Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#181

Viesti Mika »

Peuraillalliskutsua odotellessa! :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#182

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: syys 15, 2018, 16.05 Peuraillalliskutsua odotellessa! :D
Ilman muuta!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#183

Viesti Mjölnir »

Eilen tässä lähistöllä olevassa kamerassa näkyi metsäkauris, siispä aamusta vaanimaan. Kello soimaan neljältä ja ehti vielä takaisin laittamaan lapselle aamiaista ennen kouluunlähtöä

Ei onnea tänään, ehkä ensi kerralla

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
mikkomoto
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Lokakuu 2018

Jousiammunta/jousimetsästys

#184

Viesti mikkomoto »

Mjölnir kirjoitti: kesä 2, 2018, 16.27
MtJ kirjoitti: kesä 1, 2018, 23.14 Ja ylhäälle kannattaa majoittua, tahtovat olla kesympiä kun roikut itse puun kyljessä. Maan pinnassa havaitsevat about heti kun vähän sormea liikautat, yläkulmista ei sitten niinkään. Sekään ei kyllä mikään sääntö ole, villieläimet on ihan pirun tarkkoja. Havaintokyky on niin kova, että ei äkkiseltään kuvittelisi edes.
Komppaan! Olin kaurispassissa kiipeävän puupassin kanssa n 5-6 m korkeudessa ja kauriit kävelivät alle 30 m päästä ohi, mitään huomaamatta. Harmi, että olivat väärää sukupuolta, noin metsästyksen kannalta.

Ensimmäistä kertaa puupassissa ja maailma avautui ihan eri tavalla: kettu kävi 10m päässä raapimassa muniaan, jäniksiä puolenkymmentä, kauriita 30-50m etäisyydellä 5 kpl
Samaa mieltä. Mitä korkeammalle pääsee sitä huonommin eläimet näkevät metsästäjän. :jepa:

[mod]Menit sitten ja muokkasit tuota lainausta lisäämällä sinne mainostuslinkin. Olet surkea tapaus. [/mod]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#185

Viesti Mjölnir »

Olen useana aamuna aloittanut päivän menemällä kuudelta pariksi-kolmeksi tunniksi passiin

Läheltä-piti -tilanteita tulee lähes joka kerta. Pakko kohta napsahtaa kohdilleen.

Luonnossa oleminen on myös terapeuttista. Kirjoitan tätä istuessani puupassissa peuraa kytäten
E55DAB4E-25E0-418A-8732-8ED2098D7592.jpeg
B24F2925-5661-4616-98DF-5316FF8515DB.jpeg
96F6B79D-A51F-4732-8FD4-00BFEEDB39A7.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#186

Viesti Mjölnir »

Tänään sitten osui kohdalleen:
Oltiin kaverin kanssa sovittu, että tänään mennään passiin. Kaverilla oli ensin hommia, jotka vähän venähtivät. Olin menossa puupassiin, mutta ensin ajattelin tsekata, että miten mikäkin nuoli milläkin kärjellä käy, kun mulla on aikamoinen sekalainen seurakunta uusia ja vanhoja nuolia, parempia ja huonompia kärkiä jne. Että jos tulee kettu tai supi, niin ammun sen jollain vanhalla tårta på tårta, josta ei ole niin väliä, vaikka se hajoaisi. No, testasin etäisyydet 15-20 ja 35m, totesin, että ykkösnuolet ovat käynnissä juuri sinne, mihin pinnin laittaa.

Vaihdoin maastopuvun päälle ja heitin puupassin selkään, sekä repun rinnalle, jossa etäisyysmittarit, evästä, vettä, kusipulloa jne. Ajattelin myös viedä pussillisen omenoita ruokinnalle.

Lähdin kävelemään kohti metsää, niin päästyäni 10 metriä, näin edessä ruokintapaikalla kaurispukin syömässä. Dyykkasin heti maahan ison kiven taakse ja pudottelin passit selästä ja reput, otin jousen slingistä, laitoin nuolen ja laukaisulaitteen kiinni jänteelle. Lähdin hiipimään kiven suojassa lähemmäs. elukka oli edelleen syömässä. Lähdin kiertämään kiveä, niin se huomasi jotain ja jäi tuijottamaan suuntaani. Jähmetyin paikalleni ja odottelin puoli minuuttia, vetäydyin takaisin kiven taakse 0,01 m/s nopeudella. Peräännyin kiven suojassa kauemmas ja lähdin etsimään kiertotietä. Kurkkasin uudestaan ruokintapaikalle ja elukka oli hävinnyt. Lähdin alkuperäistä reittiä kohti ruokintapaikkaa ja näin elukan vilaukselta puiden välistä. Etäisyys noin 50 m, ja elukka kävelee poispäin rauhallisesti. Kiihdytin vähän vauhtia ja pukki näki ilmeisesti jotain ja jäi tuijottamaan suuntaani. Tuuli oli noin 3-4 m/s minun edukseni, joten haju ei ilmeisesti noussut sinne asti. Jähmetyin taas noin kahdeksi minuutiksi. Ja etenin puiden ja oksien suojassa siten, että meillä ei ollut suoraa näköyhteyttä. Tulin pellon reunaan ja elukka oli, arviolta, noin 35 m etäisyydellä suoraan sivulla. Minun oli pakko astua avoimelle että pystyisin ampumaan. Astuin, jännitin, elukka katsoi suoraan minuun, tähtäsin 1,5 sekuntia, 35 m pinni kylkeen ja laukaisu. Valonokki lähti lentoon ja kuuluin thump, kun nuoli tömähti johonkin. Kauris hyppi metsään. Puuskuttelin siinä kaikessa rauhassa ja kävelin paikkaan, jossa arvioin sen seisseen. Ei jälkeäkään nuolesta, ei verta. Kävelin muutaman metrin pakosuuntaan ja keuhkoverinen nuoli löytyi siitä. Selvät verijäljet. Seurasin jälkiä n 75-100 m. Kauris oli heittänyt henkensä viereiselle pellolle, keskelle peltoa. VOITTO!

Pari juttuja, joissa en ole aiemmin onnistunut:
Hiipiminen ampumaetäisyydelle, kaikki aiemman kaadot ovat tulleet kytätessä
Ampuminen 35 m etäisyydeltä, aiemman kaadot ovat 17 ja 23 m etäisyydeltä, 35 m on pitkä matka jouselle.

Tänään kuitenkin napsahti kohdilleen. Kun harjoittelee paljon, onni potkii joskus. Sykkeet olivat 165, eli kova jännitys oli pelissä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#187

Viesti Kari Aittomäki »

Hemmetin hienosti kuvailtu kaato! Huh.
:bow:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#188

Viesti Mjölnir »

Siinä noin tunnin ajan, eli havainto, hiipiminen, laukaus, odottelu (ei kannata lähteä heti perään, eläin kun kuulee että seurataan se vaistomaisesti pyrkii pakoon. Jos odottaa vartin, se juoksee lähimpään suojaan puun alle ja käy makuulle ihmettelemään mitä tapahtui. Vartissa verenpaineet ovat varmasti romahtaneet ja siitä ei enää nousta), jäljitys, kantaminen ja kaverin odottelu käsittelyavuksi, oli taas sellaista aikaa, että ei ollut maallisia murheita mielessä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Jousiammunta/jousimetsästys

#189

Viesti MikaM »

Nuo fileet maistuukin sitte hyvälle!
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#190

Viesti Mjölnir »

Niinpä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
jonikaleva
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Marraskuu 2018

Jousiammunta/jousimetsästys

#191

Viesti jonikaleva »

Mahtava homma! :jepa: :) Erittäin hyvä ja hyvin kerrottu tarina. Oli mukava lukea. Itseäkin ihan jännitti miten tilanteessa käy kun luin tarinaasi.

Mihin aikana muuten menet yleensä kyttäämään?

[mod]Jos muuten vielä kerrankin teet niin, että lainaat jonkun viestiä, jota sitten muokkaat lisäämällä sinne mainostuslinkin, etsin sinut ja keskustelen kanssasi fyysisesti. [/mod]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#192

Viesti Mjölnir »

Ihan mihin aikaan vaan, havaintoja tulee niin aamuhämärissä, päivällä kuin illallakin. Joskus meen puuhun aamulla ennen auringonnousua, joskus kolme tuntia ennen pimeää, eilen olin menossa klo 13, tarkoitus olla viiteen asti kytyssä, mutta toisin kävi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#193

Viesti Mjölnir »

B6FF0A0D-D970-45E8-861A-4E15347E0A74.jpeg
0305F494-96C0-4DC4-9D52-648F240A7CDE.png
4ABC84E3-A05A-4895-9E01-4B4B71023CE1.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#194

Viesti Mjölnir »

Ostin viikolla vastakaarivaistojousen, tarkoitus olisi opetella ampumaan sillä myös. Kuukauden päästä on villisikajahti ja ajometsästykseen vastakaari sopii paremmin kuin talja nopeutensa takia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#195

Viesti Kari Aittomäki »

Villisikaa jousella.
No se lie miehekästä.
Toivottavasti onni pysyy hyvänä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa