Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#31

Viesti Paanari »

Jeps, ihmispolo on ollut aina innovatiivinen, kun on pitänyt toista kurmuuttaa tai saada läskiä ja laardia nuotiolle.

Noita putki viritelmiä oli aikas monta ja joka toisessa oli punnus tai karkeeta metallirouhetta sisällä.
Hehe kieroin oli nk taskutkeppi/tikku joka löytyy indoneesian lajeista myöskin.
Meikäläisessä versiossa se katkes keskeltä ja oli ontto... toinen puoli toimi kahvana terälle ja toisella heitettiin lyijyrouhe silmille, jäi aikaa sohii ja tökkii (no:4).
Onhan noita, kuten ritsa joka näytti vain litteeltä katjajasta vuollulta läpyskältä. Vaan lähti se kivi kovaa.

Niinkuin kaikissa vekottimissa täytyy harjoitella ja tutkii mekaniikkaa...
Hymm, täytyykin Pursiseuralla pitää palaveri josko vaikka vaikka verstaalle tekemään "himmeleitä"....

Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#32

Viesti Timpa »

Keihäslinko ja perunalinko ovat eri vehkeet. Keihäslinko on jäykkävartinen, ja perunalinko taas oli joku notkea ja pitkä vitsa, jota pitkin pottu liukui.

Et taatusti (Kari) ole tumpelo. Tumpelous on vain ensivaikutelma/ensiokemus. Ainoastaan jollain kiväärillä saa rähmäkourakin ensi yrittämällä jonkinlaisen osuman. Kaikki muut aseet ovat enemmän tai vähemmän harjoiteltavia pelejä (kuten Paanarikin edellä mainitsee). Varsinkin linkoaminen jää monelta kokeiluasteelle, koska se vaikuttaa ensiyrittämällä ihan sikavaikealta.

Se että katajaritsa on ollut ohut läpyskä, on ilmeisesti antanut lisävoimaa taipuvan ritsan-rungon jousiominaisuudella. Jos aika antaa myöden, voin joskus kokeilla tuota.

Tänään tuli postissa "apinannyrkki", jonka eräs jenkki halusi välttämättä lähettää minulle. Varsin kivan näköinen se on, ja täytyykin nyt tutustua siihen ja tehdä toki vilmikin.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#33

Viesti MikaM »

Sitä voi oikein hämmästellä, kuinka sitä vaan kiväärilläkin voi ampua toistuvasti ohi vaikka saa ihan rauhassa suorittaa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#34

Viesti Timpa »

Riippuu tietysti maalin koosta :D

Tuli mieleen tapaus, kun intin ampumaleirillä ammuin kultaisen ampumamerkin, ja sain siitä kuntsarintynkää. Tupakaverit olivat aivan ryytyneitä kun teltassa pakkasin kamojani ja lähdin kotiin. He jäivät sitten vielä moneksi päiväksi leirille.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#35

Viesti Kari Aittomäki »

Juu, tahdompa leuhkia minäkin.
Ihmettelin ihmeissäni kun sällit intissä ampu itsepintaisesti minne sattu vaikka maaliin oli lyhyt matka, näkyvyys hyvä ja rynkky on jykevä kapine.
Itte tuikkasin luodit sinne kymppiin heti kun sain sähtäimet kohdalleen, myöhemmin sniper-kevirillä ampusin viisi kutia kahteen reikään joitten väli oli millejä. Vähäkö mä oon ässä.

Kiväärillä osuu kyllä vaikka juostessa, se on jotenkin luontaista. Eikä se haittaa vaikka maalikin juoksee, sinne menee.
Jousellakin hämmästelin kuinka tarkka peli se on.
Ja jostain syystä se elävän maalin sähtääminen on luontevampaa kuin pahvin ampuaminen. Oli sitte kyse heittämisestä tai ampumisesta.
Luulisin että kyse on jostain lahjakkuudesta, kropan ja silmän yhteispelistä ja siitä jostain vaistosta joka vie projektiilin maaliin.

Pistoolikin oli jotenki valtavan luonteva vehje, pitkä lyönti. Aina osu.

En ole koskaan päässyt kokeilemaan jalkajousta mutta jotenkin ma tunnen sen vehkeen kainalossani.
Nimenomaan kainalossa, olen lukenut sekä vanhoilta parruilta kuullut että suomipoikain jalkajousitarkkuus hämmästytti täälläpistäytyneitä tutkijamatkailijoita. Ja nämä senaikaset metsäveikot ampusivat nimenomaan kainalosta.
Sen on vaistoampumista se.
Heh, olenpa sekä kuullut että lukenut että Suomi-kp:n virtuositeettinen käyttökyky ois ikäänkuin verenperimää, jalkajousesta ponnistavaa.
Romatiikka ottaa monia muotoja.

Kiitos Timpa rohkaisusta, ehkä en sitte ole niinkään tumpelo kuin valmistautumaton.
Treenaaminen kehittää.
Mutta väittäisin että sulta käy tuo keskipakovoimatälliäisten jakelu luontojaan ilmankeveästi.

Samoin kuin kiekonheitto on ehdottomasti lahjakkuuslaji.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#36

Viesti Timpa »

Kieltämättä siitä on esimerkkejä, että kiväärin jyvä/hahlo -systeemi ei mene täysin jakeluun. No henkilö voi olla sitten haka muissa asioissa.

Pistoolissa en saanut kauhean hyviä tuloksia.

Jep, se että kokeilee eka kertaa vaikka hitsaamista, eikä onnistu, ei tarkoita sitä että olisi tumpelo. Harva on seppä syntyessään.

"Keskipakovoimatälliäisten jakelua" on tullut harjoiteltua jonkin aikaa, koska kavereiden kanssa aloitettiin linkoilu 70-luvulla. Jos se näiden kymmenien vuosien jälkeen olisi edelleen vahvasti hakusessa, niin sitten ansaitsisin säälisinnikkyysmitalin.
No kyllä Youtubessa joku henneri sanoi että hän haluaisi opettaa minua linkoilemaan. Kieltäydyin kohteliaasti sanomalla ettei vanha koira opi enää uusia temppuja.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#37

Viesti Kari Aittomäki »

Positiivista.
Tosiasiahan se on että jokainen vastaantulija tietää asioita joita minä en.
Eli keuliminen on tavattoman joutavaa.

Hitsaamisesimerkki/metallityö on osuva esimerkki, mä olen jääny sitäoppia vaille ja nuo pykäelmät on kyllä säälittäviä.
Ei ole vain ollu ikkanaa hakeutua oppiin vaikka kiinnostustakin ois ollu.
Se taitaa olla kovin tavallinen tarina kaiken kädentaidon kohdasta, tuskinpa Arman tai Jussi Häkkinen ekavedoksillaan saivat aikaan mitään kovin tyylikästä garderooppia. Treenaaminen kehittää.

Joustavien aseitten haldaaminen on mulle ittelleni hankala rasti, olen survoja/hakkaaja.
Luulisin että silloinjoskus se hakeutuminen tapahtu luonnollisen joustavasti, osa sälleistä, se pälliosasto raivos eturivissä ja taitavat fiksut lähdetti projektiileja hyödyllisiin kohtiin..

Pistoolista, mulle se on jotenki luontainen peli.
Mulle on luontaista napata ase, läväyttää käsi suoraksi/tukevaksi ja päästää luoti lentoon, lyödä kauemmas. Hyvin on osunut.

Olen tätä näkökälmää Potkussa tarjoillut jo vuosia mutta ei ole ottant kipinää.
Kun teoriani on se ettäse loputtoman intohimoinen karaten takominen tiukanjoustavasta asennosta palvelee sellaisenaan pistoolinkäyttöä tilanteessa.
Kun kropankäyttö on niinku Se Juttu, ase vain väline.
Ja luoti lähtee.

Väittäisin että pistoolipaukuttelu on kantimissaan niin tärkeilynjäykistämää ja luonnotonta käytöstä ja ne kankeat advanced-kurssitkin vielä niin perkuleen pökkelöitä ettei luonnollista synkopointia kropan ja aseen potentiaalin suhteen vaan ota löytyäkseen.

Tuolla toisaalla on tasokkaita kaupallisia aseenkäyttötreeniviedoita ja silmään pistää sällien jäykkyys ja joustamattomuus.
Kun on ehdollistettu se ampuratapökkelöinti.

Skin that smokewagon boy.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#38

Viesti Timpa »

Näin se on mennyt että kykyjen mukaan jaettu rähinähommat. Jos on raaka lähitaistelumies, ei ole mitään mieltä passittaa häntä katapultin lataajaksi.(Kari varmaan kuolisi tylsyyteen katapultin lataajana. Ja hautakivessä teksti: "Kuoli taistelukentällä tylsyyteen")

Entisajan metsämies on saattanut käyttää joustaan niin, että koko vartalo on "ase", ja nuoli lähtee pitkän kokemuksen tunteella kohti maaliaan. Miksei sama pätisi pistooliinkin? Minun tarkkuusammuntakokemukseni on kuitenkin niin vähäistä, etten osaa ottaa sen syvempää kantaa.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#39

Viesti Kari Aittomäki »

Olen siinä käsityksessä että niin katapulttien kuin sittemmin tykistönkin johtohommiin hakeutuivat/määrättiin järkijätkiä mutta se tykkirenki-osasto on ollut sitä joutavampaa osastoa.
Sitähän se lie nykyäänkin. Tykistöupseeri on viihdetaiteessa älykkään sotilaan synonyymi, onhan se mölttien lähdettely aikamoista matikkaa..
Vaan silkat tykkimiehet taustamöllejä, piipunkääntäjiä ja putkenrehaajia.
Hiukan källimpiä toki kuin eturivistön myllyttäjät silti.

"Jalkapuoli mies kelpaa vielä hyvin tykkirengiksi" kertoo Antti Tykinvalaja Mika Waltarin Mikael Hakimissa.

Mikähän mahtaa olla se oikea ero silmähahmotteisen tähtäimenkäytön ja vartalon keskikohtaa käyttävän vaistoampumisen välillä?
Jalkajousella, pistoolilla tai konepistoolilla.
Tokihan kiväärilläkin pitää osata tukea ase liikkumattomaksi ennen lääpäisyä.. mutta kropan asentosuuntauksella suoritettu täsmentäminen tuntuis olevan hiukan eri asia?
Tästä on varmaan jotain ihan oikeaa tietoakin olemassa?
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#40

Viesti Ile »

Eikös se niin mennyt (tykkiväen mielestä), että tykistö valloittaa ja jalkaväki vaan miehittää...;)
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#41

Viesti MikaM »

Pistooliammunnasta. Googlaa Jerry Miculek. Ammuntaa on tietty monenlaista, mutta tuo nyt ainakin on toiminnallista. Joskus asiat vaan on yksinkertasia; ase silmälle ja liipasu. Noin raakasti tiivistettynä. Lepposa aksenttikin vielä.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#42

Viesti Timpa »

Iskä kertoi että sotien aikaan monella miehellä oli toive päästä tykistöön. Tämä siksi että sai turvallisen välimatkan päästä lasettaa roinaa viholaisen niskaan. Tässä mielessä tykkimiehinä saattaisi olla hyvinkin lukeneita kavereita. Eri asia sitten on, kuinka näitä toiveita kuunneltiin.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#43

Viesti Andy »

Turvallinen välimatka on vähän joustava käsite, kun tykistö on aika houkutteleva kohde vihollisen tykistölle ja etenkin ilmavoimille.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#44

Viesti Timpa »

Niin, varsinaisesti turvallista toimenkuvaa ei sodassa juurikaan ole. Mutta tykkimiesten kuolleisuus ilmeisesti tiedettiin alhaisemmaksi.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#45

Viesti Kari Aittomäki »

Ja homma oli helpompaa, lataa, ammu, lataa, ammu, valmistele tulipaikka ja siirry, vaihda asemaa. Kertoivat tykistöön siirretyt haavoittuneet.
Paljon työtä mutta välitön uhka pienempi. Ja töpinä lähempänä kuin etulinjan kähmyillä, mässyt lähellä, hoitopisteet myös.
- Minä olen kans sitäikäluokkaa että veteraaneja on tullut kohdattua, hoitohommissa paljonkin. Ja kun kovin kiinnosti niin otin jutulle ja mielelläänhän ne jutteli kun osaan olla kuuntelevainen. Kunnioitus on ase ja sitäpaitsi hemmetinmoinen sosiaalinen työkalu.

Mä muuten olen jutellut neuvostoupseerin kanssa heidän tykistöyhteistyöstään, jossa kertomansa mukaan ilma-aseen torjuminen on stabiilimmin asemoitua kuin varsinainen jalkaväen tukitoiminta. Jossa tuliasemia vaihdellaan joskus hyvinkin ripeästi.
Ohjuksia tosin ei kai voine väistää, eli kai siinä luotetaan tutkapeittoihin ja putkien reagointiin.
Se oli tosiaan vaan saunajuttelua eikä voi tietää kuinka paikkansapitävää sinänsä.
Upseerikaan ei ollut tykistöpuolelta vaan ihan jalkaväkisällejä.

MikaM:lle kiitos nimestä, vilkaisin mutta näkyis olevan sitä kihonia, asenäppäröintiä. Tarpeellista, välttämätöntä mutta ei oikeastaan sitämitä etsiskelen.
Mikä mua aina kivestää on tää ajatus että luotiase tekee haltijastaan jumalan tai ainaki jumalahkon.
Myllytys aseella ei ole stressivapaata kikkailua ensinkään.

Jos vaikka se vainomies paiskaaki puutarhasaksilla ja helistää kimppuun villisti kirkuen ja saksia klaksutellen. Kääk.



Siis mitäs jos tuo puukkumies oiski heittänyt esileikiksi osaavan puukkuprojektiilin?
Juttu jota itte olen treenannut.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa