Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aseistettu mutta täysin laillinen

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Aseistettu mutta täysin laillinen

#31

Viesti tohtorismies »



Kynistä puheenollen siinä on "valmistus" normaali bicin kynästä mattoa käyttäen. Yhden mallin olen samaiselta kaverilta nähnyt missä kynä sahataan 45 asteen kulmaan melkein valmiiksi katki mutta niin että säilyttää alkuperäisen muotonsa. Kenelläkään ei ole nokan koputtamista silloin kynän terotuksesta mutta sen "ylimääräisen" voi napsauttaa helposti irti.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Aseistettu mutta täysin laillinen

#32

Viesti Paappa »

Timpa kirjoitti: loka 17, 2019, 22.51 Leikattu polvi on hyväksyttävä syy pitää mukana kävelykeppiä. Kunhan sitä ei kanna olkapäällä :)
Niin. :lol:

Kuva
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Aseistettu mutta täysin laillinen

#33

Viesti Atticora »

Ruuvarista. Joitain vuosia sitten yksi poliisi nillitti (virolaisista) raksaukoista, joilla on tapana käydä duunin yhteydessä lounailla sun muillla asioilla puukot, vasarat sun muut sahat ja puntarit reteästi haalarin lanteilla keikkuen. En nyt muista, oliko se hänen mielestään ihan laitonta toimintaa, mutta ainakin erittäin epäasiallista. Onhan se vähän turhaa ja epämääräisellä alueella varmaan ollaan, varsinkin jos jotain sattuu.

Tosta kävelykepistä taas sitten juolahti mieleen.. Onhan keksitty myös ns. turvasateenvarjo, eli suomeksi mukilointikeppi. Ei kuulemma tarvitse esittää olevansa tyypillinen huonojalkainen nuorimies. Näin myyntipuheet, en tiedä sitten miten suopeasti viranomainen niihin oikeasti suhtautuu. Tuskin kovin - ainakaan siihen malliin, johon on piilotettu nunchaku.


Kuva
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Aseistettu mutta täysin laillinen

#34

Viesti MikaM »

Olihan täälläkin jossain linkki taktista sateenvarjoa myyvän yrityksen sivuille. Parisataa maksaa. Tyyliin:


eidt. Oliki vaan satasen.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aseistettu mutta täysin laillinen

#35

Viesti Kari Aittomäki »

Nuo nyt kuitenki on selkeästi aseita vaikka siinä jotain repaletta naamiona oiskin.
Onhan poliisi ottanu sopivansyyllisiltä marssijoilta banderolliseipäitä pois kun ovat niinku aseita.
Ja ovathan ne, vaikka uistinnaamat mitä koittais selittää.

Mulla on Opelinovessa kenttälapio, koska talvella on lunta. Onhan sitä.
Näin olen kertonut kun on ihmetelty, ihan poliisitkin ovat.
Ilmeet kyllä kertoivat että eipä päästellä tyhjää tästä aiheesta sen enempää.

Mulla on aina ollu se lapio siinä ovessa. Kätevä peli.
Eikä ees laiton.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Aseistettu mutta täysin laillinen

#36

Viesti Andy »

Auto on kotirauhan suojaama alue ja siellä saa pitää mukana paljon laajempaa astalovalikoimaa kuin kävellen liikkuessa. Minullakin on hanskalokerossa puukko, jotta sillä tarvittaessa esimerkiksi voi tehdä tulet tai lopettaa auton alle jääneen jäniksen.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Aseistettu mutta täysin laillinen

#37

Viesti Daddy »

Tota auto ei muuten enää ole kotirauhan suojaama alue, lakimuutos tästä tuli muistaakseni 2014. Mutta toki puukkoa voi pitää autossa mukana, ihan siinä missä muitakin autoiluun liittyviä työkaluja.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Aseistettu mutta täysin laillinen

#38

Viesti Timpa »

Sivun alun videon jätkällä oli oikein sianruho, johon hän takoi kynää. Ihan noin pitkälle en videoitani jaksa viedä. :) Ja eräs kiinalainen naiskatsoja kerran kyselikin huolissaan että enhän testaile aseitani eläviin tai kuolleisiin eläimiin. Ja näinhän en tokikaan tee.

Siinä olisi yritystä kun aina kaupungilla kävellessä joutuisi ontumaan, että olisi syy pitää kävelykeppiä mukana :D
Kaveri muuten sai 40v lahjaksi kävelykepin (huumorimielessä). Mutta se oli kaksinkertaista alumiiniputkea tukevilla muovikahvoilla, eli kestäisi aika kovaa räimimistä.

Minulla on pieni linkkari hanskalokerossa, mutta puhtaasti narun/teipin ym katkaisua varten. Niin ja onhan minulla tietysti autossa Toyotan tunkki :)
Ehkä monet muistavatkin tämän:

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aseistettu mutta täysin laillinen

#39

Viesti Kari Aittomäki »

Hoo! Koska olen melko varmasti ainoa joka on ottanut tunkkimiestä vastaan niinku oikeesti.. niin olempa pöljä! Oujee!

Aika kömpelö vekotin on hän, se ottalla ottamani pusu ei ollu lähelläkään tontason mässi, vaikka sälli olikin ihan riski tapaus.
Niin riski että sai revittyä ittensä irti ja pääsi karkuun. Kun puistelin päätäni vielä selväksi tälliäisestä.
Pääsi perkele täräyttään kun askartelin presidenttinsä kanssa, pidin silmälukossa ja seisoin jarrulla kaksinjaloin, putkinäkö jäi rikkomatta, perhana.
Eli en ollu tappelumoodissa.. tai siis toki olin mutta koin silti enemmän olla tekemättä kuin tehd
Vaikka ne jotain prätkäsällejä olivatkin.
- Jonka jaottelun toivoisin löytyvän näistä realistisiksi itsiään kutsuvien hahmotusten curriculumeista. Tein virheen koska himmailin, pelasin kilttiä ja otin tunkistä päähäni. Valmiustila, se tilannetajuinen awareness ei ollut sen tilanteen tasalla. Liian pitkään ilman tosipaikkoja ja jurrikin hidasti.
Perkele.

Tällin jälkeen nupit kyllä käänty kaakkoon, Salliainen salli jätkille järkeä lähteä juoksuun.
Koska sen pusun jälkeen olin hetkenaikaa valmis tappamaan. Revin sen pako-autoklasinkin sirpaleiksi ja kiskoin kuskiparan ulos.
Funtsasin purra naamasta palasen irki.
Löysin jarrut silti, nuorempana en ois.

Karkuveikot jäi kiinni ja pääsivät putkaan, minä menin potkimaan aseman ovea että päästäkää munt samaan koppiin! Ei ne päästäny, huuteli vaan lasien läpi että mee pois. Ei me sulla ole mitään tehty, älä meitä kiusaa.
Pikkukaupungisssa on puolensa.

Oikeudessa olin siisteissä vaatteissa ja kerroin äimääville lautapäille ettei mulla ole vaatimuksia, oma moka. Ei pitäis päästää ketään täräyttään tunkilla.
Jos sielä ois ollu joku TImpankaltanen niin kallo ois ollu sisässä ja halidai.
Vaikka luultavasti olisin ehtinyt reagoida piruettiin kyllä.

Autovarustuksesta, mulla on takaloosterissa raskas kokometallikirves, Äijän tekemä. Painava ja jykevä.
On sillä asefunktionsa mutta oikeesti se on mukana erään kolaripaikkamuiston takia, kun yritin hakata autoa vakavasti loukanneen ihmisen ympäriltä päästäkseni tyrehdyttämään verenvuotoa.
Brankkarit ei ollu vielä tulleet.
En ehtinyt. Hän menehtyi.

Tolla mun kirveellä kyllä takoo raskaammatkin rakenteet mutkille.
Ja onhan mulla toki siel'ä Opelissa se rujo linkkarinikin. Monessa on ollut mukana hänkin.
Kerran tein hällä pika-apuna makkarasmörgarin eräälle verensokerinsa kanssa konttailevalle pulitutulle, kaskun justiin vein ruokatarpeita tarvitseville ja näin avuntarveen.

edit. tuo sana piti olla puolituttu, mutta pulituttu-typo on hauska ja kuvaava.
Koska pulihan se Jarkko oli. Nyt jo haudassaan.
Hänkin pelasi futista raikkaina poikasvuosinaan.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Aseistettu mutta täysin laillinen

#40

Viesti Timpa »

En ajatellut, että tunkkia olisi tosissaan käytetty lyömäaseena. :o
On niin raskas ja kulmikas, että lyönnillä alkaa olla hengenlähtö lähellä. Ei siis ihme että Karilla paloi nalli.
Kevyellä astalolla, esim. apinan nyrkki, pyörähdyslyönti voi olla hyvinkin nopea. Raskaalla kuten tunkki, sitten hitaampi. Joskaan ei auta vaikka saisi käden eteen, koska se teloo sitten käden. Pitää pystyä väistämään koko lyönti, tai muuten torpedoida pyörähdys.

Usean henkilön yleisessä temmellyksessä ei välttämättä huomaisikaan, ennen kuin jostain sivulta mäjähtäisi tunkki kylkeen. Siitä seuraisi aika vääjäämättä luun rikkeymää ja kipua ja särkyä.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aseistettu mutta täysin laillinen

#41

Viesti Kari Aittomäki »

Juuno, oikean tappeluksen ja tekniikkatreenin suhde on monisyinen.
Kun edes funtsatuilla tehtäväsparreilla ei päästä kuin lähelle sitä miltei yliaistillista havainnointia ja reagointia joka on oikean mylläkän tukirunko.
Kun tekeminen tapahtuu ennen tajuamista ja kroppa vaaan puolustaa olemistaan kuin jokin erillinen olento.
Kun saatana karvatkin pörhistyy kohti vastustajaa. Kun Olemasta tulee toinen.
Ja kun asiaa myöh pähkäillessä tajuaa tekemänsä kontekstissa, siis tehdyn työn ja treenin suhteen.
Kuin siinä ja tossa ei reagoinut kuten paras ois ollu koska tietty treeniosio on tullu lievästi luistateltua.

Eli se taistelutaitometodien ydinmehu, kamppailutreenin sykkivä sydän.
Sporttipeleissä päästään kyllä kyllin lähelle, se äärimmäinen intensiteetti saattaa tekijänsä hyvin pitkälle.
Siksi pidän karaten kiihkeydestä, se toiminta, ratkaisupiste tapahtuu nyt eikä muutaman erän päästä.

Olen kyllä nähnyt ja kokenut valtavasti myös ulkoista, menestyksekästä tekemistä, sellasta puolisydämisyyttä.
On mielestäni melko ohut kävelyjää koska nojaa ikäänkuin intohimottomaan koulutukseen ja tekniseen hahmotukseen.

Tossa kun vaistosin että nyt tulee pusu, tein sen mikä oli paras eli lähdin kohti kipua, otin tällin vastaan lihastyöllä ja kantilla. Leikkasin vastaan.
Mainittakoon että olen treenannut niskaani suurella huolellisuudella, se oli tuolloin kuin tolppa. Kyllä sillä tällejä absorboi jos kohtauskulmat oli ookkei.
Kuten olivat. Kallokin kesti.
Itseasiasssa tunkkimies näytti säikähtävän tällinsä tehottomuutta ja jäätyvän.
Niin käy kun luottaa tuhomässin ajatukseen.
Oikeassa maailmassa sadalla prosentilla ei osu ikinä, viiskytkin on jo hyvä osuma.
Eli vedot on treenattava huo-lel-li-sest-ti.

En tiedä kuinka tuttua lie kullekin se havainnoinnin erimoisuus, lujissa tilanteissa se havaintopinta laajenee mikäli pelko ei jähmetä.
Siksi se perustason putkinäön rikkominen on tärkeä detalji, siitä on tultava refleksi.
Sitä vaan näkee ja vaistoaa paljonpaljonpaljon enemmän kuin normaalitiloissaan.

Joka on jopa palkinnollista, koska tila jatkuu jonkin aikaa mylläkän jälkeen ja on todella erittäin syvä Olemassaolon hetki.
Kun sitä ikäänkuin Tajuaa kaiken ja kaikkeuden ja itsensä siinä.
Kun hyvät nannat soutaa suonissa ja antaa sokeria.

No joo.
Narkkareilla on varmaan samoja selityksiä.
Kampfsau
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 27
Lauteille: Marraskuu 2019

Aseistettu mutta täysin laillinen

#42

Viesti Kampfsau »

Niin kauas kuin muistan niin autossa on ollut ovitaskussa taskulampun lisäksi puukko. On perattu kalat ja avattu makkarapaketit, mutta hätätilannetta vartenhan se siellä on. Omaa tai jonkun toisen. Samoin kuin jauhesammutin, kirves, saha, sorkkarauta sekä auton korjaustarpeet. Kaikki ei kuitenkaan mahdu ovitaskuun niin tärkein ja käyttökelpoisin eli puukko on siellä. Kaksijalkaisia riesoja varten on keskikonsolissa kunnon pönttö OC-geeliä. Kerran liikennevaloissa piti nostaa puukko esiin ja näyttää sitä sivuikkunaan liimautuneelle mustalaiselle joka tuijotti niin intensiivisesti autoon sisälle että melkein jäi huomaamatta kun sen kaverit roplasivat takaluukkua. Turhaan koska ovet aina lukossa, varsinkin Pariisissa ja Porte Maillotin hirvittävässä liikennesumpussa. Sen jälkeen aloin pitää kaasua käsillä, koska se on kuitenkin parempi vaihtoehto jos on pakko nousta autosta.

Lattialla kuskin penkin ja oven välissä on metrin mittaiseksi sahattu pätkä Cold Steelin sjambokista. Edellä mainitut työkalut ovat takakontissa työkalurullassa, mutta irrallaan heti käteen valmiina niinikään Cold Steelin spetsnazlapio.

Yritän pitää aina päällä taskulampun, linkkarin ja "taktisen" kynän. Se on minimi. Nyt kun taistelukyky on laskenut ja liikkuminen heikompaa kuin ennen, pikajuoksu ei ole enää se paras vaihtoehto. Eikä ole ollut enää 25 vuoteen, kun lasten kanssa ei juosta ja pienimmät ovat hädin tuskin teinejä vielä. Siksi filosofia on ollut kohti välineitä ja käytäntöjä jotka tekevät paljon vahinkoa ja tuovat nopean ratkaisun. Eli isompi veitsi, kaasu, tkp tarvittaessa matkaan. Improvisoiduissa on se vika että tyhjästä on paha nyhjästä. Sen sateenvarjohimmelin hankin kun tyttö oli vuoden ja rattaissa voi kuljettaa pidempää kättäpidempää kätevästi.

Nyt voisin kuvitella että laadukas ja sopivasti viritetty monopodi, tietysti oikean kameran kanssa, voisi olla vastaus laillisen pitkän aseen tarpeeseen. Kunnon piikillä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aseistettu mutta täysin laillinen

#43

Viesti Kari Aittomäki »

Miksi olet päätynyt lyhennettyyn sjambokiin?
Mä olen päässyt käyttelemäänkin tota omaani ja olen tyytyväinen pituuteensa, sehän osuminenhan vaatii vain jalkatyötä.
Sillä on kyllä niin hyvä roirella, uuvatit loikkii kengistään.

Lyhyempää etäisyyttä varten olen joskus pitänyt matkassa bilismailan puolikasta, just soppelin pitkä ja kun pitää perusotetta siten että mailaa jää otteen allekin, on käyttövariantit moninaiset.
Hyvää lujaa puuta, kestää ja olen poltellut lakat veks niin otekin pitää.

Misähän muuten kulkee pelivälineitten laillisuusraja kotona?
Mullakin kun on työkalua monenlaista joitten asekäyttö on helppoa.

Jos joku peli on viritetty selkeästi aseeksi niin missä kulkee sanktioraja?
Kai sitä kotonaan saa pitää seinäroikkujana vaikka terotettua tapparaa?
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Aseistettu mutta täysin laillinen

#44

Viesti YJT »

Kyllä saa, raja menee luvanvaraisuudessa. Eli nyrkkisääntönä kotona saa pitää yhtä ja toista, kunhan hallussapito ei vaadi lupaa. Myös TKP:ta saa pitää kotona, vaikka sen hankkiminen on käytännössä laitonta.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kampfsau
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 27
Lauteille: Marraskuu 2019

Aseistettu mutta täysin laillinen

#45

Viesti Kampfsau »

Kari Aittomäki kirjoitti: marras 11, 2019, 01.24 Miksi olet päätynyt lyhennettyyn sjambokiin?
Se oli niin halpa että hankin ihan modausmielessä. Piilotettavuus oli das Ding. Auton lattia oli suunnitteilla jemmaksi ja siinä jalkatilan maton ja kotelon välissä musta slaikka on lähes mahdoton havaita, kestää kosteutta ja on helppo napata mukaan kyseenalaisilla taukopaikoilla tai jos täytyy poistua ajoneuvosta neuvottelemaan. Pituus sopii takin hihaan tai housunkaulukseen, ei tarvitse paljastaa peliään ennen kuin on pakko. Ei tietenkään yhtä tehokas kuin kokopitkä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa