Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#31

Viesti flammee »

Jarppa kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Itse en ainakaan viitsisi rahoittaa tunnetun rikollisen elämää.

Tosin ihan ammatin puolestakin näkisin varsin kehnona sen jos vaikka joku harjoittelisi samassa seurassa jonka pääopettaja on tunnettu rikollinen (ja kun kyse ei ihan mistään näpistyksestä ole).
Sinusta on siis parempi ettei rikoksesta tuomittuja kannata enää tukea vaikka tuomiot olisi kärsitty? Vaikka heppu olisi huomattavan taitava opettamassaan asiassa?

Onhan esim. Niiniketo on tuomittu kätkemisrikoksesta, liittyen johonkin rahanpesu-jupakkaan, ja minä harjoittelen miehen seurassa. Oonko mä nyt huono ihminen?

Olen aika vahvasti sitä mieltä, että harjoittelun ulkopuolisilla asioilla ei ole suurta merkitystä harjoitellessa, ja voisin hyvin mennä vaikka Mike Tysonin salille harjoittelemaan (jos siis miehellä on sellainen), vaikka ukko on tuomittu raiskauksesta. Ei niillä ole mitään väliä sen harjoittelun kannalta, ja senkin tuomion ukko on jo kärsinyt, turha sitä on enää miettiä.
No sellasten ihmisten kohdalla jotka ovat kärsineet monta tuomiota, voi tietysti herätä sellainen epäilys että olikohan se viimeisin tuomio viimeinen, eli onko kyseessä aktiivinen rikollinen ja hengaileeko salilla muita rikollisia? Kyllä sellainen ainakin minua häiritsisi.
AMH kirjoitti: Yksi neljästä epäillystä on 38 vuotias tukholmalainen mies, joka on menestynyt 'extreme kamppailu-urheilun' parissa. Miehellä on epäillyistä lyhin rikosrekisteri (tuoreimpana törkeä pahoinpitely vuonna -97).
Eli viittaisi siihen että törkeän pahoinpitelyn lisäksi miehellä on aiempaakin rikollistaustaa.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#32

Viesti steelduck »

Abe Simpson kirjoitti: Tätä teemaa on taidettu sivuta pariinkin otteeseen, eli jättäisikö joku jatkossa osallistumatta Andersonin opetukseen, jos nyt oletetaan että hänet tuomitaan - mitä se nyt sitten ikinä onkaan?
Hmm, hankala kysymys. Riippuu vähän rikoksesta - jos kaveri on "taparikollinen", niin asia kyllä häiritsisi minua ja jättäisin luultavasti menemättä - koska itselle Budo lajeihin kuuluu tietty elämänasenne.
Mutta jos on tullut keran sohlattua, kunnolla ja tuomiot kärsitty, niin sitten ei pahemmin häiritsisi - kaikkihan joskus virheitä tekee, jotkut isompia, jotkut pienempiä.
Viimeksi muokannut steelduck, kesä 9, 2009, 11.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#33

Viesti Abe Simpson »

flammee kirjoitti: No sellasten ihmisten kohdalla jotka ovat kärsineet monta tuomiota, voi tietysti herätä sellainen epäilys että olikohan se viimeisin tuomio viimeinen, eli onko kyseessä aktiivinen rikollinen ja hengaileeko salilla muita rikollisia? Kyllä sellainen ainakin minua häiritsisi.
Minkä verran Flammee laskisit painoarvoa rikoksen laadulle - ovatko vaikkapa talousrikokset tässä vertailussa samalla viivalla väkivaltarikosten kanssa?

Ot: mulle tulee tuosta rikollinen-sanasta mieleen karhukoplan kaveri, jolla on silmien ympärillä sellainen sarjakuvista tuttu naamio. Ehkä termin akuankkamaisuus syntyy tässä yhteydessä kuitenkin toistosta, mene ja tiedä.
"Pallomerimies on erimies"
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#34

Viesti AMH »

bodyguard kirjoitti: Tässä tapauksessa siis kyse ammattirikollisesta.
Ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta mikä tekee ihmisestä ammattirikollisen?
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#35

Viesti porky »

:thinking: Millaiseksi tämä maailma mahtaisi mennä, jos kukaan ei piittaisi sitä mitä lähipiiriin kuuluvat ihmiset puuhaavat "vapaa-ajallaan" .
Saija Tarvainen
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#36

Viesti Jarppa »

porky kirjoitti: :thinking: Millaiseksi tämä maailma mahtaisi mennä, jos kukaan ei piittaisi sitä mitä lähipiiriin kuuluvat ihmiset puuhaavat "vapaa-ajallaan" .
Millaista piittaamista tarvitaan, jos joku on tehnyt rötöksen, saanut tuomion ja istunut sen? Eiköhän se ole kaikkein parasta että antaa jatkaa niiden laillisten asioiden (kuten treeninvetämisen/seuranpyörittämisen) parissa?
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#37

Viesti steelduck »

AMH kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Tässä tapauksessa siis kyse ammattirikollisesta.
Ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta mikä tekee ihmisestä ammattirikollisen?
Saa elantonsa suorittamalla rikoksia?
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#38

Viesti flammee »

Abe Simpson kirjoitti: Minkä verran Flammee laskisit painoarvoa rikoksen laadulle - ovatko vaikkapa talousrikokset tässä vertailussa samalla viivalla väkivaltarikosten kanssa?
No se taitaa olla tapauskohtaista. Väkivaltarikoshan voi periaatteessa olla OK, mitä on katellut uutisointeja tuomioista erilaisista itsepuolustus/väliinmeno/portsaritilanteista. Eri asia sitten jos kaveri hakkaa ihmisiä huvikseen, rahan takia tms.. Ja sitten jos niitä rikoksia on useampi tai useampaa eri tyyppistä niin alkaa olemaan aika selvä tapaus.

Kyllähän se talousrikoskin on osoitus jonkin sortin epärehellisyydestä, muttei se nyt ole kyllä ole läheskään niin paha että hakkaa ihmisiä huvin vuoksi.. Ei mulla kyllä mitään tarkkoja yleispäteviä moraalisääntöjä ole sen suhteen että minkälaisia ja minkä verran kriminaajela voi sietää. Jos tarvis valita kahden seuran välillä niin kyllä niistä sen valitsisi jossa olisi vähemmän hämäräperäistä väkeä.

Aihetta on muuten sivuttu ainakin tässä ketjussa:
Roistot saleillamme

Ainakin, kyseiseen ketjuun liittyen, saatiin esimerkki siitä että kylläpä niillä rikollisilla vaan voi olla sitä pitkäjänteisyyttä mitä kamppailulajitreenaaminen vaatii, monestihan todetaan itsestäänselvyytenä että rikolliset katoaa seuratoiminnasta täysin automaattisesti kun ego ei kestä tms.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#39

Viesti bodyguard »

AMH kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Tässä tapauksessa siis kyse ammattirikollisesta.
Ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta mikä tekee ihmisestä ammattirikollisen?
En tieda virallisia maaritelmia mutta itse ajattelen etta henkilo joka tekee rikoksia ansaitsemistarkoituksessa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#40

Viesti bodyguard »

Jarppa kirjoitti: Eiköhän se ole kaikkein parasta että antaa jatkaa niiden laillisten asioiden (kuten treeninvetämisen/seuranpyörittämisen) parissa?
Sen kun mun mielesta. Itse en kylla sinne treeneihin menisi.

Uskon etta tassa asiassa on jokaisella jonkinlainen raja.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#41

Viesti Jarppa »

bodyguard kirjoitti:
Jarppa kirjoitti: Eiköhän se ole kaikkein parasta että antaa jatkaa niiden laillisten asioiden (kuten treeninvetämisen/seuranpyörittämisen) parissa?
Sen kun mun mielesta. Itse en kylla sinne treeneihin menisi.

Uskon etta tassa asiassa on jokaisella jonkinlainen raja.
Mikä siis on rajasi? Toki minultakin se löytyy, mutta oon kuitenkin treenannut esim. huumekaupasta tuomitun kanssa samassa seurassa (seuraa sen tarkemmin erittelemättä). Eipä henkilö noita asioita sinne treeneihin tuonut. Uskon että sulkeminen lajitoiminnan ulkopuolelle tuomion kärsimisen jälkeen vain pahentaisi tilannetta. Puhumattakaan siitä että mainitsemani heppu oli ja on lajissaan hyvin taitava ja opetti minuakin hyvin paljon.

Ihmeellistä kukkahattumaisuutta, "minä en ainakaan mene treeneihin jos treenikaveri on tuomittu joskus rikoksesta".
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#42

Viesti Mjölnir »

Asia ei ole niin yksinkertainen, että "joo" tai "ei". Joissain tapauksissa rikoksista tuomion saaminen ei varmasti vaikuttaisi mitenkään treenaamiseen tai treenien vetämiseen, mutta virkamiehenä tai yksityisellä turvallisuussektorilla pitää miettiä myös maineasioita, ja sitä, vaikuttaako tämän henkilön tunteminen negatiivisesti kykyyn hoitaa työtehtäviä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#43

Viesti AMH »

bodyguard kirjoitti:
AMH kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Tässä tapauksessa siis kyse ammattirikollisesta.
Ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta mikä tekee ihmisestä ammattirikollisen?
En tieda virallisia maaritelmia mutta itse ajattelen etta henkilo joka tekee rikoksia ansaitsemistarkoituksessa.
Ok.. Tämä selvensi asiaa, kiitos.

Itse rinnastin tuon sanan mielessäni taparikolliseen, eli johonkin jolla on pitkä rikosrekisteri. Koska tällä kyseisellä herralla on kontollaan (tämän tapetille nousseen tapauksen lisäksi) kaksi liikennerikettä sekä yksi törkeä pahoinpitely (kaikki yli 10 vuoden takaa) ei välttämättä voida taparikollisesta puhua. Siksi kysyin.
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
jane-75
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6
Lauteille: Heinäkuu 2006

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#44

Viesti jane-75 »

Pakko heittää myös oma mielipide tänne vaiks ketää ei varmaan kiinnostakkaan ja tästä tuskin tykätään! mutta siitä huolimatta sen sanon että jos multa kysytään niin vaihtaisin seuraa samantien..

Päävetäjä ja ketä opetetaan kunnioittamaan ja "nuolemaan" jne.. niin pitäis olla esimerkkinä joo ja virheitä sattuu kaikille mutta ei tän kaltaisia pitäis ja vielä sille joka on se ketä "pitäis" olla kaikkille esimerkkinä! no tulipahan sanottuu ja tää on mun henkilökohtainen mielipide :)
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#45

Viesti steelduck »

No joo, en minäkään lapsiani päästäisi seuraan treenaamaan, minkä päävetäjä on entinen pankkiryöstäjä... :I Itse voisin mennä, ainakin seminaariin, jolloin käyn hakemassa lähinnä tekniikoita, enkä olisi seuran "arvojen" vaikutusvallan alla jatkuvasti.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa