Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#151

Viesti Kari Aittomäki »

Tänään tuli telkusta kiintoisa pätkä kahdesta alaskalaisesta karhunkaatajasta, ne käytti taljajousia.
Tosin kaadettu oli pieni ruohoapupeltava mustakarhu, mutta kuitenki.

Onko sillä naamansuttaamisella (naamio) oikeasti roolia?
Ohjelma oli siis tämä päivittäinen Alaskajuttu.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Jousiammunta/jousimetsästys

#152

Viesti tapsaattori »

Naamion rooli lienee viihdearvo ohjelmassa. Eikös karhut huomaa ihmisen lähinnä hajuaistillaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#153

Viesti Mjölnir »

Peurat ainakin näkevät kasvot jo kaukaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#154

Viesti MtJ »

Kyllä se kasvojen peittäminen on joo ihan asiallinen asia, kyyhkysetkin tahtoo säikkyä sitä naaman loistetta pusikosta. Toisaalta puluille tepsii lierihattu tai joku tiheämpi puska myös naaman edessä, kunhan joku peittää sen naaman.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#155

Viesti Mjölnir »

Hajunpoistolla on myös iso rooli, kannattaa tuulettaa vaatteet huolella ja käyttää hajunpoistajaa sumutettuna vaatteille. Myös ennen passiin menoa kannattaa peseytyä hajustamattomalla saippualla. Esim villisialla ja kauriilla on jopa puolitoista kertaa koiraa parempi hajuaisti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#156

Viesti Mjölnir »

Sellaisen tuoksunpoistajan reseptin olen kuullut, johon laitetaan vettä, ruokasoodaa ja vetyperoksidia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#157

Viesti MtJ »

Ja ylhäälle kannattaa majoittua, tahtovat olla kesympiä kun roikut itse puun kyljessä. Maan pinnassa havaitsevat about heti kun vähän sormea liikautat, yläkulmista ei sitten niinkään. Sekään ei kyllä mikään sääntö ole, villieläimet on ihan pirun tarkkoja. Havaintokyky on niin kova, että ei äkkiseltään kuvittelisi edes.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#158

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti: kesä 1, 2018, 23.14 Ja ylhäälle kannattaa majoittua, tahtovat olla kesympiä kun roikut itse puun kyljessä. Maan pinnassa havaitsevat about heti kun vähän sormea liikautat, yläkulmista ei sitten niinkään. Sekään ei kyllä mikään sääntö ole, villieläimet on ihan pirun tarkkoja. Havaintokyky on niin kova, että ei äkkiseltään kuvittelisi edes.
Komppaan! Olin kaurispassissa kiipeävän puupassin kanssa n 5-6 m korkeudessa ja kauriit kävelivät alle 30 m päästä ohi, mitään huomaamatta. Harmi, että olivat väärää sukupuolta, noin metsästyksen kannalta.

Ensimmäistä kertaa puupassissa ja maailma avautui ihan eri tavalla: kettu kävi 10m päässä raapimassa muniaan, jäniksiä puolenkymmentä, kauriita 30-50m etäisyydellä 5 kpl
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#159

Viesti Kari Aittomäki »

Minkälainen tuo kiipeävä puupassi on saada sinne puuhun? Mikä se rakenne on, kun en ole nähnyt kuin itetehtyjä viritelmiä.

Tuo hajujuttu on juu paikkansapitävää, kun teen tai siis tein noita reissuja niin saippuaa ei sillä viikolla käytetty ja hammastahnatkin huuhdeltiin hyvin huolellisesti.
Mikä on vetyperoksidin rooli hajunhävittämisessä?

Ot-kyssäri, eikai ne sotahommien linjojentakana ninjailevat oikeasti mihinkään mukanakannettavaan pussiin pasko? Menee yli ymmärryksen, ei se hautaaminen niin vaivalloista ole jos ei käy kalliojaskalla.
Ja voihan sitä kentällä syödä paikallista pöperöä, ei tartte jänskätä kakka-analyysiexperttejä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#160

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Jousiammunta/jousimetsästys

#161

Viesti AlexMachine »

Mitäs metsästyslaki sanoo jousista ja lippaista? :)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#162

Viesti Mjölnir »

Varsijousella ei saa metsästää :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#163

Viesti MtJ »

Jep, tuo onkin todella erikoista, että varsijousi aikanaan uhrattiin metsästyslaki sorvattaessa... Mitään järkisyytä sille ei tosiaankaan ole.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Jousiammunta/jousimetsästys

#164

Viesti Aihki »

Varsijousen metsästyskielto taisi johtua jostain EUn luontodirektiivistä, jossa se mainitaan ohimennen tyyliin: varsijousimetsästys on muuten kielletty.
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

Jousiammunta/jousimetsästys

#165

Viesti Risto R »

Muistelen kuulleeni että kyseessä on jokin jäänne keskieuroopassa siltä ajalta kun varsijousia käyettiin salametsästykseen. Eli ei mitään järkisyytä.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa