Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.
✋:Mainokset pitävät Potkun linjoilla. Sinäkin vähintään välillisesti hyödyt niistä, koska selailet Potkua parhaillaan. Ole siis hyvä ja salli Ad Block -ohjelmasi näyttää mainokset Potkussa. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton leiska. Kiitos kun ymmärrät. 🙂
Verr kirjoitti:
luulin että "apinaote" on hokutoryu-termi
Itse opin tuon termin aikoja sitten punttisalilla. Lienee melko laajasti käytetty ja ihan biologiaan perustuva termi. Meidät homo sapiensit erottaa apinoista oikeastaan vain tuo ote (opposable thumb) - tai siltä ainakin usein tuntuu.
NETTI SENSEI Boozehound kirjoitti:Aina apinaote. Ihan sama mikä tilanne. Tämä siis mun näkemys.
Miksi näin? Ainakaan itse en keksi tuolle apinaotteelle muuta hyvää syytä kuikn peukalon suojelemisen lukotettavan laittaessa vastaan (ihan pätevä syy kyllä sinänsä).
Itselle syy piilee lukkopainin hikisissä tunnelmissa. Hikisestä kädestä/äijästä ei saa kiinni vaikka kuinka kädellä puristaisi. Ainoa vaihtoehto on siis luottaa "suuntaan" puristuksen sijaan. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
It's like a game of chess, but your ass is in the line...
Boozehound kirjoitti:
Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
Boozehound kirjoitti:Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
Pistä tuleen portugeesiksi niin sit me tajutaan !
- Questão
Ville on kurssikiusattu... Se ei kehtaa, kun se pelkää, että siitä piirretään pilakuvia.
Terssi kirjoitti:
Se on vahvempi, more leverage, juu nou. Mäkin suosin apinaotetta just näistä kahdesta syystä, ei mee peukku rikki ja enemmän voimaa.
Boozehound kirjoitti:
S_L kirjoitti:
NEiTI SENSEI Boozehound kirjoitti:Aina apinaote. Ihan sama mikä tilanne. Tämä siis mun näkemys.
Miksi näin? Ainakaan itse en keksi tuolle apinaotteelle muuta hyvää syytä kuikn peukalon suojelemisen lukotettavan laittaessa vastaan (ihan pätevä syy kyllä sinänsä).
Itselle syy piilee lukkopainin hikisissä tunnelmissa. Hikisestä kädestä/äijästä ei saa kiinni vaikka kuinka kädellä puristaisi. Ainoa vaihtoehto on siis luottaa "suuntaan" puristuksen sijaan. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
Voipi olla, että tajusin mitä tarkoititte. Täytyy katastella joku kerta, kun satutaan samalle matolle.
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse suosin normaaliotetta ihan siitä syystä että jos kundi esim tekee kuperkeikan niin on helpompi vaihtaa lukkoa tai ohjata kundia ranteesta oikeaan suuntaan. Apinaoteella saa enemmän voima mutta kun sitä ei ole niin on pakko yrittää jotain muuta jos kimura ei heti onnistu. Kusetus on BJJn perusta meille heikoille.
Mun kirjallinen ilmaisu on jopa Boozea huonompi mutta toivottavasti joku sentään tajusi mitä tarkoitin.
Villeä kiusaa muut kun tuollaiset tarkkislaiset Jannet. Oletteko muuten kokeilleet että otatte toiseen käteen apinan ja toiseen normaalin? Pientä hifistelyä... ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?
sami kirjoitti:
Villeä kiusaa muut kun tuollaiset tarkkislaiset Jannet. Oletteko muuten kokeilleet että otatte toiseen käteen apinan ja toiseen normaalin? Pientä hifistelyä... ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?
Vai tarkkislaiset...olehan aisoissas...
Normaali ote tuntuu pitävän paremmin kiinni kaverin venkoillessa kättään.
sami kirjoitti:Villeä kiusaa muut kun tuollaiset tarkkislaiset Jannet. Oletteko muuten kokeilleet että otatte toiseen käteen apinan ja toiseen normaalin? Pientä hifistelyä... ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?
Vai tarkkislaiset...olehan aisoissas...
Normaali ote tuntuu pitävän paremmin kiinni kaverin venkoillessa kättään.
Normaaliotteellahan on katkottu solisluitakin...
(Oli muuten j-systemin eka viesti mikä ei liittyny bumbaan tai pepeen jollain kierolla tavalla... )
tomato can kirjoitti:
Mikä on paras puolustus giljotiini-kuristusta vastaan?
Ja mikähän on maahanvienneissä vikana, kun tuohon tilanteeseen niin monesti joutuu?
Itse ainakin olen oppinut että stäkätään oma paino kunnolla kaverin päälle nousemalla ihan suorille jaloille. Painetaan sen puolen olkapää, jolla oma pää ei ole, kaverin kaulalle ja otetaan niskan takaa ote. Toisella kädellä otetaan sitten kuristavan käden ranteesta kiinni. Siitä sitten venkoillaan se kuristava käsi pois omalta kaulalta. Kokoajan toki oma leuka rinnassa kiinni.