Nyt voit liittyä etupotkijaksi näppärästi ja nopeasti PayPalin kautta tästä linkistä. Tukemalla Potkua pidät sivustoa pystyssä. :)

Kuva

Haku löysi 7 tulosta

flammee
syys 4, 2015, 00.01
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Kyykkytulos

Jahas, no juu, pitkä teksti ja jäi mieleen että siellä lopussa oli mainittuna jotain "useammasta vuodesta" ja "useammasta henkilöstä" ja "isoista painoista". En viitsinyt tarkistaa. Eli melko lähellä niinkuin tossa kirjoitin...? ;) :p
flammee
syys 3, 2015, 13.13
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Re: Kyykkytulos

MarkkuT kirjoitti:
Andy kirjoitti: Flammee harrastaa kai kestävyysjuoksua?
Viestissään puhuttiin hyppimisestä ja sprinttailusta?
Niistä puhuttiin siellä t-nationin jutussa. Itelläni on fyssarin mukaan ollut ongelmaa pakaran aktivaatiossa ja se on sitten johtanut nivustaipeen kipuihin. Sitä vaivaa ehkäistäkseni kohdistelen punttia vähän siihen suuntaa, vaikka punttia teen muistakin syistä. Juoksun harrastamiseen yleensä ottaen kuuluu kaikki vauhdit, vaikkakin akillesjänteiden takia joudun vauhtipuolta vähän varomaan, toivoa kuitenkin on että josko joku päivä niitä ei enää tarvitsisi varoa.
flammee
syys 3, 2015, 13.03
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Kyykkytulos

MarkkuT kirjoitti: Eikös tuo "mimic" -juttu ole jo aikaa sitten todettu höpöksi? Jos voimaharjoittelussa matkitaan liikaa lajia, saattaa vaikutus olla jopa negatiivinen, esim. heitot lajisuoritusta painavammalla välineellä jne. Voimaa kannattaa hankkia niillä harjoitteilla, joilla sitä parhaiten saa. Siirto lajiin tapahtuu sitten lajiharjoittelulla.

Noilla harjoitteilla ei taatusti pysty pitämään voimatasoissa nousujohteista kehitystä yhtä pitkään kuin kyykyillä ja vedoilla:

"reverse hypers, back extensions, hip thrusts, pendulum quadruped hip extensions, and pull-throughs"

Aloin siihen, mistä aina varoitellaan, eli personal raineroin omaa emäntääni. Tämä systeemi on toiminut ihan hämmentävän hyvin kyykyn opetteluun:

Rautaa ja ravintoa: Kuinka kyykätä syvään? Marin metodi
No jos olisit lukenut jutun niin kyllä siellä aika monta vuotta on porukka tehnyt ja nousujohteisesti kehittänyt itseään noilla liikkeillä. Eikä ole tullut vammojakaan. Siitä en tiedä miten soveltuvat jos voimaharjoittelu on päälaji, eikä tukilaji.
flammee
syys 2, 2015, 20.37
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Kyykkytulos

Mjoo, no kyykky ei nyt vaan tunnu niin tarpeelliselta liikkeeltä että sitä varten viitsisi alkaa erikseen treenaamaan. Pakaratreeninä se ei ole erityisen hyvä ja toisaalta treenaa enempi ylöspäin hyppäämistä kuin sprinttailua, mikäli tätä on uskominen:
https://www.t-nation.com/training/dispe ... glute-myth" onclick="window.open(this.href);return false;
  • You've been lied to. Squats and deadlifts aren't the best exercises for building bigger, stronger glutes.
  • Most people can contract their glutes harder during body weight glute activation exercises than during their max in squats and deads.
    ...
  • A sprint activates 234% more mean gluteus maximus muscle than a vertical jump.
    Due to the increased glute activation, sprinters commonly experience "butt-lock." Repetitive vertical jumpers experience "quad-lock."
  • In resistance training, there are two distinct types of hip extension exercises: those that mimic vertical jumping and those that mimic sprinting.
  • Hip extension exercises that mimic vertical jumping have vertical or axial directional load vectors and include squats, deadlifts, and static lunges.
  • Hip extension exercises that mimic sprinting have horizontal or anteroposterior directional load vectors, involve hip hyperextension, and include reverse hypers, back extensions, hip thrusts, pendulum quadruped hip extensions, and pull-throughs.
flammee
heinä 17, 2015, 10.08
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Kyykkytulos

Jokos tää on täällä wanha..
[video][/video]
flammee
kesä 22, 2015, 13.06
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Kyykkytulos

Ile kirjoitti: Eli se ala-asento on hankala. Yläkroppaa pitää kallistaa tosi paljon eteen, jotta paino pysyy vielä kantapäillä eikä kaadu taakse. Sieltä on tosi vaikea vääntää pakaralihaksilla niitä pitkiä vipuvarsia, eikä reiden ojentajaankaan meinaa saada vääntöä. Ja polveen kohdistuu hirveä paine.
Juurikin, olen demonstroinut kuinka sitä nyt vaan kellahtaa selälleen jos vie painoa yhtään enempää taaksepäin, kun vieressä on punttivalmentaja korjaamassa asentoa.. :D Tämä tosin oli etukyykyssä.

Kyykkyyn pääsyssä ei tokikaan ole mitään ongelmaa ilman painoja, mutta sieltä nousuun ei tahdo saada voimaa. Siksi lopetin kyykyn tekemisen, kun alhaalta on vaikea päästä ylös, mutta toisaalta vaikuttaa siltä että siitä ei tule myöskään mitään harjoitusvaikutusta, kyykkytreenien jälkeen ei siis tuntunut juurikaan lihasrasitusta. Ja toisekseen, mikäli se fyssarin arvio, siitä että pakarani ei ole oikein aktivoituvaa sorttia, pitää paikkaansa, niin kyseinen lihas lienee myös heikko, eli treenataan sitä ensin kuntoon sellasilla liikkeillä mitkä selkeästi vaikuttavat siihen. Eli askelkyykkyjä käsipainojen kanssa. Kun normikyykkyä tein 5x5 ilman että juurikaan lihasrasitusta tuntui jälkeenpäin, niin askelkyykkykävelyssä riittää 3x10 (eli molemmilla jaloilla viis toistoa) ja rasitus on hyvin selkeä. Todennäköisesti jo 2x10 riittäisi.
flammee
kesä 19, 2015, 18.34
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Kyykkytulos
Vastaukset: 138
Luettu: 19381

Kyykkytulos

55 kg. :D Jätin kyykyn poies liian hankalana liikkeenä ja tyydyn prässäileen, sillä pääsee puristaan täysillä, eli saanee jotain vaikutustakin aikaiseksi.. Ei tuntunut siltä että hankala tunne kyykätessä olisi kummoinen harjoitusvaikutukseltaan.