Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sananvapaus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sananvapaus

#331

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:
Daddy kirjoitti: Mutta nyt on siis tosiasiallisesti kielletty julkisen häpäisyn uhalla jostain puhuminen (mamu-kritiikki), niin se ei minusta kuulu demokratiaan. Ei ollenkaan.
Ei ole kielletty.
Juu, ei tosiaankaan. Sananvapauteen kuuluu myös se, että jos esittää mielipiteen, joka on ristiriidassa suuren joukon kanssa, niin voi varautua siihen, että siitä nousee älämölö.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 11127
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Sananvapaus

#332

Viesti flammee »

Tässä vaiheessa voisi tietysti laittaa esille sen mitä Immonen tarkoitti...
https://www.suomenuutiset.fi/olli-immon ... n-keinoin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olli Immonen: Taistelua käydään monikulttuurisuuden ääri-ilmiöitä vastaan, poliittisin keinoin
Varmaan Immonen olisi liittynyt SVL:ään eikä vaan poseeraisi sattumalta heidän kanssaan, jos olisi kiinnostuneempi siitä suorasta toiminnasta.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Sananvapaus

#333

Viesti Daddy »

Flanmee ja Point, korjaatteko lainaukset. Ei ole minun vaan DesVultin kirjoitus...
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Sananvapaus

#334

Viesti MtJ »

Kyllä ton sananvapauden kanssakin on vaikeaa nykyään. Joutuu selitteleen sanomisiaan ja etsimään niille perusteita. Ennenvanhaan, oikein hyvinä vanhoina aikoina, riitti, kun totesi ykskantaan että vastapuolen voi viedä saunan taakse ja ampua. Eikä sitä kukaan kyseenalaistanut, ellei sitten ollut vastapuolen lehteen kirjoittavaa opiskelijapoikaa salaa kuuntelemassa vastavallankumouksen toitotusta niin sanotulla talolla...

Kaiken kaikkiaan on kerta kaikkiaan vaikeeta. Kännissäkään parane paljon kirjootella, voi mennä hyvä maine, jos semmoista nyt kuvitteli omaavansa. Kylän raitilla ei vielä paljon hetkauta huutelut, mutta tuo iso kylänraitti eli naamakirja tuo sitten näitä kaikenmaailman ymmärtäjiä ja epäymmärtäjiä heti lauman ympärille.

Antaa ihmisten mouhuta, eiköhän se JSN huolehdi lehdistön ongelmista ja oikeus sitten sananvapausasioista. Poliitikot on kaikkineen eronneet reaalimaailmasta sinne oman kuplamaailman sisälle niin pitkälle, ettei niitä saada sieltä kaivettua esille vaikka koitettaisiin.

"Under The Dome - Finland Edition 2nd season"
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Sananvapaus

#335

Viesti Daddy »

Mjölnir kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Daddy kirjoitti: Mutta nyt on siis tosiasiallisesti kielletty julkisen häpäisyn uhalla jostain puhuminen (mamu-kritiikki), niin se ei minusta kuulu demokratiaan. Ei ollenkaan.
Ei ole kielletty.
Juu, ei tosiaankaan. Sananvapauteen kuuluu myös se, että jos esittää mielipiteen, joka on ristiriidassa suuren joukon kanssa, niin voi varautua siihen, että siitä nousee älämölö.
Taisin selittää huonosti. Eli kyllä minä koen kyseisen aiheen "väärien mielipiteiden" esittämisen tosiasiallisesti kielletyksi, koska moisesta hyvin helposti saa rasistin leiman otsaansa. Jopa hyvin maltillisestakin näkemyksestä.

Veikkaan, että en ole ainoa joka harrastaa tuosta syystä itsesensuuria ehtaan suomettumis-tyyliin.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sananvapaus

#336

Viesti Mika »

"If you can't take the heat, get out of the kitchen."
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sananvapaus

#337

Viesti DeusVult »

Kyllä, mielestäni esimerkiksi netti-feministeille ja ns. social justice warrioreille (vai mitä ne nyt on) pitäisi antaa ihan reilusti lämpöä eikä yrittää turhaan ymmärtää mitään niiden "järkisyitä" tai muuta hölynpölyä :D
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sananvapaus

#338

Viesti Point »

Daddy kirjoitti: Flanmee ja Point, korjaatteko lainaukset. Ei ole minun vaan DesVultin kirjoitus...

Ei pääse.. Sori..

Nyt kaikki pitävät sinuan ajatuksen Tonavana... brushteeth

(jos ylläpito viitsii...)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sananvapaus

#339

Viesti Point »

DeusVult kirjoitti: Kyllä, mielestäni esimerkiksi netti-feministeille ja ns. social justice warrioreille (vai mitä ne nyt on) pitäisi antaa ihan reilusti lämpöä eikä yrittää turhaan ymmärtää mitään niiden "järkisyitä" tai muuta hölynpölyä :D

Mutta toki pitää sitten loukkaantua, jos joku sanoo rasistiksi... ...vaikka vaan lisätääkseen lämpöä...

Olenko sanonut kuinka suloisia te olette?
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sananvapaus

#340

Viesti DeusVult »

Ei kun sitten pitää vaan siteerata Valtakunnanjohtaja Siitointa ja todeta että "Minä olen kivenkova rrrrasisti ffasisti ja sadisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta!"
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sananvapaus

#341

Viesti Point »

DeusVult kirjoitti: Ei kun sitten pitää vaan siteerata Valtakunnanjohtaja Siitointa ja todeta että "Minä olen kivenkova rrrrasisti ffasisti ja sadisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta!"

Juuri näin.

Kaikki käyttävät sananvapauttaan ja dialogi etenee. <3
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sananvapaus

#342

Viesti Mjölnir »

Daddy kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Daddy kirjoitti: Mutta nyt on siis tosiasiallisesti kielletty julkisen häpäisyn uhalla jostain puhuminen (mamu-kritiikki), niin se ei minusta kuulu demokratiaan. Ei ollenkaan.
Ei ole kielletty.
Juu, ei tosiaankaan. Sananvapauteen kuuluu myös se, että jos esittää mielipiteen, joka on ristiriidassa suuren joukon kanssa, niin voi varautua siihen, että siitä nousee älämölö.
Taisin selittää huonosti. Eli kyllä minä koen kyseisen aiheen "väärien mielipiteiden" esittämisen tosiasiallisesti kielletyksi, koska moisesta hyvin helposti saa rasistin leiman otsaansa. Jopa hyvin maltillisestakin näkemyksestä.

Veikkaan, että en ole ainoa joka harrastaa tuosta syystä itsesensuuria ehtaan suomettumis-tyyliin.
Juu, se on näin. Jos käy silleen, että esittäisi esim tyhmiä mielipiteitä, niin näin nettiaikana ne leviävät nopeasti ja paljastuu, millainen hölmö niiden esittäjä on.

Kyllä asiasta saa sanoa, totuuden voi huutaa vaikka kirkossa, menee vanha sananlasku. Mutta pöhköily on asia erikseen.

Koska potkun säännöt kieltävät keskustelun tästä nimenomaisesta aiheesta, josta sen rasisti-leiman voi saada, niin en nyt lähde mainitsemaan esimerkkejä. Käytän nyt esimerkkiä, joka ainakin itseäni riepoo: virkamiesten jatkuva panettelu ja solvaaminen ( :smt003 ).

Mielipide: "Virkamiehet ovat työtä vieroksuvia laiskureita, jotka vain haittaavat kansalaisten elämää laatimalla byrokraattisia määräyksiä, ja tulkitsevat aina kaikkia pykäliä kansalaiselle epäedullisesti"

miksi tämä on väärin? Siksi, että: tunnen useita virkamiehiä (poliiseja, sotilaita, rajavartijoita, palomiehiä jne.) jotka eivät ole työtä vieroksuvia laiskureita, vaan todella kovia työntekijöitä ja oikeasti haluavat pelastaa maailman ja Suomen, sekä treenaavat ollaakseen hyviä siinä työssä, josta yhteiskunta heille palkan maksaa, työajan ulkopuolellakin tunteja laskematta. Lisäksi, eduskunta säätää lait, virkamiesten tehtävä on toimeenpanna ja valvoa lakien noudattamista, jos järjestelmässä on vika, se ei ole sen virkamiehen syy. Ja vielä: tunnen useita virkamiehiä, jotka tulkitsevat pykäliä niin ihmislähtöisesti, kuin meidän kaikkien valitseman edustuslaitoksen laatima laki mahdollistaa. Eli pystyn osoittamaan, vaikka ihan todistusaineiston kanssa (sitten laitan tähän nimiä ja tapauksia, joita olen todistanut).

Eli koko homman juju on siinä, että jos jää tulkinnan varaa loukkaantumiselle, niin on hyväksyttävä se, että joku loukkaantuu. Ja jopa aiheesta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 53
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sananvapaus

#343

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti:
Daddy kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Daddy kirjoitti: Mutta nyt on siis tosiasiallisesti kielletty julkisen häpäisyn uhalla jostain puhuminen (mamu-kritiikki), niin se ei minusta kuulu demokratiaan. Ei ollenkaan.
Ei ole kielletty.
Juu, ei tosiaankaan. Sananvapauteen kuuluu myös se, että jos esittää mielipiteen, joka on ristiriidassa suuren joukon kanssa, niin voi varautua siihen, että siitä nousee älämölö.
Taisin selittää huonosti. Eli kyllä minä koen kyseisen aiheen "väärien mielipiteiden" esittämisen tosiasiallisesti kielletyksi, koska moisesta hyvin helposti saa rasistin leiman otsaansa. Jopa hyvin maltillisestakin näkemyksestä.

Veikkaan, että en ole ainoa joka harrastaa tuosta syystä itsesensuuria ehtaan suomettumis-tyyliin.
Juu, se on näin. Jos käy silleen, että esittäisi esim tyhmiä mielipiteitä, niin näin nettiaikana ne leviävät nopeasti ja paljastuu, millainen hölmö niiden esittäjä on.

Kyllä asiasta saa sanoa, totuuden voi huutaa vaikka kirkossa, menee vanha sananlasku. Mutta pöhköily on asia erikseen.

Koska potkun säännöt kieltävät keskustelun tästä nimenomaisesta aiheesta, josta sen rasisti-leiman voi saada, niin en nyt lähde mainitsemaan esimerkkejä. Käytän nyt esimerkkiä, joka ainakin itseäni riepoo: virkamiesten jatkuva panettelu ja solvaaminen ( :smt003 ).

Mielipide: "Virkamiehet ovat työtä vieroksuvia laiskureita, jotka vain haittaavat kansalaisten elämää laatimalla byrokraattisia määräyksiä, ja tulkitsevat aina kaikkia pykäliä kansalaiselle epäedullisesti"

miksi tämä on väärin? Siksi, että: tunnen useita virkamiehiä (poliiseja, sotilaita, rajavartijoita, palomiehiä jne.) jotka eivät ole työtä vieroksuvia laiskureita, vaan todella kovia työntekijöitä ja oikeasti haluavat pelastaa maailman ja Suomen, sekä treenaavat ollaakseen hyviä siinä työssä, josta yhteiskunta heille palkan maksaa, työajan ulkopuolellakin tunteja laskematta. Lisäksi, eduskunta säätää lait, virkamiesten tehtävä on toimeenpanna ja valvoa lakien noudattamista, jos järjestelmässä on vika, se ei ole sen virkamiehen syy. Ja vielä: tunnen useita virkamiehiä, jotka tulkitsevat pykäliä niin ihmislähtöisesti, kuin meidän kaikkien valitseman edustuslaitoksen laatima laki mahdollistaa. Eli pystyn osoittamaan, vaikka ihan todistusaineiston kanssa (sitten laitan tähän nimiä ja tapauksia, joita olen todistanut).

Eli koko homman juju on siinä, että jos jää tulkinnan varaa loukkaantumiselle, niin on hyväksyttävä se, että joku loukkaantuu. Ja jopa aiheesta.
On myös ihan ok repostella aiheella, että "kunnan virkamies sai tuomion lahjuksen vastaanottamisesta", mutta kaikkien kunnan virassa palvelevien (huom. virkamies ei "työskentele", vaan "palvelee") niputtaminen tämä takia rikollisiksi on väärin. Vaikka niitä puhtoisia olisikin vain yksi prosentti, niin SILTI ei saa sanoa, että KAIKKI ovat sitä ja tätä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sananvapaus

#344

Viesti Point »

Mjölnir kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Daddy kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Ei ole kielletty.
Juu, ei tosiaankaan. Sananvapauteen kuuluu myös se, että jos esittää mielipiteen, joka on ristiriidassa suuren joukon kanssa, niin voi varautua siihen, että siitä nousee älämölö.
Taisin selittää huonosti. Eli kyllä minä koen kyseisen aiheen "väärien mielipiteiden" esittämisen tosiasiallisesti kielletyksi, koska moisesta hyvin helposti saa rasistin leiman otsaansa. Jopa hyvin maltillisestakin näkemyksestä.

Veikkaan, että en ole ainoa joka harrastaa tuosta syystä itsesensuuria ehtaan suomettumis-tyyliin.
Juu, se on näin. Jos käy silleen, että esittäisi esim tyhmiä mielipiteitä, niin näin nettiaikana ne leviävät nopeasti ja paljastuu, millainen hölmö niiden esittäjä on.

Kyllä asiasta saa sanoa, totuuden voi huutaa vaikka kirkossa, menee vanha sananlasku. Mutta pöhköily on asia erikseen.

Koska potkun säännöt kieltävät keskustelun tästä nimenomaisesta aiheesta, josta sen rasisti-leiman voi saada, niin en nyt lähde mainitsemaan esimerkkejä. Käytän nyt esimerkkiä, joka ainakin itseäni riepoo: virkamiesten jatkuva panettelu ja solvaaminen ( :smt003 ).

Mielipide: "Virkamiehet ovat työtä vieroksuvia laiskureita, jotka vain haittaavat kansalaisten elämää laatimalla byrokraattisia määräyksiä, ja tulkitsevat aina kaikkia pykäliä kansalaiselle epäedullisesti"

miksi tämä on väärin? Siksi, että: tunnen useita virkamiehiä (poliiseja, sotilaita, rajavartijoita, palomiehiä jne.) jotka eivät ole työtä vieroksuvia laiskureita, vaan todella kovia työntekijöitä ja oikeasti haluavat pelastaa maailman ja Suomen, sekä treenaavat ollaakseen hyviä siinä työssä, josta yhteiskunta heille palkan maksaa, työajan ulkopuolellakin tunteja laskematta. Lisäksi, eduskunta säätää lait, virkamiesten tehtävä on toimeenpanna ja valvoa lakien noudattamista, jos järjestelmässä on vika, se ei ole sen virkamiehen syy. Ja vielä: tunnen useita virkamiehiä, jotka tulkitsevat pykäliä niin ihmislähtöisesti, kuin meidän kaikkien valitseman edustuslaitoksen laatima laki mahdollistaa. Eli pystyn osoittamaan, vaikka ihan todistusaineiston kanssa (sitten laitan tähän nimiä ja tapauksia, joita olen todistanut).

Eli koko homman juju on siinä, että jos jää tulkinnan varaa loukkaantumiselle, niin on hyväksyttävä se, että joku loukkaantuu. Ja jopa aiheesta.
On myös ihan ok repostella aiheella, että "kunnan virkamies sai tuomion lahjuksen vastaanottamisesta", mutta kaikkien kunnan virassa palvelevien (huom. virkamies ei "työskentele", vaan "palvelee") niputtaminen tämä takia rikollisiksi on väärin. Vaikka niitä puhtoisia olisikin vain yksi prosentti, niin SILTI ei saa sanoa, että KAIKKI ovat sitä ja tätä.

Millä nimellä voisi kutsua henkilöä joka nimittää "kaikkia" virkamiehiä laiskureiksi tuntematta yhtään sellaista henkilökohtaisesti ja perustaa käsityksensä virkamiehistä muutaman aktiivibloggarin kirjoituksiin, Iltapäivälehtiin/Hymyyn/jne, sekä kaveiden kiukkuisiin facebook päivityksiin heidän vierailtuaan työkkärissä?
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Sananvapaus

#345

Viesti MtJ »

Irrealistiseksi utoopiksi (vrt. utopia, utooppi)?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AlexMachine, Kari Aittomäki ja 119 kurkkijaa