Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Antti K
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1339
Lauteille: Tammikuu 2012
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1126

Viesti Antti K »

The_Mukala kirjoitti:
amtti91 kirjoitti: Onko semmonen mount escape sallittu kisoissa, että ujuttaa toisen jalkateränsä vastustajan vyön alle selän puolelle ja antaa sillä hieman lisävauhtia kierähdykseen?
Omassa seurassa ollaan hieman epävarmoja ja jonkun mielestä yhden jalan saa laittaa, muttei kahta...
Itseänikin kiinnostaisi tietää miten säännöt suhtautuvat tähän.

Linkki liittyy vahvasti:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole sallittu. IBJJF:n sääntökirja ja siitä kohta 6.5.2 (pdf)
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1127

Viesti J-A »

Mitä tollasesta "minor penalty":sta napsahtaa?
Varoitus, -piste?
Jos ton tekee nopeesti ja saa vaan varoituksen, eiks se oo parempi, kun jäädä sinne alle rimpuilemaan...
Kuvake
Riku Ähvä
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 505
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Porvoo
Etulaji: BJJ/SW
Takalajit: Shukokai Karate

BJJ-kysymys & vastaus

#1128

Viesti Riku Ähvä »

J-A kirjoitti: Mitä tollasesta "minor penalty":sta napsahtaa?
Varoitus, -piste?
Jos ton tekee nopeesti ja saa vaan varoituksen, eiks se oo parempi, kun jäädä sinne alle rimpuilemaan...
Eiköhän siitä tule varoitus ja tilanne jatketaan mountista. Ei sitä kielletyillä tekniikoilla pysty kusettamaan. :D
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1129

Viesti J-A »

No, hö :D :D :D
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#1130

Viesti Benu »

Eiköhän toi riipu ihan tuomarista ja miten se tulkitsee tilanteen. Jos se ei näe että kaveri laittaa jalan sinne tahalteen, ni voi ehkä jopa antaa jatkua vaan. Mutta periaatteessa tuomarin pitäis katkasta ja palauttaa ottelijat samaan asentoon ja antaa suullinen varotus ottelijalle.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1131

Viesti Huppu »

Vähä tämmönen hölmö kysymys, mut silti iha tarpeellinen. Eli ku jotku innokkaasti hyökkäilee guardista päältäki, vaikka sen ei pitäis olla nii viksua(kuulemma). Enkä oikee löytänyt videoitakaa, et mite kannattais sit toimia jos kaveri koittaa runtata esim ezekieliä, pitäskö heittää yli vai koittaa kipata sivulle? Tuntuu tosi tyhmältä taputella noihi, mut ku ei kaveri liiku mihikää ja vintti rupee sumenee... Oon myös koittanut potkii kaverii kauemmas, mut ei niitä jalkoa saa sinen välii kovi helposti? Toki voi ajatella, et pitäs iskee ennenku ne kädet on siellä.. Eikä siitä oikee jujiakaa saa väännettyy, ku kaverin kädet on hyvi koukus ja paino päällä. Yleensähä jengi on ``punnerrusasennossa``.

No arm triangeliinki oon välil jäänyt, varsinki niin et ku se on ollu kaverilla kiinni esim halffista ja oon saanut guardii, mut mite saisin sen sit irti siitä guardista? Syö kyllä pirusti miestä taputtaa guardista alta, mut miehe on tehtävä mitä miehe on tehtävä?!
Oss!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

BJJ-kysymys & vastaus

#1132

Viesti Jasse »

Juu. Ei fullguardista paalta kylla pitas pysya ketaan lopettamaan.. Ellei taito tai voimataso ole alyttomasti isompi. Paitsi silla helcetin esekielilla! Helkutti kun vihaan sita salakavalaa kuristusta jota on puolimahdoton purkaa.. Mitas tahan nyt neuvoisi. Hyakkaa itse enemman ja reagoi esekieliin ajoissa. Kainaloon puikkaaminen voisi toimia, tais itten joku perus kippi kun kaveri laittaa painoa sun paalle.

Mutta tama on semmoinen ongelma mista kannataa ehdottomasti keskustella koutsin kanssa. Luonnonlait menevat sekaisin jos Guardin pitaja lopetetaan liian monta kertaa.. ja Helio kaantyy haudassaan.
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

BJJ-kysymys & vastaus

#1133

Viesti n0k »

Viimeviikon torstaina, eli 8 päivää sitten, jäin erittäin kovaan käsilukkoon, innokas treenikaveri nappasi vähän turhan rajusti kiinni ja itse vielä tipahdin päältä, kiristäen lukkoa entisestään. Ei vieläkään ojennu käsi suoraksi, tai ei pysty kun alkaa sattua kun vääntää ääriasentoihin ja sormet puutuilee. Ulkoisesti ei näy mitään vammoja. Osaatteko sanoa mitä siellä voisi olla rikki, kehtaako lääkäriin mennä alkuunkaan. Kipu tuntuu kyynärpään tuolla jossain sisällä.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

BJJ-kysymys & vastaus

#1134

Viesti Presenter »

n0k kirjoitti: Viimeviikon torstaina, eli 8 päivää sitten, jäin erittäin kovaan käsilukkoon, innokas treenikaveri nappasi vähän turhan rajusti kiinni ja itse vielä tipahdin päältä, kiristäen lukkoa entisestään. Ei vieläkään ojennu käsi suoraksi, tai ei pysty kun alkaa sattua kun vääntää ääriasentoihin ja sormet puutuilee. Ulkoisesti ei näy mitään vammoja. Osaatteko sanoa mitä siellä voisi olla rikki, kehtaako lääkäriin mennä alkuunkaan. Kipu tuntuu kyynärpään tuolla jossain sisällä.
(Lihavoinnit omiani)

Ehkä se lääkäriin meno voisi olla fiksua.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#1135

Viesti Benu »

Jasse kirjoitti: Juu. Ei fullguardista paalta kylla pitas pysya ketaan lopettamaan.. Ellei taito tai voimataso ole alyttomasti isompi. Paitsi silla helcetin esekielilla! Helkutti kun vihaan sita salakavalaa kuristusta jota on puolimahdoton purkaa.. Mitas tahan nyt neuvoisi. Hyakkaa itse enemman ja reagoi esekieliin ajoissa. Kainaloon puikkaaminen voisi toimia, tais itten joku perus kippi kun kaveri laittaa painoa sun paalle.

Mutta tama on semmoinen ongelma mista kannataa ehdottomasti keskustella koutsin kanssa. Luonnonlait menevat sekaisin jos Guardin pitaja lopetetaan liian monta kertaa.. ja Helio kaantyy haudassaan.
Mitä sä nyt Jasse? Ezekielhän on maailman kaunein lopetus ku sen saa top guardista kiinni 8-) Aaah, sitä kauneutta!
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

BJJ-kysymys & vastaus

#1136

Viesti MikaR »

Benu kirjoitti: Mitä sä nyt Jasse? Ezekielhän on maailman kaunein lopetus ku sen saa top guardista kiinni 8-) Aaah, sitä kauneutta!
Eipäs ole.

Kyllä mä ezekielin mielummin näen kuin verta virtsassani mutta eiköhän se triangeli nyt se kaunein kuitenkin ole.
Vasara riivisi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-kysymys & vastaus

#1137

Viesti Totte »

MikaR kirjoitti:
Benu kirjoitti: Mitä sä nyt Jasse? Ezekielhän on maailman kaunein lopetus ku sen saa top guardista kiinni 8-) Aaah, sitä kauneutta!
Eipäs ole.

Kyllä mä ezekielin mielummin näen kuin verta virtsassani mutta eiköhän se triangeli nyt se kaunein kuitenkin ole.
Triangeli jonkun guardista? Onko mahdollisesti havainnollistavaa kuvaa? :smt003
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

BJJ-kysymys & vastaus

#1138

Viesti MikaR »

Väittämä: ezekiel guardista = kaunein lopetus
fakta: triangeli =kaunein lopetus

Mutta nyt kun aloin pohtimaan, niin ei kai päältä guardista triangeli mahdoton ole, vastustajan pitää olla vain notkea selästään ja seistä päällään samalla kun pitää guardia kiinni. Kai sen tuosta voisi napata :-\
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 115
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#1139

Viesti Benu »

Voi Mika, eiks sun lääkäri jo sanonu että liika määrä sieniä ei oo hyväks sulle :D Jätkä hallusinoi ihan selvästi.
Faktaahan oli väittämäni ezekielistä. Triangelihan on vain oksettava tapa homostella kivessäkkejä kaverin suuhun...

Watch and adore... " onclick="window.open(this.href);return false;
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: BJJ-kysymys & vastaus

#1140

Viesti Vanhakankea »

Toi ezekiel on niin siisti, että mä jopa yritän sitä lukkopainissa pitkähihasella rashguardilla. :-) Vielä kun joskus löytyis aikaa päästä pyjama päällä veivaamaan, en varmaan muuta tekiskään.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa