Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3420
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

BJJ-kysymys & vastaus

#1096

Viesti Jasse »

Löytyykö isompaa kuvaa?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1097

Viesti JanneM »

Jasse kirjoitti: Löytyykö isompaa kuvaa?
Yritin löytää, mutta ei löytynyt.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
diipadaapa
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Joulukuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1098

Viesti diipadaapa »

Onnistuukohan bjj:n reenaaminen jos on lievä "ahtaanpaikan" kammo, eli alkaa ahdistamaan jos naama peittyy eikä saa kunnolla happea. Meneekö takki usein naaman päälle jne. onko tullut tälläasta vastaan ja pääsisköhän tuosta "kammosta" eroon ku vaa reenailis rohkeesti. Ei huvittais alottaa ja ostaa gitä, jos ei siitä sitten mitään tulekkaan.
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1099

Viesti J-A »

Mä veikkaan, että saattaa ahistaa jossain vaiheessa!
Varmaan peruskurssi menee ihan mukavasti, mutta sitten normaali sparrissa saattaa tulla ongelmia...

Aina välillä tossa ollaan aika paljon naaman päällä, tietysti riippuen omasta ottelutyylistä.
Mä oon viimeaikoina ollu sellainen selälleen heittäytyjä, kun oon reenannu omaa halffipeliä, että mulla on lihaa ollu enempi ja vähempi naamalla joka reeneissä, kun poijaat on tullu mun halffista ohi! :D

Mites toi kuristaminen? Sitä kun tuolla tehdään suht usein ja silloin ei tunnetusti hirveesti ilma liiku ulos eikä sisään, kun joku rutistaa pillistä... ;)
diipadaapa
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Joulukuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1100

Viesti diipadaapa »

Kuristaminen ei oo ongelma, ainoastaan sillo ahistaa ku peittyy nenä/suu.
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1101

Viesti J-A »

No, jos lohduttaa, niin kyllä sitä tulee itsekkin taputettua, kun joku estää suun tai nenän kautta hengittämistä!
Vähän aikaa sitä jaksaa, sit menee yleensä aika pahasti maitohapoille... :(

Kannattaa noita matsivideoita katella, niistä saa ihan mukavasti kuvaa siitä, minkälaisissa ihmissolmuissa sitä matossa väännetään.
Kannattaa samalla kattoa, onko seurassa, missä meinaa harrastuksen aloittaa, lukkopainia. Siihen et tarvitse pukua laisinkaan ja pääset haarastamisessa alkuun. Eikä sitä taida PK:n parilla ekalla kerralla muutenkaan tarvita...

Ja noitahan liikkuu ihan kivasti "esikutistettuina" tuolla myydän osioissa. Semmoisesta käytetystä puvusta ei kauheasti köyhdy ja sen voi laittaa kiertoon, jos homma ei tunnu sopivalta. Pikkasen siitä joutuu ottamaan taasen hinnasta pois, mutta vähemmä siinä häviää, kun uuden puvun kohdalla... :)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1102

Viesti JanneM »

diipadaapa kirjoitti: Onnistuukohan bjj:n reenaaminen jos on lievä "ahtaanpaikan" kammo, eli alkaa ahdistamaan jos naama peittyy eikä saa kunnolla happea. Meneekö takki usein naaman päälle jne. onko tullut tälläasta vastaan ja pääsisköhän tuosta "kammosta" eroon ku vaa reenailis rohkeesti. Ei huvittais alottaa ja ostaa gitä, jos ei siitä sitten mitään tulekkaan.
Onnistuu jos tiedostat asian ja aktiivisesti pyrit siitä fobiasta pois.

Mulla on ollut kakas oppilasta kenellä on hataan paikan kammo ja se on ollut melko surullista katsoa kun isot vahvat miehet saavat paniikkikohtauksia ja siinä lentää sitten niin treenikaverit kun tuolit ja kaapitkin kun sieltä on pakko päästä pois.

Kun kertoo vetäjälle ja kavereille, että halu lopettaa sparri kesken ei johdu huonosta kunnosta tai viitsimättömyydestä vaan ahtaan paikan kammosta, niin hyväksi havaittu keino on todellakin lopettaa siihen kun tuntuu pahalta, ottaa happea ja jatkaa samasta tilanteesta uudelleen. Joka kerta yrittää sietää tilannetta hieman pidemmälle. Opettelee hengittämään rauhallissti ja pääsemään pois siitä 2swiddumuaahistaakuntoiläskimakaanaamanpäällä-fiiliksestä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Turboninja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 35
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: Pihtipudas

BJJ-kysymys & vastaus

#1103

Viesti Turboninja »

diipadaapa kirjoitti: Onnistuukohan bjj:n reenaaminen jos on lievä "ahtaanpaikan" kammo, eli alkaa ahdistamaan jos naama peittyy eikä saa kunnolla happea. Meneekö takki usein naaman päälle jne. onko tullut tälläasta vastaan ja pääsisköhän tuosta "kammosta" eroon ku vaa reenailis rohkeesti. Ei huvittais alottaa ja ostaa gitä, jos ei siitä sitten mitään tulekkaan.
Itselläni on ahtaanpaikan kammo, ja ihan hyvin se treenaminen on silti sujunut. Tietenkin niitäkin hetkiä tulee, jolloin se kaveri tulee naaman päälle, mutta silloin olen vain pyrkinyt kääntämään pään toiseen suuntaan ja rauhottumaan. Itse sain kerran paniikkikohtauksen treeneissä sparratessani kaverin kanssa, mutta se meni kyllä onneksi nopeasti ohi kun käskin kaverin pois päältä ja vedin rauhassa henkeä. Joten kyllä, mielestäni voit ihan rauhallisin mielin aloittaa sitä treenaamaan. :)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1104

Viesti JanneM »

Turboninja. Olethan muistanut kertoa näistä asioista valmentajallesi viimeistään sillon kun se paniikki iski? Valmentajasi varmasti haluaisi tietää näistä. ;)
Mutta toisaalta... Hyvin toimit kun tajusit tilanteen ja et panikoinut. :)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Turboninja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 35
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: Pihtipudas

BJJ-kysymys & vastaus

#1105

Viesti Turboninja »

On tainnut vähän unohtua, mutta hyvä JanneM kun muistutit. Ehkä muistan kertoa hänelle joku kerta treeneissä :D
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-kysymys & vastaus

#1106

Viesti TommyV »

Onko kellään kokemuksia puvun tai muiden varusteiden tilaamisesta jenkeistä. Kiinnostaisi tietää että onko teille jäännyt tavaroita tulliin ja onko toi air mail kuinka luotettava. Olin ajatellu tilata puvun ja muuta kamaa tuolta Budovideosta ku on sen verran halvemmat hinnat että kannataisi melkein vaikka joutuisikin maksamaan tulli maksun.
Rikii
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 28
Lauteille: Kesäkuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1107

Viesti Rikii »

TommyV kirjoitti: Onko kellään kokemuksia puvun tai muiden varusteiden tilaamisesta jenkeistä. Kiinnostaisi tietää että onko teille jäännyt tavaroita tulliin ja onko toi air mail kuinka luotettava. Olin ajatellu tilata puvun ja muuta kamaa tuolta Budovideosta ku on sen verran halvemmat hinnat että kannataisi melkein vaikka joutuisikin maksamaan tulli maksun.
Kannattaa ottaa huomioon myös se, että tullimaksuun tulee vielä 23 prosenttia arvonlisäveroa päälle[/linkki] (elintarvikkeilla ja rehuilla 13 %, lääkkeillä, kirjoilla ja taide-esineillä 9).

Täällä[/linkki] voi laskea, kuinka paljon maksettavaa yhteensä kertyisi.

Voihan tietysti olla, että olet jo ottanut nuo asiat huomioon, mutta tiedän pari henkilöä, jotka ovat tyytyväisenä tilailleet jenkeistä tavaraa ja sitten jälkikäteen saaneet huomata, että olisikin tullut halvemmaksi tilata EU:n sisältä. (Toinen henkilö olin minä itse :oops: )
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-kysymys & vastaus

#1108

Viesti TommyV »

Olin kyllä tietoinen noista veroista ja sitä tarkoitinkin kun puhuin tulli maksuista. Se mikä minua lähinnä kiinnosti oli että pääekö tavara usein tullin ohi niin ettei tarvitsisi maksaa veroja.
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1109

Viesti J-A »

TommyV kirjoitti: Olin kyllä tietoinen noista veroista ja sitä tarkoitinkin kun puhuin tulli maksuista. Se mikä minua lähinnä kiinnosti oli että pääekö tavara usein tullin ohi niin ettei tarvitsisi maksaa veroja.
Hyi hyi!! Verojen ja tullimaksujen maksmatta jättäminen on rikos! ;)

Muutaman paketin olen itse tilannu EU:n ulkopuolelta.
Kameratarvikkeet Kiinasta --> tullin ohi
Avokin kengät Kanadasta --> tullin haaviin

Varmaan johtui siitä, että siinä päällä olleessa luettelossa Kiinan pojat ei oikein ollu osannu laskea ja se kokonaissumma jäi alle sen 45€ (vai mikä se tullittoman tilauksen max arvo oli) ja Kanadan hörhö oli laittanu just sen dollarimäärän mitä se kustansi ;)
Rikii kirjoitti: Kannattaa ottaa huomioon myös se, että tullimaksuun tulee vielä 23 prosenttia arvonlisäveroa päälle[/linkki] (elintarvikkeilla ja rehuilla 13 %, lääkkeillä, kirjoilla ja taide-esineillä 9).
Mä oon muutaman Gi:n nähny, mitä vois jo ulkonäön puolesta sanoa taide-esineeksi, mut kisoihin niillä ei kyllä meintäis! :D

Et voishan sitä yrtittää vääntää pikkasen tullin kanssa! ;)
Rikii
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 28
Lauteille: Kesäkuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1110

Viesti Rikii »

J-A kirjoitti: Mä oon muutaman Gi:n nähny, mitä vois jo ulkonäön puolesta sanoa taide-esineeksi, mut kisoihin niillä ei kyllä meintäis! :D

Et voishan sitä yrtittää vääntää pikkasen tullin kanssa! ;)
"Siis enhän minä tätä aio päälleni pistää, vaan kehyksiin ja seinälle koristeeksi!"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa