Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#106

Viesti MtJ »

Juuh, eipä mulla Facebook-tiliä ole... Mietin tässä että jonkinlainen stoppari pitäisi nuoleen saada, ettei laukaus vie sulkia mennessään, kun kiinnittää siiman nuoleen. Kalastusnuolessa on niinkuin kaikki valmiina, kärki vaan ei käy majavalle, kun ei ole leikkuri.

Voisin tietysti alumiininuoleen käydä vetämässä kierteet ja laitella omatekoiset stopparit pariin nuoleen, mutta vähän työlästä sekin on.

SJMLään en kuulu, enkä taida hetkeen liittyä, kun jotenkin kammoksun RY toimintaa nykyään :smt003
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#107

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti:Juuh, eipä mulla Facebook-tiliä ole... Mietin tässä että jonkinlainen stoppari pitäisi nuoleen saada, ettei laukaus vie sulkia mennessään, kun kiinnittää siiman nuoleen. Kalastusnuolessa on niinkuin kaikki valmiina, kärki vaan ei käy majavalle, kun ei ole leikkuri.

Voisin tietysti alumiininuoleen käydä vetämässä kierteet ja laitella omatekoiset stopparit pariin nuoleen, mutta vähän työlästä sekin on.

SJMLään en kuulu, enkä taida hetkeen liittyä, kun jotenkin kammoksun RY toimintaa nykyään :smt003
Itse olen askarrellut kalastusnuolia tällä tavalla, joka tietty sopii majavalle myös, mutta on helpompi vaihtaa kärki kuin varsinaiseen kalastusnuoleen
runkosiima.JPG
kiinnitysrunkosiimaan.JPG
kalastusnuoli.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#108

Viesti Mjölnir »

majavanuoli.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#109

Viesti MtJ »

Kiitokset, kyllä noilla jo jotakin saan aikaan. Pitää ennen jokien sulamista askarralla pariin nouleen tuo asetus.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#110

Viesti MtJ »

"Vähän" tarkempi tuo uusi jousi; https://photos.app.goo.gl/sT9ZX4MbuUYbZl262
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#111

Viesti MtJ »

Mitenkäs teillä leikkurikärjet, osuuko edes samaan tauluun peruskärjen kanssa? Huomasin tuossa, että jos samaan nuoleen vaihtaa leikkurin niin osumapiste vaihtuu 30cm vasempaan noin vain... Vaikka kärjen paino siis saman 100 grainia. Aika kova suunnanmuutos vai olisko niin, ettei kevyt nuoli vakaudu? En vielä koittanut paksummilla putkilla?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#112

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti:Mitenkäs teillä leikkurikärjet, osuuko edes samaan tauluun peruskärjen kanssa? Huomasin tuossa, että jos samaan nuoleen vaihtaa leikkurin niin osumapiste vaihtuu 30cm vasempaan noin vain... Vaikka kärjen paino siis saman 100 grainia. Aika kova suunnanmuutos vai olisko niin, ettei kevyt nuoli vakaudu? En vielä koittanut paksummilla putkilla?
Oho, mulla on käytännössä ihan sama piste, ei merkittävästi eroa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#113

Viesti Mjölnir »

Oletko kokeillut aukeavia kärkiä? Mulla on komposiittinuolia, joissa on avautuva kärki, eli kärkikappale painuu vähän sisään osumasta ja avaa leikkurin terät. Se lentää ihan samaan pisteeseen.

Mulla kyllä myös kiinteät leikkurit ovat toimineet ihan hyvin. Olen käyttänyt RamCat -kärkiä enimmäkseen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Jousiammunta/jousimetsästys

#114

Viesti Aihki »

Isot leikkurikärjet joskus "liitävät" eli menevät vähän minne sattuu, yleisin korjaus on sulkien suurentaminen. Ongelma ei ilmeisesti ole aina sulkien koossa, mutta suurempi auttaa, ymmärtääkseni myös jäykempi nuoli auttaa. Monimutkainen nuolen taipumisen ja aerodynamiikan yhdistelmä.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#115

Viesti MtJ »

Mulla on 7.6mm nuolen paksuus, täytynee koittaa paksumpia 8.8 mm nuolia ensin. Koitin kymmenkunta laukausta ja vaihdoin jopa nuolen toiseen välissä ja aina samat temput. Ihme liidokki.. Kun 100 grainin taulukärjen vaihtoi takaisin niin 20 metristä osui jälleen siihem mihin tähtäsi.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
JukkaS
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 121
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Keuruu
Etulaji: Historiallinen miekkailu

Jousiammunta/jousimetsästys

#116

Viesti JukkaS »

MtJ kirjoitti:Mulla on 7.6mm nuolen paksuus, täytynee koittaa paksumpia 8.8 mm nuolia ensin. Koitin kymmenkunta laukausta ja vaihdoin jopa nuolen toiseen välissä ja aina samat temput. Ihme liidokki.. Kun 100 grainin taulukärjen vaihtoi takaisin niin 20 metristä osui jälleen siihem mihin tähtäsi.
Onko sulla millainen sulitus nuolissa? Isot kärjet tosiaan voivat kaivata sulituksen suurentamista tai viistoa / helical -sulitusta, jotta nuolen saa vahvempaan pyörimisliikkeeseen. Pyörimisliike vähentää tuota leijaamista kun terät eivät saa samalla tavalla "ilmaa alleen". Avautuvat kärjet on toki kanssa hyvä vaihtoehto.
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Jousiammunta/jousimetsästys

#117

Viesti Pyrkele »

Paha sanoa, ku ei tunnu mikkään nuoli menevän sinne minne pitäis :niinpa: .
Vaikea verrata.
Mutta suurin syy lienee kyllä ampujassa.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#118

Viesti MtJ »

Tässä taas ammuskelin tänäänkin, muuten kyllä sujuu, mutta ikinä ei muista olla puristamatta jousen kahvaa ampuessa. Sitten menee mihin sattuu... Kun tajuaisi aina tarkistaa ampuessa että ei väännä sitä jousta vinoon mutta on se vaikeaa muistaa.

Niin mulla on tosiaan jotain bulkkinuolia, joissa on muovisulat, ei ne vaikuta kovin isoilta. Olisko ehkä 3 tuumaa? Pitäisi varmaan ebaysta etsiä isompaa sulkaa...

Noi avautuvat kärjetkin voisi olla hyvä vaihtoehto. Tänään koitin paksumpaa nuolta ja se näytti lentävän normaalisti, että auttaisiko tuohon paino sitten myös, tiedä häntä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#119

Viesti MtJ »

Osumia tulee itsellä kyllä kun vaan muistaa tarkistaa että ei purista jousta ja ettei se ole vinossa kun ampuu... Melkein vuosi siihen meni, että tajusin pitäväni jousesta kiinni ja otteen vääntävän koko laukauksen mihin sattuu.... Noh kun itsekseen opettelee niin haitanneeko tuo, onpahan ihmettelemistä omassa töpeksinnässä :)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#120

Viesti Mjölnir »

Minä pidän jousesta kiinni ainoastaan keskisormella, eli keskisormi puristaa kohti kämmenpohjaa ja käsi on kantattu n 45 astetta sisäänpäin, jousi kuitenkin pystysuorassa
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa