Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Savate ja Kickboxing

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#76

Viesti L.K. »

Pari kertaa "kivasti" notkahti kaverien kintut kun toinen tööttäsi hyvän alapotkun.Tälläiselle alapotkujen ystävälle se oli jokseenkin hekumallista katseltavaa. :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Tupier
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4
Lauteille: Maaliskuu 2007

#77

Viesti Tupier »

Salut!

Laitampa tänne vanhaa topiciin pätkän aiheesta " onclick="window.open(this.href);return false;

toivottavasti tää nyt ei sitten ollut jo aikasemmin.
:roll:
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#78

Viesti Samppa »

Tupier kirjoitti: Salut!

Laitampa tänne vanhaa topiciin pätkän aiheesta " onclick="window.open(this.href);return false;

toivottavasti tää nyt ei sitten ollut jo aikasemmin.
:roll:
No olihan se :D
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph" onclick="window.open(this.href);return false; ... 780#195780
Tupier
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4
Lauteille: Maaliskuu 2007

#79

Viesti Tupier »

No yllätys #-o :D
Kuvake
Paul
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 375
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#80

Viesti Paul »

Itse harrastan savatea ja mitä olen jutellut KB-harrastajan kanssa niin hänen mukaansa näkyvimpiä eroja on se, että savatessa ei saa käyttää polvea.
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#81

Viesti Jopo »

Paul kirjoitti: Itse harrastan savatea ja mitä olen jutellut KB-harrastajan kanssa niin hänen mukaansa näkyvimpiä eroja on se, että savatessa ei saa käyttää polvea.
Jaa-a, muuten ihan hyvä kommentti potkunyrkkeilijältä, mutta kun ei saa potkiksessakaan. Ainakaan tällä hetkellä suomessa vallalla olevissa FC, KB ja LC muodoissa.

Suurin ero näyttäisi olevan liikkuminen ja sääriblokkien puute. Niin ja jo mainittu ykköspotkujen heittely mikä mitä ilmeisimmin juontaa juurensa säännöistä.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Paul
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 375
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#82

Viesti Paul »

Jopo kirjoitti:
Paul kirjoitti:Itse harrastan savatea ja mitä olen jutellut KB-harrastajan kanssa niin hänen mukaansa näkyvimpiä eroja on se, että savatessa ei saa käyttää polvea.
Jaa-a, muuten ihan hyvä kommentti potkunyrkkeilijältä, mutta kun ei saa potkiksessakaan. Ainakaan tällä hetkellä suomessa vallalla olevissa FC, KB ja LC muodoissa.

Suurin ero näyttäisi olevan liikkuminen ja sääriblokkien puute. Niin ja jo mainittu ykköspotkujen heittely mikä mitä ilmeisimmin juontaa juurensa säännöistä.
Hyvä tietää =)
Tosiaan itse en ole KB:hen perehtynyt, mutta treeneissä oli kaveri joka oli ennen savatea ollut KB:ssä ja mainitsi polven käytön suurimmaksi eroksi. Sparratessa huomasin polven nousevan sillä ihan kokoajan.
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#83

Viesti Jopo »

Paul kirjoitti:
Jopo kirjoitti:
Paul kirjoitti:Itse harrastan savatea ja mitä olen jutellut KB-harrastajan kanssa niin hänen mukaansa näkyvimpiä eroja on se, että savatessa ei saa käyttää polvea.
Jaa-a, muuten ihan hyvä kommentti potkunyrkkeilijältä, mutta kun ei saa potkiksessakaan. Ainakaan tällä hetkellä suomessa vallalla olevissa FC, KB ja LC muodoissa.

Suurin ero näyttäisi olevan liikkuminen ja sääriblokkien puute. Niin ja jo mainittu ykköspotkujen heittely mikä mitä ilmeisimmin juontaa juurensa säännöistä.
Hyvä tietää =)
Tosiaan itse en ole KB:hen perehtynyt, mutta treeneissä oli kaveri joka oli ennen savatea ollut KB:ssä ja mainitsi polven käytön suurimmaksi eroksi. Sparratessa huomasin polven nousevan sillä ihan kokoajan.
Aah, eli siis kyseessä on varmaan huonosti muotoiltu yritys puhua sääriblokkien käytöstä ja polvennostosta potkuissa. (siis kaverin puolelta)

Jos se taas yritti sua potkaista sillä polvella niin vähän hassultahan tuo tuntuu. Ei sillä, etteikö joissakin seuroissa polvipotkuja ja ylipäätään oriental säännöillä reenattaisi enemmänkin. Suomessa kun ei kuitenkaan kilpailuita noilla säännöillä ihan heti ole ollut, niin tuntuisi vähän hassulta, ettei osaisi jättää polvia pois sparratessa.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#84

Viesti keskilinja »

Ettei vaan kyseessä olisi ollut Taipokseri?
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Paul
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 375
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#85

Viesti Paul »

keskilinja kirjoitti: Ettei vaan kyseessä olisi ollut Taipokseri?
Ei, vaan ihan KB oli
UFCfighter
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 206
Lauteille: Marraskuu 2007

#86

Viesti UFCfighter »

Mun mielestä aika turhaa ees noita lajeja niin vertailla kun kyse on kuitenkin potkunyrkkeilystä yleensä.

On monia tuttuja niin kicboxing kuin thaiboxing kavereita joiden kanssa treenaan ja kyllä se on yksilöstä kiinni minkälainen on niin ja tietty saamasta valmennuksesta ja siitä millä tyylillä on harjoitellut/otellut.

Esim. jos kickboxing jätkä on treeannut ja otellut K1 säännöillä on se aivan eriasia kuin harjoitellut salilla kunto versiota.

Onhan noilla eroilla varmaan kiva hifistellä mutta itse niistä en piittaa kai johtuen siitä etten treenaa missään salissa ja seuraankin pääasiassa vapaaottelua.

Itse treenaan kyllä potkunyrkkeilyä mutta melkein kutsuisin sitä ennemminkin pystyotteluksi.

Olisi paljon selkeämpää ja kätevämpää mielestäni että lajit jaettaisiinkin vain 3 eri lajiin ja niistä 2 eri versiota kustakin.

3 lajia olisi Pystyottelu, Mattoottelu ja Vapaaottelu ja näistä kaikista versiot. Full Contact ja Kuntoversiot.

Monilla lajeilla jo pelkästään niin naurettavan monta eri tyylisuunann nimeä että hoh heijaa :D

Tiedän että tämä on vain minun mielipiteeni ja siitä ei kannata suuttua.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#87

Viesti tonik »

savatesta muistelen lukeneeni että hollantilainen fred royers kutsuttiin savaten em-matsiin,royers tais olla sillon ex karaten ja kikpoksingin maailmanmestari.
voitti matsin vaikka eka matsi ja sai varotuksen,kääntölyönnistä kait.
säännöt oli hänen mukaan tarkkoja,pitiköhän potkukin osua tietyllä osaa kenkää tai jotain.
oli myös sitä mieltä ettei savatetyypit olleet tottuneet kovaan matsiin,hävisi sen takia hollantilaisille,80luvulla.
muistaisin myös että gordeou oli rankattu korkealle savatessa raskaassa sarjassa,elikkä tää ufc1 finalisti.
molempi herrasmies myös käynyt muutaman kerran suomessa opettamassa
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

#88

Viesti Fubarbarian »

Joskus kauan kauan sitten kaukaisessa galaksissa kun tuli harrastettua kickboxingia, niin meillä kävi muutaman kerran joku savateur treenailemassa. Oli aika liukas kaveri ja eritoten jantterin pysäytyspotkut(chasse Lateral Bas ja coup pied bas?) polveen tai polven lähistölle olivat todella ongelmallisia ainakin itselleni, kun ei itse sellaista harrastettu ja oli täten uusi (ja vttumainen, lol) kokemus. Töksähti hyvin kyllä oma eteneminen. Tyypillä taas oli enemmän hankaluuksia potkaista sääriluulla, kun oli tottunut kenkimään(kirjaimellisesti) kauempaa ne monot jalassaan.
Kuvake
Hukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 490
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#89

Viesti Hukka »

Fubarbarian kirjoitti: pysäytyspotkut(chasse Lateral Bas ja coup pied bas?) polveen tai polven lähistölle.
Olisin kuvitellut myös Chasse Frontal bas:n (suora potku alalinjaan, tai etu polkaisu alalinjana käännöksenä ranskasta) kuuluvan samaan ryhmään noiden kanssa,

Coup de pied bas on lakaiseva potku, tarkoitatko sitä toisena? Toisin kuin chasset, joiden teho ei juurikaan kengttömyydestä häiriinny, kuvittelisin että senkin tehosta katoaa aika lailla ilman kenkää. En tietysti ole kokeillut, joten saatan olla ihan väärässäkin. Ainakin mull eopetettuna Copu de pied bas poktkaistaan sääreen, eikä polven korkeudelle.
Fubarbarian kirjoitti: Tyypillä taas oli enemmän hankaluuksia potkaista sääriluulla, kun oli tottunut kenkimään(kirjaimellisesti) kauempaa ne monot jalassaan.
Tämä tuntuu olevan Défense treeneissäkin ajoittain ongelmana, ihmiset koittavat tähdätä kengällä ja koettavat tehdä sen edelleen vaikka polvi koukussa.
Verneri

"From head to heel as tough as steel, as nimble as a cat,
With every trick of twist and kick, a master of savate."

-Julot The Apache, Robert W. Service
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

#90

Viesti Fubarbarian »

Tapahtuneesta on tsiljoona vuotta, joten muisti vähän pätkii. Olet oikeassa suorasta potkusta alalinjaan, sitä tais tulla kanssa otettua vastaan. Pyyhkäisypotkusta en suoraan sanottuna muista enää niin tarkasti, ehkä olin sekoittanut sen johonkin muuhun koppaillessani suoria potkuja etujalan säären yläosaan ja polveen- ja kaverillahan oli siis ne kengät jalassa, ei meillä ollut niin tarkkaa.

Oli miten oli, ihan hyvä maku jäi lajista pienen maistiaisen jälkeen ja ainakin huomas sen, että jos tulee vastaan tekniikkaa mitä ei itse treenaa, niin menee vähän pelisuunnitelmat sekaisin. Ja jotakin se puhui, että sääriluulla alapotkujen blokkaaminen olisi ollut savatessa kiellettyä, muistankohan taas omiani?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa