitunut monien ikääntyneiden kohtaloksi. Influenssakausi onkin tammikuuhun mennessä vaatinut Britanniassa selkeästi menneitä vuosia enemmän kuolonuhreja.

Myös THL:n mukaan aiemmat influenssakaudet ovat osoittaneet viruksen aiheuttavan mahdollisesti vakavia sairastumisia.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2015020 ... 7_tr.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Etsin jonkun jutun bakteerien muuttumisesta ja rokotuksen tehottomuudesta huomenna.

En minä sinänsä ole rokottamista vastaan mutta en usko, että meillä tulee jatkuvasti olemaan pikaratkaisuja tyyliin: nyt on uusi virus liikkeellä, otetaan rokotus ja kaikki on hyvin.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#17

Viesti Totte »

Taijin harjoittaja kirjoitti:
Totte kirjoitti:
Taijin harjoittaja kirjoitti: Samaan aikaan yhä pahemmat bakteerit ja virukset kehittävät kestävyyttään näille rokotteille ...
Kerrotko muutaman esimerkin, mielellään jollain lähteellä? Varsinkin bakteerit kiinnostaa, mutta jos nyt sais vaikka esimerkin yhdestä kumpaakin.
Resistentit bakteerit - haaste sairaalan jokaisessa potilaskontaktissa
http://www.laakarilehti.fi/files/nostot ... to14_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Drug resistance
http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_resistance" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäinen linnki liitty antibiootteihkn, ei l
rokotteisiin. Toinen linkki on geneerinen wikipedia-artikkeli. Anna selvät esimekit ja yksilöi mitä haluat sanoa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#18

Viesti Dojon Jäykin »

Pyrkele kirjoitti: Antibiootteja ei voida rokottaa, koska ne eivät ole eläviä olentoja joiden vastustuskykyä voitaisiin rokotteilla tehostaa tai muokata. Antibiootit siis.
Ennemminkin kyse pääsääntöisesti lienee joillekkin mikrobeille (ja isommillekkin) myrkyllisistä yhdisteistä
Kyllä mulla on erittäin vahva kuva siitä että annetaan. Eläimille varmaan tavallisempaa.
Ja monet tarinat olen kuullut näistä pistoksista kuinka annettu. Olisivatko kaikki erehtyneet aineesta jostain syystä? Eräskin mies jolla ei kusi tullut päiviin...
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#19

Viesti MikaelF »

Taijin harjoittan ja Dojon Jäykkimmän postauksissa kiteytyy yksi merkittävä tekijä joka leimaa mm väittelyä rokotusten vastustamisesta - miten pahasti mennään hakoteille kun on puutteellista tietoa asiasta
Rokottaminen ja injisoiminen ovat eri asioita. Antibiootteja kyllä injisoidaan ( annetaan ruiskulla) kuten rokotteitakin mutta siihen se yhtäläisyys päättyykin. Antibiootteja käyttäessä annetaan siis lääkeaine joka tappaa tai estää bakteereja lisääntymästä. Rokottaessa (jota voi toteuttaa muutoinkin kuin injisoimalla) viedään elimistöön kuolleita, heikennettyjä mikrobeita tai osia niistä jotka saavat aikaan sen että elimistön OMAT puolustusmekanismit oppivat tunnistamaan ja tuhoamaan kyseistä mikrobia - eli parannetaan vastustuskykyä.
Antibiottirestenssi ja se että esim virus hiljakseen muuttuu niin että alkuperäisen rokotteen aikaansaama vastustuskyky ( elimistön tunnistamis ja tuhoamiskyky) ei ole riittävä on myös TÄYSIN eri asia.

DJ:n viimeisen postauksen lopussa mainitaan sitten vielä "ne tarinat" - jos ne tarinat on yhtä hataralla pohjalla kuin se rokottamisen ja injektioruiskulla sekoittaminen ( ja tod näköisesti ovat) niin......
Minun mielestä on pelottavaa miten hataralla pohjalla ihmisten tietämys oman kehon toiminnasta, terveydestä ja sairaudesta on (olis riittänyt että olisi lukenut biologia ja terveystietoläksynsä kunnolla). Vielä pelottavampaa on se että tämän heppoisen tiedon perustella tehdään päätöksiä itse omasta ja muiden terveydestä ja levitetään vielä tätä virheellistä tietoa muille. Rokotuksen vastustamisen taso pähkinänkuoressa !
Edit: ...ja moni muukin terveyskeskustelu pähkinänkuoressa ...
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Rokotteiden vastustajat

#20

Viesti Jorge »

Mikael on Big Pharman agentti :folio:
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#21

Viesti Totte »

Kaikki vastaukset eivät näköjään näkyneet kun selasin puhelimella.

Me kaikki tiedämme, että influenssavirus muuntuu. Nyt kaivataan lähdettä sille, että tämä muuntuminen johtuisi rokotteista.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#22

Viesti MikaelF »

Lol, lompakkoni tykäisi siitä agentti hommasta mutta moraalini ei!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Rokotteiden vastustajat

#23

Viesti Mika »

Misinformaatiotulva on varmastikin totta, mutta jokaisella täysivaltaisella aikuisella on vastuu itsestään. Sitten jos tällaisella ihmisellä on huollettavia, se vastuu nousee potensseissa. En vähättele väärän tiedon määrää tai sen seulomisen vaikeutta, mutta korostan silti ihmisen vastuuta itsestään.

Mitä tulee noihin influenssarokotteisiin, näkisin että ne on suunnattu pääasiassa riskiryhmille. Nyt tästä keskustelusta saattaa saada sen vaikutelman, että niitä markkinoidaan kaikille tai että kaikkien pitäisi sellainen ottaa. Kumpikaan ei ole totta.

Olen muiden kanssa samaa mieltä TH:n ja DJ:n viesteistä. Ei näin.

MikaelF kirjoitti painavaa asiaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Rokotteiden vastustajat

#24

Viesti Presenter »

Sitten tämä Antti Heikkilältäkin tuttu flunssan ja influenssan sekoittaminen - lieneekö tahatonta vai yritys vähätellä rokotteiden tarpeellisuutta tyyliin "ei mihinkään flunssaan tarvi rokotusta"?
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#25

Viesti Dojon Jäykin »

No ei tuo saavan eli injisoitavan tai rokotettavan näkökulmasta kovin merkittävä ero ole.
Samanlaisella truutalla laitetaan. En mä yöuniani menettäisi termien sekaantumisen johdosta kansan parissa.
Toki rokote, jos sillä tarkoitetaan heikennettyä taudinaiheuttajaa, puuttuu toisesta.
Ja eikös rokote laiteta aina lihakseen? Miten antibiootti?

Älkää nyt sentään ainakaan mua rokotuksen vastustajana pitäkö.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Rokotteiden vastustajat

#26

Viesti Jorge »

Dojon Jäykin kirjoitti: No ei tuo saavan eli injisoitavan tai rokotettavan näkökulmasta kovin merkittävä ero ole.
Samanlaisella truutalla laitetaan. En mä yöuniani menettäisi termien sekaantumisen johdosta kansan parissa.
Ihan rehellisesti kysyn: mitä siis wittua?
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#27

Viesti Dojon Jäykin »

Jorge kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti: No ei tuo saavan eli injisoitavan tai rokotettavan näkökulmasta kovin merkittävä ero ole.
Samanlaisella truutalla laitetaan. En mä yöuniani menettäisi termien sekaantumisen johdosta kansan parissa.
Ihan rehellisesti kysyn: mitä siis wittua?
Ihme häly!

Toinen on pistos ja toinen rokote. Joo, joo!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Rokotteiden vastustajat

#28

Viesti Jorge »

Niin, ei kai edes rokotteiden vastustajilla se piikki ole pointtina?
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Rokotteiden vastustajat

#29

Viesti Dojon Jäykin »

Jorge kirjoitti: Niin, ei kai edes rokotteiden vastustajilla se piikki ole pointtina?
Ei varmaan huumeidenkaan vastustajilla...

Mutta joo. Sain mitä tilasin kun kiinnitin aiheen viereiseen asiaan silmäni ja näppäimeni.
Enkä jällen kerran(?) miettinyt alan termiittejä tarkemmin...
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Rokotteiden vastustajat

#30

Viesti Pyrkele »

Dojon Jäykin kirjoitti:
Pyrkele kirjoitti: Antibiootteja ei voida rokottaa, koska ne eivät ole eläviä olentoja joiden vastustuskykyä voitaisiin rokotteilla tehostaa tai muokata. Antibiootit siis.
Ennemminkin kyse pääsääntöisesti lienee joillekkin mikrobeille (ja isommillekkin) myrkyllisistä yhdisteistä
Kyllä mulla on erittäin vahva kuva siitä että annetaan. Eläimille varmaan tavallisempaa.
Ja monet tarinat olen kuullut näistä pistoksista kuinka annettu. Olisivatko kaikki erehtyneet aineesta jostain syystä? Eräskin mies jolla ei kusi tullut päiviin...
Niin. Tuo oli minulta äärimmäisen huono yritys sanoa että lienee termit sekaisin. Yritin siis sanoa että eläimiä rokotetaan, ihmisiä rokotetaan, jopa bakteereja ja kasveja varmaankin voidaan tietyllä tapaa rokottaa, mutta antibiootteja ei tietääkseni voida rokottaa. Sama olisi yrittää rokottaa kiviä tai metalleja :)
Epäonnistuin.
Jälleen
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Mäki-Kuutti ja 92 kurkkijaa