Nyt voit liittyä etupotkijaksi näppärästi ja nopeasti PayPalin kautta tästä linkistä. Tukemalla Potkua pidät sivustoa pystyssä. :)

Kuva

Haku löysi 4 tulosta

MarkkuT
loka 9, 2018, 09.34
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Lihas(epä)tasapaino
Vastaukset: 103
Luettu: 22310

Lihas(epä)tasapaino

Kari Aittomäki kirjoitti:
syys 29, 2018, 01.10
MarkkuT, en toki väitä että meidän tekniikka oli kilpanostajien tasoa mutta hallussa se silti oli.
Tuli mieleen, että saako tiedustella missä meni tempaus- ja työntömaksimit ja paljonko oli kyykkymax noin suurin piirtein? Noilla tiedoillahan tekniikan tehokkuutta jo pystyy aika hyvin arvioimaan.
MarkkuT
loka 1, 2018, 13.09
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Lihas(epä)tasapaino
Vastaukset: 103
Luettu: 22310

Lihas(epä)tasapaino

Kari Aittomäki kirjoitti:
syys 29, 2018, 01.10
Ton Vasili-sarjan kohdasta mun kohdalla olis siis niin että käsien ruuti ei riittänyt jaloille, kaskun kyykky huiteli varsin hulppeissa lukemissa, pystypunnerruksen markka oli koiville aivan liian hentoinen leka.
En intä vastaan. Satasen pystypunnerrushan alkaa kyllä jo lähemmäs 200 kilon työntöön riittämään, että yläropassa on voimaa ollut. Vasilillehan tuo 180 kg on ollut noin 70% työntömaksimista, eli varmaan tuossa on lähinnä semmoisesta kevyestä PK-kauden jumppailusta ollut kyse... :D Ne +250 kg työnnöt on varmasti sitten herkistelty erilaisilla sarjoilla.
MarkkuT
syys 28, 2018, 14.42
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Lihas(epä)tasapaino
Vastaukset: 103
Luettu: 22310

Lihas(epä)tasapaino

Jos tekniikassa puutteita, niin minusta kannattaa tehdä niin simppeliä juttua kuin mahdollista, eikä alkaa jumppaamaan pitkää monen liikkeen yhdistelmää. Alkuun vaikka ihan rinnallevetoykkösiä raakana.
MarkkuT
syys 28, 2018, 09.25
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Lihas(epä)tasapaino
Vastaukset: 103
Luettu: 22310

Lihas(epä)tasapaino

Kari Aittomäki kirjoitti:
syys 28, 2018, 03.50
Aikanaan koetettiin rinnalleveto-pystypunnerrus saksauksella-lasku niskan taa-syväkyykky-pystypunnerrus-rinnalle lasku-sarjaa, menestyksettä.
Voimataso ei riittänyt, jalat jäi liian vähälle osumalle.
Mutta tulipa koetettua, kun oli huippupainonnostajien liikkeenä tunnettu.
En ihan ymmärtänyt millainen sarja oli, mutta noissa painonnostojutuissahan saattaa puutteellinen tekniikka tulla esteeksi. Yritetään liikuttaa tankoa käsillä, kun kaikki vauhti tankoon pitäisi potkia jaloilla (pätee oikeastaan niin rinnallevetoon ja tempaukseen kuin työntöön ja vauhtipunnerrukseenkin). Seurauksena ei oikein päästä liikuttelemaan sellaisia kuormia, että polvia ja lantiota ojentaville lihaksille tulisi tarpeeksi ärsykettä ja hyöty jää sitä kautta vaatimattomaksi. Tätä ehkä tarkoititkin, mutta minusta pullonkaula on tekniikka, ei voima. Toki kumpaakin pitää kehittää, jos noista liikkeistä haluaa hyötyä saada.

Nykyään ei noin pitkää veivausta juuri taida huippunostajien treeniin kuulua. Mutta eipä toisaalta enää nostella samanlaisia rautojakaan kuin silloin (-80 luvulla?). :D