Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aggressiivisuus ja lajit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
JarkkoP
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 250
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Mikkeli

Aggressiivisuus ja lajit

#1

Viesti JarkkoP »

Ylipotkija: Jaettu Tositilanteet-ketjusta.


Tää nyt ei liity mitenkään itsepuolustukseen, mutta eikö ne palava sieluiset ihmiset kannattaisi ohjata suoraan kamppailu-urheilun pariin?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#2

Viesti Mjölnir »

JarkkoP kirjoitti: Tää nyt ei liity mitenkään itsepuolustukseen, mutta eikö ne palava sieluiset ihmiset kannattaisi ohjata suoraan kamppailu-urheilun pariin?
Miksi?

Entä jos ei halua kilpailla, ainoastaan treenata kovaa? Kyllä siihen itsepuolustuslajikin riittää. Ainakin meillä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
ed von virtanen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 261
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#3

Viesti ed von virtanen »

mitä on itsepuollustus?luetaan kotona lukkojen takana raamattua?
ot:tä ehkä mutta tuli vaan mieleen...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#4

Viesti Mjölnir »

ed von virtanen kirjoitti: mitä on itsepuollustus?luetaan kotona lukkojen takana raamattua?
ot:tä ehkä mutta tuli vaan mieleen...
Katso vaikka täältä:

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=5293" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Sape
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 374
Lauteille: Elokuu 2007

#5

Viesti Sape »

ed von virtanen kirjoitti: mitä on itsepuollustus?luetaan kotona lukkojen takana raamattua?
ot:tä ehkä mutta tuli vaan mieleen...
Näin sitä määriteltiin edellisellä sivulla
Mjölnir kirjoitti: Itsepuolustus on myös selviytymistä ilman sanktioita tai mahdollisimman vähillä sanktioilla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#6

Viesti Mjölnir »

Taktisella tasolla itsepuolustus voi olla sitä, että ollaan kotona lukkojen takana ja luetaan raamattua.

Teknisesti itsepuolustus on sitä, että tehdään oikeudettomalle hyökkääjälle teko, joka muuten olisi rangaistava, mutta koska tämä oli hyökkäyksen torjumiseksi välttämätön, tuomioistuin jättää tuomitsematta rangaistukseen tai tuomitsee alennettuun rangaistukseen, mikäli käytettiin liian vaarallisia välineitä tai aiheutettiin liialla voimankäytöllä liikaa vammoja puolustettuun etuun nähden.

Ja itsepuolustus on myös sitä, että selviää oikeussalista. Hengissähän sieltä yleensä selviää ja vammoitta, mutta jos vielä sanktioitta, niin hyvä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JarkkoP
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 250
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Mikkeli

#7

Viesti JarkkoP »

Vastausta vähän kaikille, eikä kellekään.. Jos on kiehuva sielu ja veri vetää mittailemaan voimiaan, niin miksi sitä pitäisi kahlita ja hillitä? Kamppailu-urheilussa sitä kiehuvaa sielua ja intoa voisi edes jotenkin kanavoida, sekä kiivailija saisi edes jossain määrin hyväksyttävän tavan toteuttaa itseään. Kiivaat miehet ja naiset tuppaavat monesti hakeutumaan tilanteisiin, joissa saa sitten mitellä voimiaan. Kiivaat miehet ovat eri asia kuin kus*päät.

Roberto Duran lienee aika hieno esimerkki kiivaasta miehestä, jolla on kiehuva sielu. Ja Panaman kivinyrkillä taatusti on sukulaissieluja kaikkialla maailmassa.

En ole itse koskaan harjoitellut mitään "varsinaista IP-lajia", mutta mitä olen sivusta seurannut paikallisten IP-lajien treenejä, niin en usko niistä löytyvän helpotusta kiivaiden miesten tuskaan. Poikkeuksiakin toki on, mutta noin yleisellä tasolla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#8

Viesti Mjölnir »

JarkkoP kirjoitti: Vastausta vähän kaikille, eikä kellekään.. Jos on kiehuva sielu ja veri vetää mittailemaan voimiaan, niin miksi sitä pitäisi kahlita ja hillitä?..
jos haluaa säilyä tuomiotta
En ole itse koskaan harjoitellut mitään "varsinaista IP-lajia", mutta mitä olen sivusta seurannut paikallisten IP-lajien treenejä, niin en usko niistä löytyvän helpotusta kiivaiden miesten tuskaan. Poikkeuksiakin toki on, mutta noin yleisellä tasolla.
et siis ole käynyt valkekosken taistelijatehtaalla :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JarkkoP
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 250
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Mikkeli

#9

Viesti JarkkoP »

Mjölnir kirjoitti: jos haluaa säilyä tuomiotta

et siis ole käynyt valkekosken taistelijatehtaalla :D
Kamppailu-urheilun kautta voi saada kultaa ja kunniaa kiviseinien sijasta.

Olen niin sisäänpäin lämpiävä ja kapea katseinen, etten malta lähteä avartamaan maailmankatsomustani.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#10

Viesti Mjölnir »

JarkkoP kirjoitti: Kamppailu-urheilun kautta voi saada kultaa ja kunniaa kiviseinien sijasta.
totta, mutta eivät ole toisiaan poissulkevia. Tiedän palkittuja kamppailu-urheilijoita, mm nyrkkeilystä ja painista, jotka ovat mitaleista huolimatta katselleet kiviseiniä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JarkkoP
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 250
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Mikkeli

#11

Viesti JarkkoP »

Mjölnir kirjoitti: totta, mutta eivät ole toisiaan poissulkevia. Tiedän palkittuja kamppailu-urheilijoita, mm nyrkkeilystä ja painista, jotka ovat mitaleista huolimatta katselleet kiviseiniä
Valitettavasti ei. Etenkin nyrkkeilyn puolelta tulee useampikin esimerkki mieleen. Ehkä kamppailu-urheilu on jarruttanut alamäkeä, muttei ole lopulta kuitenkaan kantanut loppuun asti. Tai sitten asiat ovat kunnossa vain niin kauan, kuin urheilee. Joka tapauksessa liian monta ikävää esimerkkiä löytyy.

Mi vida loca...
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#12

Viesti Kari Aittomäki »

JarkkoP, hemmetin hyvin aseteltu!
Ja Mjölnir vastasi taas kerran kuten järkimies intohimolla vaan voi.
Hyvä.
IP-lajien kontrollihakuísuus ei tosiaankaan anna pelialuetta eikä kontaktipintaa levottomille, joita ei oikeestaan kiinnosta mikään hemmetin selviytyminen vähimmin seurauksin vaan ihansilkka myllytys, kävi miten kävi.

Vapaaottelun piti olla se tramboliini vaan pelaamiseksi on mennyt sekin.
Mutta silloin kun aloteltiin ja vähä sen jälkeen..
Jos kekä muistaa Kokkolanpoijjat, Hyypänsamin, Oskun, Joonaksen, Liedeksen, Anssin, Matit ja muut raivokkaat niin saa tajuntaa siitä miten me se tappelemisen silkka riemukkuus käsitettiin.

Olemisen sietämätön polttelu sävykkääseen toimintaan kohdistettuna, se on erittäin bueno.
Olen jo kauan ollut vaikutteessa että Heracles on jutun parhaiten valjastanut.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#13

Viesti AriJ »

Keskustelu Tang Langin harjoittelulusta siirretty omaan ketjuunsa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 12 kurkkijaa