Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hyviä harjoitusveitsiä?

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Hyviä harjoitusveitsiä?

#1

Viesti L.K. »

Eli kokemuksia ja vinkkejä kaivattais..

Tarkotus olis hommata harjoitusveitsiä. Hakusessa kovamuovista tai alumiinista tehtyjä.Tai sitten jostain muusta kovasta matskusta. Ei mitään muovilerpukoita.

Onko suositella jotain merkkejä tai valmistajia?Jos vielä olis Suomesta saatavia ja ei ihan sikahintaisia niin olis aika jees...
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#2

Viesti Abe Simpson »

Itse tilasin ebaysta cold steelin tanton, hintaa oli kympin verran kaikkineen. Teräasekeskuksessa hinta on myös kympin, mutta toimituskulut valitettavasti yli kaksinkertaistavat hinnan.

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/i ... vesNet.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"Pallomerimies on erimies"
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#3

Viesti Esa Tyynismaa »

Punatammea/vastaavaa olevat tantot ainakin löytyy budo-shopista.Mielestäni vieläpä varsin kilpailukykyiseen hintaan...
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#4

Viesti Paappa »

Kuva

Itse alumiinista tehty.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#5

Viesti L.K. »

Paappa kirjoitti: Kuva

Itse alumiinista tehty.
Et haluaisi tehdä sellasta 20-30kpl erää... ;) :D
Abe Simpson kirjoitti: Itse tilasin ebaysta cold steelin tanton, hintaa oli kympin verran kaikkineen. Teräasekeskuksessa hinta on myös kympin, mutta toimituskulut valitettavasti yli kaksinkertaistavat hinnan.

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/i ... vesNet.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuo nuo veitset kuinka kovia?Eli taipuvatko yhtään?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#6

Viesti bodyguard »

L.K. kirjoitti: http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/i ... vesNet.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuo nuo veitset kuinka kovia?Eli taipuvatko yhtään?[/quote]
Vedän ihan ulkomuistista, mutta mun mielestä noi cold steelin tantot ei hirveesti taipunu, kun vaikka vertaa Aspin kumiveitsiin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#7

Viesti Paanari »

Helppo ja halpa nk. "malli paanari".
Otetaan normaali perus työpuukko joka on jo lähtöön hieman tylsä...
Annetaan rälläkkää tahi muuta vastaavaa hiomavempelettä ja kärki pyöreäksi.
Hinta ei ahista vaikka tekisi uudestakin (2-3ekee).
Ajaa saman asian kuin hienot tuontituotteetkin. :patsukki:
Luovuuta ja ahkeruutta.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#8

Viesti Streetwise »

Meillä on käytössä juuri noita Cold Steelin harjoitusveitsiä ja hyviä ovat. Aspin veitset on peestä, ne on liian lerpukoita. Lisäksi on tylsytettyjä aitoja puukkoja, mutta niitä ei kovaan harjoitteluun voi suositella. Tekevät jälkiä ja vahinkoa, mutta jos ei ihan täysiä survota niin ovat paikallaan tuomaan sitä tervettä "terän pelkoa".
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#9

Viesti L.K. »

STR kirjoitti: Meillä on käytössä juuri noita Cold Steelin harjoitusveitsiä ja hyviä ovat. Aspin veitset on peestä, ne on liian lerpukoita. Lisäksi on tylsytettyjä aitoja puukkoja, mutta niitä ei kovaan harjoitteluun voi suositella. Tekevät jälkiä ja vahinkoa, mutta jos ei ihan täysiä survota niin ovat paikallaan tuomaan sitä tervettä "terän pelkoa".
Ok. Tylsistetyistä morista itsellä kokemuksia, mutta juuri vähän vaarallisia kovempaan puukotteluun.
Noi Cold Steelit kyllä vaikuttaa hyviltä, ASPin letkuveitsien kaltaisia juuri tarkotus karttaa..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
jussmatt
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 126
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#10

Viesti jussmatt »

CS on hyvät, itselläni on yli 10 vuotta vanhat Magnum merkkiset käytössä. Onkohan enään saatavilla? Alumiinisten käyttö on melkein kokonaan lopetettu, siinä on kuitenkin liian leikkaava terä. Olen joskus rautasahalla ja viilalla pari vääntänyt. Kahvan osan viimeistellyt komistukset narulla.
Puuveitsiä käytetään paljon, joko itse vuoltaa tai hankkiin. Aikidossa käytettävä tanto malli ihan hyvä. Vuolemalla saa persoonallisen näköisen ja siinä on tekemisen riemua. Olen käyttänyt omenapuuta siksi koska se minulle halpa (ilmainen) ja muodon vuoleminen onnistuu ilman että puusta lähtee isoja lastuja. Omenapuu on myös sopivan painoinen, tykkään hiukan painavasta harjoitusveitsestä.
-jussi-

*PT mies torjuu ranteella kepin iskut*

http://ptkfinland.fi/
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#11

Viesti fuusetsu »

Onko kenelläkään kokemuksia tästä puukosta: Petlastech - Kumipuukko (TPR)

Hinta (4,50 €) on alle puolet Cold Steelin vastaavista (10,00 €). Muutenkin halpa verrattuna mihin tahansa muuhun harjoitteluveitseen.
Kuvake
Zetor
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 25
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kerava

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#12

Viesti Zetor »

Keen Edge Knivesin alumiiniset ovat hienoja ja mukavia kädessä. Ehkä vähän hintavia, mutta pieni lafka ja palvelu pelaa.
http://keenedgeknives.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Stockholm Blade Arts myy muutamaa mallia.
http://bladearts.com/SearchProducts.aspx?pcid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ari Tanninen
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#13

Viesti Esa Tyynismaa »

fuusetsu kirjoitti: Onko kenelläkään kokemuksia tästä puukosta: Petlastech - Kumipuukko (TPR)

Hinta (4,50 €) on alle puolet Cold Steelin vastaavista (10,00 €). Muutenkin halpa verrattuna mihin tahansa muuhun harjoitteluveitseen.
Kumipuukoissa on joihinkin tekniikoihin täysin sopimaton ominaisuus,ne kun taipuu. Terää sivulle kyljestä kääntämällä saa normaalin terän väännettyä käyttäjältään pois,kumipuukko piru taipuu... (toivottavasti oli riitävän vaikeaselkoinen selostus)
tänäskän
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 589
Lauteille: Heinäkuu 2006

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#14

Viesti tänäskän »

Mullakin on yksi kuminen harjoitusveitsi - made in USA. Sitten on lukuisia omatekoisia aihioita erinäköisiä harjoituspuukkoja. Kun kahvan tai koko kyhäelmän tekee itse puusta, ei materiaalikustannuksia käytännössä kerry lainkaan. Terän voi tehdä alumiinista tai muusta metallista, mitä sattuu romukopasta löytymään. :D Kahvaa voi muotoilla mielensä mukaan ja tehdä sellaisen kuin itse haluaa ja mikä on omaan käteen sopiva. Työkalujakaan ei paljon tarvita. Riittää, kun on puuviila, muutama poranterä ja hiomapaperia. Näistä se syntyy.

Muutama viikko sitten sain hankituksi uniikkikappaleen oman käden mittojen mukaan teetetystä puukosta ja nyt olisi suunnitelmissa tehdä itse vastaavan kokoinen ja mallinen treenipuukko.

Sitä kumista Magnum Training Kinifea ei tule juurikaan itse käytettyä. Se vain kulkee mukana treenikassissa sen takia, että voin lainata kaverille, jolla ei ole omaa treenipuukkoa mukana. :lol:
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

Re: Hyviä harjoitusveitsiä?

#15

Viesti Abe Simpson »

Mua hiukan arveluttaa nuo metalliteräiset treeniveitset, jos tarkoituksena on harjoitella täydellä temmolla ja vaikkapa vielä siten, että veitsellä koitetaan ihan tosissaan saada tökittyä toiseen osumia tahi vastaavasti estää vastapuolen puhkomisyrityksiä? Toisaalta tämä saattaa tuoda mukaan kaivattua realismia, mene ja tiedä.
"Pallomerimies on erimies"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 65 kurkkijaa