Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ampumataito

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#61

Viesti L.K. »

On tullut jonnin verran treenattua,mutta paljon enemmänkin ja ennen kaikkea säännöllisemmin voisi.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

#62

Viesti Filipino »

erikj kirjoitti: Monikos on harjoitellut ammuntaa suojakilven kanssa / kilpiparina? Entäpä suojan takaa ammuntaa kanttauksineen?
Kuinka moni on saanut 5 kg:n hauen?

Ei millään piruilulla mutta mikä näiden kysymysten merkitys on? Kovinkaan moni tämän palstan aktiivi ei varmasti ole esim kilven kanssa askarteluun perehtynyt.

Elitistinen voi olla mutta siihenkin on paikkansa. Exelsior! ... vai?
erikj
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 83
Lauteille: Helmikuu 2007

#63

Viesti erikj »

Filipino kirjoitti: Elitistinen voi olla mutta siihenkin on paikkansa. Exelsior! ... vai?
Joskus aikanaan, nykyään toisessa firmassa.

Ja jos jollain on hyviä treeniohjelmia aseenkäyttöön, niin eikun esille vaan.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#64

Viesti planter »

Filipino kirjoitti:
erikj kirjoitti:Monikos on harjoitellut ammuntaa suojakilven kanssa / kilpiparina? Entäpä suojan takaa ammuntaa kanttauksineen?
Kuinka moni on saanut 5 kg:n hauen?

Ei millään piruilulla mutta mikä näiden kysymysten merkitys on? Kovinkaan moni tämän palstan aktiivi ei varmasti ole esim kilven kanssa askarteluun perehtynyt.

Elitistinen voi olla mutta siihenkin on paikkansa. Exelsior! ... vai?
t

Olen saanut 8kg hauen pituus oli mahtava 1.23m. Rakensin itse aikoinani itsetekeleen kilvestä tein sen teräksestä. Olihan se painava, siksi hykäsinkin sen firman romukoppaan. Mielenkiintoista siinä oli se että tein sen Ruukin erittäilujasta materiaalista tänä päivänä Patrian käyttämä Ramor ehkä olisi vastaava. Ammuin 100m kiväärillä kilpeen josta kimmahti luodin vaippasta osasia olkapäähäni. Levy oli ollut koekäytössä kauhan pohjamateriaalin lisukkeena.
Mitä kylvät, sitä niität.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#65

Viesti YJT »

erikj kirjoitti: Ja jos jollain on hyviä treeniohjelmia aseenkäyttöön, niin eikun esille vaan.
Lähinnä kannattaa muistaa, että "There is no such thing as ´advanced gunfight´" (Louis Awerbuck).
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
erikj
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 83
Lauteille: Helmikuu 2007

#66

Viesti erikj »

Filipino kirjoitti:
erikj kirjoitti:Monikos on harjoitellut ammuntaa suojakilven kanssa / kilpiparina? Entäpä suojan takaa ammuntaa kanttauksineen?
Ei millään piruilulla mutta mikä näiden kysymysten merkitys on? Kovinkaan moni tämän palstan aktiivi ei varmasti ole esim kilven kanssa askarteluun perehtynyt.

Elitistinen voi olla mutta siihenkin on paikkansa. Exelsior! ... vai?
Niin, joku voi pitää tuota sitten elitistisenä. Itse taas näen asian niin, että partioautossa olevia esineitä pitää harjoitella käyttämään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#67

Viesti Mjölnir »

YJT kirjoitti:
erikj kirjoitti: Ja jos jollain on hyviä treeniohjelmia aseenkäyttöön, niin eikun esille vaan.
Lähinnä kannattaa muistaa, että "There is no such thing as ´advanced gunfight´" (Louis Awerbuck).
Mä en treenaa enkä treenauta mitään hi-tec juttuja aseen käytössä. Sitten kun peruskäsittely menee täydellisesti kaikissa valaistusolosuhteissa ja stressitasosta huolimatta sekä osumat ovat siinä mihin ne tahtoo, niin sitten voitaisiin siirtyä peruskäsittelystä eteenpäin. Mutta eipä ole tullut tällaista tilannetta vastaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#68

Viesti planter »

Mjölnir kirjoitti:
YJT kirjoitti:
erikj kirjoitti: Ja jos jollain on hyviä treeniohjelmia aseenkäyttöön, niin eikun esille vaan.
Lähinnä kannattaa muistaa, että "There is no such thing as ´advanced gunfight´" (Louis Awerbuck).
Mä en treenaa enkä treenauta mitään hi-tec juttuja aseen käytössä. Sitten kun peruskäsittely menee täydellisesti kaikissa valaistusolosuhteissa ja stressitasosta huolimatta sekä osumat ovat siinä mihin ne tahtoo, niin sitten voitaisiin siirtyä peruskäsittelystä eteenpäin. Mutta eipä ole tullut tällaista tilannetta vastaan.
Mielestäni osaat kyllä opettaa erinomaisesti aseenkäsittelyä (kiitos), keskustelin erään ampujan kanssa asiasta. Hän kertoi minulle tähtäävänsä piippua pitkin. Totesin että en periaatteessa tähtää piippua tms. pitkin, sinun opettamasi kolmio toimii lähietäisyydellä ilman tähtäystä.
Mitä kylvät, sitä niität.
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

#69

Viesti Filipino »

erikj kirjoitti:
Filipino kirjoitti:
erikj kirjoitti:Monikos on harjoitellut ammuntaa suojakilven kanssa / kilpiparina? Entäpä suojan takaa ammuntaa kanttauksineen?
Ei millään piruilulla mutta mikä näiden kysymysten merkitys on? Kovinkaan moni tämän palstan aktiivi ei varmasti ole esim kilven kanssa askarteluun perehtynyt.

Elitistinen voi olla mutta siihenkin on paikkansa. Exelsior! ... vai?
Niin, joku voi pitää tuota sitten elitistisenä. Itse taas näen asian niin, että partioautossa olevia esineitä pitää harjoitella käyttämään.
Siitä ei olekaan kyse - totta prkl:eessä ammattilaisen tulee harjoitella! Mutta monellako palstan lukijalla on kilpi käytössään.

Ei tässä peniskateutta kylvetä.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#70

Viesti planter »

MInulla ei ole ko välinettä käytössä.
Mitä kylvät, sitä niität.
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

#71

Viesti Ralle Ryökäle »

Honkkarissa oli käytöstä poistettuja mellakka-kilpiä 10€ kappale. Meinasin ostaa pojalle pulkaks, mutta mamma rupes vinkumaan :D
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#72

Viesti YJT »

Filipino kirjoitti: Siitä ei olekaan kyse - totta prkl:eessä ammattilaisen tulee harjoitella! Mutta monellako palstan lukijalla on kilpi käytössään.
Ehkä kyse onkin ennemminkin siitä, että kilpikeskustelua varten olisi voinut aloittaa oman keskustelun? Joka tapauksessa näyttää siltä, että useampikin henkilö on tätä hommaa treenannut, joten mistään turhasta kysymyksestä ei sinänsä kai ole kyse...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#73

Viesti Kari Aittomäki »

Tai miksei samantien perustaaa omaa "vain ammattilaisille"-sivustoa?
Nimeksi sopisi Olympos.
Motto "vain virkamies voi tietää".
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#74

Viesti YJT »

Kyllähän näitä sivustoja onkin. Tosin joku muistaakseni kertoi treenanneensa kilpijuttuja SRA:n parissa, joten ei tarvitse olla virkamies tietääkseen?

Ja toisaalta, valtaosa Potkussakin käsiteltävästa asiasta on sellaista että minulla ei ole niihin kosketuspintaa, mutta siitä huolimatta minä en huomauttele asiasta. Jätän vain lukematta mikäli asia ei minua kiinnosta.

Ja kun Potkussa joka tapauksessa on Asehuone, niin miksi siellä ei saisi käsitellä aseiden käyttöön liittyviä asioita?
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
erikj
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 83
Lauteille: Helmikuu 2007

#75

Viesti erikj »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tai miksei samantien perustaaa omaa "vain ammattilaisille"-sivustoa?
Nimeksi sopisi Olympos.
Motto "vain virkamies voi tietää".
Miksi moinen virkamiesvastaisuus?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 68 kurkkijaa