Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 347 kertaa
Tykätty: 121 kertaa

Viesti Mika »

Verr kirjoitti: luulin että "apinaote" on hokutoryu-termi :lol:
Itse opin tuon termin aikoja sitten punttisalilla. Lienee melko laajasti käytetty ja ihan biologiaan perustuva termi. Meidät homo sapiensit erottaa apinoista oikeastaan vain tuo ote (opposable thumb) - tai siltä ainakin usein tuntuu. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!
Kuvake
Boozehound
munillepotkija
Lauteille: Marraskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Boozehound »

S_L kirjoitti:
NETTI SENSEI Boozehound kirjoitti:Aina apinaote. Ihan sama mikä tilanne. Tämä siis mun näkemys.
Miksi näin? Ainakaan itse en keksi tuolle apinaotteelle muuta hyvää syytä kuikn peukalon suojelemisen lukotettavan laittaessa vastaan (ihan pätevä syy kyllä sinänsä).
Itselle syy piilee lukkopainin hikisissä tunnelmissa. Hikisestä kädestä/äijästä ei saa kiinni vaikka kuinka kädellä puristaisi. Ainoa vaihtoehto on siis luottaa "suuntaan" puristuksen sijaan. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
It's like a game of chess, but your ass is in the line...
Kuvake
Questao
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2006
Tykätty: 2 kertaa

Viesti Questao »

Oi!
Boozehound kirjoitti: Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
Pistä tuleen portugeesiksi niin sit me tajutaan :badgrin: !

- Questão
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 38 kertaa
Tykätty: 36 kertaa

Viesti JanneM »

Questao kirjoitti: Oi!
Boozehound kirjoitti:Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
Pistä tuleen portugeesiksi niin sit me tajutaan :badgrin: !

- Questão
Ville on kurssikiusattu... Se ei kehtaa, kun se pelkää, että siitä piirretään pilakuvia.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
S_L
munillepotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Viesti S_L »

Elekää kiussakko Villee. Se on herkkä ihminen.

Terssi kirjoitti: Se on vahvempi, more leverage, juu nou. Mäkin suosin apinaotetta just näistä kahdesta syystä, ei mee peukku rikki ja enemmän voimaa.
Boozehound kirjoitti:
S_L kirjoitti:
NEiTI SENSEI Boozehound kirjoitti:Aina apinaote. Ihan sama mikä tilanne. Tämä siis mun näkemys.
Miksi näin? Ainakaan itse en keksi tuolle apinaotteelle muuta hyvää syytä kuikn peukalon suojelemisen lukotettavan laittaessa vastaan (ihan pätevä syy kyllä sinänsä).
Itselle syy piilee lukkopainin hikisissä tunnelmissa. Hikisestä kädestä/äijästä ei saa kiinni vaikka kuinka kädellä puristaisi. Ainoa vaihtoehto on siis luottaa "suuntaan" puristuksen sijaan. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan(koska kirjallinen ilmaisuni on moneenkertaan todettu varsin vajaaksi). Ei siis puristeta lainkaan vaan vedetään tai ehkä jopa työnnetään.
Voipi olla, että tajusin mitä tarkoititte. Täytyy katastella joku kerta, kun satutaan samalle matolle.
LKalmi
sääreenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti LKalmi »

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse suosin normaaliotetta ihan siitä syystä että jos kundi esim tekee kuperkeikan niin on helpompi vaihtaa lukkoa tai ohjata kundia ranteesta oikeaan suuntaan. Apinaoteella saa enemmän voima mutta kun sitä ei ole niin on pakko yrittää jotain muuta jos kimura ei heti onnistu. Kusetus on BJJn perusta meille heikoille.
Mun kirjallinen ilmaisu on jopa Boozea huonompi mutta toivottavasti joku sentään tajusi mitä tarkoitin.
Kuvake
akonan
nilkkaanpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti akonan »

LKalmi kirjoitti: Kusetus on BJJn perusta meille heikoille.
:lol: Tämä lause täytyy ottaa käyttöön!
sami
reiteenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Viesti sami »

Villeä kiusaa muut kun tuollaiset tarkkislaiset Jannet. Oletteko muuten kokeilleet että otatte toiseen käteen apinan ja toiseen normaalin? Pientä hifistelyä... ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?
-Oman elämänsä sankari-
jussip
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2006

Viesti jussip »

LKalmi kirjoitti: Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
"Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse käytän apinaotetta."
Kuvake
j-system
polveenpotkija
Lauteille: Toukokuu 2006

Viesti j-system »

sami kirjoitti: Villeä kiusaa muut kun tuollaiset tarkkislaiset Jannet. Oletteko muuten kokeilleet että otatte toiseen käteen apinan ja toiseen normaalin? Pientä hifistelyä... ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?
Vai tarkkislaiset...olehan aisoissas...
Normaali ote tuntuu pitävän paremmin kiinni kaverin venkoillessa kättään.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 38 kertaa
Tykätty: 36 kertaa

Viesti JanneM »

j-system kirjoitti:
sami kirjoitti:Villeä kiusaa muut kun tuollaiset tarkkislaiset Jannet. Oletteko muuten kokeilleet että otatte toiseen käteen apinan ja toiseen normaalin? Pientä hifistelyä... ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?
Vai tarkkislaiset...olehan aisoissas...
Normaaliotteellahan on katkottu solisluitakin... ;)
(Oli muuten j-systemin eka viesti mikä ei liittyny bumbaan tai pepeen jollain kierolla tavalla... ) :lol:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 347 kertaa
Tykätty: 121 kertaa

Viesti Mika »

jussip kirjoitti:
LKalmi kirjoitti:Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
"Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse käytän apinaotetta."
:smt003

Tää ketju on karannut käsistä. Kertoo aika paljon (siitä aiemminkin kadehtimastani) BJJ-kavereiden yleisestä asenteesta. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!
Kuvake
tomato can
reiteenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2006

Viesti tomato can »

Mikä on paras puolustus giljotiini-kuristusta vastaan?
Ja mikähän on maahanvienneissä vikana, kun tuohon tilanteeseen niin monesti joutuu?
sami
reiteenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Viesti sami »

j-system kirjoitti: Vai tarkkislaiset...olehan aisoissas...
Aisoissa olen. Tosin huonosti. Janne voikin pitää peukalo-otteen kun sen peukalo on yhtä vahva kuin minun käsi. Ja minun käsi se vasta vahva onkin..
sami kirjoitti: ja taivutteletteko ranteitanne kimurassa vaan ainoastaan americanassa? Compreende?

Eli käyttääkö kukaan niitä ranteita tietoisesti niinkuin kuristuksissa ja americanassa?
-Oman elämänsä sankari-
Kuvake
Walt Ruckus
polveenpotkija
Lauteille: Marraskuu 2005

Viesti Walt Ruckus »

tomato can kirjoitti: Mikä on paras puolustus giljotiini-kuristusta vastaan?
Ja mikähän on maahanvienneissä vikana, kun tuohon tilanteeseen niin monesti joutuu?
Itse ainakin olen oppinut että stäkätään oma paino kunnolla kaverin päälle nousemalla ihan suorille jaloille. Painetaan sen puolen olkapää, jolla oma pää ei ole, kaverin kaulalle ja otetaan niskan takaa ote. Toisella kädellä otetaan sitten kuristavan käden ranteesta kiinni. Siitä sitten venkoillaan se kuristava käsi pois omalta kaulalta. Kokoajan toki oma leuka rinnassa kiinni.
Matto-orava

Seuraajat

Kuvake
akonan
Kuvake
Andy
Kuvake
aparadja
cdr
Chd
cobrinhuuhaa
Dille