Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Blackjacks & Saps

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Blackjacks & Saps

#226

Viesti Kuhmu »

Ns. Shanghai baton on oiva vehjes ja siinä on puolensa. Mulla on custom-sellainen, enkä ole kaivannut läpykkää, ajaa asiansa kelvollisesti.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Blackjacks & Saps

#227

Viesti Paappa »

Kuhmu kirjoitti: Ns. Shanghai baton on oiva vehjes ja siinä on puolensa.
Tuo termi on minulle outo.

Tuollaisen palm sapin tekeminen ei ehkä olisi kovin vaikeaa. Nahkavyötä ja sopiva täyte, naskali, sopivaa lankaa, neula.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Blackjacks & Saps

#228

Viesti T-T »

Mua on huidottu jollain ton tyylisellä :D

Tarvii kaverin joka osaa lyödä brushteeth
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Blackjacks & Saps

#229

Viesti Kuhmu »

Paappa kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: Ns. Shanghai baton on oiva vehjes ja siinä on puolensa.
Tuo termi on minulle outo.

Tuollaisen palm sapin tekeminen ei ehkä olisi kovin vaikeaa. Nahkavyötä ja sopiva täyte, naskali, sopivaa lankaa, neula.
sappi ilman jousta on kyseessä. Sopivan paksuaa nahkaa ja lyijyhauleja. vaikka sapiksi totakin ollaan sanottu, mutta puritanisti saattaisi puhua Shanghai batonista. siksi se lukee tossa ettei tule tarinaan mitään ..ttu toi mikään säppi oo, seon... :D

Sopivankokoisena ja mallisena hyvä peli.
”You must enjoy this”.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Blackjacks & Saps

#230

Viesti nomad »

Paappa kirjoitti: Miltäs tällainen vaikuttaa?

[video][/video]
Finger sap on parempi. Helpompi pitää huomaamatta messissä, näppärämpi käyttää ja kupoliin tai muuhun luukohtaan kajautettuna kovasti kipulias. Ei toki riko samalla lailla kuin painavampi, mutta eipä ole tarviskaan- kädestä saa varsin tarpeeksi massaa taakse jos jotain välttämättä paskoa tahtoo.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Blackjacks & Saps

#231

Viesti Andy »

Nuo nahkaviritelmät ovat niin 1800-lukua. Olkaa moderneja ja ostakaa aito Para kumipamppu!

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Blackjacks & Saps

#232

Viesti Jorge »

Reinikaisessa puhuttiin kumipuun oksasta.

Jos nyt oikein muistelen, todellisen elämän poliisit mainitsivat ko. astalon melko surkeaksi työkaluksi, vaikka kyllähän sekin kirpaisee.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Blackjacks & Saps

#233

Viesti YJT »

Mun mielestäni on jotenkin hienoa, että patukkaa mainistetaan adjektiivilla "naseva"...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Blackjacks & Saps

#234

Viesti Jorge »

Kilpailija naapurikaupungista

Kuva
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Blackjacks & Saps

#235

Viesti Andy »

Ostivatko poliisit tuohon aikaan itse pamppunsa vai onko nuo mainokset suunnattu siviileille?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Blackjacks & Saps

#236

Viesti YJT »

Luultavasti ostivat. Vielä 80-luvulla joutuivat ostamaan varustevyöt ja mm käsiraudat itse; ase kai sentään tuli talolta.

Itsekin ostin ensimmäisen teleskooppipatukkani itse, kun saatiin koulutus mutta patukat ostettiin kai vasta seuraavan vuoden budjetista. Tämä oli kai siinä vuosituhannen vaihteen tuntumassa.

Nykyään homma on muuttunut; varusteasiat ovat aika hyvällä mallilla ja varusteet saadaan valtiolta. Siitä huolimatta yksi työkaverini on ostanut itselleen oman raskaan suojaliivin, kun ei ollut tyytyväinen talon taktisiin liiveihin.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Re: Blackjacks & Saps

#237

Viesti sinappi »

YJT kirjoitti: Nykyään homma on muuttunut; varusteasiat ovat aika hyvällä mallilla ja varusteet saadaan valtiolta. Siitä huolimatta yksi työkaverini on ostanut itselleen oman raskaan suojaliivin, kun ei ollut tyytyväinen talon taktisiin liiveihin.
Jos työkaverisi loukkaantuisi tullessaan ammutuksi itse ostamaansa liiviin, valtionkonttori todennäköisesti pesisi kätensä asiasta, kun valtioneuvoston asetus poliisista kerran sanoo, että valtio varustaa poliisimiehen tehtävien edellyttämillä voimankäyttö- ja suojavälineillä.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blackjacks & Saps

#238

Viesti MikaelF »

Jorge kirjoitti: Reinikaisessa puhuttiin kumipuun oksasta.

Jos nyt oikein muistelen, todellisen elämän poliisit mainitsivat ko. astalon melko surkeaksi työkaluksi, vaikka kyllähän sekin kirpaisee.
Armeijassa 80 luvulla päivystäjällä oli tämä kumipuun oksa käytössä ja tuli testailua ottaa sillä osumia käteen kun kerran koulutuksessa sen väitettiin olevan tehokasta ... Kirpaisi niin kun totesit mutta leuku pysyi kädessä vaikkakaveri sai vetää vaparin vielä paikallaan olevaan maaliin!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Blackjacks & Saps

#239

Viesti Andy »

Nuo vastuukysymykset on kyllä aika oleellisia ja itse näkisin jotenkin hyväksi että poliisi käyttäisi vain työnantajan tarjoamaa varustusta. Jos nyt miettii muitakin varusteita niin miltä kuulostaisi joku Vantaan Likainen Harry oma .44Magnum -kaliiperin Smitikka vyöllä?

Meilläkin oli aliupseerikoulussa päivystäjällä kumipamppu ja muuan thainyrkkeilyä harrastanut (ei kilpaillut) kaveri antoi lyödä itseään vapareilla käsiin, jalkoihin ja vartaloon ilman vaikutusta lajinsa kovuutta esitelläkseen. Päivystäjällä oli myös puupamppu mutta se oli haljennut kahteen osaan ja teipattu kasaan. Aseena toki tehokas kun terävällä puunsälöllä olisi voinut puukottaa riehuvaa varusmiestä. Tosikäyttöä näille ei koskaan tullut.

Olen muuten kuullut sellaisen tarinan että nimenomaan Aven ja tämän poliisijutsu-konseptin vaikutuksesta Suomen poliisi olisi siirtynyt kumipampuista koviin muovipamppuihin, jotka tietysti ovatkin aika paljon järkevämpiä vehkeitä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
xYm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 67
Lauteille: Joulukuu 2014
Etulaji: Vapaaottelu
Sivulajit: Lukkopaini, potkunyrkkeily
Takalajit: Practical wing chug kung fu

Blackjacks & Saps

#240

Viesti xYm »

Olen kuullut, että poliisi voi kantaa virka-aseena muutakin kuin talon tarjoamaa pistoolia. Esim .44 Magnumia jos sen itse ostaa. Tämä taitaa olla ihan huhua vai onko asiassa perää ?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa