Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Veitsen poisotto/aseistariisunta

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#136

Viesti Rojola »

Snake-Master kirjoitti:
mronkain kirjoitti:Pistän tämän linkin tänne "alustukseksi". Varoitus, sisältää aika ikävän näköisiä kuvia.
Eli, tästä on ollut aiemminkin puhetta, mutta miten realistisena pidätte mahdollisuuksia riisua aseista veitsellä aseistautunut kaveri? Mikä vaihtoehtona (ilmeisen "juokse!" lisäksi)?

- Marko
Yksi aseistariisumisen vaihtoehto (Ei suinkaan paras välttämättä) on potkaista sen käden ranteeseen, jossa veitsi on. Toki niitä on muitakin tapoja, mutta niihin perehtyneet voivat kommentoida enemmän jos haluavat.
Tuota veitsen potkaisemista kädestä voi lähteä pähkäilemään sillä, että miettii paljonko jalan pitää liikkua jotta osuu edes käteen - ja paljonko käden pitää liikkua, jotta potku menee ohi. Jos nyt tarkastellaan asiaa puhtaasti fyysiseltä kantilta.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#137

Viesti Andy »

Onko kukaan nähnyt mitään videota tai muuta luotettavaa todistetta, missä tositilanteessa potkaistaisiin veitsi, pistooli, keppi tai joku muu ase onnistuneesti pois uhkaajan kädestä?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#138

Viesti Snake-Master »

Andy, en ole nähnyt tositilanteita juurikaan. Ja niinkuin sanoin, tuohan on vain yksi vaihtoehto monesta muusta. Koitan pysyä tositilanteista kaukana, enkä oikeen hirveemmin katso netistäkään mitään videoita. Pyrin treenaamaan tilanteita varten mieluummin. Voihan tuossa olla vaikka tuon käteen potkaisun tilalla potku polveen, sääriluuhun, leukaan. Tapoja on monia, tilanteita on erejä.
- Taistele kanssani, sinä kurja rotta! Vapauta vihasi, kohtaa pelkosi, anna taitojesi puhua puolestasi!

- Kyllähän jokainen toiselle turpaan osaa antaa, eri juttu että osaako tehdä sen tyylillä!
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3302
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#139

Viesti sinappi »

Andy kirjoitti:Onko kukaan nähnyt mitään videota tai muuta luotettavaa todistetta, missä tositilanteessa potkaistaisiin veitsi, pistooli, keppi tai joku muu ase onnistuneesti pois uhkaajan kädestä?


Tässä teknisesti huono potku tulee kohdehenkilölle, joka tosin on passiivinen, ihan puskista.
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#140

Viesti Snake-Master »

sinappi kirjoitti:
Andy kirjoitti:Onko kukaan nähnyt mitään videota tai muuta luotettavaa todistetta, missä tositilanteessa potkaistaisiin veitsi, pistooli, keppi tai joku muu ase onnistuneesti pois uhkaajan kädestä?


Tässä teknisesti huono potku tulee kohdehenkilölle, joka tosin on passiivinen, ihan puskista.
Juuri tuon kaltaista potkua tarkoitin. Oli tekniikka mikä tahansa, mutta jos se tulee yllätyksenä tai lähes yllätyksenä, niin yleensä se ratkaisee sen tilanteen.
- Taistele kanssani, sinä kurja rotta! Vapauta vihasi, kohtaa pelkosi, anna taitojesi puhua puolestasi!

- Kyllähän jokainen toiselle turpaan osaa antaa, eri juttu että osaako tehdä sen tyylillä!
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#141

Viesti Rojola »

Kaipa näitä tapahtuu silloin tällöin. Tuurilla ne laivatkin seilaa. Kaikkihan on kiinni siitä kuinka hereillä veitsihemmo on ja miten näppärästi potku on lähtevinään.

Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#142

Viesti Snake-Master »

Rojola kirjoitti:Kaipa näitä tapahtuu silloin tällöin. Tuurilla ne laivatkin seilaa. Kaikkihan on kiinni siitä kuinka hereillä veitsihemmo on ja miten näppärästi potku on lähtevinään.

Jep, oon aina ollut sitä mieltä, että tilanteen ratkaisee se, miten nopea on, millainen yllätysetu on, kuinka hereillä on, kuinka valmistautunut on.
Parastahan on toki olla joutumatta tilanteisiin, aina sitäkään ei voi välttää.
- Taistele kanssani, sinä kurja rotta! Vapauta vihasi, kohtaa pelkosi, anna taitojesi puhua puolestasi!

- Kyllähän jokainen toiselle turpaan osaa antaa, eri juttu että osaako tehdä sen tyylillä!
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3302
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#143

Viesti sinappi »

Rojola kirjoitti:Kaipa näitä tapahtuu silloin tällöin. Tuurilla ne laivatkin seilaa. Kaikkihan on kiinni siitä kuinka hereillä veitsihemmo on ja miten näppärästi potku on lähtevinään.
Lisäksi aika oleellista on veitsityypin motivaatio käyttää sitä veistä. Oliko esimerkiksi videolla potkaistuksi tulleen veitsinaisen ajatuksena todella puukottaa poliiseha. Entä oliko 7 elevenin ryöstäjä valmistautunut puukottamaan, mikäli veitsellä uhkaaminen ei riitä saaliin saamiseksi.

Muistan sellaisenkin poliisivideon jostain kehitysmaasta, missä näennäisen harmittomalta vaikuttava veitsimies puukottaa puolet kylän poliiseista ennen kuin tulee ammutuksi järjettömässä ristitulessa, koska konstaapelit koettavat hoitaa tilannetta viimeiseen asti turvautumatta ampuma-aseeseen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#144

Viesti Mjölnir »

Minun mielestäni potku on yksi parhaista veitsen poistottotekniikoista. Otetaan kiinni raajasta, jossa veitsi on, pidetään raaja niin paikallaan, ettei hyökkääjä pysty sitä käyttämään. Tämän jälkeen potkitaan niin kauan säärille, polviin, nivusille ja alavatsaan, että hyökkääjä pudottaa veitsen. Joko siitä syystä, että haluaa luopua moitittavasta käyttäytymisestä, tultuaan toisiin ajatuksiin kohdatessaan, muuten rangaistavan teon, eli pahoinpitelyn, mutta oikeutetussa tilanteessa, eli hätävarjeluna, taikka menettäessään tajuntansa taihikka muuten kyvyn enää puristaa vaarallista teräasetta, jota hengenvaaralliseen uhkaan on juuri käytetty.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#145

Viesti Pyrkele »

Mjölnir kirjoitti:Minun mielestäni potku on yksi parhaista veitsen poistottotekniikoista. Otetaan kiinni raajasta, jossa veitsi on, pidetään raaja niin paikallaan, ettei hyökkääjä pysty sitä käyttämään. Tämän jälkeen potkitaan niin kauan säärille, polviin, nivusille ja alavatsaan, että hyökkääjä pudottaa veitsen. Joko siitä syystä, että haluaa luopua moitittavasta käyttäytymisestä, tultuaan toisiin ajatuksiin kohdatessaan, muuten rangaistavan teon, eli pahoinpitelyn, mutta oikeutetussa tilanteessa, eli hätävarjeluna, taikka menettäessään tajuntansa taihikka muuten kyvyn enää puristaa vaarallista teräasetta, jota hengenvaaralliseen uhkaan on juuri käytetty.
Kiitos. Tämä on hienointa tekstiä jota olen pitkään aikaan lukenut.
Tuohon pitäisi lyödä oikeusministeriön seal of approval kyllä päälle
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#146

Viesti Totte »

Muirtaakseni joku vartija potkaisi kans veitsen pois Ruoholahden (?) metroaseman edustalla. Youtubessa oli videota. Tällöin kyse ei ollut puolustautumisesta hyökkäystä vastaan, vaan suht passiivisen (aikaisemmin pakoon juosseen) kohdehenkilön disarmaamisesta.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#147

Viesti Mjölnir »

Joo. Olen nähnyt saman videon
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#148

Viesti Mika »

Pyrkele kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Minun mielestäni potku on yksi parhaista veitsen poistottotekniikoista. Otetaan kiinni raajasta, jossa veitsi on, pidetään raaja niin paikallaan, ettei hyökkääjä pysty sitä käyttämään. Tämän jälkeen potkitaan niin kauan säärille, polviin, nivusille ja alavatsaan, että hyökkääjä pudottaa veitsen. Joko siitä syystä, että haluaa luopua moitittavasta käyttäytymisestä, tultuaan toisiin ajatuksiin kohdatessaan, muuten rangaistavan teon, eli pahoinpitelyn, mutta oikeutetussa tilanteessa, eli hätävarjeluna, taikka menettäessään tajuntansa taihikka muuten kyvyn enää puristaa vaarallista teräasetta, jota hengenvaaralliseen uhkaan on juuri käytetty.
Kiitos. Tämä on hienointa tekstiä jota olen pitkään aikaan lukenut.
Tuohon pitäisi lyödä oikeusministeriön seal of approval kyllä päälle
*Tykkää*
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#149

Viesti voipa »

Mjölnir kirjoitti:Otetaan kiinni raajasta, jossa veitsi on...
Tämä voi olla helpommin sanottu kuin tehty.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsen poisotto/aseistariisunta

#150

Viesti Mjölnir »

voipa kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Otetaan kiinni raajasta, jossa veitsi on...
Tämä voi olla helpommin sanottu kuin tehty.
Niin se tuppaa olemaan. Mutta se on perusperiaate.

Veistä vastaan saat 90% todennäköisyydellä ompelua vaativia haavoja. Mutta jos selviydyt, niin silloin homma on jo aika hyvin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa