Tänään on heinä 31, 2010, 19.36
Ylipotkijat: TimoS, M. Vilenius, JanneM, Ari, Tyttö, Mjölnir, Elina, Questao
Sylvesteri » syys 10, 2006, 16.29
Paappa » syys 10, 2006, 17.13
riku » syys 10, 2006, 17.25
mronkain » syys 10, 2006, 18.21
Andy » syys 10, 2006, 18.26
Mika » syys 10, 2006, 19.02
VKA » syys 10, 2006, 19.05
miksi mielenosoitus estettiin?
riku » syys 10, 2006, 19.09
ka1 » syys 10, 2006, 19.14
Mika » syys 10, 2006, 19.20
riku » syys 10, 2006, 19.35
JKoskinen » syys 10, 2006, 19.40
Haapasalo » syys 10, 2006, 19.53
Zherec » syys 10, 2006, 19.55
JKoskinen kirjoitti:Hienoja kuvia. Kyllä siinä vähemmästäkin naurattaa, kun tuon näköisiä ihmisiä vilisee ympärillä.
kenttiensankari » syys 10, 2006, 20.03
Mika » syys 10, 2006, 20.03
bodyguard » syys 10, 2006, 20.08
Zherec kirjoitti:JKoskinen kirjoitti:Hienoja kuvia. Kyllä siinä vähemmästäkin naurattaa, kun tuon näköisiä ihmisiä vilisee ympärillä.Naurattaa varmasti sekin, että poliisi pyysi "mielenosoittajia" poistumaan paikalta, mutta ketään ringin sisältä ei päästetty pois. Ja tuon ringin sisällehän joutui myös täysin sivullisia ihmisiä.
riku » syys 10, 2006, 20.09
Paappa » syys 10, 2006, 20.09
Mika kirjoitti:Mahtavatko nuo sivulliset selvitä ilman terapiaa? Kenes vika se oli, että ne sivulliset sinne rinkiin joutuivat? Ettei vain olisi näiden hippien. Nih.
Elina » syys 10, 2006, 20.20
Naurattaa varmasti sekin, että poliisi pyysi "mielenosoittajia" poistumaan paikalta, mutta ketään ringin sisältä ei päästetty pois. Ja tuon ringin sisällehän joutui myös täysin sivullisia ihmisiä.
riku » syys 10, 2006, 20.41
----"Oltiin kavereiden kanssa katsomassa Kiasman edessä mitä tapahtuu ja minulla oli ystävien kehotuksesta huivi kasvojen edessä ja aurinkolasit. Sitten kun huomattiin tilanne hankalaksi niin ruvettiin etsimään paikka, miten päästään ulos sieltä", kertoi Elina.----"Kuljin parin metrin päästä poliisiringistä. Yksi kytistä huusi, että tyttö kiinni. Minut otettiin kiinni, ja yritin riuhtoa itseäni irti ja ne pistivät minut rautoihin. Kun huusin niille, että mitään en ole tehnyt ja että minkä takia otitte minut kiinni niin ne sanoivat, että tiesitkö sitä, että naamioituminen julkisella paikalla on laissa kielletty. En tiennyt ja sitten minut vietiin bussiin", kuvasi Elina pidätykseen johtaneita tapahtumia.----"Olin yön putkassa. Siellä minulla oli kaverina toinen tyttö, joka pääsi pois sieltä, mutta minä jouduin olemaan aamuun asti ihan vaan siitä syystä, kun olin yrittänyt riuhtoa itseni irti poliisien käsistä."---
mronkain » syys 10, 2006, 20.56
Andy kirjoitti:Miksiköhän se estettiin? Ehkäpä siksi, että mielenosoituksen järjestäjätaho ilmoitti jo etukäteen, että aikomuksena on tehdä rikoksia. Jos minä ilmoitan etukäteen,että aion silloin ja silloin kavereineni ryöstää Oulun Osuuspankin, niin totta ihmeessä sinne tulee riittävä määrä poliiseja estämään ryöstöä.
Mänzy » syys 10, 2006, 21.01
kenttiensankari kirjoitti:Ja näemmä Mänzykin oli paikalla:http://www.aidesign.fi/photos/20060909_ ... _8202.html
Mika » syys 10, 2006, 21.14
mronkain kirjoitti:Kuka siis oli järjestäjätaho (eli, kuka oli tehnyt ilmoituksen mielenosoituksen järjestämisestä) ja mitä rikoksia he olivat ilmoittaneet aikovansa tehdä?- Marko
Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) pitää poliisin toimia anarkistien Smash Asem -mielenosoitusta vastaan perusteltuina. "Meillä on Suomessa traditio mielenosoituksista; jos niillä pyritään aiheuttamaan sekasortoa niin siihen puututaan", Vanhanen sanoi STT:lle lauantai-iltana. Vanhanen sanoi ehtineensä saada vain hyvin vähän tietoja mielenosoituksen kulusta, mutta arveli poliisin toimineen oikein. "Vaikuttaa siltä että ne ovat olleet hyvin perusteltuja toimia, koska mielenosoittajat olivat sanoneet etukäteen, että he haluavat aiheuttaa sekasortoa", Vanhanen sanoi.
Mielenosoituksesta oli ilmoitettu asianmukaisesti etukäteen, mutta reitti Kiasmalta Messukeskukselle ei sopinut poliisille. Poliisi ei kertomansa mukaan saanut kunnollista neuvotteluyhteyttä anarkisteihin, jotka ilmoittivat etukäteen haluavansa järjestää "hieman sekasortoa" Helsingin kaduille. Poliisi tiedotti estäneensä mielenosoittajien siirtymisen pois Kiasman alueelta, koska "väkivaltaiseksi arvioidun mielenosoituskulkueen liikkuminen kaupungin keskustassa olisi saattanut vaarantaa kaupunkilaisten turvallisuutta ja aiheuttaa vahinkoa omaisuudelle". Lisäksi poliisi katsoi, että kulkueen liikkuminen kaupungilla olisi aiheuttanut kohtuutonta haittaa Helsingissä samana päivänä järjestetyille huippukokouksille. "Suunnitelmat ovat osoittautuneet oikein mitoitetuiksi", Liukku sanoi. Mielenosoituksen yhteydessä poliisi keräsi myös runsaasti ihmisten henkilötietoja ja valokuvasi paikalla olleita. Poliisi tiedotti sunnuntai-iltana, että kuvia käytettäisiin esitutkinnassa. Kiinniotettujen ja rikoksista epäiltyjen kohdalla tiedot tallenetaan poliisin tietojärjestelmään. "Tällaisissa tilanteissa joudutaan tietysti keräämään tietoja myös sivullisilta", poliisipäällikkö Jukka Riikonen sanoi aikaisemmin sunnuntaina. Hänen mukaansa tiedot auttavat jälkeenpäin rikosten selvittämisessä.
mronkain » syys 10, 2006, 21.27
poliisi katsoi, että kulkueen liikkuminen kaupungilla olisi aiheuttanut kohtuutonta haittaa Helsingissä samana päivänä järjestetyille huippukokouksille.
Verr » syys 10, 2006, 21.37
Mika » syys 10, 2006, 21.46
Ralle Ryökäle » syys 10, 2006, 22.04
Elina » syys 10, 2006, 22.19
----"Oltiin kavereiden kanssa katsomassa Kiasman edessä mitä tapahtuu ja minulla oli ystävien kehotuksesta huivi kasvojen edessä ja aurinkolasit. Sitten kun huomattiin tilanne hankalaksi niin ruvettiin etsimään paikka, miten päästään ulos sieltä", kertoi Elina. ---- "Kuljin parin metrin päästä poliisiringistä. Yksi kytistä huusi, että tyttö kiinni. Minut otettiin kiinni, ja yritin riuhtoa itseäni irti ja ne pistivät minut rautoihin. Kun huusin niille, että mitään en ole tehnyt ja että minkä takia otitte minut kiinni niin ne sanoivat, että tiesitkö sitä, että naamioituminen julkisella paikalla on laissa kielletty. En tiennyt ja sitten minut vietiin bussiin", kuvasi Elina pidätykseen johtaneita tapahtumia. ---- "Olin yön putkassa. Siellä minulla oli kaverina toinen tyttö, joka pääsi pois sieltä, mutta minä jouduin olemaan aamuun asti ihan vaan siitä syystä, kun olin yrittänyt riuhtoa itseni irti poliisien käsistä." ---
sivarinlötkö » syys 10, 2006, 22.24
Paluu Kahvila
Potkijoita lukemassa tätä aluetta: Turretti ja 5 kurkkijaa