Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

UFC 142

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

UFC 142

#31

Viesti Tuomo »

Andy kirjoitti: Keskustelun laatu paranisi sillä, että ketään keskustelijaa ei mollattaisi.

Mitä kusipäisyyteen tulee, niin jos kesken baarikeskustelun Kalle lyö täysin aihetta Villeä nyrkillä päähän ja Ville puolustautuu, niin kumpi on suurempi kusipää? Missään tapauksessa homma ei voi mennä niin, että vain Kallella on oikeus hakata muita ja kukaan ei saa siihen vastata.
Taisi mennä ohi? Ei se mitään.

Jos tosiaan rinnastat fyysisen ja verbaalisen hyökkäyksen samaan kuppiin, niin ehkä esimerkkiä on vaikea ymmärtää. Joskus jokaisen on hyvä tarkastella omaa egoaan. Mielestäni on hieman teinimäistä "puolustaa loukattua kunniaa/egoa" nettikeskustelussa / baarikeskusteluissa. Se on vain oma mielipiteeni, eikä sillä ole tarkoitus loukata sen enempää Andy sinua kuin muitakaan.

Ei muuta asiasta.

Ja aiheesta. Me like. Hyviä matseja ja makeita tyrmäyksiä!!
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

UFC 142

#32

Viesti bantza »

Suurin osa matseista oli mielestäni varsin hyviä.
Ja Toquinho, ois ehkä parempi jättää jalat kotiin, jos lähtee tämän herran kanssa tansseihin. :D
Takakiertari oli uskomaton.
Antonio Carvalho otti prelimeissä yhdessä vaihessa hienosti selän, harmi kun en nähnyt sitä replaynä ja matsivideossa sattui olemaan tuomari edessä. Et jos jostain löytyisi tämä pätkä niin katsoisin mielelläni.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

UFC 142

#33

Viesti JanneM »

Munmielestä oli tosi epäreiluaBarbosaltavetää setakakieppari ilman varoitusta perille asti. EI jäänyt paljon Ettimille aikaa ragoida potkuun. TOmmonen tahallaan toisen ottelijan vahingoittaminen onmielestäni typerää. TOstahan voi seurata aivotärähdys,tai kallon murtuma tai vaikka pahimmassa tapauksessa kuolema.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

UFC 142

#34

Viesti Riku Ähvä »

Hyviä matseja oli kaikki jotka katoin eli kaikki paitsi pari preliä. Toquinhon hiilhuukit sattuu omassa polvessa asti ja barboosan kieropotkussa oli tyyliä ja tarkkuutta. Aldokin viimeisteliä hienosti viime sekunneilla. Ehkä seuraavaksi ylempään sarjaan?
Sementti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 188
Lauteille: Toukokuu 2011

UFC 142

#35

Viesti Sementti »

JanneM kirjoitti: Munmielestä oli tosi epäreiluaBarbosaltavetää setakakieppari ilman varoitusta perille asti. EI jäänyt paljon Ettimille aikaa ragoida potkuun. TOmmonen tahallaan toisen ottelijan vahingoittaminen onmielestäni typerää. TOstahan voi seurata aivotärähdys,tai kallon murtuma tai vaikka pahimmassa tapauksessa kuolema.
Lisää mielipiteitä asiasta? :lol:
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

UFC 142

#36

Viesti L.K. »

Niiin, ehkä ton Palharasin kohdalla tilanne on nyt tämä kun sillä on noita käynyt jonkun verran enemmän kui muilla ehkä keskimäärin? Toki mieshä taitaa olla vahva kuin härkä joten se tuskin ainakaan vähentää riskiä siitä...

Taishan se tossakin tilanteessa jonku hetken vielä vääntää kun tuomari tuli jo taputtelemaan selkään että homma seis.
Tuskinpa vastustaja nyt kuitenkaan alkaa tosta mitään sanasotaa vääntämäään ja turhaahan sekin olis.

Tolla tasolla homma on vähän eri luokkaa kuin jossain pienemmissä kemuissa.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Sementti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 188
Lauteille: Toukokuu 2011

UFC 142

#37

Viesti Sementti »

L.K. kirjoitti: Niiin, ehkä ton Palharasin kohdalla tilanne on nyt tämä kun sillä on noita käynyt jonkun verran enemmän kui muilla ehkä keskimäärin? Toki mieshä taitaa olla vahva kuin härkä joten se tuskin ainakaan vähentää riskiä siitä...

Taishan se tossakin tilanteessa jonku hetken vielä vääntää kun tuomari tuli jo taputtelemaan selkään että homma seis.
Tuskinpa vastustaja nyt kuitenkaan alkaa tosta mitään sanasotaa vääntämäään ja turhaahan sekin olis.

Tolla tasolla homma on vähän eri luokkaa kuin jossain pienemmissä kemuissa.
Jep, arvostan kovasti herran osaamista, olihan se lukko todella hieno. Arvostelin tosiaan Palharasin kohdalla selkeästi rikkomis hakuisuutta mikä ei mielestäni kuulu urheiluun.
Luulisi tämän olevan itse organisaationkin etu, vai tuleeko myyntiä niin paljon ettei yksittäisillä ottelijoilla ole väliä vs. mainosarvo?
Kuvake
KolmioKuristaja
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 52
Lauteille: Lokakuu 2010

UFC 142

#38

Viesti KolmioKuristaja »

Sementti kirjoitti: Jep, arvostan kovasti herran osaamista, olihan se lukko todella hieno. Arvostelin tosiaan Palharasin kohdalla selkeästi rikkomis hakuisuutta mikä ei mielestäni kuulu urheiluun.
Luulisi tämän olevan itse organisaationkin etu, vai tuleeko myyntiä niin paljon ettei yksittäisillä ottelijoilla ole väliä vs. mainosarvo?
Mä en nyt vieläkään ymmärrä tota. Onko myös muut lukottajat rikkomishaluisia? Miten sitten Chang Sung Jungin twister Leonard Garcialle? Eikö sekään ole urheilua?
Kuva
Tossahan vasta pahasti olisikin voinut käydä.
Test your might
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

UFC 142

#39

Viesti Benu »

KolmioKuristaja kirjoitti:
Sementti kirjoitti: Jep, arvostan kovasti herran osaamista, olihan se lukko todella hieno. Arvostelin tosiaan Palharasin kohdalla selkeästi rikkomis hakuisuutta mikä ei mielestäni kuulu urheiluun.
Luulisi tämän olevan itse organisaationkin etu, vai tuleeko myyntiä niin paljon ettei yksittäisillä ottelijoilla ole väliä vs. mainosarvo?
Mä en nyt vieläkään ymmärrä tota. Onko myös muut lukottajat rikkomishaluisia? Miten sitten Chang Sung Jungin twister Leonard Garcialle? Eikö sekään ole urheilua?
Kuva
Tossahan vasta pahasti olisikin voinut käydä.
Hyihyi, kamalaa. Miks tossa positiossa pitää edes tehdä toiselle ilkeyksiä? Eiks ois vaan kivempi kutitella ja halailla :oops:

Hehe, en tiedä liittyykö keskusteluun mitenkään. Mutta vähä tuli mieleen että toi Toquino on ku pieni Maunonen... hehehee... :D
Viimeksi muokannut Benu, tammi 17, 2012, 15.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lazy jiu-jitsu
Sementti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 188
Lauteille: Toukokuu 2011

UFC 142

#40

Viesti Sementti »

KolmioKuristaja kirjoitti:
Sementti kirjoitti: Jep, arvostan kovasti herran osaamista, olihan se lukko todella hieno. Arvostelin tosiaan Palharasin kohdalla selkeästi rikkomis hakuisuutta mikä ei mielestäni kuulu urheiluun.
Luulisi tämän olevan itse organisaationkin etu, vai tuleeko myyntiä niin paljon ettei yksittäisillä ottelijoilla ole väliä vs. mainosarvo?
Mä en nyt vieläkään ymmärrä tota. Onko myös muut lukottajat rikkomishaluisia? Miten sitten Chang Sung Jungin twister Leonard Garcialle? Eikö sekään ole urheilua?
Kuva
Tossahan vasta pahasti olisikin voinut käydä.
Eipä tuossa meininki näytä siltä että nyt väännetään ranka murtumispisteeseen, selkeästi twisteri kiristyy hitaahkosti eli jää Garcialle aikaa reagoida ja taputtaa. Olisihan tuon voinut hoitaa hyvinkin nopeasti laittaen kaikki voimat kerralla peliin ihan vain rikkomisen halusta kuten Palharas tuntuu usein tekevän?
Kuvake
KolmioKuristaja
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 52
Lauteille: Lokakuu 2010

UFC 142

#41

Viesti KolmioKuristaja »

Sementti kirjoitti: Eipä tuossa meininki näytä siltä että nyt väännetään ranka murtumispisteeseen, selkeästi twisteri kiristyy hitaahkosti eli jää Garcialle aikaa reagoida ja taputtaa. Olisihan tuon voinut hoitaa hyvinkin nopeasti laittaen kaikki voimat kerralla peliin ihan vain rikkomisen halusta kuten Palharas tuntuu usein tekevän?
Mä kyllä uskoisin että enempi se voiton halusta niitä lukkojansa tekee. Tuskin olisi päässyt noin pitkälle jos ainut tavoite on vain rikkoa vastustaja.

Mun puolesta asia on nyt käsitelty.
Test your might
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

UFC 142

#42

Viesti MikaR »

Mitä enemmän vähemmän annat kaverille aikaa reagoida, sitä varmempi voittosi on. En minäkään lähtisi mitään taputusaikaa tarjoamaan jos tuolla tasolla voitto on lukon kireydestä kiinni. Vapaaottelu nyt sattuu olemaan kontaktilaji.

Sitä paitsi tuossa matsissa hiilari oli kiinni kaksi sekunttia ennenkuin vastustaja edes taputti, että aikaa oli. Jos Housimaar edes hipaisisi mun jalkaa, mä ymmärtäisin taputtaa kyllä heti :p
Vasara riivisi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

UFC 142

#43

Viesti Clancy B. »

Joo sorry Andy ja palsta, taisi palaa kiinni mulla kun käytin "älä sössötä" ja "Andy on Andy" henkilökohtaisuuksia.
Olen vaan aiemminkin törmännyt tähän että Andy näkee asiat mielestäni tahallaan vastoin mitä itse näen ja totuus ja kauneushan on katsojan silmässä. Minähän se siis provosoiduin.
Mutta toki saa antaa tulla vastinetta, ylläpidon luvalla tai ilman.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

UFC 142

#44

Viesti Clancy B. »

Andy kirjoitti: [Takakiertopotkumies näkee osuman ja on lähdössä perään varmistamaan voittoa. Kun hän näkee vastustajan olevan ulkona ja tuomarin ryntäävän katkaisemaan ottelua, hänellä ei ole enää tarvetta jatkaa kun matsi loppui ja siksi mies kääntyy pois. Ei tuossa ole mitään erityistä ylistämisen aihetta. Ihan normaali tapaus.
Jos takakiertopotkumies olisi saanut ilman tätä näkemääsi tuomarin väliintuloa mennä jatkamaan ja hakannut vaikka 3 pommia päähän niin hyväksytkö sen jos toinen totally out jo potkusta?

Hain juuri sitä että Barboza havaitsee otteluagreissaankin potkunsa vaikutuksen, tuo nykähtäminen eteenpäin on tahdonalaton teko lähinnä. Ei ole menossa perään koska kaveri paihalla.
En arvosta niitä ottelijoita jota
a- menevät perään hakkaamaan tajutonta jos tuomari ei välissä
ja vielä vähemmän niitä jotka
b-menevät hakkaamaan tajutonta tuomarin estelyiden läpi ja yli koska kaunoja/vihan tunnetta ennakkopsyykkauksen, tyttöystävien vaihtumisen tms.takia.

Toivottavasti ymmärrät kantani. Olen nimittäin saanut käsityksen että varsinkin a-tyypin tapaukset ovat sinulle aivan ok ja et lainkaan pidä sitä outona koska ottelija ammattilainen, haluaa varmistaa jne.

Minä taasen näen että suuri ottelija on niin ammattilainen että kovassakin tilanteessa näkee ja tuntee tilanteet ottelussa niinkuin ne oikeasti ovat.

ugh, olen puhunut.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

UFC 142

#45

Viesti Andy »

Henkilökohtaisuuksien suhteen asia ok. En kanna kaunaa. :bar:

Pääsääntöisesti a on okei ja b ei ole.

Toki jos toinen on tajuttomana ja sitä vedetään kerta toisensa jälkeen, niin eihän siinä kauheasti järkeä ole, mutta kyllä silloin suurin syyllinen on tuomari, joka on myöhässä. Tällaistahan ei pitäisi edes päästä tapahtumaan. Aldon tapausta pidän aivan normaalina ja Mendes olisi luultavasti pystynyt jatkamaan ottelua eikä tuomarikaan välttämättä olisi mennyt väliin, ellei Aldo olisi kiirehtinyt viimeistelemään. Oikein toimittu kaikilta.

Jos tuomari on välissä, niin sitten pitää heti lopettaa. Silloinkin voi tietysti yksi lyönti lähteä ennen kuin tuomarin väliintulon hoksaa, jos tilanne on sen tyyppinen, että tuomari tulee takaviistosta ja ottaa esim. vartalosta kiinni.

Tahallisen ottelun jatkamisen tuomarin väliintulon jälkeen hermojen menemisen takia tuomitsen tietysti jyrkästi ja se on jo lähellä rikosjuttua. Niin kuin tämä yksi valopää, joka UFC:n lehdistötilaisuudessa kommentoi jatkaneensa kuristusta "antaakseen opetuksen". Sai kenkää Dana Whitelta aivan ansaitusti.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa