Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Millä aseilla treenaatte?

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#151

Viesti mronkain »

Tulee mieleen Tom Waitsin mainio kappale "16 shells from the 30-06"...
Olen muuten syntynyt 30.06. :lol: Ja vuosikin on vielä 1969. Jiihaa!

- Marko
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

aseita...

#152

Viesti sanppa75 »

Aseita joilla olen harjoitellut. (jätän nyt tuliaseet sikseen, mutta varusmiespalveluksessa ja monissa kertauksissa juu...)



Japanilaiset:

Bo, jo, bokken, kodachi, tanto, iaito, katana, 7 shakun yari, 9 shakun yari, shuriken :ninja:



Muut:

Escrimassa kepit, puukot ja veitseä hiukan muutenkin(mm. heittoterää), tähän voisi lisätä vielä muutamia kokeiluja tilapäisvälineiden käytöstä.
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
MarkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 307
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Turku

#153

Viesti MarkoS »

Rondelli, messer, miekka, pitkämiekka, keihäs, sotavasara, hilpari. Haarniskassa ja ilman. :paallaan:
Vor Nach Schwech Stärke Indeβ|Fühlen
+C:A:F:A+
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#154

Viesti Risto R »

Tervetuloa lauteille Marko! Lisäasiantuntemus tältä saralta ei haittaa yhtään!
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
MarkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 307
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Turku

#155

Viesti MarkoS »

Niin, ja edellisessä elämässäni tanto, bokken, jo ja iaito. Tuliaseita en niinkään ole intin ulkopuolella 'treenannut', mutta noin kuriositettina voin mainita esim. sergein piipusta tehdyn mailikiväärin ja 31,4mm alumiinikuulia ampuvan 'pistoolin'. Älkää kysykö :roll:
Vor Nach Schwech Stärke Indeβ|Fühlen
+C:A:F:A+
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#156

Viesti Andy »

Lienee kuitenkin yhteydessä asepaja Heleniukseen.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#157

Viesti AnarkiaVaari »

Minä treenaan lähinnä veitsen käyttöä ja nunchakuja.

Huidon myös silloin tällöin n. puolimetrisellä rautaputkella, ei se mikään "virallinen" ase ole, mutta kivoja juttuja silläkin keksii :lol:
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#158

Viesti Mjölnir »

Arkipäivän esineet:

1. Kilpityyppiset
-pienet pöydät, tuolit, salkku, ym.
2. Keppityyppiset
-keppi ( :shock: ), patukka, sateenvarjo (suljettu)..
3. Kivityyppiset
-kivi( :shock: ), tuhkakuppi, biljardipallo..
4. Veitsityyppiset
-veitsi ( :shock: ), rikottu pullo, rikottu viinilasi, terävä kynä...
5. Köysityypiset
-kettinki, saippuasukka...
6. Aerosolityyppiset
-sumuttimet..
7. Heitettävät
-metallirahat (8)), hiekka, kivet, kääpiöt
8. Nesteet
-kuumat juomat, alkoholi (voi käyttää myös sisäisesti)

Sekä muut, joita ei ole lueteltu listassa, mutta jota löytyy ympäristöstä


Ja sen lisäksi,
Ampuma-aseet:
1. Pistoolityyppiset
2. Konepistoolityyppiset
3. Rynnäkkökiväärityyppiset
4. Tarkkuuskiväärityyppiset
5. Haulikkotyyppiset

Ja vielä luonnollisesti asetta lievemmät voimankäyttövälineet:
1. TKP
2. OC
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#159

Viesti Juho »

Itse talla hetkella saan opetusta miekalle, sapelille ja perhosmiekoille. Lisaksi myos nunchakuja pyorittelen. Rentouttavaa. :blackeye:
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#160

Viesti Kari Aittomäki »

. Veitsityyppiset
-veitsi, rikottu pullo,
Itte edustan koulukuntaa, joka mieluummin lyö ehjällä pullolla. On silleen humaanimpi ja tehokkaampikin, esim viinipullolla koppaa solisluun poikki ja komeasti. Kaveri on vaaraton, varsinkin jos koppaa tuplat.
Kuvake
Jason
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Stadin lande

#161

Viesti Jason »

Minulla on nykyään turhankin niukassa (ajallisesti) treeniohjelmassa läntisen kultturiipirin vehkeitä. Pamppua, tkp, majavanhäntää, veitsiä/puukkoja, kirvestä ja vesuria. Lisäksi välillä tulee leikittyä erilaisilla tilapäisaseilla, joita tulee aina joskus vähän innovoitua.

Sjambok on hommattu, mutta sille ei ole löytynyt oikein aikaa, vaikka onkin ihana laite, kuten muissa keskusteluissa ovat toisetkin todenneet. Piiskat ja raipat kiinnostavat treenimielessä, nyt on vain tullut poniraippaa ja nahkavyötä annettua vaimolle. ;) Nagaikka, nimenomaan lyijyn kanssa, olisi hankintalistalla, samoin pari hevos/poniraippaa viritettäväksi painolla.
...you should start throwing rocks. Big rocks, hard rocks, and, if possible, sharp ones. -Marc MacYoung
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#162

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti:
. Veitsityyppiset
-veitsi, rikottu pullo,
Itte edustan koulukuntaa, joka mieluummin lyö ehjällä pullolla. On silleen humaanimpi ja tehokkaampikin, esim viinipullolla koppaa solisluun poikki ja komeasti. Kaveri on vaaraton, varsinkin jos koppaa tuplat.
Oikein. Unohdin keppityyppisistä välineistä ehjän pullon. Mutta rikottu pullo on silti veitsityyppinen tilapäisväline tai arkipäivän esine
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#163

Viesti Kari Aittomäki »

Olen nähny kun viinipullo lingotaan repäistyllä t-paidalla.
Sanoisin että henki on menoteillään hiukan tuurista riippuen täyskopin tullen. Siis pään alueelle.
Asian teki erityisen viehättäväksi se, että linkoajana oli varsin kuohkea naisihminen ja käsittääkseni Bulgarian turkkilaisia, jotka ovat sennäkösiä huohottimia noin ylöjäänkin, saati sitten yläosattomissa silmät vihaa leiskuen.

Rikotusta pullosta paljon puhutaan tai siis se mielletään varsin pahaksi aseeksi... tulee etsimättä mieleen Burt Lancasterin karu kersantti veistä vastassa pullon kanssa.
Silti, aika heikko aseena noin maineeseensa nähden. Sen otsanahan halkaisun sillä tekee ja viiltää orvaskettä ja suonia/silmiä mutta muutoin.
Jää myös miltei aina tosi lyhyeksi rikkoessa, miltei pelkäksi kaulaksi.

Ikävin tollanen vastaantullut oli tuopinkahva. Onnekse tampio ei osannu yhtään lyödä.
Joillakuilla on muuten raskaita prikkoja taskussa ja heittävät vielä lujaa ja tarkasti.

Venäläiset rehvasteli osaavansa heittää partateriä ja onpa niitä kuviakin ihan solttupuolen oppaassa. Demonstrointi meni kyllä suoraan sanottuna reisille.

Kuinkas moni muuten mieltää nahkaliivin aseeksi? Vyöhän nyt on itsestäänselvyys..
Ja kerran eräs martsarin Jetta-peto lato isoja tuhkiksia käsilaukun täyteen. Ja hakkas ilm. marokkolaisen raiskausta yrittäneen (tunnisti) aivan lunastuskuntoon.
Joka teko meni muuten nahkapäitten piikkiin. Joilla oli pikku rooli jutussa mutta eivät koskeneetkaan itse kohteeseen.
Joskus elämä on kuin kilo kirsikoita.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#164

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kuinkas moni muuten mieltää nahkaliivin aseeksi? Vyöhän nyt on itsestäänselvyys..
Ja oot varmaan huomannut, että kavereilla, joilla on nahkaliivejä on monesti avaimet tai lompakko pitkän kettingin päässä. Liekö ase sekään.

Olen kans nähnyt yhden hyvän heittäjän, joka pysty osumaan about 10 metristä tollaisella tennispallon puolikkaan kokoisella kivellä lähes 100% pään kokoiseen maaliin. Paha.

Kerran tein viraapelihommaa eräillä festareilla, ja olin erästä tyyppiä (joka yritti tunkea toistuvista kielloista huolimatta artistien alueelle) poistanut lievintä mahdollista, tilanteeseen sopivaa voimaa käyttäen. Kun olin vienyt tyypin alueen rajalle käskin lähteä menemään, sillä seuraavaksi olisi raudoissa odottamassa poliisia. Kaveri suivaantui, ja kun olin päässyt noin neljän metrin päähän poispäin, se tarttui nyrkinkokoiseen kiveen ja kohotti sen aikomuksenaan heittää kohti minua. Tein nopean tilanneanalyysin ja totesin, että perkele! Teet muuten viimeisen virheesi, ja lähdin täysillä juoksemaan kohti, kyynärpäät yhdessä kasvojen edessä suojaamassa. Hauska oli huomata, että kaveri ei ollut oikeasti varautunut kohtaamaan tekonsa seurausta, vaan henkisesti lysähti täysin, pudotti kiven maahan ja lähti pakoon kuin satasen maailmanmestari.

Heittovärkit on aika pahoja. Vanhassa kotikylässä yksi tyyppi sai autosta heitetyn tyhjän pullon kasvoihinsa. Leuka murtui ja hampaat uusiksi. Kymmenien tuhansien nykyrahojen remontti, ja aika monta operaatiota.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
TKDman
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 64
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Jossain

#165

Viesti TKDman »

Nunchalla, Sapelilla ja muovisella leikkiharavalla :D on tullut vähän reenittyä (ihan omatoimisesti, ei missään lajissa)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 65 kurkkijaa