Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tehokkaimmat lähitaisteluaseet

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#46

Viesti Risto R »

Itseasiassa Miklu kirjoittaa mielsetäni ihan asiaa. Sotahistorioitsija John Keegan kirjoittaa että erään teorian mukaan ihmisryhmien välinen sota on osittain mahdollista pidemmän kantaman aseiden (jousi, linko jne) ansiosta mahdollista. Koska kohde ei ollut niin lähellä, niin eläimille ominaisesta alistumisen näyttämisestä ei ollut enää niin paljon hyötyä ja se osittain surkastui ihmisiltä. Tämä helpottaa jonkin verran tappamista lähietäisyydellä, mutta tappaminen on yhä edelleen huomattavasti helpompaa etäisyydeltä.

Muinaisuudessahan tämä oli monesti juuri näin: armotonta projektiiliryöppyä jne. että vastapuolen rivit harvenee ja parhaimmillaan murtuu, jonka jälkeen metsästysmoodi päälle ja perään. Voisin kuvitella että tässä kohtaa todellakin tulee erittäin suuri osa taistelun tapoista. Taistelu oli monesti hyvinkin järjestäytynyttä rivistöjen välistä kahakointia, jossa tuli loppujen lopuksi aika vähän kuolleita. Sitten kun toisen rivistö murtuu, se on menoa.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#47

Viesti Mjölnir »

Vastaus ketjun otsikkoon:

Aivot.

Tehokkain lähitaisteluase on aivot. Kun on kouluttautunut ohittamaan oman lajitoverin tappamiseen liittyvät estot, pystyy lähitaistelussa tehokkaasti sumaamaan vastustajansa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#48

Viesti Paappa »

Mjölnir kirjoitti: Vastaus ketjun otsikkoon:

Aivot.
Mistä elokuvasta: "What is steel compared to the hand that wields it? And what is the hand compared to the mind that quides the hand?"

Jotenkin näin se meni. Kuka muistaa? :smt003
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#49

Viesti Mjölnir »

Paappa kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Vastaus ketjun otsikkoon:

Aivot.
Mistä elokuvasta: "What is steel compared to the hand that wields it? And what is the hand compared to the mind that quides the hand?"

Jotenkin näin se meni. Kuka muistaa? :smt003
En tiedä elokuvaa, mutta:
John Steinbeck kirjoitti: Tämä on laki: taistelun päämäärä on voitto. Voittoa ei voida saavuttaa puolustuksen kautta. Miekka on tärkeämpi kuin kilpi, taito on tärkeämpi kuin miekka ja kilpi. Tärkein ase on aivot, kaikki muu on täydentävää
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Asgeir
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 250
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Meilahti

#50

Viesti Asgeir »

Paappa kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Vastaus ketjun otsikkoon:

Aivot.
Mistä elokuvasta: "What is steel compared to the hand that wields it? And what is the hand compared to the mind that quides the hand?"

Jotenkin näin se meni. Kuka muistaa? :smt003
Olisko elokuva koiraveljien innoittaja Conan the Barbarian?
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#51

Viesti Paappa »

Asgeir kirjoitti:
Paappa kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Vastaus ketjun otsikkoon:

Aivot.
Mistä elokuvasta: "What is steel compared to the hand that wields it? And what is the hand compared to the mind that quides the hand?"

Jotenkin näin se meni. Kuka muistaa? :smt003
Olisko elokuva koiraveljien innoittaja Conan the Barbarian?
Bingo :D
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
M. Vilenius
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2443
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tokio

#52

Viesti M. Vilenius »

Psykologia keskustelu jaettu tanne ja keskustelu japanilaisista jaettu tanne.
In 1194 Minamoto Yoritomo set out for a hunt with his vassals. On the 8th day the hunt was suspended for a Buddhist belief to abstain from killing on that day. Instead the party enjoyed the company of prostitutes from nearby post stations on the Tokaido road.
Kuvake
Mosa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1264
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

#53

Viesti Mosa »

Aarnio kirjoitti: Tuhovoima voisi olla parasta vielä esittää asteikolla joka sallii laajat vaihtelut, koska esimerkiksi kärpäslätkän tuhovoima verrattuna varsiflyygeliin on huomattavan pieni.
Siinä se tuli! Kaikkien aikojen tuhoavin ase: varsiflyygeli!

:smt082

Varsinaiseen aiheeseen... jos haetaan lähitaisteluasetta, joka tekee maksimaalista vahinkoa, melkein käsissä kuin käsissä, sanoisin että kirves eri muodoissaan. Tappaa kotona ja puutarhassa. Toimii niin panssaroituun kuin panssaroimattomaan. Ei tarvitse pitkällistä leikkuuharjoittelua, toimii ihan sellaisenaan.

Ja tässä huomioituna ainoastaan se kun osuu, osumiseen liittyvät muuttujat onkin sitten täysin toinen tarina.
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#54

Viesti Mjölnir »

Kirveen ainoa huono puoli on, että sillä ei oikein pysty pistämään.

Ja jo muinaiset roomalaiset tiesivät sen, että pistoilla saa paaaljon enemmän taistelussa aikaan kuin kaarevilla hyökkäyksillä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#55

Viesti diesel 64 »

Tämä näyttäis aika tehokkaalta.

https://mywebspace.wisc.edu/celast/ren_" onclick="window.open(this.href);return false; ... n_bill.wmv

:)
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#56

Viesti Risto R »

Mjölnir kirjoitti: Kirveen ainoa huono puoli on, että sillä ei oikein pysty pistämään.
Kyllä mää jo tämmösellä lähtisin pistämään, enkä haluaisi ollenkaan olla vastaanottavassa päässä.

Kuva

Ja jos ihan puhdasta tuhovoimaa haetaan käsissä kuin käsissä, niin aikas hyvähän tuo kirves on. Kun ei siis lasketa niitä osumiseen liittyviä tekijöitä mukaan.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#57

Viesti Paappa »

Swordforumilla joku mietti sitä, millainen olisi 2000-luvun jalkaväkimiekka. Hän päätyi jäykkäteräiseen, hiukan lyhyttä pukumiekkaa muistuttavaan, puolentoista käden kahvalla varustettuun vehkeeseen. Tämä siksi että soltuilla on nykyisin usein päällä kaikenlaista suojaliiviä ja näiden läpi tunkeminen vaatii hyvä pistoaseen. Kehitetäänpä tämmöinen: Mjölnir, Risto R, kootaan design-tiimi. Pistomiekka malli Potku-net, versio 1/2006? :lol:
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#58

Viesti Mjölnir »

Valitettavasti nyt mennään vähän sellaiselle alueelle, että en voi ottaa kantaa.

Miksi minä haluaisin kertoa itse kantamieni varusteiden huonoista puolista ja kuvailla julkisella foorumilla asetta, jota kannattaisi käyttää minua vastaan, että saataisiin maksimi läpäisy :lol:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#59

Viesti Polvi »

Mjölnir kirjoitti: Valitettavasti nyt mennään vähän sellaiselle alueelle, että en voi ottaa kantaa.

Miksi minä haluaisin kertoa itse kantamieni varusteiden huonoista puolista ja kuvailla julkisella foorumilla asetta, jota kannattaisi käyttää minua vastaan, että saataisiin maksimi läpäisy :lol:
Vähän samaa sarjaa kuin "Palomiehen ohjeet pyromaanille: näin palaa talo" -kirja.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#60

Viesti Risto R »

Mjölnir kirjoitti: Ja jo muinaiset roomalaiset tiesivät sen, että pistoilla saa paaaljon enemmän taistelussa aikaan kuin kaarevilla hyökkäyksillä.
Niin, ja tästäkin tuli mieleen että eihän asia ihan noin yksinkertaistakaan ole. Myöhemmällä ajalla Rooman valtio siirtyi käyttämään jalkaväenkin kohdalla pidempää spathaa, joka oli todennäköisimmin kelteiltä lainattu peli. Aikaisemmat gladiuksethan oli pääasiallisesti pistovehkeitä. Spathallakin toki pystyi pistämään lyömisen lisäksi.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa