Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Haku löysi 2 tulosta

lumbago
helmi 14, 2020, 19.46
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Lihas(epä)tasapaino
Vastaukset: 103
Luettu: 22067

Lihas(epä)tasapaino

Joo sitä se keppien kanssa kinkkaus teettää. Toinen puoli heikkenee/jossakin määrin kipsin sisällä surkastuu käyttämättömyyttään ja toinen puoli vähintään pysyy yhtä vahvana ellei jopa voimistu kun kantaa koko painon, niin siitähän se sitte syntyy. Selän puolella noi menee sitte ristiin eli esim oikea jalka pois pelistä, niin vasen puoli selästä ei ota niin paljoa kontaktia ja sinne syntyy kanssa epätasapainoa tästä. Kävellessä huomaa ton että oikea jalka kun astuu, vasen puoli selästä jännittyy ja päinvastoin. Toispuolisesti kehoa kannatellessa ei sitte tee ku toinen puoli selästä periaatteessa hommia niin soppahan on valmis kaikinpuolin. Heikkenee toinen jalka, pakara, toinen puoli selästä ja toinen puoli pysyy tosiaa vähintään yhtä vahvana kun aiemmin, ellei jopa voimistu siitä kehon kannattelusta. Vetää aika hyvin mutkalle.
lumbago
helmi 13, 2020, 17.21
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Lihas(epä)tasapaino
Vastaukset: 103
Luettu: 22067

Lihas(epä)tasapaino

savottamies kirjoitti:
tammi 7, 2020, 15.52
Mikäs on porukan käsitys lihasepätasapainon kehittymisestä maastavedossa ristiotetta käyttämällä?
MikaM kirjoitti:
tammi 7, 2020, 17.06
Tee sitä mavea molemminpäin.
Näin sanoisin itekkin. Ristiotteella vetänyt aina ja kroppa on just mutkalla niinpäin, mitenpäin ote oli. Oon tästä kuullu muiltaki ja asia on korjaantunu ku vaihtanu päinvastasen otteen. Sitte ku saa tasapainoon niin suotavaa vuorotella, jos ristiotteella vetää.

Toinen syy jonka takia kehittyny omalla kohalla lihasepätasapainoa ja on paikat mutkalla on, kun katkaisin jalkani 3 vuotta takaperin ja kepeillä kinkkasin sen pari kuukautta, jonka jälkeen jalka oli edelleen pois pelistä kauan kun oli niin helv... kipeä. Joten toispuolisesti kun kantoi painoa niin siitähän tuo vain paheni. Pitäis näitä korjata nyt sitte balanssiin.