Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maanpuolustus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Maanpuolustus

#3346

Viesti saarikko »

DeusVult kirjoitti:
Valokuvauskilpailun tavoitteena on saada valokuvia tilanteista ja tapahtumista, joissa tunnetaan tai koetaan maanpuolustustahtoa. Tai kuvia, jotka kertovat hyvin vapaaehtoisesta maanpuolustustyöstä tai -koulutuksesta.

Kuvan voi ottaa joko kameralla tai kännykällä; tärkeintä on, että kuvasta välittyy aito maanpuolustustahto ja/tai maanpuolustustyö.
Kuva
Punkka pitäis räjäyttää. Mikälie kruununraakki. Ei kelpaa.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 119
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Maanpuolustus

#3347

Viesti MtJ »

Mikä merkitys tuolla venäläisellä Chevalier-kaartin upseerin kuvalla on noille skineille? Onks se joku fetissijuttu??
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 143
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Maanpuolustus

#3348

Viesti DeusVult »

Jos tykkää amerikkalaisista autoista, voi kai yhtä hyvin tykätä Venäjän keisaria palvelleesta suomenruotsalaisesta aatelisherrastakin. Se on sitä monikulttuurisuutta. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 103
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Maanpuolustus

#3349

Viesti Point »

DeusVult kirjoitti: Jos tykkää amerikkalaisista autoista, voi kai yhtä hyvin tykätä Venäjän keisaria palvelleesta suomenruotsalaisesta aatelisherrastakin. Se on sitä monikulttuurisuutta. :)
Todennäköisesti myös turkkilaisten tekemä pizza maistuu myös..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Maanpuolustus

#3350

Viesti Aihki »

Point kirjoitti: Ps. Uskon, että puolustusvoimilla on suunnitelma pienien vihreiden miesten suhteen ja terroristilainsäädännöstä löytyy keinoja tuomita nämä epäillyt.
Pointilta on taasen pointti hukassa; PV ei osallistu ymmärtääkseni sisäiseen järjestyksenpitoon kuin virka-apupyynnön jälkeen. Eli konstaapeli munkki&kola on se ensimmäinen kosketuksen saaja, jos hänellä on vastassa sotilasaseistettu edes puoli s-natzi niin hänelle käy huonosti, jolloin kuka tekee mitä? Jos tuollainen tilanne oikeasti tulisi niin Suomen std järjestelmä ei ole ajateltu tuollaiseen se on luultavasti liian hidas, en tiedä onko meillä nopeutettua tapaa ottaa armeija käyttöön tällaisessa tapauksessa.

Vai käytetäänkö sitä tikkaria Pointin taskusta ...
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Maanpuolustus

#3351

Viesti ka1 »

Aihki kirjoitti:
Point kirjoitti: Ps. Uskon, että puolustusvoimilla on suunnitelma pienien vihreiden miesten suhteen ja terroristilainsäädännöstä löytyy keinoja tuomita nämä epäillyt.
Pointilta on taasen pointti hukassa; PV ei osallistu ymmärtääkseni sisäiseen järjestyksenpitoon kuin virka-apupyynnön jälkeen. Eli konstaapeli munkki&kola on se ensimmäinen kosketuksen saaja, jos hänellä on vastassa sotilasaseistettu edes puoli s-natzi niin hänelle käy huonosti, jolloin kuka tekee mitä? Jos tuollainen tilanne oikeasti tulisi niin Suomen std järjestelmä ei ole ajateltu tuollaiseen se on luultavasti liian hidas, en tiedä onko meillä nopeutettua tapaa ottaa armeija käyttöön tällaisessa tapauksessa.

Vai käytetäänkö sitä tikkaria Pointin taskusta ...
Eiköhän Puolustusvoimilta löydy sotilastiedustelu- ja reaktiokyvykkyyttä juuri tuollaisiin tilanteisiin. Olen ymmärtänyt, että erilaisiin tunnuksettomiin erikoisjoukkoihin ja muuhun harmaan vaiheen aktiviteettiin varautuminen on ollut ihan standarditoimintaa jo vuosikymmeniä jollei peräti aina – itseänikin tämän kaltaisiin torjuntatehtäviin varusmiespalveluksessa koulittiin.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Maanpuolustus

#3352

Viesti Aihki »

Harmaaseen vaiheeseen kyllä, mutta se on ymmärtääkseni ollut enimmäkseen "varautumista" ja tiedustelua. Olen ymmärtänyt, että tositoimiin edelleen tarvitaan jotain lupaa, en vain tiedä mistä. Meillähän saattaa olla erillinen harmaanvaiheen proseduuri olemassa kun vihreiden miesten yksi käyttötapa noin selkeästi tuotiin Krimillä esille. Meillä pitäisin samantyylistä soluttautumista todennäköisenä, joskin taisi Krimillä olla lapsellisen helppoa, meillä toivottavasti vaikeampaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 413
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maanpuolustus

#3353

Viesti Mjölnir »

On mahdollista antaa virka-apua todella nopeasti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Maanpuolustus

#3354

Viesti Aihki »

Roger. Kunhan vain pyytäjä on hengissä ...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 413
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maanpuolustus

#3355

Viesti Mjölnir »

Aihki kirjoitti: Roger. Kunhan vain pyytäjä on hengissä ...
Jos joku poliisi tietää, että tällaista on tapahtumassa, niin ei sen virka-avun pyytäjän tarvitse se kyseinen konstu olla, joka on sen vihreän miehen tavannut.

Toi virka-apuhomma toimii kyllä todella hyvin ja saumattomasti, aika vähän näkyy julkisuudessa sitä, että puolustusvoimat antaa todella usein virka-apua poliisille. Suurin osa näistä on räjähteen raivaamiseksi, mutta myös jäykempiä keikkoja on.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Maanpuolustus

#3356

Viesti Aihki »

Kyllähän tuollainen räjähdeapu näkyy aika hyvin jos vain uutisia lukee. Etsinnöissä olin itsekin joskus vuonna kivi ja keppi mukana (sinänsä hupaisa keikka; RVL:n vääpeli, joka oli kuulemma arvostellut marjastajien etsintöjä turhina, eksyi itse marjastaessa ja oli yön yli metsässä ja aiheutti etsinnän. Käveli aamulla itse tielle.)

Tuon apupyynnön tajuan hyvin, lähinnä mietityttää se ensikontakti jos jossain syrjemmällä, jääkö kukaan henkiin raportoimaan. Voihan tietysti olla, että se tehdään kireässä tilanteessa heti kun edes lähdetään tarkastamaan havaintoja aseellisista Ivaneista. Jos näitä vihriäisiä alkaa löytyä Hämeenlinnan kaupungintalon portailta niin asia lie helpompi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 413
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maanpuolustus

#3357

Viesti Mjölnir »

Tulipa tästä sellainen mieleen, että puolustusvoimat on toimivaltainen aluevalvontaviranomainen, eli jos joku tulee luvatta maahan, myös puolustusvoimilla on oikeus käännyttää, pakottaa pysähtymään tai laskeutumaan sekä kiinni ottaa, taikka jopa tuhota sotilaallisia voimakeinoja (henkilökohtaista asetta järeämmät aseet) käyttäen. Eikä tämä edes vaadi virka-apumenettelyä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 98
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Maanpuolustus

#3358

Viesti Aihki »

Tässähän se nopea oikotie sitten on jos tieto saadaan. Rajavartiolaitoksellahan tämä taitaa olla ihan suoraan laissa eli omalla alueellaan toimivat kuten tarve edellyttää. Hehän eivät rauhan aikana ole ihan "sotilaita", ainakin ovat sisäministeriön alla kuten poliisikin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 413
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maanpuolustus

#3359

Viesti Mjölnir »

Aihki kirjoitti: Tässähän se nopea oikotie sitten on jos tieto saadaan. Rajavartiolaitoksellahan tämä taitaa olla ihan suoraan laissa eli omalla alueellaan toimivat kuten tarve edellyttää. Hehän eivät rauhan aikana ole ihan "sotilaita", ainakin ovat sisäministeriön alla kuten poliisikin.
Ihan sama oikeus on myös puolustusvoimilla ihan rauhan ainakin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Maanpuolustus

#3360

Viesti Ile »

Aihki kirjoitti: Tässähän se nopea oikotie sitten on jos tieto saadaan.
Joo, tuosta tiedon saamisesta...varmaan on niin, että mitä merkittävämpi kohde strategisesti, niin sitä aktiivisemmin valvotaan eli sitä todennäköisemmin tieto saadaan nopeasti. Pari vihreää miestä telttailemassa jossain Posiolla ei merkitse kummoistakaan strategista iskua.

Toinen juttu on se, että nää nettikeskustelut Venäjän toimintatavoista on kaikesta huolimatta aika kärjekkäitä. Pitäisin aika epätodennäköisenä, että se lähtisi avaamaan Suomen kaltaiseen EU-maahan kovempaa peliä vihreät miehet edellä. Ei se niin ole toiminut missään vaan kyllä tilanne on ensin muutoin ollut jo merkittävällä tavalla poliittisesti kiristynyt ja huomattavia painostukeinoja yms käytetty. Eli varmasti sitten valmiuskin olisi toista luokkaa kuin tällä hetkellä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine ja 82 kurkkijaa