Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Nyrkkeilyhanskat

Blue corner
39
14%
Twins
73
26%
Fairtex
65
23%
Everlast
8
3%
King
13
5%
Nahka-sakke
14
5%
Top Ten
6
2%
SDI
10
4%
Sedate
0
Ei ääniä
Walter
2
1%
Käytän useita, mitä?
6
2%
Joku muu, mikä?
47
17%
 
Ääniä yhteensä: 283

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#151

Viesti tohtorismies »

Kiitoksia vastauksesta, crestiä voisi harkita vaihteeksi. Figth2 oli mulla puhtaasti sparrihanskana ja pidin tuosta kyllä erittäin paljon. Kävi hyvin käteen ja sillä kärsi vähäsen lyödäkkin ilman pelkoa siitä että rystyset tulee läpi. Oletko huomannut nuo miten kestäväksi? Nuo fight2 kesti puhtaassa sparrikäytössä mulla noin 1 1/2v. Ei niistä se vaimennus hävinnyt, ne vaan lähti murenemaan.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#152

Viesti Andy »

Mielestäni Crestit kestää siinä kuin muutkin hanskat, kaikki ne on kulutustavaraa. Ei erotu sillä osastolla suuntaan eikä toiseen. On niissä ollut maanantaikappaleita mutta niin on ollut Fight2:ssa ja kaikissa muissakin hanskoissa mitä olen nähnyt käytössä enemmän. Noita Fight2:a on siis salillamme myös myynnissä ja minulla on tälläkin hetkellä yhdet käytössä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#153

Viesti Disturbed »

Fairtexin hanskoja olen tykännyt käyttää, mutta nyt kun tuli aika uusia hanskat, tuli ostettua Kingin hanskat, tällaiset

Kuva

Ajattelin kuitenkin ostaa toisenkin parin hanskoja. Huomasin Boosterin sparrihanskat olevan suht. halvat, mutta tietääkö kukaan ko. merkistä ja sen laadusta? Tällaiset hanskat

Kuva

Mietin että kannattaako ostaa? Hinta hyvä mutta jos joku osaa antaa omia kokemuksia niin aina parempi. Itselleni merkki on tuntematon, mutta ei välttämättä muille, joten hyvä kai varmistaa
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#154

Viesti Andy »

Nyt on tullut itselle käyttöön tällaiset Twinsin BGVL-10BW -hanskat.

Kuva

https://www.twinsfinland.com/fi/shop/ka ... _bgvl-10bw

Käytän niitä 14-unssisina sparriin, mihin ne on tosi hyvät. Ovat perinteistä mallia, eli ei muotoon valetut jotka yleensä suojaavat paremmin. Näissä muotoilu ja pehmuste on kuitenkin saatu tosi hyviksi. Perinteisen monikerroshanskan etu taas on se, että niillä on helpompi ottaa clinchiä tai kiinniottoja jaloista kuin muotoon valetulla. Näiden muotoilussa on vielä sellainen pikku yksityiskohta, että ne kääntävät rannetta vähän sisään päin, mikä saa rystyset tulemaan paremmin iskun taakse.

Pariharjoitteluun minulla on edelleen 14 oz Fairtex BGV8 ja säkkitreeneihin saman mallin 10 oz versio. Nämä ovat lyömisen kannalta paremmat, mutta suojausta on rystysten kohdalla vähemmän.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Sven Kornie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 147
Lauteille: Huhtikuu 2006

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#155

Viesti Sven Kornie »

Thaisparri ja nykyään jopa nyrkkeily, jos jaksan näissä treeneissä käydä: Fairtex BGV8 16 oz
Säkki ja välineet: Fairtex BGV8 10oz tai Cleto Reyes 12oz
Lisäksi löytyy vanhat Lonsdalen safe sparrit 140z jotka ovat saattaaneet kovettua niin että voisi heittää menemään.
Kuvake
JohanSS
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20
Lauteille: Heinäkuu 2020
Etulaji: Kickboxing

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#156

Viesti JohanSS »

Venumin ”elitet” 14oz ovat treenikäytössä. Omaan makuun hyvät hanskat ja kevyet käyttää. Sitten löytyy myös Top Tenin 10oz, jotka lähinnä säkkihanskoina.
"The game of chess, is like a sword fight
You must think first, before you move"
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#157

Viesti Andy »

Mitkä TopTenit?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JohanSS
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20
Lauteille: Heinäkuu 2020
Etulaji: Kickboxing

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#158

Viesti JohanSS »

Andy kirjoitti: elo 8, 2020, 00.46Mitkä TopTenit?
Mallista ei ole tarkkaa tietoa ja ikääkin näillä hanskoilla on nuoren miehen verran :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"The game of chess, is like a sword fight
You must think first, before you move"
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#159

Viesti Andy »

Joo. Älä lyö noilla ihmisiä. :D
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 130
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#160

Viesti Nommo »

Sparrissa ja teknisissä lyöntitreeneissä nahkaiset 12 oz Fitnord. Ostin nämä black friday 50 % tarjouksena 2018. Säkillä alunperin 8 oz Energetics, mutta kätöset tuli kipeiksi ja nyt käytössä 10 oz Evo Fitness.

Fitnordit on ihan hyvät. Joskus laitan alle siteet, joskus geelihanskat, joskus en mitään.
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#161

Viesti voipa »

Rival RS11V 14oz.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#162

Viesti tohtorismies »

Crest 16 oz sparrihanskana ja vanhat fairtex 16oz välinehanskana. Ostin säkkäriksi 10oz blue cornerin ammattilaishanskat vaan ne on vielä sisään ajossa
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
JohanSS
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20
Lauteille: Heinäkuu 2020
Etulaji: Kickboxing

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#163

Viesti JohanSS »

Andy kirjoitti: kesä 7, 2020, 17.23 Nyt on tullut itselle käyttöön tällaiset Twinsin BGVL-10BW -hanskat.


Pariharjoitteluun minulla on edelleen 14 oz Fairtex BGV8 ja säkkitreeneihin saman mallin 10 oz versio. Nämä ovat lyömisen kannalta paremmat, mutta suojausta on rystysten kohdalla vähemmän.
Moi Andy,

Uudet hanskat hakusessa ja olen päätymässä Fairtexin BGV18 tai Twinsin Tough - malleihin. Lajina pääasiassa K1 - kickboxing, jonkin verran myös thaita. Vanhat Venumin Elitet antavat periksi ranteesta ja nyt siirryttäisiin laadukkaampiin kintaisiin. Mitäs mieltä olet ja kumpaa mallia suosittelet?
"The game of chess, is like a sword fight
You must think first, before you move"
Kuvake
JohanSS
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20
Lauteille: Heinäkuu 2020
Etulaji: Kickboxing

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#164

Viesti JohanSS »

Saa muutkin vastata :D
"The game of chess, is like a sword fight
You must think first, before you move"
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#165

Viesti Andy »

Molemmat on oikein hyviä sparrihanskoja ja optimoitu nimenomaan siihen.

Itse pidän tuon Twinsin tyyppisistä hanskoista, missä on aika lyhyt ranneosa, mutta tämä on makuasia. Pariharjoitteluun ja muuhun kuin sparriin ottaisin näistä Fairtexin. Tosin sekä Fairtexilla että Twinsillä olisi siihen taas optimoidumpia vaihtoehtoja.

Kannattaa kokeilla käteen molempia ja ottaa se joka tuntuu paremmalta itselle. Kyseessä on tuntumaltaan hyvin erilaiset hanskat, mutta molemmat todella laadukkaita.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa