Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Ampumataito

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Ylipotkija: Mjölnir

Vastaa
Kuvake
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 59 kertaa

Ampumataito

Viesti YJT » maalis 3, 2015, 21.43

Joo, mutta en ole teknisesti orientoitunut, enkä lähde modaamaan työkalua, varsinkin kun sellainen on yksiselitteisesti kiellettyä. Ja edelleen olisi se kotelo-ongelma. Siihen hintaan kun hankin laserin ja kotelon johon ase mahtuu lasertähtäimen kanssa (kotelon täytyisi luonnolliseti olla toiminnaltaan samanlainen työkotelon kanssa), hankin sen harjoitussisäpiipun, joka ei vaadi mitään muutoksia aseeseen tai koteloon, ja toimiikin varmemmin kuin itse rakentamani viritys.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)

Kuvake
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 5 kertaa
Tykätty: 1 kerran

Ampumataito

Viesti IIsakki » maalis 3, 2015, 22.07

http://www.nextleveltraining.com/products/sirt-training-pistol" onclick="window.open(this.href);return false;
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"

Kuvake
YJT
kylkeenpotkija

Ampumataito

Viesti YJT » maalis 3, 2015, 22.10

Jep. tämä SIRT oli se ensimmäisessä viestissäni mainitsemani feikkiase. Minulla oli mielikuva, että se olisi ollut kalliimpi.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)

Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Lauteille: Kesäkuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Ampumataito

Viesti Rawson » maalis 5, 2015, 08.52

Laitan tähän tuon SIRT:n sivuilta löytämäni opetuspätkän. Ainakin näin aloittelijalle tuossa tuntui olevan paljon hyvää asiaa. Itse SIRT:issä mietityttää rekyylin puuttuminen, mutta esim. tuossa reload-harjoittelussa ase näytti varsin hyvältä. Tuota en itse edes pääse radalla harjoittelemaan proceduurin takia (lipastetaan -> suojataan näkö/kuulo -> lipas kiinnitä -> ampujat valmiina -> saa ampua...). Miten lainsäädäntö suhtautuu tuohon SIRT:iin? Ettei tule karhuryhmä paikalle jos omassa pihassa harjoittelee taajama-alueella.

[video][/video]
Purple belt papa power

Kuvake
YJT
kylkeenpotkija

Ampumataito

Viesti YJT » maalis 5, 2015, 09.39

Pitääkö sillä harjoitella pihalla? Tuohan ei ole ampuma-ase, mutta kyllähän siinä jotain sekaannuksia voi tulla jos ihmiset näkevät.

Kyseessähän on kuivaharjoittelun apuväline, ja kuivaharjoitteluahan voi nimenomaan toteuttaa esimerkiksi omassa kodissaan - kunhan turvallisuudesta huolehditaan, ja SIRTin etuna on mm. se, että koska se ei ole ampuma-ase, sillä ei voi vahingossa ampua kovilla. Rekyyli tosiaan puuttuu, mutta kyseessä on kuivaharjoittelu, missä ei muutenkaan sitä rekyyliä esiiinny.
Seppo Vesala

Kuvake
AlexMachine
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Tykännyt: 64 kertaa
Tykätty: 104 kertaa

Ampumataito

Viesti AlexMachine » marras 18, 2016, 08.41

Olen nyt puoli vuotta ollut "koeajalla tai kokelaana" Spol kiltaan ja ohjattu harjoituksia ja testejä on ollut kokeilaille useita. Pari vielä ja voi anoa jäsenyyttä. No joka tapauksessa pistoolilla on ammuttu paljon eri drillejä, paikalla, liikkeestä, käännöksillä, suojaa käyttäen jne. Olemme myös käyttäneet apuna ilmeisesti tuollaista SIRT tai vastaavaa (oranssi, aidon Glockin painoinen) ja olen huomannut pari selkeää hyvää puolta. Ensin veto- ja pito harjoitteessa huomasin että tähtäyspisteeni vaeltaa siinä keskustassa. Tätä sitten analysoitiin ja vasemman käden pieni kallistus eteenpäin muutti otetta hieman ja tadaa! tähtäyspiste lakkasi vaeltamasta ja kasat oikealla pistoolilla pysyivät sen jälkeen hyvin nipussa nopeissakin laukauksissa.

Toinen, liikkeestä ampuminen. Esim kun kävellään kohdetta kohti ja samalla ammutaan. Huomasi hyvin missä kohtaa askelta oli paras ampua jotta osui hyvin ja liipasinta pohjassa pitämällä - eli täplä näkyi taulussa hyvin, oppi miten on parempi liikkua jotta tähtäyspiste pysyy paremmin kohteessa. Tämä sitten taas mallinnettiin oikealla aseella ja kyllä, tulokset paranivat.

Olin aikaisemmin vähän skepinen noihin, mutta jos kaksi "virhettä" on saatu paikattua tekniikassa ja tulokset ovat pysynyneet, olen enemmän kuin tyyytyväinen.
People are what they do, not what they say, not what they think, not what they pretend to be.

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 kurkkijaa