Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Haku löysi 1 tuloksen

PauliT
marras 23, 2007, 09.49
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Gripperit
Vastaukset: 12
Luettu: 1397

Itse olen harjoitellut kyynärvarsia ottamalla käsipainosta toiselta puolelta levyt pois ja väännellyt ja käännellyt painoa tangon päästä.
Olen myös heitellyt käsipainoa kädestä toiseen.

Mukava harjoite on ollut myös ottaa tiilet kumpaakin käteen tai jotkut painavat reunakivet ja vuorotellen heittää nämä ilmaan 180 asteen käännöksellä ja napata kivi/tiili uudestaan kiinni.

En vielä ole jaksanut hankkia grippereitä tai tehdä keppiä jolla rullata painoa narun nokasta ylös.
Näitä joskus aikoinaan tullut käytettyä, naru kepillä saa kyllä kyynärvarret hapoille aika nopeaa.

Kaikki roikkumiset ovat myös hyviä harjotteita.

Itse olen ihastunut nyt tuohon heittelyyn ja kiinni ottamiseen kun siinä kehittyy muukin kuin pelkkä lihas.
Otetta voi myös vaihtaa esimerkiksi 2-3 sormen kiinniottoon.

Ongelmaksi itsellä on noussut se että lukkopainia kun käy vääntämässä alkavat kyynärvarsien jänteet turvota ja puristusvoima hiipuu.
Jänteet alkavat pullistua noin 0,5-1cm ulos käsivarresta kovan vääntämisen seurauksena.

En tiedä johtuuko tämä sitten siitä että on päässyt 5 vuotta toimistossa istumista harjoittelemaan.
En muista että nuoruudessa tälläistä olisi tapahtunut.