Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mukava ja kevyt judogi?

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#1

Viesti HannuL »

Tuli hiukan kommentteja judoseurassa, kun treenaan bjjpuvulla. Ajattelin etsiä judogin, joka olisi kevyt, kestävä ja istuva. Onko sellaista? Kuka ymmärtää judopukujen päälle?

(En siis hae paksua ja jäykkää tai kilpailusäännöt täyttävää hyväksyttyä pukua, vaan judopukua, joka on mukava ja mahdollisimman vähän hikoiluttava:-)
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
Niko K
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6
Lauteille: Elokuu 2015
Paikkakunta: Jyväskylä

Mukava ja kevyt judogi?

#2

Viesti Niko K »

Mun tietämykseni mukaan judogit on kyllä järjestään bjj gi:tä raskaampia. Tuli noottia seuralta siis bjj-puvulla treenaamisesta ? Voisithan tietty etsiä täysin blankon, pätsittömän bjj gi:n jos se olisi ok ?
Hauki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 114
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

Mukava ja kevyt judogi?

#3

Viesti Hauki »

Tosiaan kevyimmät puvut taitaa löytyä brassipuvuista, vaikkakin nykyään judon kisapuvutkin on säännöillä rajattu kevyemmiksi kuin mitä ne vielä muuta vuosi sitten olivat. Seuroilla voi olla omia käytäntöjä millaiset puvut harjoituksissa ovat ok, mutta valkoinen paljas brassipuku pitäisi olla ok vyökokeissakin. Kisoissa brassipuvun leikkaus ei välttämättä käy, mutta kisoihinhan et ollut menossa.

Jos haluat kuitenkin judopuvun, niin hinta/laatu -suhteeltaan hyvä valinta voisi olla jokin ns. "kevyt kilpapuku". Esim. Penadolta Essimon Wazari tai Budoliikkeeltä Noriksen Equipe. Ne ovat kestäviä, hinnaltaan noin 100 e, sellaisia keskiraskaita tai melko kevyitä pukuja. Istuvuus on tietysti aina oma juttunsa ja selviää sovittamalla. Peruskurssipuvut ovat hyvin edullisia ja kevyitä, mutta takki on usein epämukavan karhea ja housut taas eivät tahdo kestää kovin pitkään. Jos hinnalla ei ole niin väliä mutta sillä mukavuudella on, niin Mizunon puvut kannattaisi varmaan katsoa läpi. Kusakura on myös sellainen merkki, mistä olen kuullut paljon kehuja.
Antti Rantaeskola
PPP
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2014

Mukava ja kevyt judogi?

#4

Viesti PPP »

Itsellä ainakin brassipuku toiminut judo käytössä ihan hyvin. Eikä ole sanomista enää tullut kun nyppäsin siitä merkit pois. Vyökokeessa ja muutamissa kisoissa käynyt puvulla.

Nuo uudemman säännön mukaiset judon kisapuvut on muuten aika lailla kevyempää kangasta. Luulisi olevan mukavampia pitää päälläkin. Onko jollain näistä kokemusta? Tarvisi itsekin hankkia uusi puku, kun tuo vanha alkaa olemaan ns. valmis.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#5

Viesti Andy »

Mitenkäs tämmöinen ns. kurssipuku? Olisi kevyt ja halpa. http://www.penado.fi/tuotteet.html?id=2/41" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
el-jefe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 708
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Asikkala
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#6

Viesti el-jefe »

Essimo, Danrho, Norris tai Matsuru. Keskihintaluokasta löytyy +-100€ noita kevyempia harjoituspukuja.
Ihan jees rättejä. Suosittelen itse kyllä kokeilemaan kunnollista raskaampaa pukua.

Ps. Brassipuvulla en suosittele kisoja kiertämään. Ei täytä määräyksiä meinaan. Jos joku protestoi tai tuomari on tarkkana niin hansokumakea pukkaa välittömästi.
A.H

Supersankari, Rakastaja, Yleiserikoisasiantuntija
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Mukava ja kevyt judogi?

#7

Viesti Jutoka »

Kyllä BJJ-kimono on erittäin ärsyttävä valinta judotreeneihin. Leikkaus on niin paljon tiukempi, ettei sellaista käyttävän kanssa ole mukava painia. Otteiden kanssa on paljon hankalampaa.

Itse käytän judotreeneissä DanRhon Senseitä. Se luokitellaan keskiraskaaksi puvuksi ja oli pitkään todella mukavan pehmeä. Nyt tietenkin alkanut vähitellen kovenemaan.
PPP
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2014

Mukava ja kevyt judogi?

#8

Viesti PPP »

el-jefe kirjoitti: Ps. Brassipuvulla en suosittele kisoja kiertämään. Ei täytä määräyksiä meinaan. Jos joku protestoi tai tuomari on tarkkana niin hansokumakea pukkaa välittömästi.

Tämä selvä. En kyllä edes tiennyt että puku ei kelpaa. No, joka tapauksessa pitää uusi puku hankkia.
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#9

Viesti HannuL »

Andy kirjoitti: Mitenkäs tämmöinen ns. kurssipuku? Olisi kevyt ja halpa. http://www.penado.fi/tuotteet.html?id=2/41" onclick="window.open(this.href);return false;
Yritän päästä hiplaamaan seuran massatilausten pukuja. "Pukuvastaava" totesi, ettei ehkä kuitenkaan kannata valita kurssipukua. Hän suunnittelee uuden tilauksen, jossa on hiukan parempia pukuja.
Varmaan sellainen kevyt kisapuku voi olla hyvä valinta. Hankala tietysti kun tilataan sokkona eli ei pääse kokeilemaan istuvuutta eikä oikeastaan kangastakaan.

Ohut kurssipuku voi olla meikäläiselle hankala, koska hikoilen kuin pieni sika ja löysä kangas jää ihoon kiinni. Haaveilen sellaisesta tiukasta kudoksesta, muttei sen tarvitsisi olla paksu.

Mutta lopulta se tilataan, joka saadaan :-)

Kiitos kaikille vinkeistä.
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
PPP
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2014

Mukava ja kevyt judogi?

#10

Viesti PPP »

Mites muuten Sfjam Norisin puvut? Mulla ollut toisena pukuna kyseisen valmistajan joku perus kurssipuku. Joka tosin on ollut mukavin puku pitää päällä, mitä mulla ollut. Tosin tuossa kurssipuvussa kaulukset ovat melko löysät ja kangas turhan ohutta, mutta kuten sanottu erittäin mukava päällä ja istuu hyvin (mun mielestä).

Ajattelin Norisin kisapukua kokeilla itse, kun ne eivät kovin kalliitakaan ole.
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#11

Viesti HannuL »

Yksi ehdotus on ollut wazari niminen puku - about 100 e. Ns kevyt kisapuku.
Haaste on arvata kutistumisen määrä. Ilmeisesti 7% wazarilla eli pitääkö ottaa 200cm puku kun jätkä on 186 cm?

Olen myös katsonut Noris kisapukua...

Ei mitään tietoa kummastakaan ...oikeasti:-)
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#12

Viesti HannuL »

Tilaus lähti Noris equepte tai mikäseoli 800g kevytkisapiku. 195 cm teltta on tulossa eli pesua ja rumpukuivausta ilmeisesti alkuun...5-10 cm pitäisi kutistua. Minulle riittää 9 cm.
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
PPP
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2014

Mukava ja kevyt judogi?

#13

Viesti PPP »

Toivottavasti on hyvä. Mulle tuli tänään Norisin olympique, 900g kangasta, muistaakseni. Täytyy sanoa että melkoisen jämäkkä on. Katsotaan nyt sitten miltä vaikuttaa, kun saan sen pestyä ensimmäisen kerran. 180cm koon otin, itse olen 173 "pitkä".
Kauhean paljon puku ei saisi kyllä kutistua, jää hihat muuten lyhyiksi.


Pojalle tuli samassa tilauksessa hiukan kevyempi gi. 650g kangasta, Norisin myöskin. Joku Semi Competition muistaakseni. Se vaikutti kanssa ihan hyvältä puvulla. Aikanaanhan sen sitten näkee. Kutistumisesta ei sitten vielä osaa sanoa mitään.

Rumpukuivausta näille ei ohjeen mukaan suositella, ja pesua 30 asteessa. No, vanhoja pukuja kyllä tullut ihan rummulla kuivattua, ja pessytkin 60 asteessa. Mutta kai se parempi olisi mennä ohjeen mukaan.
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Mukava ja kevyt judogi?

#14

Viesti HannuL »

Kerroin huolestumisen Norikselle ja lähettävätkin 190 cm. Pitää pestä viileessä ja kuivata narulla.
bjj puvut ole viimeaikoina pessyt 60 asteessa joka treenin jälkeen. Voi olla,että ovat hiukan tiukempia kuin aikaisemmin, mutta on läskiä tullut. Eli nyt yritän vähentää läskiä ja pestä viileessä.

Noris lähettää muuten uuden IJF leimatun puvun samaan hintaan kuin aikaisempi olisi ollut eli leimaamaton. Mukava yllätys - ihan pikkasen menee jo palvelun puolelle.
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
PPP
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2014

Mukava ja kevyt judogi?

#15

Viesti PPP »

Täytyy sanoa että ihan asialliselta vaikuttaa palvelu tuon perusteella. Ja nopeasti tuli ainakin meidän puvut sieltä.
Onhan tuo leima nyt, jos ei muuta, niin kiva bonus.

Kyllä mä olen hajun perusteella tullut siihen tulokseen että mun puvut täytyy pestä 60 asteessa, jos ne sen vaan kestää.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa